مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ابعاد بدن انسان تحقیقات لابراتوار

ابعاد بدن انسان تحقیقات لابراتوار

ابعاد بدن انسان تحقیقات لابراتوار – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۱۰۴
کد مقاله
TXT104
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ارتباط تحقیقات و آموزش از طریق لابراتوار تحقیقاتی ابعاد بدن انسان
نام انگلیسی
Linking Research and Education through the Human Dimensioning Laboratory
تعداد صفحه به فارسی
۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۲
کلمات کلیدی به فارسی
ابعاد بدن انسان
کلمات کلیدی به انگلیسی
Human body sizes
مرجع به فارسی
کنفرانس بین‌المللی الیاف
دپارتمان طراحی- مسکن و پوشاک- دانشگاه مینسوتا- ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
International Fiber Conference- Department of Design- Housing and Apparel- University of Minnesota- USA
کشور        
ایالات متحده

 

ارتباط تحقیقات و آموزش از طریق لابراتوار تحقیقاتی ابعاد بدن انسان

۱- مقدمه
بعنوان یکی از دریافت کنندگان کمک‌های دولتی بر مبنای قانون لند- گرنت موریل، دانشگاه مینوسوتا تحت عنوان یک دانشگاه ایالتی با سه هدف تشکیل گردید: ۱) تحقیق و مکاشفه، ۲) آموزش و یادگیری، ۳) خدمات عمومی. لابراتوار تحقیقاتی ابعاد بدن انسان (HDL) از طریق برقراری ارتباط میان دانشکده و تحقیقات دانشجویان فارغ‌التحصیل و جامعه تحصیل کرده از این اهداف پشتیبانی می‌نماید.

ابعاد بدن انسان تحقیقات لابراتوار

 

۲- تحقیق در لابراتوار HDL
این آزمایشگاه به عنوان یک ابزار تسهیل کننده در تحقیقات روش‌های جدید برای استفاده از ابعاد بدن در طراحی محصولات قابل پوشش، تاسیس شد. فدراسیون ملی علوم (NSF) سرمایه اولیه تاسیس این آزمایشگاه را فراهم کرد. این مرکز برای محققین و دانشجویان امکان اسکن کامل سه بعدی بدن انسان، سیستم عکس برداری متحرک و تجهیزات نمونه‌برداری محصولات نساجی را فراهم می‌کند. ماموریت تحقیقاتی استفاده از اطلاعات بصری سه بعدی برای طراحی بهتر پوشاک انسان‌ها می‌باشد.
۱-۲٫ اسکنر سه بعدی بدن
 اسکنر تصویر برداری سه بعدی  بدن با تصویربرداری و ضبط داده‌های سطح بدن در ۸ ثانیه و تولید تصویر سه بعدی دقیق از بدن انسان با کاربرد کامپیوتر، رسیدن به اهداف تحقیقات را تسهیل می‌کند. این اسکنر متشکل از ۴ ستون است که هر کدام شامل ۲ دوربین CCD همراه با یک لیزر چشمی کلاس ۱ است. اسکن بدن برای جمع‌آوری سریع و دقیق داده‌ها از افراد زیادی مفید است.
۲-۲٫ ضریب توده بدن (BMI) و شکل بدن
اسکن بدنی مضامین مورد آزمایش، دامنه وسیعی از سایزهای پوشاک، از فوق کوچک تا فوق بزرگ، را نشان داده است. به منظور بررسی تاثیر BMI و شکل بدن بر روی تناسب لباس این سایزها مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
۳-۲٫ رتبه‌بندی الگوی بهینه شده
از اسکن بدنی همچنین می‌توان برای تعیین تاثیر روش رتبه‌بندی در صنعت پوشاک با توجه به اندازه‌های مختلف و تناسب مدلهای گوناگون استفاده کرد. نمونه‌ها، سایزهای ۶ تا ۲۰ مخصوص دوشیزگان بر حسب چارت سایز استاندارد ASTM D5585 انتخاب شدند. هر نمونه به دو صورت ذیل اسکن شد: ۱) لباس زنانه رتبه‌بندی شده از سایز ۸ تا سایز موضوعی با استفاده از روش‌های متداول، ۲) لباس متناسب با فرم بدن مصرف کننده بنحوی که سینه‌ها، کمر و کفل بر مبنای اندازه کاربر و متناسب با وی مشخص شده باشد.
۴-۲٫ اسکن‌های بدنی بعنوان ابزار تحلیل تناسب سه بعدی
تصاویر سه بعدی اسکن شده از پتانسیل قابل توجهی در جهت  استفاده بعنوان ابزار تحلیل تناسب برخوردار می‌باشند. برای ثبت اختلافات مرتبط با استفاده مستقیم از رویه‌های شبیه‌سازی بدنی یا بکارگیری اسکن بدنی در آنالیزهای تناسب بصری، متخصصین مربوطه می‌بایست قضاوتهای خود را در مورد لباس مورد آزمایش (لباس زنانه و شلوار) به هنگام پوشیده شدن و در حالت اسکن سه بعدی ارائه دهند.

