مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کامپیوتر کوانتومی نوشتن اطلاعات

کامپیوتر کوانتومی نوشتن اطلاعات

کامپیوتر کوانتومی نوشتن اطلاعات – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فیزیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فیزیک - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۲۲
کد مقاله
PHY22
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
یک راه ممکن برای نوشتن اطلاعات در کامپیوتر کوانتومی
نام انگلیسی
One Possible Way of Information Writing to Quantum Computer Device
تعداد صفحه به فارسی
۲۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
بیتهای کوانتومی، آزاـ فولرن، نوشتن، جابجایی شیمیایی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Quantum bits, aza-fullerene, writting, chemical shift
مرجع به فارسی
انستیتو قیزیک و تجوم دانشگاه ویلنیوس
مرجع به انگلیسی
Institute of Theoretical Physics and Astronomy Vilnius University
کشور

یک راه ممکن برای نوشتن اطلاعات در کامپیوتر کوانتومی

چکیده
پژوهشهای کوانتم مکانیکی بر روی مولکولهای PyO و آزا­ ـ فولرن انجام گرفته است. بررسی طیفهای NMR خطوط طیفی را بخوبی نشان داده که به ما اجازه می‌دهد تا آزاـ فولرن با ترکیبات اضافی به عنوان مشتقهای تولید کننده ۱۴ کیوبیت کامپیوتر کوانتومی‌NMR پذیرفته شود. خواص مولکول PyO همانگونه ارائه می‌گردد که برای نوشتن داده‌های کوانتومی بکاربرده می‌شود.

کلمات کلیدی: بیتهای کوانتومی، آزاـ فولرن، نوشتن، جابجایی شیمیایی

کامپیوتر کوانتومی نوشتن اطلاعات

 

 ۱- مقدمه
محاسبات کوانتومی ‌نوید فوق­العاده­ای برای حل مسائل ریاضی و فیزیکی را ارائه می­دهند که به سادگی فراتر از توانایی کامپیوتر کلاسیک می­باشد. بنابراین پژوهش در زمینه فوق به سرعت در حال گسترش می­باشد. با این وجود درک تجربی کامپیوتر کوانتومی‌ بواسطه دستکاری و اندازه­گیری حالت یک مجموعه از سیستمهای کوانتومی‌ مزدوج،
پیچیده­تر از مولکولها می­باشد. موفقیتهای قابل ملاحظه­ای با سنتز مولکولهای مناسب و رشد تکنیکهای جدید بسیاری برای ارزش­دهی آغازین، کنترل همدوس و بازخوانی حالت اسپینهای هسته­ای چند قطبی جفت شده امکان­پذیر شده است.
محاسبات کوانتومی‌رزونانس مغناطیسی هسته (NMR) عرصه مفیدی است که یک قابلیت افزایش یافته برای کنترل کوانتومی ‌بر روی سیستمهای مولکولی گسترش یافته و نمایش داده می‌باشد [۲] . مبنا بر استفاده از تعداد مولکولهای منفرد (کامپیوترهای کوانتومی) با اسپینهای هسته نا­برابر (کیو­بیت­­ها)، می­باشد. برای کیو­بیت­­ اسپین هسته گیتهایی به وسیله میدانهای مغناطیسی محلی یا به وسیله میزان سازی الکتریکی یک اسپین در رزونانس با یک میدان نوسان کننده، تحقق می­یابد. میدانهای محلی متفاوت اسپینها یک جابجایی شیمیایی در فرکانس رزونانس القاء می­کند که اجازه می­دهد این اسپینها به صورت منفرد آدرس دهی شوند. با استفاده از تعداد زیادی مولکولهای یکسان شدت سیگنال افزایش می­یابد و مقدار مفیدی می‌شود. از طریق کار ترکیبی سنتزی، آنالیتیک و اسپکتروسکپی یک کامپیوتر کوانتم ۵ـ بیتی ساخته شد و نشان داده شد تا انطباق، تداخل کوانتومی‌و تبدیلهای واحد پیاده سازی گردد. R. Laflamme و دیگران چگونگی تحقق یافتن کیو­بیتها و کنترل آنها را با پالس rf، برهم کنشهای درونی و میدانهای گرادیان را توصیف کرده­اند [۳].

