مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کیفیت محل کار بهره وری مستخدمین بانک ترکیه

کیفیت محل کار بهره وری مستخدمین بانک ترکیه

کیفیت محل کار بهره وری مستخدمین بانک ترکیه – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کیفیت محل کار بهره وری مستخدمین بانک ترکیه

شماره      
۱۷۸
کد مقاله
MNG178
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تأثیر کیفیت محل کار بر روی بهره وری مستخدمین: یک مطالعه موردی از یک بانک ترکیه
نام انگلیسی
IMPACT OF WORKPLACE QUALITY ON EMPLOYEE’S PRODUCTIVITY: CASE STUDY OF A BANK IN TURKEY
تعداد صفحه به فارسی
۳۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۲
کلمات کلیدی به فارسی
محیط کار, غیبت, بهره وری مستخدمین
کلمات کلیدی به انگلیسی
Workplace  environment,  absenteeism,
employee’s productivity
مرجع به فارسی
ژورنال تجارت، اقتصاد و امور مالی
دانشگاه اکان، ترکیه
مرجع به انگلیسی
Journal of Business, Economics & Finance; Okan University,Turkey
کشور        
ترکیه

کیفیت محل کار بهره وری مستخدمین بانک ترکیه

 

تأثیر کیفیت محل کار بر روی بهره وری مستخدمین: یک مطالعه موردی از یک بانک ترکیه
چکیده
محیط کار نقش مهمی را برای مستخدمین ایفا می نماید. امروزه مستخدمین می توانند از جایگزین های کاری بسیار زیادی برخوردار باشند، بر این مبنا، محیط کار به عنوان یک عامل حیاتی برای پذیرش یا حفظ مشاغل به شمار می آید.  کیفیت  محیط در ارتباط با محل کار می تواند به طور ساده ای مشخص کننده سطح انگیزه مستخدمین، عملکرد متعاقب و نهایتاً بهره وری آنها باشد. چگونگی تعامل مستخدمین با سازمان خود بر روی نرخ خطای مستخدمین، سطح نوآوری و مشارکت و تعامل با دیگر مستخدمین، غیبت یا عدم حضور در محل کار و نهایتاً مدت زمانی که آنها قابلیت ماندن در یک شغل را دارند تأثیرگذار است. این مقاله  محیط  کار یک بانک خصوصی خارجی در کشور ترکیه را مورد بررسی و تحلیل  قرار  می دهد و ارتباط بین شرایط فیزیکی محل کار و بهره وری مستخدمین را ارائه می نماید.

کلمات کلیدی: محیط کار، غیبت، بهره وری مستخدمین

 
۱- مقدمه
امروزه ارتباط بین مستخدمین و کارفرمایان را می توان به صورت بالا به پایین مدنظر قرار داد. بر این مبنا تعداد فرصت های شغلی قابل دسترس برای مستخدمین در اقتصاد رو به رشد جهانی در حال افزایش می باشد و در این راستا  نه  تنها  مستخدمین  بلکه  کارفرمایان  نیز  می بایست خود را به منظور تعامل با ویژگی های دینامیکی زندگی تجاری تعدیل نمایند. بنابراین، مدیران ارشد منابع انسانی (HR) می بایست استراتژی های جدیدی را برای استخدام در نظر داشته و در این راستا بهترین استعدادها بر مبنای برازندگی با سازمان های خود را مدنظر قرار دهند. دستمزدها و مزیت های جبرانی یا پاداش های ارائه شده را می توان به عنوان محتمل ترین راهکار جهت جذب مستخدمین در نظر داشت.
با این وجود، کیفیت محیط کار از نقطه نظر فیزیکی نیز می تواند تأثیر زیادی را بر روی قابلیت یک سازمان در خصوص استخدام و حفظ افراد با صلاحیت و با استعداد فراهم آورد.  برخی  از  عوامل  مرتبط  با محیط کار را می توان به عنوان ویژگی های کلیدی تأثیرگذار بر روی تعهد مستخدمین، بهره وری، روحیه مستخدمین، سطح راحتی و غیره، چه به صورت مثبت و منفی، مدنظر قرار داد.
با وجود آنکه شرایط راحت محل کار به عنوان نوعی ضروریت برای ارتقاء بهره وری و کیفیت نتایج به حساب می آید، شرایط کاری در بسیاری از سازمان ها ممکن است از ایمنی کافی، وسایل بهداشتی مکفی و راحتی مطلوب برخوردار نباشد، نظیر عدم سیستم نوررسانی مناسب یا تهویه مطبوع، وجود نویز یا صداهای بیش از حد و وجود شرایط اضطراری بیش از حد. اشخاصی که تحت شرایط نامناسب به فعالیت می پردازند ممکن است نهایتاً بازده مناسبی را حاصل نیاورده و با بیماریهای مربوط به بهداشت شغلی روبرو گردند که خود منجر به غیبت های طولانی و جابجایی های بیش از حد شغلی می گردد. سازمان های بسیاری وجود دارند که در آنها مستخدمین تحت شرایط و مشکلات کاری در ارتباط با عوامل محیطی و فیزیکی قرار دارند.

