مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

راهنمای کارآفرینان استفاده اینترنت

راهنمای کارآفرینان استفاده اینترنت

راهنمای کارآفرینان استفاده اینترنت – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۲۳
کد مقاله
MNG23
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
راهنمای کارآفرینان برای استفاده استراتژیک از اینترنت
نام انگلیسی
The Entrepreneur’s Guide to the Strategic Use of the Internet
تعداد صفحه به فارسی
۱۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی، اینترنت
کلمات کلیدی به انگلیسی
entrepreneurship, Internet
مرجع به فارسی
دانشگاه سیاتل، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
Seattle University
کشور
ایالات متحده

 

راهنمای کارآفرینان برای استفاده استراتژیک از اینترنت

چکیده  Abstract
استفاده از اینترنت بصورت فزاینده‌ای در حال رشد بوده و ارزش یک وب‌سایت برای مشاغل کوچک بصورت بسیار زیادی مشهود گردیده است. بسیاری از مشاغل کوچک می‌توانند جهت توسعه مبانی شغلی و مشتریان خود از اینترنت بهره جسته و همچنین نسبت به ارتقاء ارتباطات عمومی شرکتهای خود اقدام کرده و از این طریق نسبت به تحصیل ارزش افزوده از طریق مشتریان و نیل به اهداف شرکت خود اقدام نمایند. هیچگونه شک و تردیدی در این خصوص که کلیه مشاغل کوچک می‌بایست حضور در اینترنت را مورد نظر قرار دهند، وجود ندارد، اما نوع حضور در این محیط و همچنین اهداف مورد نظر که می‌بایست تحقق یابد چه می‌توانند باشند. این مقاله می‌تواند فواید بالقوه‌ای را برای اشخاص زیر تحصیل نماید: مشاورین دانشجویی، موسسات تجاری کوچک(SBI)، دانشجویانی که در امر شرکتهای آزاد مشارکت می‌جویند(SIFE)، کارآفرینان و مربیان مشاغل کوچک، مشتریان SBI یا همان موسسات مشاغل کوچک، کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک بطور کل.         علاوه بر این، مطالعه جاری پتانسیل استفاده از وب‌سایت‌ها را برای شرکتهای کوچک مشخص نموده، که بر این اساس آنها می‌توانند از استراتژیهای اینترنتی که دارای تاثیر مطلوبی می‌باشند در مشاغل کوچک خود بهره جویند.

راهنمای کارآفرینان استفاده اینترنت

 

