مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کنترل PID موتور DC با محور کشسان

کنترل PID موتور DC با محور کشسان

کنترل PID موتور DC با محور کشسان – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۷۸
کد مقاله
ELC78
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کنترل PID مرتبه کسری یک موتور – DC  با محور کشسان: یک مطالعه موردی
نام انگلیسی
Fractional Order PID Control of A DC-Motor with Elastic Shaft: A Case Study
تعداد صفحه به فارسی
۳۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
حساب مرتبه کسری، کنترل مرتبه کسری، کنترل PID، سرومکانیزم، محور کشسان، استحکام
کلمات کلیدی به انگلیسی
Fractional order calculus, fractional order
control, PID control, servomechanism, elastic shaft, robustness
مرجع به فارسی
کنفرانس کنترل آمریکا، مینپولیس، مینسوتا، ایالات متحده
کالج علوم اطلاعات و مهندسی، دانشگاه نورس ایسترن،چین
دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه ایالتی یوتا، ایالات متحده آمریکا
مرجع به انگلیسی
American Control Conference, Minneapolis, Minnesota, USA; Faculty of Information Science and Engineering
Northeastern University, China; CSOIS, Dept. of Electrical and Computer Engineering
Utah State University
Logan, USA
کشور
چین – ایالت متحده
کنترل PID مرتبه کسری یک موتور DC  با محور کشسان: یک مطالعه موردی
 چکیده
در این مقاله، یک کنترلر PID مرتبه کسری در یک سیستم کنترل موقعیت سرومکانیزم با توجه به اشباع عملگر و انعطاف پذیری پیچشی محور مورد بررسی قرار می گیرد. برای پیاده سازی واقعی، ما یک روش تقریبی تغییر یافته، جهت درک کنترلر PID مرتبه کسری طراحی شده، را ارائه نمودیم. مقایسه های شبیه سازی بسیاری در این مقاله ارائه شده است که خود موکد آن است که کنترلر PID مرتبه کسری، در صورت طراحی و پیاده سازی درست، دارای کارایی بهتری در مقایسه با کنترلر PID مرتبه صحیح  متعارف خواهد بود.

کلمات کلیدی: حساب مرتبه کسری، کنترل مرتبه کسری، کنترل PID، سرومکانیزم، محور کشسان، استحکام.

کنترل PID موتور DC با محور کشسان

 

