پیشرفت و عملکرد حکمیت در هند – تکوین به عنوان یک نهاد موثر قانونی
پیشرفت و عملکرد حکمیت در هند – تکوین به عنوان یک نهاد موثر قانونی – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه علوم اجتماعی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات رایگان
قیمت
قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
شماره |
19 |
کد مقاله |
SOC19 |
مترجم |
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی |
پیشرفت و عملکرد حکمیت در هند – تکوین به عنوان یک نهاد موثر قانونی |
نام انگلیسی |
Development and Practice of Arbitration in India –Has it Evolved as an Effective Legal Institution |
تعداد صفحه به فارسی |
50 |
تعداد صفحه به انگلیسی |
36 |
کلمات کلیدی به فارسی |
حکمیت, هند, نهاد قانونی |
کلمات کلیدی به انگلیسی |
Arbitration, India, Legal Institution |
مرجع به فارسی |
گروه قوانین شرکتی، هندوستانمرکز دموکراسی، توسعه، و قوانینهندوستان |
مرجع به انگلیسی |
Corporate Law Group, India |
سال |
|
کشور |
هندوستان |
پیشرفت و عملکرد حکمیت در هند – تکوین به عنوان یک نهاد موثر قانونی
گروه قوانین شرکتی، هندوستان
مرکز دموکراسی، توسعه، و قوانین
هندوستان
2009
مقدمه
افزایش قابل اهمیتی در نقش تجارت بین المللی در پیشرفت اقتصاد ملل در طول چند دهه گذشته به وسیله افزایش قابل توجه در تعداد مشاجرات تجاری جمع آوری شده است. در هند همچنین جهانی شدن سریع اقتصاد و پیامد افزایش در رقابت منجر به افزایش مشاجرات تجاری شده است. هم زمان اگر چه نسبت رشد صنعتی مدرنیزه شدن و بهبود موقعیت های اجتماعی- اقتصادی در نمونه های بسیاری دارای میزان رشد مکانیسم راه حل مشاجرات میباشند. در قسمت های زیادی از هند پیشرفت سریع به معنای افزایش تعداد پرونده ها بیش از حد زیر فشار قرار دادن دادگاه بیشتر منجر به کاهش حکمیت مشاجرات تجاری به طور قابل ملاحظه ای میباشد. در نتیجه مکانیسم راه حل مشاجره شامل حکمیت میباشد که برای عملکرد تجارت ها در هند به خوبی آنهایی که با شرکت های هندی تجارت میکنند مهمتر شده است. در ذهن داشته باشید که هدف وسیعتر کشف ارتباط میان کیفیت اجرای قانونی و رشد اقتصادی میباشد. این مقاله تلاش کرده تا به طور انتقادی حکمیت در هند را به عنوان نهاد قانونی ارزیابی کند. در آخر این مقاله پاسخ نامه تجربی را به مکان حکمیت به خوبی آزمایش تئوری اقتصاد سیاسی و حکمیت در هند پیشرفت کرده و اجرا شده است ارائه میدهد. به طور خلاصه اگر چه ورود معاملات تجاری خارجی به وسیله رشد اقتصادی هند برانگیخته شد و موجب افزایش مشاجرات تجاری شد عملکرد حکمیت عقب افتاد. سیستم در حال حاضر حکمیت در هند هنوز با کلاهبرداری های قانونی و کمبودها مخل است و کیفیت حکمیت به اندازه کافی به عنوان مکانیسم سریع و مقرون به صرفه برای راه حل مشاجرات تجاری پیشرفت نکرده است.
این مقاله ارزیابی قانون حکمیت و عملکرد در هند را با خلاصه ای از تاریخچه و قانونی که حکمیت را هدایت میکند و انواع حکمیت اجرایی و اجرای احکام قضایی و هزینه های حکمیت در مقایسه با دادخواهی را ارائه میدهد. بخش 2 اجرای حکمیت در هند را بیان میکند در حالی که بخش 3 یک تجزیه و تحلیل انتقادی از موفقیت حکمیت طبق ماده 1996 میباشد.بخش بعدی به طور خلاصه عملکرد حکمیت را در اطراف مناطق و ارتباط میان حکمیت و رشد تجاری را بررسی میکند. در نهایت بخش بعدی مجموعه ای ازپیشنهادات را برای بهبود عملکرد حکمیت در هند ارائه میدهد.