مقدمه  Introduction
چرا یک شرکت تجاری کوچک می‌بایست حضور در اینترنت را مورد توجه قرار دهد، مخصوصا پس از نمایشنامه «دات.بمب یا dot.bomb» سال ۲۰۰۰٫ جواب کوتاه به این سال می‌تواند بدین گونه باشد که اینترنت دارای رشد سریعی بوده و این رشد در ایالات متحده کاملا مشهود است. جواب منطقی‌تر در این خصوص شامل این حقیقت است که رشد جهانی بصورت سریع‌تری ادامه می‌یابد. گزارش اخیر بوسیله وزارت بازرگانی اذعان می‌دارد که نرخ رشد اینترنت در آمریکا در حدود ۲ میلیون کاربر جدید در ماه می‌باشد (ارتباطات راه دور ملی و اطلاعات «NTIA»، ۲۰۰۲). بیش از نیمی از جمعیت آمریکا هم اکنون آنلاین می‌باشند (۱۴۳ میلیون در سبتامبر ۲۰۰۱). آن دسته از مردمی که قبلا از اینترنت استفاده نمی‌کردند، بطور مثال اشخاص خانه‌دار که درآمدی کمتر از ۱۵ هزار دلار در سال دارند، هم اکنون با نرخ در حال رشد ۲۵% در سال به اینترنت متصل می‌شوند. استفاده اینترنت نیز بصورت فزاینده‌ای در بین‌ سیاه پوستان، اسپانیولی‌ها و دیگر اقلیت‌های ساکن در آمریکا و همچنین کاربران روستایی در حال افزایش می‌باشد.
استفاده از اینترنت جهت امور مرتبط با تجارت الکترونیک نیز با نرخ زیادی در حال رشد می‌باشد. این امر مخصوصا با تعطیلات سال ۲۰۰۱ محرز گردیده است. حتی در حملات تروریستی ۹ و یا ۱۱ سبتامبر و رکود کلی در وضعیت اقتصادی، تجارت الکترونیک به رشد خود ادامه داده است. در حقیقت، شاید بواسطه این عوامل، خرده فروشی از طریق اینترنت از رشد سریع‌تری با آنچه در این باره پیش‌بینی شده  است، یعنی ۲/۱%، برخوردار بوده است (اکنون تجارت الکترونیک به یک رکورد جدید دست یافته است، ۲۰۰۲). البته این میزان از فروش، مرتبط با اقلام جزء، چندان قابل توجه نمی‌باشد، اما با این حال این میزان معرف ۱۰ بیلیون دلار خرده فروشی است. بطور وضوح، تجارت الکترونیک بصورت فزاینده و مهمی در خلال چند سال اخیر رشد نموده است. اما باید بدین نکته توجه داشت که تجارت تنها بعنوان یک پدیده منحصربفرد برای شرکتهای بزرگ بشمار نمی‌آید. از این طریق، خرده فروشان کوچک الکترونیکی بعنوان اشخاص قابل توجه و دارای اهمیت در بازار اینترنتی ظهور نموده‌اند. شرکتهای کوچک انتظار دارند تا رشد فروش آنلاین خود را از سال ۲۰۰۰ تا انتهای سال ۲۰۰۲، ۳۳۶% افزایش داده و آن را به ۱۲۰ بیلیون دلار برسانند. این میزان، در حقیقت، رشد بسیار مناسبی را برای تجارت الکترونیک نوید می‌دهد. براساس پیش‌بینی‌های شرکت داده‌های بین‌المللی، هزینه‌های مرتبط با اینترنت از ۱۲۴ بیلیون دلار در سال ۱۹۹۸ به ۵۰۰ بیلیون دلار تا سال ۲۰۰۲ بالغ خواهد شد (مقاله «شیوع کیف‌های پول جیبی»، ۱۹۹۸، صفحه ۷۴). رشد تجارت الکترونیک بین شرکتها به میزان ۵ برابر رشد موارد مرتبط با تجارت الکترونیکی مشتریان یعنی ۴۳ بیلیون دلار در سال ۱۹۹۸ بوده است و این میزان براساس انتظارات، تا سال ۲۰۰۳ به ۳/۱ تریلیون‌ دلار خواهد رسید (شرکت تحقیقاتی فورستر). این شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی نموده است که در صورتی که همکاری بین مشاغل و موسسات دولتی تداوم یابد میزان فروش اینترنتی در سال ۲۰۰۳ به ۲/۳ تریلیون دلار خواهد رسید (شولتس، ۱۹۹۹، صفحه ۵۲). یکی از گروه‌های تحلیل‌گر مستقل اطلاعات به نام شرکت اووم،‌ اینگونه اظهار می‌دارد که براساس داده‌های بدست آمده، اینترنت تا سال ۲۰۰۵ دارای ۵۰۰ میلیون کاربر در سطح جهان خواهد بود (اووم پوست، ۱۹۹۸، صفحه ۱۱۴۴). مدیران مشاور شرکتهای بوز،‌ آلن و همیلتون اینگونه ارزیابی می‌کنند که تا سال ۲۰۰۷ در حدود ۲۰% از کلیه هزینه‌های مرتبط با خانوار در فضای مجازی اینترنت شکل خواهند گرفت (استیپ، ۱۹۹۶). این اعداد و ارقام چه معنایی را در خصوص شرکتهای کوچک تداعی کرده و آیا آنها می‌بایست در عرصه اینترنت حضور داشته باشند؟
 

راهنمای کارآفرینان استفاده اینترنت

 