 

کامپیوتر کوانتومی نوشتن اطلاعات

 

 ۲- ایده نوشتن اطلاعات در کامپیوتر کوانتومی
برای دستیابی به اطلاعات جابجایی شیمیایی بر روی یک مولکول منزوی، پژوهشهای کوانتم شیمیایی محاسبات آغازین تئوری دانسیته تابعی (DFT) با بهینه سازی هندسی Berny بکاربرده شدند [۱۰,۱۱]. بهینه سازی کامل هندسی در حالت پایه با استفاده از DFT در چهارچوب روش هیبرید سه پارامتر Beeke و مدل (B3PW91) مدل تابع ارتباط گرادیان تصحیح شده در مبنای مجموعه­های ۶-۳۱G با استفاده از نرم افزار گوسین ۹۸ نگارش A.7 انجام گرفت. سپس روش فوق برای دستیابی به تانسور حفاظت مغناطیسی محاسبه شده به وسیله روش اوربیتال اتمی‌مستقل از گیج (۱۴) بکار برده شد. برای انجام محاسبات در حضور یک حلال ما مدل پیوسته قطبش (کره­های متداخل) توماس و همکاران را با استفاده از مدل فرمالیسم معادله صحیح بکار بردیم. بدون وارد شدن در جزئیات نظری و رسمی‌در اینجا اصل، نوشتن اطلاعات در کامپیوتر کوانتومی‌می­باشد. برای ساده­سازی بحث ما به طور اختصار ایده­مان را معرفی می­کنیم.
معلوم است که محاسبات کوانتومی، وجود سیستمهای فیزیکی را فرض می­کند که می­تواند به وسیله تنظیم پارامترهای هامیلتونی سیستم کنترل گردد. در بیشتر بحثها این سیستم فیزیکی همراه با گیتها بعنوان مدل چکیده محاسبات کوانتومی‌گرفته می­شود. ماتریس پائولی استاندارد به عنوان یک مبنای عملگر و بالاوند­ها بر روی اپراتور، اشاره به هسته­ای که اپراتور بر روی آن عمل می­کند، دارد. کنترل کیوبیتها به وسیله اعمال هامیلتونی که بر روی یک یا دو کیو بیت عمل می­کند، حاصل می­شود. نخست حالت آغازی بدست می­آید که از نظر فیزیکی به معنی اینست که همه اسپینها به سمت یک موقعیت جهت گرفته­اند. بعد یک رشته از گیتهای کوانتومی‌استفاده می­گردد. و ویژگی نهایی مدل محاسبه، وسیله­ی خاص برای استخراج اطلاعات بعد از بکار بردن یک سری اپراسیونها روی حالت اولیه، می­باشد. در مدل استاندارد یک اندازه­گیری تصویری بکاربرده می­شود. اجازه دهید فرض کنیم که سیستمی‌که شامل مولکولهای آلی از نظر مغناطیسی فعال باشد (کیوبیتها)، و جابجایی شیمیایی چندین تا از آنها می­تواند به یک طریقی به طور محسوس تعویض شود، ارائه گردد. حالت کوانتومی‌ابتدایی (۰)Ψ می­باشد. زمانیکه این محاسبات انجام می­گیرد باید بعد از یک سلسله عملیات که بر روی این حالت ابتدایی انجام می­گیرد، اطلاعات استخراج گردد. در هر صورت طیف بدست آمده بعد از رمزگشایی باید دارای پیکهایی باشد که معمولاً داری شدت یکسانی با پیک متناظر در طیف مرجع باشد. اجازه دهید تصور کنیم که حالت کوانتومی‌ابتدایی اندکی مختل شود. یعنی جهت اسپینهای هسته­ای که نشاندهنده کیوبیتها هستند، تعویض گردد.

کامپیوتر کوانتومی نوشتن اطلاعات

 