این مقاله ارائه دهنده تحلیلی در خصوص محیط کاری یک بانک خارجی خصوصی در کشور ترکیه می باشد. هدف این تحقیق بررسی این موضوع می باشد که آیا هیچ گونه ارتباطی بین شرایط محل کار و عملکرد مستخدمین وجود دارد یا خیر. یک مطالعه تحقیقاتی نیز بر روی مستخدمین بانک متمرکز می شود. این مقاله به پنج بخش به شرح ذیل تقسیم می شود. بخش بعدی مباحث مرتبط را ارائه می نماید. روش شناسی این تحقیق در بخش سوم عرضه می شود. بخش بعدی نیز یافته ها را ارائه می نماید. در نهایت بخش آخر به نتیجه گیری می پردازد.

۲- مباحث مرتبط
بسیاری از مدیران اجرایی این ایده را به صورت اشتباه در ذهن دارند که سطح عملکرد مستخدمین در ارتباط با شغل در تناسب با اندازه بسته حمایتی جبرانی مستخدمین یا پاداش ارائه داده شده به آنها می باشد. با وجود آنکه این بسته حمایتی یکی از ابزارهای انگیزه بخش به حساب می آید (Ryan andDeci، ۲۰۰۰). چنین موردی دارای یک تأثیر کوتاه مدت محدود بر روی عملکرد مستخدمین است.
یک فرض با پذیرش گسترده تر در این رابطه را می توان بدین صورت مطرح نمود که محیط کاری بهتر سبب انگیزه بخشیدن به مستخدمین شده و در نتیجه موجب ارائه نتایج بهتری خواهد شد. محیط دفتری را می توان بر حسب مؤلفه های فیزیکی و رفتاری توصیف نمود. این مؤلفه ها را می توان متعاقباً در قالب متغیرهای مستقل مختلف تقسیم کرد.

کیفیت محل کار بهره وری مستخدمین بانک ترکیه

 