حضور آنلاین  The case of online presence 
دلایل متعددی وجود دارند که چرا شرکتهای کوچک از حضور در اینترنت سود خواهند برد. این حضور می‌تواند از یک صفحه بسیار ساده استاتیک اینترنتی شروع شده و تا مدلهای بزرگ محاوره‌ای تجارت الکترونیک را در بر گیرد، که به فروش آنلاین از طریق کارتهای اعتباری اقدام می‌نمایند. یک شغل تجاری احتمالا قادر خواهد بود تا نسبت به سرمایه‌گذاری در خصوص مضامین تجاری مختلف و تحصیل سود از آنها اقدام نموده، اما یک سایت ممکن است تنها برای هدفی خاص و تحصیل سودی منحصر بفرد بر پا شود. هر چه پتانسیل تحصیل سود بیشتر باشد،‌ پتانسیل بیشتری نیز برای ساخت یک تجارت اینترنتی قدرتمند و یا ترکیبی از یک فروشگاه حقیقی و یک فروشگاه مجازی اینترنتی وجود دارد. هر سازمانی می‌بایست در حال حاضر نسبت به بررسی استراتژی بکارگیری اینترنت بمنظور به حداکثر رسانی سوددهی و ثبات طولانی مدت سازمان خود اقدام نماید. اغلب شرکتهای تجاری در بکارگیری استراتژی‌های خاص خود برای ورود به اینترنت مزیت‌های بی‌شماری را خاطر نشان می‌سازند. موارد زیر مزیت‌های حاصله از کاربرد یک آدرس اینترنتی (URL) را نشان می‌دهد. ما در این خصوص مثالهای را انتخاب کرده‌ایم که معرف وضعیت آنها باشد. برخی از سایت‌های انتخاب شده بشرح ذیل می‌باشند:
اجرای مدلهای اینترنتی  Internet models implementation 
قبل از آنکه حضور در اینترنت را تجربه کنید، شرکتهای کوچک می‌بایست این نکته را در نظر بگیرند که چگونه اینترنت می‌تواند با استراژی‌های کوتاه مدت و دراز مدت آنها سازگار شود. در حالی که اغلب شرکتهای کوچک می‌توانند به درستی از حضور در اینترنت بهره گیرند، این امر برای کلیه شرکتها فراگیر نمی‌باشد. در نظر بگیرید که در این زمینه استراتژی اینترنتی مناسبی وجود دارد، آیا می‌توانید آنرا به درستی پیاده نمایید؟ قبل از آنکه نسبت به توسعه وب‌سایت خود اقدام کنید سوالات زیر را مدنظر قرار دهید:
آیا دارای منابع موجود می‌باشید؟ یک وب‌سایت را می‌توان با هزینه اندکی توسعه داد، مخصوصا چنانچه این امر را در خانه انجام دهید. اما آیا این امور شامل تصاویری می‌باشد که می‌خواهید آنها را پیاده کنید؟ یک سایت محاوره‌ای حرفه‌ای می‌تواند بسیار گرانقیمت باشد. هم اکنون ممکن است زمان مناسبی برای توسعه وب‌سایت در اختیار داشته باشید، در عین حال این موضوع را به خاطر داشته باشید که بسیاری از توسعه دهندگان سیستم‌های وبی بدنبال کار هستند.
آیا مسئولین موسسه شما دارای تعهد طولانی مدت جهت حضور در عرصه اینترنت می‌باشند؟ در غیر این صورت بهتر است بیشتر در باره این موضوع تفکر کنید.
هزینه‌ها و مزیت‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید. برای تکمیل وب‌سایت خود چه میزان هزینه باید پرداخت شود و آیا ارزش این هزینه را دارد؟
در خصوص زمانی که برای توسعه وب‌سایت خود مورد نیاز می‌باشد واقعیت‌گرا باشید. بهتر است بجای تفکر در خصوص سالیان متمادی توسعه یک وب‌سایت فکر خود را بر روی چندین ماه متمرکز نماید.
