مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۴: مقررات ایمنی هسته ای

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۴: مقررات ایمنی هسته ای

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۴: مقررات ایمنی هسته ای – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه آموزش

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

 

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده گروه امنیت - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۶
کد مقاله
SEC06
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۴: مقررات ایمنی هسته ای در ایالات متحده: بررسی عملکرد و فعالیت های کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای (NRC) ایالات متحده
نام انگلیسی
Nuclear Threats and Security Challenges – Chapter Chapter 14: Nuclear Security Regulation in the United States: An Overview of U.S. NRC Functions and Activities
تعداد صفحه به فارسی
۲۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
تهدید هسته ای, چالش امنیتی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Nuclear Threat, Security Challenge
مرجع به فارسی
کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای، واشنگتن، ایالات متحده، سری کتاب های علوم ناتو برای صلح و امنیت، اسپرینگر
مرجع به انگلیسی
Samuel Apikyan, David Diamond; NATO Science for Peace and Security Series; Series B: Physics and Biophysics; Springer
کشور
ایالات متحده

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۴: مقررات ایمنی هسته ای

 
فصل ۱۴
 
مقررات ایمنی هسته ای در ایالات متحده: بررسی عملکرد و فعالیت های کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای (NRC) ایالات متحده
  
چکیده
کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده (NRC) به عنوان یک آژانس مستقل به وسیله کنگره ایالات متحده در سال ۱۹۷۴ جهت اطمینان از کاربرد ایمن مواد رادیواکتیو برای اهداف سودمند غیرنظامی ایجاد شد. هر دو قانون انرژِی اتمی به سال ۱۹۵۴ و سازماندهی مجدد انرژی به سال ۱۹۷۴ اختیارات لازم جهت اطمینان از کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای را به NRC تفویض نمود است، یعنی “حصول حداکثر تعامل و مشارکت در باب دفاع مشترک و امنیت و رفاه ملی”. جهت حاصل آوردن این موارد، NRC رویه هایی نظیر کنترل و تنظیم دستورالعمل های مختلف مربوط به نیروگاه های برق هسته ای و دیگر کاربردهای مواد هسته ای از طریق ارائه مجوزهای لازم، بررسی و اجرای ضروریات مربوطه را در دستور کار خود قرار داده است. این ضروریات بر مبنای قوانین دولتی ایالات متحده مشخص شده است. در رشته امنیت هسته ای، NRC قابلیت تنظیم و کنترل ویژگی های ذیل در زمینه فعالیت های نیروگاه های برق هسته ای را خواهد داشت: امنیت فیزیکی، ارائه مجوز در خصوص دسترسی، کنترل دسترسی، تجهیزات امنیتی، استراتژی محافظتی، آموزش امنیتی، و تناسب وظایف. این مقاله بررسی کلی در خصوص امنیت NRC ایالات متحده در ارتباط با فرآیندهای نظارتی و فعالیت های آن را ارائه نموده و این موضوع را توضیح می دهد که چگونه NRC قابلیت حاصل آوردن اهداف خود در زمینه «ارتقای دفاع و امنیت مشترک» مخصوصاً در ارتباط با رآکتورهای هسته ای را خواهد داشت.

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۴: مقررات ایمنی هسته ای

 

