مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

گل ختمی وحشی

گل ختمی وحشی

گل ختمی وحشی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کشاورزی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کشاورزی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۳۲
کد مقاله
AGR32
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
گل ختمی وحشی
نام انگلیسی
ROSE CHECKER-MALLOW Sidalcea virgata Howell
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
گل ختمی وحشی
کلمات کلیدی به انگلیسی
ROSE CHECKER-MALLOW, Sidalcea virgata Howell
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده، بخش محافظت از منابع طبیعی
مرجع به انگلیسی
USDA NRCS Corvallis Plant Materials Center, Oregon
کشور
ایالات متحده
 

گل ختمی وحشی

 ROSE CHECKER MALLOW
Sidalcea virgata
 
علامت خاص گیاه: SIVI3
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده، بخش محافظت از منابع طبیعی
   
نام های دیگر:
ختمی وحشی، ختمی وحشی پرجلوه، Virgate cheker bloom ,rosy cheker bloom , dwarf cheker bloom
 موارد استفاده:
بازسازی مرتع: ختمی وحشی یک گل وحشی بومی است که به عنوان یک عضو مهم در جامعه گیاهی متنوع بومی، در بازسازی مرتع ها مورد استفاده قرار می­گیرد.
مکان اصلی گرده افشانی: گل­های ختمی وحشی یکی از منابع اصلی شهد برای پروانه آبی رنگ fender که در معرض خطر است می­باشند. این گیاه احتمالا گیاه میزبان برای حشره Vanessa annabella،Pyrgus communis ,Pyrgus rurslis نیز محسوب می شود. گل­های گونه­ های Sidalcea منبع گرده و شهد برای زنبور عسل اروپایی و همچنین زنبور عسل بومی و دیگر حشرات سودمند می­باشند. زنبور عسلی بومی (Diadasia nigrifrons) نیز بعنوان متخصص گرده افشانی گونه­های Sidalcea مد نظر است.
وضعیت
Sidalcea virgata جزو گونه های در معرض خطر در ایالت واشنگتن طبقه بندی شده.
 

گل ختمی وحشی

 

