مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۱

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۱

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۱ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مکانیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مکانیک - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۵۳
کد مقاله
MEC53
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کنترل یک موتور DC بدون جاروبک در یک سیستم تعویض دنده الکترونیکی پروژه سیستم‌های ترابری و خودرو – فصل ۱
نام انگلیسی
Controlling a Brushless DC Motor in a Shift-by-Wire System Master’s thesis performed in Vehicular Systems: chap 1
تعداد صفحه به فارسی
۱۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
موتور DC بدون جاروبک- سیستم تعویض دنده الکترونیکی / سیستم کنترل فرمان الکترونیکی- گیربکس اتوماتیک- سنسورهای هال- مدولاسیون پهنای پالس
کلمات کلیدی به انگلیسی
Brushless DC motor- Shift-by-Wire- Automatic transmission – Hall sensors- Pulse width modulation
مرجع به فارسی
بخش سیستمهای ترابری و خودرو
دپارتمان مهندسی الکترونیک
دانشگاه لینکوپینگز
مرجع به انگلیسی
Division of Vehicular Systems-
Dept. of Electrical Engineering-
 Linkopings universitet
کشور        
سوئد

 

کنترل یک موتور DC بدون جاروبک در یک سیستم تعویض دنده الکترونیکی

پروژه سیستم‌های ترابری و خودرو

فصل ۱

چکیده
سیستم تعویض دنده الکترونیکی / سیستم کنترل فرمان الکترونیکی، با بهره گیری از یک سیستم الکترومکانیکی، در حال جایگزینی با اتصال مکانیکی بین گیربکس اتوماتیک و دسته  دنده‌  اتومبیل  می باشد. این سیستم عملکردهای جدید امنیتی را برای اتومبیل‌ها بوجود آورده و بطرق دیگری نیز به راننده کمک می‌نماید.
برای دستیابی به این منظور از یک راه انداز / تحریک کننده همراه با یک موتور DC بدون جاروبک در داخل سیستم گیربکس استفاده می‌شود. این ابزار کنترل کننده موقعیت سوپاپ تعویض گیربکس / شیر راه دهنده می باشد که خود موقعیت محرکه را مشخص می سازد.
این پایان نامه در ارتباط با موتور DC بدون جاروبک می باشد. برای نیل به این هدف برنامه ریزی یک سیستم کنترل دنده با استفاده از میکروکنترلر موتورولای HC12،  اعمال می گردد. سپس بازدهی موتور مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

کلمات کلیدی: موتور DC بدون جاروبک، سیستم تعویض دنده الکترونیکی / سیستم کنترل فرمان الکترونیکی، گیربکس اتوماتیک، سنسورهای هال، مدولاسیون پهنای پالس

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۱

 

۱- مقدمه
از آنجا که تفاضا برای راحتی راننده و همچنین انعطاف‌پذیری اتومبیل‌ها روز به روز در حال افزایش است، بسیاری از سیستم ‌هایی که به صورت سنتی کاملا مکانیکی بوده‌اند امروزه به روش ‌های الکترومکانیکی کنترل می‌شوند. به چنین سیستم‌هایی معمولا «با-سیم» (by wire) (جهت انتقال جریان الکتریکی و فرمان های کنترلی – در مبحث تعویض سیستم های مکانیکی با نوع برق آنها) گفته می‌شود که نمونه‌هایی از آن عبارتست از: فرمان الکتریکی (steer by wire) ، سیستم ترمز برقی (Break by wire). سیستم فرمان الکتریکی (steer by wire) یک سیستم الکترومکانیکی است که جایگزین اتصالات مکانیکی میان دسته دنده و گیربکس اتوماتیک می‌شود. تعویض دنده میان ۴ حالت پارک (P)، دنده معکوس (R)، خلاص (N) و راندن (D) بصورت الکترونیکی کنترل می‌شود.
برای این منظور، یک راه انداز، شامل یک موتور DC بدون جاروبک، مجموعه ای از چند دنده و یک سیستم القای دستی در درون گیربکس نصب می‌شود. موتور DC حرکت خطی سوپاپ تعویض گیربکس را بوجود می‌آورد و موجب کنترل موقعیت دنده به صورت هیدرولیکی می‌گردد. دلیل استفاده از یک موتور DC بدون جاروبک عمر مفید و توانایی عملکرد آن درون روغن جعبه دنده است.
تا کنون دو نمونه عملی از چنین سیستمی ساخته شده است. یکی برای کلاس E خودرو‌های مرسدس بنز و دیگری برای خودروی جیپ کروچی مدل Grand Cherokee، که هردو از موتور های DC معمولی استفاده می‌کنند. گام بعدی در صنعت نصب یک موتور DC بدون جاروبک بر روی یک اتومبیل جیپ است.

