مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

گیاه گل ختمی

گیاه گل ختمی

گیاه گل ختمی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کشاورزی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کشاورزی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۳۱
کد مقاله
AGR31
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
گیاه گل ختمی
نام انگلیسی
Marsh Mallow (Althea officinalis)
تعداد صفحه به فارسی
۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۱
کلمات کلیدی به فارسی
گیاه گل ختمی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Marsh Mallow (Althea officinalis)
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

 

گیاه گل ختمی

 (Althea officinalis)
بخش تحقیقات KSTATE
 
مقدمه
نام گیاه شناسی این گونه از کلمه یونانی altho به معنی بهبود دهنده گرفته شده است. گیاه گل ختمی از زمان مصر باستان به بعد مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از اعضای خانواده ختمی که شامل گیاه ختمی درختی خانگی و گیاه پنیرک می­شود ویژگی­های مشابهی دارند. بعضی بر این عقیده­اند که شیرینی مارش ­مالو در اصل از ریشه این گیاه که با شکر پخته شده و زده شده تا روان شود درست شده است. گیاه گل ختمی یک گونه خوش منظره و زیبا است. حجم زیاد آن قادر است قسمت خالی باغچه­ها را با یک پوشش گیاهی مطلوب با بافت نرم و دوره گل دهی طولانی پر کند.
 
خانواده: Malvaceae
چرخه زندگی: گیاه چند ساله
بومی: در اصل بومی آسیا، سپس در جنوب شرقی اروپا و چین پخش شد.
ارتفاع:۲ تا ۵ پا
میزان نیاز به آفتاب: آفتابی، نیمه آفتابی، سایه پسند
خاک: خاک مرطوب گلدانی را ترجیح می­دهد.
میزان نیاز به آب: متوسط به بالا
 
گل: گل­های صورتی رنگ پریده که در اواسط تا اواخر تابستان از انتهای ساقه رشد می­کنند.
 
بذر: برای چندین هفته بذرها را طبقه بندی کنید. سپس آنها را مستقیماً در خاک قابل کشت بکارید. یا ابتدا در داخل محوطه کاشته و بعد در اواسط یا اواخر بهار از خاک بیرون آورده بیرون بکارید. نرخ جوانه ­زنی این گیاه ۷۰ تا ۸۰ درصد است. این گیاه بعد از دو تا سه هفته جوانه می­زند، بصورت خوشه­ای رشد می­کند. فاصله بین گیاهان ۱۲ تا ۲۴ اینچ مطلوب است.
 
آفت: آفت خاصی ندارد.
 
برداشت: ریشه­ها در پاییز یا بهار برداشت شوند. ریشه­ها بزرگ و عمیق بوده بنابراین از چنگک باغبانی یا بیل نوک تیز استفاده کنید. گل­ها و برگ­ها را در هر زمان می­توان با دست چید.
 
استفاده: عصاره گیری، دم کردن، استخراج الکلی، شربت، اکسیر، شیرینی دارویی، کمپرس، مرهم، غذای طبی، پماد، ضماد، کرم، پودر.
 
مزایای دارویی: ریشه ­ها (تا ۳۰ درصد) و برگ­ ها(تا ۱۶ درصد) دارای موسیلاژین هستند که عامل تسکین غشای موکوزی و آسیب دیدگی پوستی است. گیاه گل ­ختمی گیاه تسکین دهنده مجاری گوارشی، ادراری و گلو است. معمولاً برای بیماری­های فصل زمستان و بهبود شرایط پوست از آن استفاده می­شود. در اروپا برای سرفه و برونشیت نیز کاربرد دارد.
 
پتانسیل تجاری: متوسط. قیمت­ها از ۵ دلار تا ۲۸ دلار به ازای هر پوند وزن ریشه خشک متغیر است و ۹۰/۶ تا ۳۶ دلار برای قسمت­های بالایی و گیاه خشک.
خلاصه اطلاعات آزمایشات میدانی: به نظر می­رسد این گیاه بخوبی در کانزاس سازش پیدا کرده است. قابلیت تحمل مناسب زمین­های مرطوب و خشک و همچنین خشک و تر سالی را دارا می باشد، ولی در شرایط آبیاری مناست بهترین فعالیت را دارد. زیست­ توده ها شامل ریشه و شاخ و برگ در سال دوم زیاد می­شوند. اگر گیاه بمنظور مصرف ریشه آن برداشت شود قسمت­های بالایی را نمی­توان استعمال کرد. خشک کردن این مقیاس بزرگ گیاه مسئله ساز است و تقاضا برای این محصول بالا نیست. بعضی از حشرات از برگ­ ها تغذیه می­کنند ولی از دست رفتن قابل توجه محصول بخاطر بیماری یا حشره وجود ندارد.   

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.