۳- روش تحقیقاتی
بسیاری از سازمان ها سعی در ارائه طرحها و فناوریهای جدید در ارتباط با ساختار دفاتر و ساختمانهای جدید نموده اند تا بر این مبنا قابلیت افزایش بهره وری و جذب مستخدمین بیشتر را حاصل آورند. بسیاری از نویسندگان این نکته را ذکر نموده اند که چیدمان فیزیکی محل کار، همراه با فرایندهای مدیریتی کارآمد، نقش اساسی در ارتقای بهره وری مستخدمین و افزایش عملکرد سازمانی دارد (Uzee، ۱۹۹۹؛ Leaman و Bordass، ۱۹۹۳؛ Williams و همکاران، ۱۹۸۵). یک شرکت تحقیقاتی مستقل، Gensler، اقدام به انجام تحقیقاتی در ارتباط با محیط کار ایالات متحده نمود. در مارس ۲۰۰۶، این تحقیق با یک اندازه نمونه متشکل از ۲۰۱۳ مورد انجام پذیرفت.
۴- نتایج
این بخش به طور مختصر نتایج تحقیقاتی را مورد بحث قرار می دهد. اولین بخش این تحقیق مشخص کننده اطلاعات آماری جمعیت مورد مطالعه می باشد.
بخش ۱: اطلاعات جمعیت نگاری
جنسیت اندازه نمونه تقریباً به صورت متوسط شامل مردان و زنان می باشد. ۷۲% پاسخ دهندگان بین ۲۰ الی ۲۹ سال سن دارند. ۸۴% مستخدمین دارای حداقل مدرک لیسانس و ۸۰% آنها دارای بیش از یکسال ارشدیت در امور بانکی می باشند.

کیفیت محل کار بهره وری مستخدمین بانک ترکیه

 

۵- نتیجه گیری
این تحقیق ابعاد محیط کار بر حسب مؤلفه های فیزیکی و رفتاری را مورد بررسی قرار داده است. چنین تحلیلی برای یک بانک خارجی خصوصی در ترکیه که دارای ۳۰۰ مستخدم بوده است انجام شد. در این مطالعه داده های اولیه و ثانویه مورد استفاده قرار گرفت. داده های ثانویه معرف آن دسته از عواملی هستند که به صورت مکرر در این مبحث مورد استفاده قرار می گیرند. این عوامل به نظر دارای تأثیر در عملکرد می باشند که در بخش قبلی به تفصیل تشریح گردیده اند. داده های اولیه به عنوان یک مورد استنتاج شده از نتایج تحقیقاتی مدنظر می باشد که در بین ۵۰ مستخدم مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق با استفاده از پرسنل بانک مورد نظر و آن دسته از مستخدمینی انجام شده است که تحت تأثیر شرایط محل کار، در مقایسه با دیگر مستخدمین، به واسطه ضروریات کاری خود، قرار داشته اند. اولین بخش تحقیق شامل سئوالات اطلاعات آماری فردی می باشد.
در نهایت، نتایج این تحقیق نشان می دهد که در عین آنکه مستخدمین دل خوشی از شرایط فیزیکی محل کار ندارند، آنها با توجه به شرایط رفتاری قدرتمند از محیط کاری خود رضایت دارند. بر حسب نتایج این تحقیق این موضوع اثبات می شود که محیط کار بر روی عملکرد مستخدمین تأثیرگذار خواهد بود، اما محیط کار از نقطه نظر رفتاری دارای تأثیر بیشتری بر روی عملکرد مستخدمین می باشد.
۶- محدودیت ها و توصیه ها
طراحی پرسشنامه و نتایج حاصله منوط به ادراک مستخدمین بوده است که به منظور تحلیل تأثیرات محیط کار در ارتباط باعملکرد مستخدمین اجرا گردیده است. بنابراین هیچگونه برآورد مدیریت عملکرد در بانک مربوطه حاصل نشده است، تأثیرات حقیقی محیط کار بر روی عملکرد مستخدمین (بهره وری) را نمی توان به صورت سیستماتیک مورد ارزیابی قرار داد. علاوه بر این مورد، ۵۰ مستخدم بانک از بین ۳۰۰ فرد شاغل که در دپارتمان واحدی به کار مشغول بوده اند در این تحقیق شامل شده اند. نتایج تحقیقاتی را می توان در صورتی تغییر داد که چنین تحقیقی برای مستخدمین دپارتمان های دیگر نیز انجام گردد. به علاوه، این تحلیل را می توان از طریق بررسی تفاوت های جنسیتی با توجه به تأثیرات محیط کاری و تحقیقات بهره وری گسترش داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.