۱۴ـ۱٫ انرژی اتمی: از جنگ به صلح
جولای سال ۱۹۴۵ ترسیم گر دوره ای از جنگ و مخاصمه می باشد. اولین آزمایش سلاح هسته ای (تحت نام کد رمز “ترینیتی”) در نیومکزیکو انجام شد. توسعه سلاح های هسته ای به عنوان یک مسئله کاملاً مخفی برای ایالات متحده تلقی می گردید. پس از جنگ جهانی دوم، دانش مربوط به پتانسیل مخرب انرژی هسته ای بر همه آشکار گردید.
به زودی و پس از بروز چنین خصیصه ای، مجادلاتی در ایالات متحده بین مقامات مسئول نظامی و شهری در خصوص کنترل این فناوری آغاز گردید. جلسات متعددی در کنگره برگزار شد که نتیجه آن ارائه یک لایحه به وسیله سناتور برین مک ماهون (دی ـ کانکتیکت) در بیستم دسامبر ۱۹۴۵ بود که بر مبنای آن کنترل انرژی اتمی ملی به مقامات مسئول شهری / غیرنظامی سپرده می شد. رئیس جمهور ترومن اقدام به امضای قانون McMahon Act نمود که به طور رسمی تحت عنوان قانون انرژی سال ۱۹۴۶ در اول آگوست ۱۹۴۶ به شمار آمد. با توجه به این قانون، یک آژانس جدید غیرنظامی، تحت عنوان کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده (AEC) ایجاد شد.
قانون انرژی اتمی سال ۱۹۴۶ مشخص می سازد که «بمب اتمی از اهمیت زیادی برای اهداف نظامی برخوردار است، اما قابلیت مشخص سازی تأثیر کاربرد انرژی اتمی برای اهداف غیرنظامی در ساختارهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی امروزه هنوز میسر نیست».
با این تمرکز بر روی کاربردهای نظامی نیروی هسته ای، این قانون اجازه کاربرد خصوصی مواد هسته ای را نمی داد. در مقابل، هدف این قانون شامل یک برنامه فدرال در زمینه انجام تحقیقات و توسعه به منظور تضمین ارائه تحقیقات علمی و فنی ضروری دولتی و ارائه یک برنامه در ارتباط با کنترل دولتی در خصوص تولید، مالکیت و کاربرد مواد شکافت پذیر در ارتباط با تضمین دفاع و امنیت مشترک بوده است.
تا سال ۱۹۵۳ واقعیت های مربوط به جنگ سرد تدریجاً هویدا شده بود. هر دو کشور ایالات متحده (U.S.) و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی (USSR) اقدام به آزمایش سلاح های متعدد اتمی نموده بودند. در این رابطه در نشستی با حضور رهبران انگلستان و فرانسه در برمودا در چهارم دسامبر ۱۹۵۳، رئیس جمهور آمریکا دوایت آیزنهاور بیان داشت که جهان تحت شرایط فوق العاده ای در ارتباط با بمب اتمی به سر می برد. آیزنهاور به منظور ارائه یک سخنرانی در مجمع عمومی به سازمان ملل دعوت شد که در آن مباحثی را در باب این ایده مطرح ساخت.
در این جلسه آیزنهاور ایده های خود را در ارتباط با مسایل به وجود آمده مطرح نموده و در عین حال به قابلیت مخرب انرژی اتمی اعتراف نمود و این موضوع  را بیان داشت که می توان از قابلیت های سازنده انرژی اتمی در یک جهان آزاد استفاده نمود. چهار روز بعد، آیزنهاور در مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویرک سخنرانی نمود. موضوع سخنرانی «کاربردهای صلح آمیز انرژی اتمی» بود. این مورد که همچنین تحت عنوان «اتم برای صلح» نیز خوانده می شود مشخص کننده چارچوب سخنرانی ارائه شده آیزنهاور برای بکارگیری صلح آمیز از نیروی هسته ای می باشد:

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۴: مقررات ایمنی هسته ای

 

۱۴ـ۴٫ قوانین NRC برای امنیت رآکتورهای هسته ای
قانون ۱۰ CFR 73.55 تحت عنوان “ضروریات محافظتی فیزیکی فعالیت های دارای مجوز در رآکتورهای برق هسته ای در برابر خرابکاری رادیولوژیکی” مشخص کننده این موضوع می باشد که رآکتورهای برق را می بایست تحت یک برنامه محافظتی فیزیکی ایجاد، نگهداری و کنترل نمود، بنابر این برای انجام چنین فرآیندی لازم است تا یک سازمان امنیتی با قابلیت فراهم آوردن تضمین های بالا را در نظر گرفت که در تناسب با فعالیت های مواد هسته ای خاص و مقررات امنیتی و دفاعی مشترک و کنترل ریسک های محتمل در ارتباط با سلامت عمومی و ایمنی جامعه باشد.
به علاوه، ۱۰ CFR 73.1 اذعان می دارد که:
تهدیدهای مبتنی بر ویژگی های طراحی ذیل … را می بایست جهت طراحی سیستم های پادمانی به منظور محافظت در برابر خرابکاری رادیولوژیکی و ممانعت از دزدی و یا بروز انحراف در مواد هسته ای خاص بکار گرفت.
  1. خرابکاری رادیولوژیکی
  • یک حمله قطعی خارجی، به صورت مخفیانه، یا اقدامات فریبنده، شامل اقدامات انحرافی، به وسیله دشمن / نیروی متخاصم با قابلیت انجام عملیات در هر یک از حالت های ذیل: یک گروه متخاصم با قابلیت حمله به یک نقطه ورودی خاص، یا گروه های متعددی که اقدام به هجوم به نقاط ورودی متعددی می نمایند، ترکیبی از یک یا چند گروه یا یک یا چند نفر که به نقاط ورودی متعدد هجوم می آورند یا افرادی که به نقاط ورودی به صورت مجزا حمله نموده، آن هم با توجه به ویژگی های ذیل، و با در نظرگیری راهکارهای و تجهیزات بکار گرفته شده:
(الف) افراد کاملاً آموزش دیده (شامل آموزش های نظامی و تخصصی) و افراد خاص که صرفاً به منظور کشتن یا کشته شدن حمله می نمایند، آن هم با دانش مکفی در خصوص تجهیزات خاص یا موقعیت های خاص مورد نیاز برای انجام حملات موفق.
(ب) کمک های آگاهانه داخلی به صورت فعال (همانند کمک به ورود و خروج، قطع آژیرها و سیستم های هشدار دهنده و ارتباطاتی، مشارکت در حملات خشونت آمیز) یا پاسیو / غیرفعال (همانند فراهم آوردن اطلاعات) یا هر دو مورد.
(ج) سلاح های مناسب، شامل سلاح های اتوماتیک دستی، مجهز به صدا خفه کن و با دقت و برد مؤثر بلند.
(د) تجهیزات با قابلیت حمل دستی، شامل عامل های ناتوان کننده و مواد انفجاری جهت کاربرد به عنوان ابزارهای ورودی و یا برای استفاده در تخریب رآکتور، تأسیسات، سیستم های حمل و نقل، یا از بین بردن جامعیت سیستم های مرتبط و کانتینرها و یا ویژگی های مربوط به سیستم های پادمانی و
(هـ) وسایل نقلیه آبی خاکی، با قابلیت استفاده برای حمل و نقل پرسنل و تجهیزات دستی به منظور رسیدن به نواحی حیاتی و
  • یک خطر داخلی و
  • یک حمله انفجاری با استفاده از وسایل نقلیه زمینی بمب گذاری شده، که ممکن است بصورت هماهنگ با یک حمله خارجی انجام شود، و
  • یک حمله انفجاری با استفاده از تجهیزات دریایی یا قابل استفاده در آب، که ممکن است با یک حمله خارجی هماهنگ شده باشد و
  • یک حمله سایبری.
این موارد با توجه به پارامترهای مشخص شده و دیگر موارد خاص مستند شده محرمانه همگی بر مبنای ویژگی های دفاعی و قابلیت های مربوطه در ارتباط با نیروگاه های برق هسته ای ایالات متحده مدنظر می باشند.