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۱

 

۱-۱٫ انگیزه‌ ها
دلیل تغییر سیستمی از ابتدای ساخت خودرو  تاکنون بدلایل مناسبی وجود دارد چیست؟ تمامی تکنولوژی‌های جدید لزوما گامی رو به جلو نسیتند، لیکن دلایلی برای جایگزین نمودن سیستم مکانیکی و بهره بردن از فواید سیستم تعویض دنده الکترونیکی وجود دارد.
در ابتدا احتمال حذف کامل دسته دنده وجود دارد. این عمل موجب افزایش آزادی طراحی داخلی خواهد شد. در ابتدا دسته دنده در قسمت سقف بین صندلی ها جا سازی شده بود یا به طور شایع در ماشین های ایالات متحده، در کنار فرمان اتومبیل قرار داشت، چرا که یک ارتباط مکانیکی می بایست بین گیربکس وجود داشته باشد. هم اکنون عمل تعویض دنده را می توان از طریق دسته دنده، دسته بازی / جوی استیک، صفحه لمسی یا کلیدهای قرار گرفته در هر جای ماشین انجام داد.

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۱

 

۲-۱٫ اهداف
اهداف این مقاله کنترل موتور DC بدون جاروبک با استفاده از سیستم کنترل تعویض دنده و ادامه کارکرد مناسب موتور با کمک یک سیستم تعویض دنده اتوماتیک در ماشین جیب کروکی مدل Grand Cherokee می باشد. این مبحث سعی خواهد داشت تا نسبت به نشان دادن احتمالات مرتبط با سیستم اتوماتیک تعویض دنده اقدام نماید. این سیستم به عنوان مبنایی برای مباحث مرتبط با تولید سری مد نظر می باشد.
۳-۱٫ روش ها و نحوه اجرا
پس از اولین هفته خواندن این پروژه و کسب اطلاعات در خصوص آن، مدل Simulink این سیستم مورد بررسی قرار گرفت. به هنگامی که سیستم کنترل دنده از طریق تولید کننده آن دریافت شد، یک هفته لحیم کاری و اتصال کابل ها انجام گرفت. بعلاوه قبل از آنکه موتور آغاز به کار گردد چندین خطای سخت افزاری نیز تصحیح شد. پس از آن برنامه نویسی در سیستم زبان C  انجام گرفته و داده ها در داخل میکروکنترلر ذخیره گردید. عملکرد موتور با این مدل مقایسه شده و در انتها ارزیابی مورد نظر حاصل شد.

ترابری خودرو کنترل موتور DC فصل ۱

 

۴-۱٫ سازماندهی
این تحقیق از فوریه الی آگوست ۲۰۰۳ در منطقه Esslingen در آلمان به عنوان اولین بخش آموزش دوره فوق لیسانس در فیزیک کاربردی و مهندسی برق در دانشگاه Linkopings انجام شد.
۵-۱٫ ساختار پایان نامه
فصل ۱ پروژه را معرفی نموده و نسبت به تشریح سیستم تعویض دنده اتوماتیک و چگونگی توسعه آن اقدام می نماید. فصل ۲ تشریح کننده سوابق مربوطه و نقاط آغازین تحقیقاتی می باشد که در آن نسبت به تشریح چگونگی کارکرد گیربکس و کار سیستم راه انداز و برخی از راه حل های جایگزین اقدام می شود. در فصل ۳ تشریح موتور DC بدون جاروبک انجام گردیده و چگونگی کنترل آن بررسی می شود. فصل ۴ مدل Simulink این سیستم و نتایج حاصله از شبیه سازی را عرضه می دارد. در فصل ۵، دستگاه کنترل دنده همراه با سیستم عملیاتی آن، احتمالات ارتباطاتی با کامپیوتر و الگوریتم کنترلی برای موتور تشریح می گردد. فصل ۶ عملکرد موتور و چگونگی واکنش آن در برابر آزمایشات مختلف را تحت پوشش قرار می دهد. در نهایت فصل ۷ نتیجه گیری را عرضه داشته و نگاهی به آینده خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.