توصیف
ویژگیهای کلی: ختمی وحشی عضوی از خانواده ختمی است. یک گیاه چند ساله است که معمولاً تا بلندی ۸ تا ۴۰ اینچ رشد می­کند. این گیاه دارای ریشه ­های اصلی قوی و ساقه های زیرزمینی کوتاهی می باشد. ساقه های رو زمینی معمولاً به دنبال هم کشیده شده و یا به سمت زمین خمیده­اند، ریشه­های آزاد در قسمت پایه تو خالی نبوده و از موهای تقریباً بلند، منشعب (ستاره­ای) و نرم پوشیده شده­اند. ساقه­های برگ (پتیول) با موهای ستاره­ای بصورت متراکم پوشیده شده، و سطح بالایی برگ­های اصلی بصورت متراکم از موهای ساده کوتاه دوشاخه پوشیده شده اند. برگهای اصلی معمولاً گسترده اند در حالی که برگ­ های اطراف ساقه بصورت پراکنده هستند. ساقه ­های گل معمولاً شل، اغلب یک طرفه و به ندرت منشعب می باشند (۳-۱ انشعاب) و نسبت به دیگر گونه­های Sidalcea که در غرب اورگان وجود دارند، تعداد کمی گل دارند (۵-۳۰).
گونه gynodioecious  بدان معنا است که در گونه های مرتبط با آن، گیاهانی با گل­های تک پایه (دیگر تلقیح و خود تلقیح) و گیاهانی که فقط گل­های ماده دارند (دیگر تلقیح اجباری) وجود دارند. گل­ها ۵ گلبرگ دارند که گرد بوده و یک شکاف کوچک در نوک خود دارند، گل­های بالغ دوجنسه ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر و گل­های ماده ۹ تا ۱۳ میلیمتر هستند، و برنگ صورتی تا سرخابی می­باشند. در ختمی وحشی مادگی­هایی که دارای بذر می­باشند تقریباً بزرگ بوده و دارای سطحی ناهموار و عمیقا منشعب هستند. بذرها بوسیله آب، باد، و جاذبه پخش می­شوند. گیاهان در ماه های می تا جوئن گل می­دهند و بذرها عموماً در اواخر جوئن تا اواسط جولای می­رسند.
ختمی وحشی همانند سه گونه دیگر توزیع جغرافیایی و گرده افشانی مشابه دارد (S. campestris, S. cusickii, and S. nelsoniana) ولی در طبیعت هیبریداسیون با این گونه ­ها بخاطر زمان گل دهی متفاوت صورت نمی­گیرد، بطوری که virgata. S زودتر شروع به گل دهی کرده، و معمولاً گل دهی آن زمانی پایان می­یابد که سه گونه دیگر تازه آغاز به گل ­دهی کرده­اند. تفاوت در تعداد کروموزوم­ها نیز می­تواند یک عامل جلوگیری کننده در لقاح بین گونه­ها باشد، هرچند تصور می­شود جمعیت­های تتراپلوئیدی virgata.S در نواحی شمال حاصل هیبریدهایی از virgata.S دیپلوئید باشند.
پراگندگی: ختمی وحشی در تمامی نواحی دره های داخلی و تپه های اورگان غربی یافت می­شود، بخصوص در دره ویلیامیت، و شمال به سمت جنوب غرب واشنگتن. برای مشاهد پراکندگی کنونی این گیاه به وب سایت مربوطه رجوع کنید.
سکونتگاه طبیعی: این گونه در نواحی تقریباً مرطوب تا بسیار خشک و زمین­های مرتفع (معمولاً شیب­ها)،  مکانهایی مثل مرتع­های مرطوب، زمین ها و کوه­های کم ارتفاع همچنین حاشیه جاده­ها و حاشیه تپه­های پوشیده با علف رشد می­کند.
استفاده قومی و سنتی: استفاده سنتی برای این گیاه شناخته نشده است.
سازش و تطبیق پذیری
ختمی وحشی با ناحیه ­هایی سازش پیدا کرده که از نظر فصلی در زمستان و اوایل بهار اشباع باشند، ولی این گونه تا حدی مقاوم به خشکی نیز است.
 
استقرار و پوشش گیاهی
در کشت­های احیا کننده، برای استقرار مناسب و بقای طولانی مدت این گونه، کنترل صحیح علف هرز و آماده سازی سایت (کشت­کاری برای ایجاد بستر بذر تمیز و مستحکم) ضروری می باشد. بر اساس مشاهدات مرکز مواد گیاهی کوروالیس بذرها غیر فعال نیستند، ولی به نظر می­رسد زخمه زدن به آنها قبل از پاشیدن روی زمین بمنظور کشت برای آنها مفید است. بذرهایی که در پاییز پاشیده شده­اند بطور طبیعی در اواخر پاییز تا اواخر زمستان جوانه می­زنند. بذرها می­توانند به صورت تک گونه به مقدار ۴ تا ۶ پوند/ جریب پخش شوند، ولی در یک احیا با توجه به مرتع مخلوط، بسته به گونه­های دیگری که استفاده می­شود، شرایط سایت، و نتیجه دلخواه، این مقدار به نسبت کاهش می­یابد. در هر پوند ۷۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ بذر وجود دارد. بنابراین یک پوند بذر خالص زنده که بر روی یک جریب زمین پخش می­شود بسته به ابعاد بذر تقریباً ۳/۰ تا ۶/۰ دانه به ازای هر فوت مربع ایجاد می­کند. بذر­پاشی آزمایشی با ۵۰ درصد فورب و ۵۰ درصد بذر علف پایه بهتری نسبت به مخلوط مشتمل بر ۱۰ درصد فورب و ۹۰ درصد بذر علف ایجاد کرد. برای کاشت این گونه می­توان در پاییز یا بهار از نهال­های گلخانه ای یا ساقه­های زیر زمینی نیز استفاده کرد.
 
