راهنمای كارآفرینان استفاده استراتژیك از اینترنت
راهنمای كارآفرینان استفاده استراتژیك از اینترنت – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات رایگان
قیمت
قیمت این مقاله: 10000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
راهنمای كارآفرینان استفاده استراتژیك از اینترنت
شماره |
23 |
کد مقاله |
MNG23 |
مترجم |
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی |
راهنمای كارآفرینان برای استفاده استراتژیك از اینترنت |
نام انگلیسی |
The Entrepreneur’s Guide to the Strategic Use of the Internet |
تعداد صفحه به فارسی |
16 |
تعداد صفحه به انگلیسی |
4 |
کلمات کلیدی به فارسی |
كارآفرینی، اینترنت |
کلمات کلیدی به انگلیسی |
entrepreneurship, Internet |
مرجع به فارسی |
دانشگاه سیاتل، ایالات متحده |
مرجع به انگلیسی |
Seattle University |
سال |
2003 |
کشور |
ایالات متحده |
راهنمای كارآفرینان استفاده استراتژیك از اینترنت
راهنمای كارآفرینان برای استفاده استراتژیك از اینترنت
چكیده Abstract
استفاده از اینترنت بصورت فزایندهای در حال رشد بوده و ارزش یك وبسایت برای مشاغل كوچك بصورت بسیار زیادی مشهود گردیده است. بسیاری از مشاغل كوچك میتوانند جهت توسعه مبانی شغلی و مشتریان خود از اینترنت بهره جسته و همچنین نسبت به ارتقاء ارتباطات عمومی شركتهای خود اقدام كرده و از این طریق نسبت به تحصیل ارزش افزوده از طریق مشتریان و نیل به اهداف شركت خود اقدام نمایند. هیچگونه شك و تردیدی در این خصوص كه كلیه مشاغل كوچك میبایست حضور در اینترنت را مورد نظر قرار دهند، وجود ندارد، اما نوع حضور در این محیط و همچنین اهداف مورد نظر كه میبایست تحقق یابد چه میتوانند باشند. این مقاله میتواند فواید بالقوهای را برای اشخاص زیر تحصیل نماید: مشاورین دانشجویی، موسسات تجاری كوچك(SBI)، دانشجویانی كه در امر شركتهای آزاد مشاركت میجویند(SIFE)، كارآفرینان و مربیان مشاغل كوچك، مشتریان SBI یا همان موسسات مشاغل كوچك، كارآفرینان و صاحبان مشاغل كوچك بطور كل. علاوه بر این، مطالعه جاری پتانسیل استفاده از وبسایتها را برای شركتهای كوچك مشخص نموده، كه بر این اساس آنها میتوانند از استراتژیهای اینترنتی كه دارای تاثیر مطلوبی میباشند در مشاغل كوچك خود بهره جویند.
راهنمای كارآفرینان استفاده استراتژیك از اینترنت
مقدمه Introduction
چرا یك شركت تجاری كوچك میبایست حضور در اینترنت را مورد توجه قرار دهد، مخصوصا پس از نمایشنامه «دات.بمب یا dot.bomb» سال 2000. جواب كوتاه به این سال میتواند بدین گونه باشد كه اینترنت دارای رشد سریعی بوده و این رشد در ایالات متحده كاملا مشهود است. جواب منطقیتر در این خصوص شامل این حقیقت است كه رشد جهانی بصورت سریعتری ادامه مییابد. گزارش اخیر بوسیله وزارت بازرگانی اذعان میدارد كه نرخ رشد اینترنت در آمریكا در حدود 2 میلیون كاربر جدید در ماه میباشد (ارتباطات راه دور ملی و اطلاعات «NTIA»، 2002). بیش از نیمی از جمعیت آمریكا هم اكنون آنلاین میباشند (143 میلیون در سبتامبر 2001). آن دسته از مردمی كه قبلا از اینترنت استفاده نمیكردند، بطور مثال اشخاص خانهدار كه درآمدی كمتر از 15 هزار دلار در سال دارند، هم اكنون با نرخ در حال رشد 25% در سال به اینترنت متصل میشوند. استفاده اینترنت نیز بصورت فزایندهای در بین سیاه پوستان، اسپانیولیها و دیگر اقلیتهای ساكن در آمریكا و همچنین كاربران روستایی در حال افزایش میباشد.