 

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۴: مقررات ایمنی هسته ای

 

۱۴ـ۸٫ نتیجه گیری
هدف کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده تنظیم قواعد و مقررات کاربرد غیر نظامی ملی محصولات جانبی، منابع و مواد هسته ای خاص به منظور تضمین حاصل آمدن شرایط محافظت مکفی در ارتباط با سلامت و ایمنی عمومی، جهت ارتقای قابلیت دفاع مشترک عمومی و امنیت آن و محافظت از محیط زیست می باشد.
تاریخچه NRC به اولین روزهای عصر هسته ای با توجه به ایجاد کمیسیون انرژی اتمی به وسیله دولت ایالات متحده برمی گردد. تحت قانون انرژی اتمی سال ۱۹۵۴، یک آژانس مشخص، کمیسیون انرژی اتمی، مسئولیت توسعه و تولید سلاح های هسته ای و همچنین توسعه و ایجاد قواعد ایمنی در زمینه کاربردهای غیرنظامی مواد هسته ای را به عهده داشته است. قانون سازماندهی مجدد انرژی به سال ۱۹۷۴ سبب تفکیک این قابلیت ها گردیده و هر کدام را برای یک آژانس در نظر گرفته است که هم اکنون تحت عنوان وزارت انرژی خوانده می شود که مسئولیت توسعه و تولید سلاح های هسته ای، ارتقای توان و برق هسته ای و دیگر مسایل مربوط به انرژی را بعهده دارد، و به علاوه NRC نیز در این راستا مسئول انجام تحقیقات در خصوص ویژگی های قانونی و نظارتی می باشد که البته شامل مقررات تأسیسات هسته ای دفاعی نیست.
هدف نظارتی NRC سه مورد اصلی را تحت پوشش قرار می دهد: رآکتورها، مواد و ضایعات. این مقاله بر روی ویژگی های امنیتی رآکتورهای تجاری بکار گرفته شده برای تولید نیروی برق در تأسیسات نیروگاه های برق هسته ای تمرکز دارد.
NRC خواستار ایجاد رویه های تضمین کننده مناسب همراه با کیفیت بالایی از سوی اپراتورهای نیروگاه های برق است که خود اقدام به محافظت از سایت های مرتبط در برابر اقدامات مهاجمین، به منظور انجام خرابکاری رادیولوژیکی، می نمایند. با استفاده از این رژیم نظارتی و تاریخچه طولانی، NRC ایالات متحده کاربرد ایمن مواد هسته ای غیرنظامی را تضمین می کند.

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۴: مقررات ایمنی هسته ای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.