مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

کل کتاب

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

شماره      
۱۵۹
کد مقاله
MNG159
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک – فصل چهارم
نام انگلیسی
Corporate Governance and Risk Management – Chap: 4
تعداد صفحه به فارسی
۱۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
حاکمیت شرکتی, مدیریت ریسک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Corporate Governance, Risk Management
مرجع به فارسی
انتشارات ونتوس، بوکبون
مرجع به انگلیسی
Bookboon pub inc
کشور        
ایالات متحده

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک – فصل ۴
۴- ایجاد چارچوبی برای حاکمیت شرکتی
۴-۱٫ مقدمه
در انگلستان یکسری از قوانین در زمینه حاکمیت شرکتی وجود دارند که تاریخچه آنها به گزارش کادبری به سال ۱۹۹۲ بر می گردد. در حال حاضر کلیه شرکت ها که نام آنها در بازار بورس لندن ثبت شده است می بایست در انطباق با قانون حاکمیت شرکتی باشند که به سال ۲۰۰۳ اجرایی شده و متعاقبا به دفعات مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته است. بر این مبنا،  می توان اینگونه تصور نمود که چارچوب حاکمیت شرکتی قبلا توسعه یافته است، اما قوانین مرتبط در انگلستان به طور متوالی در حال بازنگری می باشند تا آنکه موارد نامطلوب مرتبط با این مسئله کنار گذاشته شوند. به طور آشکار چنین چارچوبی در انگلستان بعنوان یک مورد خاص احراز نشده و مبنای آن را می توان برحسب چارچوبهای بین المللی دانست.
یکی از مشکلات توسعه چنین چارچوبی وجود برخی از قواعد متناوب در برابر مباحث اصلی مرتبط با این موضوع می باشد. دیدگاه آمریکایی به نظر به صورت قاعده مبنا است در حالیکه رویکرد اروپایی آن بیشتر برحسب توسعه اصول- یک فرآیند آهسته تر- استوار می باشد. به طور کلی قوانین از نقطه نظر دنبال کردن ظاهرا ساده تر از موارد اصولی آن می باشند که خود مشخص کننده یک خط آشکار بین رفتار قابل پذیرش و غیر قابل پذیرش است. قوانین همچنین برحسب نقطه نظرات مدیران و حسابرسان اقدام به کاهش رویه های تشخیصی و احتیاطی نموده اند. با این وجود، در عمل اینگونه قوانین در مقایسه با اصول خود ممکن است بسیار پیچیده تر باشند. بعلاوه، این احتمال وجود دارد که تجهیزات کافی جهت تعامل با انواع جدید تراکنش ها که تحت پوشش چنین قانونی نیستند وجود نداشته باشد. علاوه بر این نوعی مسائل تلویحی نیز غالبا وجود دارند. به علاوه، حتی در صورتی که قوانین آشکار و مشخصی دنبال شوند، هنوز نیز می توان راهی را جهت دور زدن موارد و رسیدن به برخی از اهداف یافت. البته این مورد در صورتی که هر یک از اشخاص برمبنای اصول گسترده تری محدود و مقید گردند دیگر به سهولت به دست نخواهد آمد.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

 

۴-۲٫ مدلهای حاکمیتی
مدل های بسیار مختلفی در مبحث حاکمیت شرکتی در جهان وجود دارند. این مدل ها بر حسب طبیعت سیستم کاپیتالیسمی که در آن رشد نموده اند متفاوت هستند. مدل لیبرال که در کشورهای انگلیسی شایع است به نظر الویت را به منافع سهامداران داده است. مدل هماهنگ شده، که غالبا در قاره اروپا و ژاپن یافت می شود، منافع کارگران، مدیران، تامین کنندگان، مشتریان و جامعه را نیز در نظر می گیرد. هردوی این مدلها دارای مزیت های رقابتی متمایزی به طرق مختلف هستند. مدل لیبرال حاکمیت شرکتی نوآوری و رقابت هزینه را به صورت رادیکال ترغیب می نماید، در حالیکه مدل هماهنگ شده حاکمیت شرکتی اقدام به تسهیل نوآوری های افزایشی و رقابت کیفیت می نماید.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