پس از آنکه اطمنیان حاصل نمودید که حضور در اینترنت بعنوان ادوات قابل توجه کاری شما مدنظر می‌باشد و از نظر استراتژیک نیز بعنوان یک پدیده مهم مطرح است، می‌بایست اقدام به مشخص نمودن سطح انجام روال‌های این سیستم نمائید. بسیاری از شرکتهای کوچک سطح کوچکی از فعالیت را در وب مدنظر قرار می‌دهند، نظیر اطلاعات تماس با مشتری، تشریح محصولات و غیره. چیزی که اغلب آن را بعنوان پدیده جزوه‌ افزار می‌نامند (استراس و فروست ۲۰۰۱). در این جا کاهش هزینه‌ها و تحصیل کارایی می‌تواند بعنوان یک هدف مطرح شود. در مرحله بعد، افزایش سطح سرمایه‌گذاری و سطح فرآیند‌های تجاری و توسعه کارایی بعنوان یک هدف مطرح خواهد بود. در این خصوص ارتقای سطح فروش و ارتباطات مدیریتی مشتریان (CRM) بعنوان نمونه‌هایی از این سطح مدنظر می‌باشند. در سطح تغیر شکل شرکتی، می‌بایست بگونه‌ای رفتار کنید که بتوانید شرکت فیزیکی خود را به یک شرکت آنلاین تبدیل نمائید. در نهایت، بالاترین میزان شامل شدن در این عرصه در حقیقت همان حضور همیشگی و خالص می‌باشد که در آن شرکتها دارای حضور دائمی در عرصه آنلاین هستند. در ابتدا معاملات بصورت آنلاین و با توجه به نرخ بالای سرمایه‌گذاری انجام می‌پذیرد. هر یک از این سطوح نیازمند مهارت‌های مختلف و استراتژی‌های گوناگون می‌باشد. در حالی که ۲۲% از مشاغل تجاری کوچک دارای وب‌سایت‌هایی در سال ۲۰۰۰ می‌باشند، تنها در حدود ۸% توانایی حضور موثر در ین عرصه را دارا می‌باشند. قدرت اینترنت در توانایی‌های مرتبط با شبکه آن نهفته است. این قدرت توانایی لازم را برای شرکتهای کوچک جهت دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه مشتریان جدیدی که قبلا به هیچ عنوان میسر نبود را فراهم می‌سازد. گسترش اینترنت به همان سرعتی که در ایالات متحده مدنظر می‌باشد در کشورهای اروپایی و بخشهایی از آسیا نیز توسعه یافته است. گزارش جهانی ژوپیتر در سال ۲۰۰۱ این نکته را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که سهم ایالات متحده در خصوص جمعیت اینترنت جهانی از ۳۶% امروزی به ۲۴% در سال ۲۰۰۵ افت خواهد داشت (دانلپ ۲۰۰۲). نیمی از کل درآمدهای آنلاین در خارج از محیط آمریکا تا سال ۲۰۰۴ تولید خواهد شد. در کشورهای اروپایی هم اکنون استفاده از تجارت الترونیک با استفاده از یورو مطرح گردیده است.
 

راهنمای کارآفرینان استفاده اینترنت

 
نتیجه‌گیری   Conclusion
چالشهای بیشتری برای فروش برخی از محصولات بصورت اینترنتی وجود دارد. این امر ممکن است بواسطه فاکتورهایی نظیر هزینه‌های بالای ارسال کالاها، مسائل مرتبط با مسئولیت کالاهای گرانقیمت یا نیاز به فروش شخصی باشد (گلر، ۱۹۹۹).
به هر صورت، حضور اینترنتی برای بسیاری از مشاغل امروزی بدون توجه به اندازه‌ آنها بعنوان یک نیاز اساسی مطرح می‌گردد. در حقیقت نیاز به حضور آنلاین، تقریبا بعنوان یک الزام، در نظر است.
واژه نامه Vocabulary
کارآفرینان
Entrepreneurs
اینترنت
Internet
مشاغل کوچک
Small Businesses
تجارت الکترونیک
E-commerce
مدیریت
Management
سوددهی
Profitability
سازمان
Organization
پایدار
Sustainable
استراتژی
Strategy
دیدگاه
Approach
کارکنان
Employees
وب
Web
آنلاین، اتصال به اینترنت
On line
استخدام
Recruitment
اهداف
Goals
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.