استفاده از اینترنت جهت امور مرتبط با تجارت الكترونیك نیز با نرخ زیادی در حال رشد میباشد. این امر مخصوصا با تعطیلات سال 2001 محرز گردیده است. حتی در حملات تروریستی 9 و یا 11 سبتامبر و ركود كلی در وضعیت اقتصادی، تجارت الكترونیك به رشد خود ادامه داده است. در حقیقت، شاید بواسطه این عوامل، خرده فروشی از طریق اینترنت از رشد سریعتری با آنچه در این باره پیشبینی شده است، یعنی 2/1%، برخوردار بوده است (اكنون تجارت الكترونیك به یك ركورد جدید دست یافته است، 2002). البته این میزان از فروش، مرتبط با اقلام جزء، چندان قابل توجه نمیباشد، اما با این حال این میزان معرف 10 بیلیون دلار خرده فروشی است. بطور وضوح، تجارت الكترونیك بصورت فزاینده و مهمی در خلال چند سال اخیر رشد نموده است. اما باید بدین نكته توجه داشت كه تجارت تنها بعنوان یك پدیده منحصربفرد برای شركتهای بزرگ بشمار نمیآید. از این طریق، خرده فروشان كوچك الكترونیكی بعنوان اشخاص قابل توجه و دارای اهمیت در بازار اینترنتی ظهور نمودهاند. شركتهای كوچك انتظار دارند تا رشد فروش آنلاین خود را از سال 2000 تا انتهای سال 2002، 336% افزایش داده و آن را به 120 بیلیون دلار برسانند. این میزان، در حقیقت، رشد بسیار مناسبی را برای تجارت الكترونیك نوید میدهد. براساس پیشبینیهای شركت دادههای بینالمللی، هزینههای مرتبط با اینترنت از 124 بیلیون دلار در سال 1998 به 500 بیلیون دلار تا سال 2002 بالغ خواهد شد (مقاله «شیوع كیفهای پول جیبی»، 1998، صفحه 74). رشد تجارت الكترونیك بین شركتها به میزان 5 برابر رشد موارد مرتبط با تجارت الكترونیكی مشتریان یعنی 43 بیلیون دلار در سال 1998 بوده است و این میزان براساس انتظارات، تا سال 2003 به 3/1 تریلیون دلار خواهد رسید (شركت تحقیقاتی فورستر). این شركت تحقیقاتی پیشبینی نموده است كه در صورتی كه همكاری بین مشاغل و موسسات دولتی تداوم یابد میزان فروش اینترنتی در سال 2003 به 2/3 تریلیون دلار خواهد رسید (شولتس، 1999، صفحه 52). یكی از گروههای تحلیلگر مستقل اطلاعات به نام شركت اووم، اینگونه اظهار میدارد كه براساس دادههای بدست آمده، اینترنت تا سال 2005 دارای 500 میلیون كاربر در سطح جهان خواهد بود (اووم پوست، 1998، صفحه 1144). مدیران مشاور شركتهای بوز، آلن و همیلتون اینگونه ارزیابی میكنند كه تا سال 2007 در حدود 20% از كلیه هزینههای مرتبط با خانوار در فضای مجازی اینترنت شكل خواهند گرفت (استیپ، 1996). این اعداد و ارقام چه معنایی را در خصوص شركتهای كوچك تداعی كرده و آیا آنها میبایست در عرصه اینترنت حضور داشته باشند؟
راهنمای كارآفرینان استفاده استراتژیك از اینترنت
حضور آنلاین The case of online presence