۱- مقدمه
در حال حاضر علاقه فزاینده ای در خصوص سیستم های دینامیک مرتبه های غیر صحیح وجود دارد. تعمیم مشتقات و انتگرال ها از مرتبه های صحیح به مرتبه های غیر صحیح دارای یک اساس تئوریکی محکم و طولانی مدت می باشد. به طور مثال، Leibniz این مفهوم را در نامه خود به L Hospital بیش از ۳۰۰ سال قبل مطرح نموده و اولین مطالعات سیستماتیک به صورت کم و بیش در آغاز و اواسط قرن نوزدهم به وسیله Liouville، Riemann و Holmgren در این مبحث ارائه شد [۱]. در این مبحث، محققین غالبا از عبارت « حسابان مرتبه کسری» یا «سیستم دینامیک مرتبه کسری» استفاده می نمایند که در آن کلمه «کسری» در حقیقت به معنای «غیر صحیح» می باشد.
به طور آشکار، برای سیستم های کنترل لوپ بسته (حلقه بسته)، چهار موقعیت وجود دارد. این موقعیت ها عبارتنداز: ۱) پلنت IO (مرتبه صحیح) با کنترلر IO، ۲) پلنت IO با کنترلر FO (مرتبه کسری)، ۳) پلنت FO با کنترلر IO و در نهایت ۴) پلنت FO با کنترلر FO. در این مقاله ما بر روی استفاده از کنترلر FO-PID برای یک پلنت IO – «موتور –DC با محور کشسان» یک سیستم بهینه کاوی از مرجع ۲، تمرکز می نماییم.
به صورت ذاتی یا شهودی، با توجه به بهره گیری از کنترلرهای مرتبه غیر صحیح برای پلنت های مرتبه صحیح می توان نوعی انعطاف پذیری بهتر در تعدیل بهره و خصیصه های فاز، در مقایسه با کنترلرهای IO، را حاصل آورد. این انعطاف پذیری سبب می شود تا کنترل FO بعنوان یک ابزار قدرتمند در زمینه طراحی یک سیستم کنترل مطلوب، با پارامترهای کنترلر کمتر جهت تنظیم، به شمار آید. نقطه کلیدی آن است که با داشتن گره های کمتری جهت تنظیم، کنترلر FO از توانمندی مشابهی برخوردار می باشد که از طریق کاربرد کنترلرهای IO مرتبه بالا قابل حصول خواهد بود. از آنجایی که یک رابطه بده بستان بین ثبات و دیگر مشخصه های کنترل غالبا وجود دارد، معرفی کنترل مرتبه کسری به عنوان یک روند سر راست تر جهت حاصل آوردن یک بده بستان بهتر مدنظر خواهد بود. مزیت های محتمل کنترل مرتبه کسری در خصوص مدل سازی و طراحی کنترل سبب ایجاد علاقه قابل توجهی در کاربردهای مختلف کنترل مرتبه کسری شده است [۳]، [۴]. برخی از ابزارهای برنامه مطلب (MATLAB) در خصوص مدل سازی سیستم دینامیکی مرتبه کسری، همراه با کنترل و فیلترینگ را می توان در مرجع[۵] یافت. مرجع [۶] از طریق به حداقل رسانی انتگرال خطاهای توان دوم قابلیت عرضه یک کنترلر PID مرتبه کسری را خواهد داشت. برخی از مثال های عددی کنترل PID مرتبه کسری در مراجع [۷]، و [۸] ارائه شده اند. در مرجع [۹]، یک کنترلر  طراحی شده است تا از این موضوع اطمینان حاصل شود که سیستم حلقه بسته جهت حصول گوناگونی ها توانمند می باشد و همچنین آنکه واکنش های مرحله ای یک خاصیت ایزو-دمپینگ را به نمایش می گذارند. از کنترل سرعت دو سیستم اینرسی، برخی از نتایج تجربی در مرجع [۱۰] با استفاده از کنترلر PID مرتبه کسری ارائه شده است. ارائه مقایسه چهار کنترلر مرتبه کسری را نیز می توان در مرجع [۱۱] یافت. این عقیده وجود دارد که حسابان FO به عنوان یک ابزار مناسب برای کنترل بیوممتیک به شمار می آید [۱۲].
موارد اصلی مورد بررسی در این مقاله به شرح ذیل می باشند: ۱) روش درک تقریب اصلاح شده جدید برای مشتق مرتبه کسری، ۲) مطالعه شبیه سازی گسترده با استفاده از سیستم بهینه کاوی با برنامه موجود آنلاین جهت امکان پذیر ساختن قابلیت تولید یا تکثیر مجدد این رویه، ۳) نشان دادن، برای اولین بار، که تحت شرایط بهینه سازی یکسان، بهترین کنترلر FO PID دارای عملکرد بهتری در مقایسه با بهترین کنترلر IO PID می باشد. به علاوه، برای اولین دفعه، ما نشان می دهیم که توانمندی حاصل شده با استفاده از IO PID خود در مقایسه با خطای تقریب در زمینه درک کنترلر FO می تواند قابل توجه باشد.

ادامه بخش های این مقاله به شرح ذیل سازماندهی شده اند. در بخش ۲، موقعیت بهینه کاوی سیستم سرومکانیزم با مدل تفصیلی و پارامترهای مدل عرضه خواهد شد. در بخش ۳، کنترلر PID مرتبه کسری و اساس ریاضی آن ارائه می گردد. بخش ۴ ارائه دهنده یک روش درک ابعادی محدود اصلاح شده برای مشتق های FO می باشد. در بخش ۵، بررسی های شبیه سازی گسترده سرومکانیزم موقعیت کنترل شده به وسیله کنترلرهای بهینه PID/PI IO و کنترلرهای بهینه FO PID/PI عرضه می گردند تا آنکه توانمندی ممتاز حاصل آمده با استفاده از  کنترلر مرتبه کسری را نشان دهند. در نهایت، نتیجه گیری در بخش ۶ ارائه می گردد.

کنترل PID موتور DC با محور کشسان

 

۲- موقعیت بهینه کاو سیستم سرو
موقعیت بهینه کاو سیستم سرومکانیزم به عنوان «یک موتور –DC همراه با محور کشسان از مرجع [۲] حاصل شده است. به منظور حفظ حالت خود محتوایی این مقاله، در این بخش، ما از طریق مرجع [۲] اقدام به بازگو نمودن کل مدل استفاده شده در شبیه سازی خود می نماییم، که در شکل ۱ نشان داده شده است و در آن می توان ملاحظه نمود که سیستم بهینه کاوی شامل یک موتور DC، یک گیربکس، یک محور کشسان و یک بار می باشد.

کنترل PID موتور DC با محور کشسان

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.