-
1. حکمیت در هند: پایه ها
الف. خلاصه تاریخچه ای از قانون حکمیت در هند
حکمیت در هند تاریخچه طولانی دارد. در زمآنهای قدیم مردم اغلب به طور داوطلب مشاجراتشان را با گروهی از مردان خردمند جامعه مطرح میکردند- برای یک راه حل تعهد آور.
حکمیت مدرن در هند به وسیله مقررات بنگال در سال 1772به وجود آمد در طول دوره قانون انگلستان. مقررات بنگال برای ارجاع به وسیله دادگاه برای حکمیت و مجلس ها و در دادخواهی حساب ها و عملکردهای شرکا و نقض قرارداد میان دیگران ایجاد شده است.
تا سال 1996 قانون هدایت حکمیت در هند اساسا شامل 3 قانون است: 1) ماده حکمیت سال 1937، 2) ماده حکمیت سال1940، 3) ماده احکام خارجی سال 1961(تشخیص و اجرا). ماده 1940 قانون کلی هدایت حکمیت در هند در طول ماده حکمیت انگلیسی در سال 1934 میباشد و ماده 1937و ماده 1961 برای اجرای احکام قضایی طراحی شده اند. (ماده 1961 قرارداد 1958 نیویورک را بیان کرده است.)
دولت ماده قانون مصالحه/ حکمیت و مصالحه را تصویب کرده است. ماده 1996در تلاش است تا ماده 1940 تاریخ گذشته را مدرن کند. ماده 1996 بخشی از قانون گذاری بر خطوط قانون مدل UNCITRAL میباشد. اولین هدف آن ایجاد حکمیت سریع و کم هزینه برای تنظیم مشاجرات تجاری میباشد. ماده 1996 بر اختیارات داخلی و بین المللی تجاری احاطه دارد.
ب. لایحه حکمیت در سال 1940
حکمیت در سال 1940تنها در مورد حکمیت های داخلی انجام میگرفت طبق لایحه سال 1940مداخله دادگاه در هر سه مرحله حکمیت نیاز است بدان معنا که بیش از ارجاع مشاجره به دادگاه حکمیت در طول دوره صورت جلسه قبل از حکم دادگاه و بعد از اجرای حکم توسط دادگاه قبل از مطلع شدن دادگاه از مشاجره مداخله دادگاه برای تنظیم صورت جلسه نیاز است. وجود توافق در مشاجره نیازمند بهبودی است. در طول دوره صورت جلسه مداخله دادگاه برای افزایش زمان اجرای حکم ضروری است. در نهایت قبل از اینکه حکم اجرا شود باید طبق قانون دادگاه باشد.
در حالی که لایحه سال 1940 قسمت خوبی از قانونگذاری در عملکرد واقعی و اجرای آن با تمام نگرانی هایی که برای مجلس، قاضیها، وکیلها و دادگاه بود ثابت شد که این لایحه غیر موثر و به طور گسترده ای منسوخ شده است.
ج. لایحه حکمیت و مصالحه در سال1996
لایحه 1996 که لایحه1940 را لغو کرد و لایحه ای تصویب شد تا راه حل موثر و سریعی را ایجاد کند که موجب راه حلی در سیستم مشاجره هندی ها شود و سرمایه گذاران خارجی را جذب کند و به سرمایه گذاران بین المللی در اعتبار سیستم قانون هندی برای ایجاد مکانیسم و راه حل سریع دوباره اطمینان بدهد.
لایحه 1996 دو بخش مهم دارد: بخش 1 ایجاد هرگونه هدایت حکمیت در هند و اجرای حکم تحت شرایط مذکور. بخش 2 ایجاد اجرای حکم خارجی. هرگونه هدایت حکمیت در هند یا اجرای حکم تحت شرایط مذکور (چه داخلی چه بین المللی) به وسیله بخش 1، تعییین میشود در حالی که اجرای هرگونه حکم خارجی در اجلاس نیویرک یا شهر ژنو به وسیله بخش 2 لایحه 1996تعیین میشود.
لایحه 1966 شامل دو ویژگی غیر معمول است که با مدل قانون UNCITRAL فرق میکند. در ابتدا هنگامی که قانون مدل UNICITRAL تنها برای حکمیت های تجاری بین المللی طراحی شده بود لایحه 1996 خواستار حکمیت بین المللی و داخلی شد. دوم لایحه 1996 در ماورای مدل قانون UNICITRAL در ناحیه کاهش مداخله قضایی حرکت میکند.