دلایل متعددی وجود دارند كه چرا شركتهای كوچك از حضور در اینترنت سود خواهند برد. این حضور میتواند از یك صفحه بسیار ساده استاتیك اینترنتی شروع شده و تا مدلهای بزرگ محاورهای تجارت الكترونیك را در بر گیرد، كه به فروش آنلاین از طریق كارتهای اعتباری اقدام مینمایند. یك شغل تجاری احتمالا قادر خواهد بود تا نسبت به سرمایهگذاری در خصوص مضامین تجاری مختلف و تحصیل سود از آنها اقدام نموده، اما یك سایت ممكن است تنها برای هدفی خاص و تحصیل سودی منحصر بفرد بر پا شود. هر چه پتانسیل تحصیل سود بیشتر باشد، پتانسیل بیشتری نیز برای ساخت یك تجارت اینترنتی قدرتمند و یا تركیبی از یك فروشگاه حقیقی و یك فروشگاه مجازی اینترنتی وجود دارد. هر سازمانی میبایست در حال حاضر نسبت به بررسی استراتژی بكارگیری اینترنت بمنظور به حداكثر رسانی سوددهی و ثبات طولانی مدت سازمان خود اقدام نماید. اغلب شركتهای تجاری در بكارگیری استراتژیهای خاص خود برای ورود به اینترنت مزیتهای بیشماری را خاطر نشان میسازند. موارد زیر مزیتهای حاصله از كاربرد یك آدرس اینترنتی (URL) را نشان میدهد. ما در این خصوص مثالهای را انتخاب كردهایم كه معرف وضعیت آنها باشد. برخی از سایتهای انتخاب شده بشرح ذیل میباشند:
اجرای مدلهای اینترنتی Internet models implementation
قبل از آنكه حضور در اینترنت را تجربه كنید، شركتهای كوچك میبایست این نكته را در نظر بگیرند كه چگونه اینترنت میتواند با استراژیهای كوتاه مدت و دراز مدت آنها سازگار شود. در حالی كه اغلب شركتهای كوچك میتوانند به درستی از حضور در اینترنت بهره گیرند، این امر برای كلیه شركتها فراگیر نمیباشد. در نظر بگیرید كه در این زمینه استراتژی اینترنتی مناسبی وجود دارد، آیا میتوانید آنرا به درستی پیاده نمایید؟ قبل از آنكه نسبت به توسعه وبسایت خود اقدام كنید سوالات زیر را مدنظر قرار دهید:
آیا دارای منابع موجود میباشید؟ یك وبسایت را میتوان با هزینه اندكی توسعه داد، مخصوصا چنانچه این امر را در خانه انجام دهید. اما آیا این امور شامل تصاویری میباشد كه میخواهید آنها را پیاده كنید؟ یك سایت محاورهای حرفهای میتواند بسیار گرانقیمت باشد. هم اكنون ممكن است زمان مناسبی برای توسعه وبسایت در اختیار داشته باشید، در عین حال این موضوع را به خاطر داشته باشید كه بسیاری از توسعه دهندگان سیستمهای وبی بدنبال كار هستند.
آیا مسئولین موسسه شما دارای تعهد طولانی مدت جهت حضور در عرصه اینترنت میباشند؟ در غیر این صورت بهتر است بیشتر در باره این موضوع تفكر كنید.
هزینهها و مزیتها را مورد ارزیابی قرار دهید. برای تكمیل وبسایت خود چه میزان هزینه باید پرداخت شود و آیا ارزش این هزینه را دارد؟
در خصوص زمانی كه برای توسعه وبسایت خود مورد نیاز میباشد واقعیتگرا باشید. بهتر است بجای تفكر در خصوص سالیان متمادی توسعه یك وبسایت فكر خود را بر روی چندین ماه متمركز نماید.