 

۴-۳٫ سیستم های حاکمیتی و  CSR
غالب اشخاص عقیده دارند که مسئولیت اجتماعی شرکت ها یک مفهوم انگلو-آمریکن می باشد که در ابتدا در انگلستان و ایالات متحده توسعه یافته است. با این وجود، منتقدین دیگری نیز وجود دارند که بیان می دارند که چنین موردی بر مبنای مدل انگلیسی حاکمیت می باشد که در آن نیاز جهت CSR دیده می شود. آنها این بحث را مطرح می نمایند یک ویژگی توسعه یافته انگلیسی وجود دارد که به طور مستقیم منجر به ایده بازار آزاد به عنوان یک مکانیزم واسطه ای و پذیرش استفاده از قدرت فردی گردیده است، که می توان آن را در سبک بهره گیری و سودمندگرایی حقیقی مشخص نمود. چنین موردی منجر به از دست رفتن احساس مسئولیت پذیری جامعه می شود که سبب می گردد هر نوع مسئولیت اجتماعی از تجارت زدوده شود. بر این مبنا، این مورد را می بایست در قالب مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی مجددا مورد بازنگری قرار دهد و در این راستا الزام جهت توسعه قوانین حاکمیت شرکتی نیز احساس می شود.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

 

۴-۳-۱٫ مدل انگلیسی حاکمیت
مدل انگلیسی حاکمیت به طور کامل برای کلیه مخاطبین آشنا می باشد. این مدل برمبنای قواعدی بنیان گذاشته شده است که می توان آن را مشخص ساخته و برحسب تفسیرهای استاندارد از طریق مجموعه قانون گذاری مناسب آن را اصلاح و مورد کنکاش قرار داد. این مورد به صورت سلسله مراتبی بوده و بنابراین از موارد فوق سرچشمه گرفته است و همراه با این ویژگی ها به عنوان یک موردی که هم از کارایی و هم از کمبودها برخوردار است مشخص گردیده و بنابراین می توان آن را مورد اصلاح و بازنگری قرار داد. بر این اساس مسایل مربوط به حاکمیت، خط مشی ها و قدرت به صورت جدانشدنی با یکدیگر در هم آمیخته اند.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

 

۴-۳-۲٫ مدل قاره ای حاکمیت
مدل قاره ای حاکمیت به نظر دارای قواعد کمتری در مقایسه با مدل انگلیسی آن می باشد و نیاز کمتری به رویه های تطبیقی و داوری دارد. علت این امر آن است که چنین مدلی در محتوای خانوادگی و جامعه محلی بوجود آمده است. بر این مبنا با توجه به برخی از ویژگی ها می توان این مدل را به عنوان مدل متضاد مدل انگلیسی به حساب آورد که برمبنای یک فلسفه پایین به بالا به جای دیدگاه بالا به پایین سلسله مراتبی می باشد. بر این مبنا چنین مدلی بر اساس این حقیقت استوار است که خانواده ها به صورت گسترده در ارتباط با اعضای خانواده یکدیگر می باشند و بنابراین احساس تعهد بیشتری خواهند نمود.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

 

فرم شبکه ای حاکمیت
به طرق مختلف فرم شبکه ای حاکمیت برمبنای مدل لاتین می باشد، آن هم تا زمانی که بتوان آن را برحسب ارتباطات غیر رسمی منافع دوسویه پیش بینی نمود. نیازی جهت قانون گذاری مسائل در این مدل وجود ندارد. این نیاز بواسطه منافع کلیه گروه ها در خصوص حفظ ارتباطات کاری در این مضمون بعنوان یک نیاز ضروری تلقی نمی شود. بنابراین می توان اینگونه اذعان داشت که سنت بخش مهمی را در این مدل حاکمیتی ایفا می نماید-  اعتقاد به سنت وجود دارد، چرا که این اعتقاد در گذشته خود را به اثبات رسانده و می توان انتظار داشت که چنین موردی در آینده نیز کارساز باشد.

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک ۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.