مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

پارچه‌ حلقوی پنبه‌ای سایرواسپان

پارچه‌ حلقوی پنبه‌ای سایرواسپان

پارچه‌ حلقوی پنبه‌ای سایرواسپان – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره      
۹۴
کد مقاله
TXT94
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کیفیت پارچه‌های حلقوی بافته شده از نخ‌های پنبه‌ای سایرواسپان
نام انگلیسی
The quality of fabric knitted from cotton Sirospun1 yarn
تعداد صفحه به فارسی
۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
نخ‌ های پنبه‌ای- پارچه‌ های تاری ـ پودی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Cotton yarns- Woven fabrics
مرجع به فارسی
انستیتو نساجی  پوشاک- دانشگاه صنعتی هنگ‌کنگ – امرالد
مرجع به انگلیسی
Institute of Textiles and Clothing- The Hong Kong Polytechnic University- Hung Hom- Kowloon- Hong Kong – Emerald
کشور        

 

کیفیت پارچه‌های حلقوی بافته شده از نخ‌های پنبه‌ای سایرواسپان

چکیده
پارچه‌های حلقوی پودی ساده بافته شده با نخ‌های بسیار ظریف پنبه‌ای سایرواسپان بسیار مقاوم بوده و برای پوشش تابستانی مناسب می‌باشند. بر این مبنا، مشخص شده است که این پارچه‌ها دارای استحکام پارگی قابل توجه، مقاومت سایشی بالا، مقاومت پرزدهی عالی، مقاومت مطلوب در برای جریان هوا، زیر دست مناسب و هدایت گرمایی بهتری در مقایسه با پارچه‌های حلقوی بافته شده از نخ‌های دولا هستند. پارچه‌های حلقوی ساده بافته شده از نخ سایرواسپان ضخیم‌تر، همانگونه که با ابزارهای آزمایشگاهی KES اندازه‌گیری شده است از نظر زیر دست بهتر از انواع دیگر پارچه‌ها هستند.
پارچه‌ حلقوی پودی ساده بافته شده از نخ سایرواسپان به منظور تولید پوشاک به ندرت مورد مطالعه قرار گرفته است (هیلو و همکاران، ۱۹۸۸ و ویجیکومار و همکاران، ۱۹۹۱). در این تحقیق پارچه‌های حلقوی پودی ساده با نخ‌های شانه شده سایرواسپان دارای سه نمره نخ متداول در هنگ‌کنگ بافته شدند و با پارچه‌های حلقوی متداول بافته شده با نخ‌های دولا مقایسه گردیدند. نخ‌های سایرواسپان در شرایط بهینه و با میزان تاب ۳۱/۶tpc ´ tex1/2 (بوسیله چند لا کنی تابنده) و فاصله mm9 بین رشته‌ای، مطابق با مشخصاتی که در مطالعه قبلی بدان اشاره شد (چینگ و سان، ۱۹۹۸)، ریسیده شدند. علاوه بر آزمایش خواص اساسی پارچه، زیر دست پارچه با ابزار KES-F برای فشردگی، اصطکاک سطحی و ناهمواری، خواص خمشی، برشی و کششی مطالعه شد. مقاومت در برابر هوا توسط تست قابلیت نفوذپذیری هوا KES-F8 اندازه‌گیری شد. بعلاوه، احساس گرمی و سردی و هدایت گرمایی نیز توسط دستگاه KES-F7 Thermo Labo II اندازه‌گیری گردید.

کلمات کلیدی: نخ‌های پنبه‌ای، پارچه‌های تاری ـ پودی

پارچه‌ حلقوی پنبه‌ای سایرواسپان

 

مواد و روش‌ها
نخ‌های سایرواسپان ۹/۳۶، ۱/۲۸ و ۵/۱۸ تکس از نیمچه نخ شانه شده ۵۲۱ تکس بر روی Spintester با فاکتور تاب ۳۱/۶tpc ´ tex1/2 و فاصله بین رشته‌ای mm9 تولید شدند. نخ‌های دولا نیز برای رسیدن به ظرافت (نمره) خطی مشابه نخ‌های سایرواسپون دولا شدند. سپس پارچه حلقوی پودی با طرح ساده از این نخ‌ها تولید شد. نخ‌های سایرواسپان و دولا با نخ‌های ۹/۳۶ و ۱/۲۸ تکس بر روی ماشین حلقوی گردباف ALBI-Mashinenefabrik با قطر cm64/40 و ۸۰ ۴ سوزن بافته شدند. تغذیه مثبت و کشش بافت یکسانی اعمال شد. نخ‌های سایرواسپان و دولا با نمره ۵/۱۸ تکس بر روی ماشین گردباف حلقوی Precision Fukuhara با قطر cm8/50 و ۷۰۴/۱ سوزن بافته شده و کشش بافت یکسانی استفاده شد.

پارچه‌ حلقوی پنبه‌ای سایرواسپان

 

بحث و نتایج
اشکال ۶-۱ ساختار پارچه حلقوی پودی ساده بافته شده از نخ‌های سایرواسپان و نخ‌های دولا ۹/۳۶، ۱/۲۸ و ۵/۱۸ تکس را نشان می‌دهند (بزرگنمایی * ۲۰). جدول ۱ نتایج آزمایش را نشان می‌دهد. تمام پارچه‌های حلقوی پودی بافته شده از نخ‌های سایرواسپان، مطابق با جهت تاب نخ، دارای انحراف در همان سمت می‌باشند. نخ ظریف‌تر به دلیل گشتاور نامتعادل نخ سایرواسپان دارای پیچ‌خوردگی و انحراف بیشتری می‌باشد.
مقاومت در برابر جریان هوا پارچه‌های بافته شده با نخ‌های سایرواسپان نمره ۱/۲۸ و ۵/۱۸ تکس از پارچه‌های با نخ‌های دولا بهتر است.
هدایت گرمایی پارچه‌ها با نخ‌های سایرواسپان از پارچه‌های با نخ‌های دولا بهتر است. در ضخامت اندازه‌گیری شده پارچه در ۶gf/cm2 (فشاری که هدایت گرمایی KES اندازه‌گیری می‌شود) حجم ویژه پارچه‌ها محاسبه شد. حجم ویژه پارچه‌های با نخ‌های سایرواسپان از نوع دیگر کمتر بود. به دلیل اینکه هوای کمتری در نخ‌های سایرو محبوس می‌شود، هدایت گرمایی این پارچه‌ها بهتر است.
با ظریف‌تر شدن نخ‌ها، زیر دست پارچه‌های بافته شده از نخ‌های دولا گرم‌تر است و این گرمی از پارچه‌های بافته شده از نخ‌های سایرواسپان بویژه با نخ‌های ۵/۱۸ تکس بیشتر است. زیر دست پارچه‌های حلقوی از نخ‌های سایرواسپان، به دلیل هدایت گرمایی بیشتر، سردتر است.
بنابراین، در مقایسه این دو نوع پارچه، پارچه‌های بافته شده با نخ‌های سایرواسپان دارای کارایی و استحکام بیشتر، با زیر دست مناسب‌تر بوده و به دلیل احساس خنکی بیشتر و هدایت گرمایی بهتر برای لباس‌های تابستانی مناسب‌تر می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.