مدیریت
ختمی وحشی در مرتع­ها و علف­زارهایی وجود دارد که از نظر تاریخی بوسیله آتش سوزیها  ایجاد شده اند، بنابراین آتش ممکن است یک ابزار مهم در ایجاد محل زندگی طبیعی این گونه باشد. پیشروی مخروطیان و بوته­ های غیربومی می­تواند فورب­های بومی مرتع، با پراکنش تاریخی را جایگزین کند.
آفت­ها و مشکلات بالقوه
در برخی از سالها لارو سوسک بذر در مزارع تولید بذر در مرکز مواد گیاهی کوروالیس مقدار زیادی محصول را از بین برده است. موش صحرایی، موش و خرگوش و بیماری زنگ برگ نیز می­توانند برای تولید بذر این گونه زیان­آور باشند.
نگرانی­های زیست محیطی
هنگام جمع­آوری/تکثیر بذر و پروژه­های بازسازی، باید احتیاط کرد تا virgata. S در خارج از حیطه جغرافیایی طبیعی خود قرار نگیرد، چراکه ممکن است، این مورد باعث افزایش احتمال هیبریداسیون بین گونه­ای، با دیگر گونه­های ختمی وحشی موجود در دره ویلامیت شود. همچنین توصیه می­شود از مخلوط کردن جمعیت­های ختمی وحشی با تعداد کروموزوم­های مختلف در یک تکثیر خودداری شود.

گل ختمی وحشی

 

تولید بذر و  گیاه
ایجاد پوشش گیاهی و نگهداری از زمین : برای تولید بذر این گونه بهترین نتیجه از نهال گلخانه­ای در بهار یا پاییز حاصل می­شود. نهال گل­خانه­ای زمین ­های تمیزتری ایجاد کرده، و زمین بارورتری را در اولین فصل تکثیر ایجاد می­کنند. اگر بذر پاشی بصورت مستقیم است، می توان بذر پاشی را در پاییز یا بهار در عمق ۴/۱ تا ۲/۱ اینچ و با میزان ۴ تا ۶ پوند/جریب در ردیف های با فاصله ۲۴ تا ۳۶ اینچ انجام داد (تقریباً ۳۰ بذر در هر فوت مربع). برای پلات­های کوچک­تر بهتر است کاشت در داخل پارچه علف هرز انجام شود تا برداشت و کنترل علف هرز آسان­تر باشد.
پلات­های بزرگتر ممکن است بدون پارچه کاشته شوند که در این صورت میزان محصول کاهش می­یابد.گیاهان به نیتروژن اضافی پاسخ خوبی می­دهند. گیاهانی که با مقدار ۵۰ پوند/جریب نیتروژن در بهار در مرکز کوروالیس کود دهی شده بودند، زمان گل­ دهی طولانی­ تری داشته و میزان بذر­های توپر آنها نیز افزایش می ­یابد. زمین­های ایجاد شده از نهال­ های گلخانه­ای در اولین سال می­توانند مورد بهره برداری قرار گیرند، ولی میزان محصول معمولاً بین دو و سه سال به حداکثر خود می­رسد، و تا سالها حفظ می­شود. عمر زمین بیش از ۴ سال است.
تولید ظرف: در مرکز مواد گیاهی کوروالیس بذرها در ظرف­ های مخروطی شکل ۷ اینچ مکعبی ray leach کاشته می­شوند، این ظرف ­ها با مخلوط sun shine #1 ( یک محیط کشت بدون خاک پیت بیس) که با ریز مغزی و کود آزاد شونده بصورت تدریجی ارتقاء پیدا کرده اند پر شده است. این ظروف (فلت) در یک گلخانه با دمای متوسط (۷۰ درجه فارنهایت روز و ۵۰ درجه شب) قرار داده می­ شوند. بذر ها معمولاً بین یک تا دو هفته با نرخ تقریباً ۶۰ درصد جوانه می­زنند. نهال­ ها معمولاً بعد از ۴ تا ۶ ماه برای کاشت در محیط بیرون مناسب و آماده هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.