تغییراتی که به وسیله لایحه 1996 ایجاد شد بسیار حاد بود به طوری که تمام موارد قانونی وضع شده طبق حکمیت 56 سال بودند. متاسفانه بحث و فهم گسترده ای در رابطه با تغییرات قبل از تصویب چندین تغییر قانونی مهم وجود نداشته است. دولت هند لایحه 1996 را به وسیله حکم قانون وضع کرده است و سپس آن را به وسیله حکم قانون دیگری توسعه داده است قبل از اینکه مجلس سرانجام این قانون را بدون ارجاع به کمیته مجلس وضع کرده است. عملکرد استاندارد برای تصویب لایحه مهم با عدم وجود مورد قانونی و فهم کلی لایحه در حکمیت تجاری بین المللی بوده است. چندین تبصره لایحه 1996قبل از اینکه دادگاه تبصره هایی را به طور معمول ارائه دهد تصویب کرد.
هیئت قانون هند گزارشی را از تجربه لایحه 1996 آماده کرده است و تعدادی ماده الحاقی پیشنهاد داده است. براساس پیشنهادات هیئت دولت هند در مجلس برای ماده الحاقی لایحه 1996قضا و مصالحه را در سال 2003 معرفی کرد. در این اثنا دولت هند وزارت دادگستری دادگاه کمیته مشهوری را به عنوان کمیته دادگاه حکمیت را تاسیس کرد تا عمق بیانیه ها و پیشنهادات کمیته دادگاه هند که در 176 گزارش ذکر شده و حکمیت و مصالحه (ماده الحاقی) سال 2003 را مورد بررسی قرار دهند کمیته گزارش خود را در ماه ژانویه سال 2005 ارائه داد.
-
اجرای حکمیت در هند
حکمیت در هند تکامل یا فته است یکی از اهداف لایحه 1996 این بود که راه حل سریع و ارزانی برای مشاجرات کسب کنند، اما اساس اعتبارات در حال حاضر نشان میدهد که این اهداف هنوز کسب نشده اند. اساس اعتبارات میتواند از مطالعه و تجزیه و تحلیل جنبه های مختلف هدایت حکمیت که در پاراگراف بعدی بحث میشود محقق میشود.
الف. انواع عملکردهای حکمیت – حکمیت بنیادی و حکمیت ویژه
امر به خصوصی و هدایت حکمیت در هند بیشتر ویژه امر به خصوص میباشد. مفهوم حکمیت بنیادی به تدریج در سیستم حکمیت هند گسترده میشود و هنوز نبردی را ایجاد میکند. نکات مثبت حکمیت بنیادی در مقابل حکمیت ویژه امر به خصوص به تاکید نیازی ندارد و رواج گسترده قضات ویژه امر به خصوص دارای پیامدهای خودش در تاثیر سریع بر فرایند حکمیت میباشد.
تعدادی نکات مثبت حکمیت بنیادی بر حکمیت ویژه امر به خصوص در هند وجود دارد، چند مورد آن در زیر بحث شده است:
ب. عملکرد حکمیت در کنار صنایع
به طور کلی، صحبت کردن، بر خلاف اروپا جایی که رسیدگی به مشاجرات به طور اساسی جداگانه از بخش های مختلف صنعت تکامل یافته است. تفاوت چشمگیری در عملکرد حکمیت از یک صنعت به صنعت دیگری در هند وجود ندارد. استثناهای این قانون:
ایجاد صنعت و صنعت فناوری اطلاعات میباشد. به علت پیچیدگی های تکنیکی و ارتباط طولانی میان مجلس ها در این صنعت ها حکمیت در ایجاد و صنعت فناوری اطلاعات به وسیله ویژگی های معینی و کاملا شخصی از دیگر صنایع شکل گرفته است رشد در ایجاد و صنعت فناوری اطلاعات در هند پیشرفت تازگی است و نتیجه جهانی شدن اقتصاد هند میباشد. تاثیر دوم مهم این پیش این است که این حکمیت همچنین بر بخش خاصی موثر است و جزییات فنی و نیازمندی های خاص چندین بخش مخصوصی را پشتیبانی میکند.
-
حکمیت در ایجاد صنعت