 ۳- بحث و نتایج
قبل از اینکه بیشتر پیش برویم اجازه دهید مطالعه مولکول پیریدین ـ N ـ اکسید (PyO) و کمپلکس آن با HCl که می­تواند نقش مهمی‌در نوشتن کوانتومی‌اطلاعات ایفا کند را معرفی نماییم. اجازه دهید نگاه دقیقتری به خواص اصلی ترکیب فوق که می­تواند برای نوشتن اطلاعات در کامپیوتر کوانتومی‌پذیرفته شود، داشته باشیم. بنابراین جابجایی شیمیایی اتمهای مولکول PyO هم به صورت تئوری و تجربی (۱H, 13C, 17O NMR) بررسی گردید [۱۷]. ساختار تئوری بدست آمده برای ترکیب PyO+HCl در شکل ۱ نشان داده شده است، در حالیکه مهمترین نتایج این بررسی در جدول ۱ ارائه شده است.
اولاً این عدم تطابق بین نتایج اصلی تئوری و تجربی واضح است، زیرا مقدار جابجایی شیمیایی اتم کربن C4 کوچکتر از مقدار جابجایی شیمیایی اتمهای کربن C3 و C5 می­باشد. مسلماً این عدم تطابق خیلی کوچک بوده و به عنوان اثر حلال توجیه می­گردد. علاوه بر این از جدول ۱ معلوم است که اختلاف جابجایی شیمیایی که نشان­دهنده کشیدن آنهاست، به اندازه کافی منطبق می­باشد. بنابراین این اختلاف به عنوان نتیجه اصلی برای مقایسه می­تواند پذیرفته شود. قابل توجه است که وجود HCl منجر به کشیدن شدید جابجایی شیمیایی اتمهای کربن C4 و O در مولکول PyO می­شود. این نشان دهنده این است که خاصیت این اتمها می­تواند برای نوشتن اطلاعات استفاده شود و برای ساختن گیتهای منطقی مغناطیسی پذیرفته شوند. مسلماً این عدم انطباق بین نتایج تجربی و تئوری به ما اجازه نمی­دهد که مطمئن باشیم که نتایج تئوری به اندازه کافی صحیح باشند. تحت این شرایط بررسیهای کوانتم شیمیایی PyO و PyO+HCl با وجود یک حلال با بکاربردن مدل پیوستار قطبی شده (کره های متداخل) توماسی و همکاران با استفاده از مدل فرمالیسم معادله انتگرال انجام گرفتند. نتایج بدست آمده در جدول ۲ نشان داده شده است. بدون تردید نتایج اصلی که از طریق تئوری بدست می­آید با وجود یک حلال مطابق با نتایجی است که با اندازه­گیری تجربی بدست می­آید. ضمناً مشخص است که تغییر جابجایی شیمیایی کربن C4 و O در مقایسه با جابجایی شیمیایی سایر هسته­های کربن و N و H بسیار قوی می­باشد. بنابر­این میدان مغناطیسی ایجاد شده به وسیله هسته­های فوق باید به طور قوی به اندازه کافی تغییر کند، چیزی که منجر به کشیدن جابجایی شیمیایی هسته­های مجاور سایر مولکولهای شامل سیستم می­شود. علاوه بر این هم نتایج تئوری و هم نتایج عملی اثبات می­کند که انتقال پروتون در حلال اتفاق می­افتد، که همچنین می­تواند اثر بر روی محیط محلی اسپینها داشته باشد. به طور خلاصه نتیجه این است که این مولکول با جابجایی شیمیایی قابل تعویض وجود دارد.

کامپیوتر کوانتومی نوشتن اطلاعات

 

 ۴- نتیجه گیری
بررسیهای کوانتم شیمیایی سیستم PyO و PyO+HCl نشان می­دهد که جابجایی شیمیایی کربن C4 و O در مقایسه با جابجایی شیمیایی سایر هسته­های کربن بسیار قوی می­باشد. با نظر به اینکه اتمهای فوق بر خلاف حساسیت و فعالیت آنها در طیفهای NMR، نمی­توانند برای محاسبه کوانتومی‌پذیرفته شوند، زیرا ایزوتوپهای آنها به ندرت به دست می­آیند. بنابراین اندازه­گیری طیفهای اتمهای C و O دشوار می­باشد. با این وجود کشیدن جابجایی شیمیایی اتمهای فوق در مولکول PyO متفاوت و در همراه با HCl. این اختلاف می­تواند برای نوشتن اطلاعات در کامپیوتر کوانتومی‌استفاده شود.
از سوی دیگر نتایج بررسیهای ما ثابت می­کند که ترکیب آزا فولرن قادر به تولید ۱۴ کیوبیت می­باشد اگر جابجایی شیمیایی اتمهای N اندازه­گیری شود ۵ کیوبیت اضافی زمانی که جابجایی شیمیایی اتمهای هیدروژن بررسی گردد.
نظر اجمالی به وسیله خلاصه­ای از بررسی نتایج کمپلکسهای آزا فولرن با PyO بدست می‌آید. که در مولکول آزا فولرن با PyO مقادیر جابجایی شیمیایی اتمهای N و H به طور قابل ملاحظه­ای تغییر نمی­کنند در حالیکه وجود مولکول HCl منجر به کشیدن جابجایی شیمیایی اتمهای N1، N9 و H71 تقریباً به میزان ppm 5 می­شود. این کشیدن جابجایی شیمیایی می­تواند برای نوشتن اطلاعات استفاده شود. این بررسیها ثابت می­کند که در کمپلکسهای توصیف شده جابجایی شیمیایی اتم N مولکول PyO بسیار بزرگتر از مولکول آزا فولرن می­باشد. بنابراین مولکول PyO می­تواند بعنوان یک کامپیوتر کوانتومی‌ یک کیوبیتی فراهم آورنده اطلاعات پذیرفته شود.

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.