ابعاد بدن انسان تحقیقات لابراتوار

 

۳- آموزش و تحقیق دانشجویان فارغ‌التحصیل
HDL فرصت بی‌نظیری را برای دانشجویان فارغ‌التحصیل از طریق یادگیری استفاده از ابزارهای تصویربرداری سه بعدی و استفاده از آنها در حل مشکلات و مشاهده کارایی آنها در تدریس فراهم نموده است. دانشجویان دامنه‌ای از روش‌ها، برای کاربرد این ابزارها در رفع مشکلات طراحی پوشاک، را مورد بررسی و اکتشاف قرار می‌دهند.
۱-۳٫ طراحی پوشاک برای اکتشافات فضایی
به عنوان بخشی از فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌توانند در امر تجزیه و تحلیل‌های فاکتورهای بدنی و توسعه طراحی پوشاک خنک کننده بدن فضانوردان مشارکت جویند. اسکن‌های بدنی بر مبنای تناسب مدلی جهت تولید البسه سراسری فضایی و خنک کننده بدن و بر مبنای تناسب بصری بکار گرفته می‌شوند.
۲-۳٫ طراحی پوشاک برای سالخوردگان
دسته دیگری از فارغ‌التحصیلان روشهای استفاده از تصاویر اسکن شده و استخراج داده‌های اندازه‌گیری شده جهت تولید الگوهای پوشاک برای زنان ۶۵ ساله و بیشتر که از بیماری پوکی استخوان رنج می‌برند را مورد مطالعه قرار می‌دهند.

ابعاد بدن انسان تحقیقات لابراتوار

 

۴- آموزش و تحقیقات دانشجویان لیسانس
دانشجویان دوره لیسانس از مزایای مشارکت در یافته‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی HDL به منظور استفاده در برنامه‌های آموزشی خود و کاربرد در امور تیمی و پروژه از طریق مشارکت داوطلبانه در چنین آزمایشاتی سود می‌برند. همچنین آنها از فرصت استفاده از ابزارهای HDL برای پروژه‌های تحقیقاتی خود بهره‌مند هستند.
۱-۴٫ تصاویر اسکن برای آماده سازی الگو
به منظور کمک به آماده سازی الگوی اشخاص، دانشجویان دوره در استودیوی طراحی پارچه فرآیند تحت اسکن قرار گرفته و نسخه چاپی اسکن بدن خود را برای تجزیه و تحلیل دریافت داشتند.
۲-۴٫ تصاویر اسکن بعنوان طرحهای مد
دانشجویان در دوره‌های ارشد استودیوی طراحی پارچه از نسخه‌های پرینت شده حاصل آمده از اسکن برای ایجاد مدل‌های مناسب مد و طراحی لباس‌ها استفاده می‌کنند. این تصاویر بدن واقعی، به دانشجویان در تجسم اینکه طرح آنها در زمان پوشیدن چگونه نمایان می‌شود، کمک خواهد نمود.
۳-۴٫ تاثیر پاشنه بلند بر روی حالت بدن و راه رفتن
دانشجویان از اسکنی برای بررسی تغییرات حالت بدن در زمان پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند استفاده کردند. زنان مورد آزمایش از کفش‌های بدون پاشنه و کفش‌های با پاشنه ۳ اینچی استفاده کردند.

ابعاد بدن انسان تحقیقات لابراتوار

 

۵- نتایج
دانشجویان دوره‌های فوق و لیسانس در دوره‌ای در زمینه استفاده از تجهیزات (HDL) برای انجام ماموریت تحقیقاتی، آموزشی و توسعه‌ای در دانشگاه مینوسوتا مشارکت دارند. پروژه‌های تحقیقاتی روش‌های جدید و راه حل‌های قابل توجهی را برای صنعت ارائه می‌کنند. این اکتشافات در کلاس‌های درس و برای توسعه امور جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر این اساس، تکنولوژیهای جدید برای دانشجویان تشریح شده و مقاله‌های تحقیقاتی و اکتشافی آنها مورد بحث قرار می‌گیرد تا فرصت شایانی برای یافتن خط‌مشی‌های صنعتی در این خصوص بوجود آید. لابراتوار HDL بعنوان یک تسریع کننده در ایجاد ارتباطات جدید عمل می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.