پس از آنكه اطمنیان حاصل نمودید كه حضور در اینترنت بعنوان ادوات قابل توجه كاری شما مدنظر میباشد و از نظر استراتژیك نیز بعنوان یك پدیده مهم مطرح است، میبایست اقدام به مشخص نمودن سطح انجام روالهای این سیستم نمائید. بسیاری از شركتهای كوچك سطح كوچكی از فعالیت را در وب مدنظر قرار میدهند، نظیر اطلاعات تماس با مشتری، تشریح محصولات و غیره. چیزی كه اغلب آن را بعنوان پدیده جزوه افزار مینامند (استراس و فروست 2001). در این جا كاهش هزینهها و تحصیل كارایی میتواند بعنوان یك هدف مطرح شود. در مرحله بعد، افزایش سطح سرمایهگذاری و سطح فرآیندهای تجاری و توسعه كارایی بعنوان یك هدف مطرح خواهد بود. در این خصوص ارتقای سطح فروش و ارتباطات مدیریتی مشتریان (CRM) بعنوان نمونههایی از این سطح مدنظر میباشند. در سطح تغیر شكل شركتی، میبایست بگونهای رفتار كنید كه بتوانید شركت فیزیكی خود را به یك شركت آنلاین تبدیل نمائید. در نهایت، بالاترین میزان شامل شدن در این عرصه در حقیقت همان حضور همیشگی و خالص میباشد كه در آن شركتها دارای حضور دائمی در عرصه آنلاین هستند. در ابتدا معاملات بصورت آنلاین و با توجه به نرخ بالای سرمایهگذاری انجام میپذیرد. هر یك از این سطوح نیازمند مهارتهای مختلف و استراتژیهای گوناگون میباشد. در حالی كه 22% از مشاغل تجاری كوچك دارای وبسایتهایی در سال 2000 میباشند، تنها در حدود 8% توانایی حضور موثر در ین عرصه را دارا میباشند. قدرت اینترنت در تواناییهای مرتبط با شبكه آن نهفته است. این قدرت توانایی لازم را برای شركتهای كوچك جهت دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه مشتریان جدیدی كه قبلا به هیچ عنوان میسر نبود را فراهم میسازد. گسترش اینترنت به همان سرعتی كه در ایالات متحده مدنظر میباشد در كشورهای اروپایی و بخشهایی از آسیا نیز توسعه یافته است. گزارش جهانی ژوپیتر در سال 2001 این نكته را مورد ارزیابی قرار میدهد كه سهم ایالات متحده در خصوص جمعیت اینترنت جهانی از 36% امروزی به 24% در سال 2005 افت خواهد داشت (دانلپ 2002). نیمی از كل درآمدهای آنلاین در خارج از محیط آمریكا تا سال 2004 تولید خواهد شد. در كشورهای اروپایی هم اكنون استفاده از تجارت الترونیك با استفاده از یورو مطرح گردیده است.
نتیجهگیری Conclusion
چالشهای بیشتری برای فروش برخی از محصولات بصورت اینترنتی وجود دارد. این امر ممكن است بواسطه فاكتورهایی نظیر هزینههای بالای ارسال كالاها، مسائل مرتبط با مسئولیت كالاهای گرانقیمت یا نیاز به فروش شخصی باشد (گلر، 1999).
به هر صورت، حضور اینترنتی برای بسیاری از مشاغل امروزی بدون توجه به اندازه آنها بعنوان یك نیاز اساسی مطرح میگردد. در حقیقت نیاز به حضور آنلاین، تقریبا بعنوان یك الزام، در نظر است.
واژه نامه Vocabulary
كارآفرینان |
Entrepreneurs |
اینترنت |
Internet |
مشاغل كوچك |
Small Businesses |
تجارت الكترونیك |
E-commerce |
مدیریت |
Management |
سوددهی |
Profitability |
سازمان |
Organization |
پایدار |
Sustainable |
استراتژی |
Strategy |
دیدگاه |
Approach |
كاركنان |
Employees |
وب |
Web |
آنلاین، اتصال به اینترنت |
On line |
استخدام |
Recruitment |
اهداف |
Goals |
راهنمای كارآفرینان استفاده استراتژیك از اینترنت