مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آفات مگس سفید (سفید بالک)

آفات مگس سفید (سفید بالک)

آفات مگس سفید (سفید بالک) – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حشره شناسی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حشره شناسی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۰
کد مقاله
Entom10
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آفات  مگس سفید (سفید بالک)
نام انگلیسی
  Pests Whiteflies -Aleurodoidae ssp
تعداد صفحه به فارسی
۱۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۹
کلمات کلیدی به فارسی
آفات مگس سفید
کلمات کلیدی به انگلیسی
  Pests Whiteflies -Aleurodoidae ssp
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

 

آفات مگس سفید (سفید بالک)
Whiteflies (Aleurodoidae ssp.)
 علایم
اولین علامت‌ها، وجود ماده براق و چسبنده در سطح برگ است. این ماده قندی که عسلک نامیده می‌شود. باقیمانده ماده معدنی مگس سفید در مرحله شفیرگی است. پس از مدتی این نواحی پوشیده شده با شهد، قهوه‌ای رنگ یا تیره می‌شوند زیرا کپک سیاه روی آنها را می‌پوشاند.
در تمام گیاهان، این برگها که ظاهری بی‌حالتی دارند کثیف به نظر می‌رسند. اگر پشت برگها را به دقت نگاه کنید می‌توانید بالغین، شفیره‌ها، پیله‌ها و تخم‌ها را ببینید. کپک سیاه، برگها را پیچانده و مانع فتوسنتز می‌شود. مگس سفید از طریق مکیدن رشد را متوقف می‌سازد.

آفات مگس سفید (سفید بالک)

 

گونه‌ها
  • مگس سفید گلخانه‌ای (Trialeurodes vaporariorum)
  • مگس سفید پنبه (Bemisia tabaci)
  • مگس سفید گل صدتومانی یا ژونوس(Dialeurodes chittendeni)
  • مگس سفید توت فرنگی (Aleyrodes lonicerae)
معمولاً در دانمارک، هنگام زمستان در باغ‌های در محیط محصور، محل‌های پرورش یا گلخانه‌ها، مگس سفید بیشترین مشکل را به وجود می‌آورد.
در بین این مشکلات مگس سفید رایج‌ترین آنها به حساب می‌آید. آنها می‌توانند هر سال چندین نسل داشته باشند که این امر به درجه حرارت بستگی دارد. بالغین به طور عمده بر روی تخم‌ها قرار می‌گیرند که اگر پشت برگ نرم باشند، تخم‌ها به صورت دوایر زیبایی قرار می‌گیرند. این امر بدان دلیل است که مگس سفید با استفاده از زایده‌ دهانی به عنوان یک مرکز در این دوایر روی برگ می‌چرخد. اگر پشت برگها نرم نباشد تخم‌ها در اطراف پراکنده می‌شوند.
پس از ۴-۳ روز، رنگ تخم‌ها از سفید کم رنگ به سیاه تغییر می‌یابد. در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد زمان کلی از هنگام تخم‌گذاری تا بیرون آمدن ۱- ۷ روز است. پوره های تازه بیرون آمده (که     Crawlersنامیده می‌شوند) طی اولین روز، برای یافتن مکانی خوب جهت تغذیه در اطراف حرکت می‌کنند. سپس زائده‌های دهانی را به طور عمقی در درون گیاه قرار می‌دهند. پس از آن پاهای خود را از دست داده و در بقیه چرخه زندگی خود نمی‌تواند حرکت کند.
پس از ۳ تغییر پوستی، مرحله شفیرگی پایان می‌پذیرد و نمف ‌ها به مگس سفید بالغ تبدیل می‌شوند. در درجه حرارت متوسط ۲۰ درجه سانتیگراد، کل چرخه زندگی آن یک ماه طول می‌کشد. حشرات بالغ دارای نوعی ساختار واکنشی می‌باشد که آنها را وادار می‌کند در مسیر بالای گیاه پرواز کنند.
بنابراین معمولاً تخم‌ها و بالغین در برگ های بالایی گیاه و نمف‌ها در برگ های پایین‌تر یافت می‌شوند.

آفات مگس سفید (سفید بالک)

 

میزبان
تعداد زیادی از گیاهان برای رشد در محیط داخلی، می‌توانند به وسیله مگس سفید گلخانه‌ای مورد حمله قرار گیرند.
گلخانه‌های معمولی به ویژه گوجه، فلفل شیرین و بادنجان بسیار مستعد این امر هستند. در مورد گیاهان زینتی گل گوشواره، شمعدانی و بگونیا را می‌توان ذکر کرداما تعداد میزبان آنها زیاد است و می‌توان گفت با توجه به عدم ضخامت برگها مگس سفید در بافت آنها نفوذ می‌کند.
مگس سفید پنبه اغلب با مگس سفید گلخانه‌ای اشتباه می‌شود، این نوع به درجه حرارت بالاتری نیاز دارد. در دانمارک تلاش کردیم تا مگس سفید پنبه را جدا کنیم اما گاهی اوقات با هم به گیاهان وارد می‌شوند مخصوصاً در قلمه‌های بنت قنسول.
تا سال ۲۰۰۱، دانمارک به عنوان ناحیه‌ای مطرح بوده که به Bemisia محدود بوده و یافته‌ها منجر به احتیاط شدید مقامات مسئول در این زمینه شد.
این ترس بر پایه این حقیقت است که مگس‌های سفید قادر بودند تعدادی از بیماری‌های ویروسی خطرناک را منتقل کنند و نیز کنترل این گونه با آفت کش‌های معمولی بسیار دشوار است. دانمارک بیش از این به عنوان یک ناحیه محدوده شده برای Bemisia نیست اما یافته‌ها منجر به محدودیت صادرات شده است.
 
 برای کنترل این آفت تعداد زیادی موارد کنترل  شامل بیولوژیکی و شیمیایی یافت شده است. از آنجا که این آفت یک مشکل جدی در محل‌های حرفه‌ای نگهداری قلمه‌ها و گیاهان زینتی به شمار می‌آید، می‌توان دشمنان طبیعی جدیدی را در همه زمانها مشاهده نمود.
در این روش لازم است که به هر نوع روش سود آور جدید و تقاضای آن برای محیط اطراف توجه کرد تا بتوان کنترل خوبی انجام داد.
اگر یک انتخاب اسپری پاشی باشد، پوشاندن پشت برگها مهم است به ویژه اگر از آفت کشی استفاده می‌شود که تنها از طریق روش تماسی عمل می‌نماید.
ماده فعال کننده ایمیداکلوپراید به صورت سیستمیک است و می‌تواند در آوند چوبی اطراف گیاه انتقال یابد. این امر هنگام استفاده از Provado در خاک در محلی که عناصر فعال حل نشده و از طریق گیاه جذب نمی‌شوند مورد تایید قرار گرفته است.  گیاه باید رشد فعال داشته باشد در غیر اینصورت حشره‌کش عمل نخواهد کرد.
احتیاط
پیش از دریافت گیاهان آنها را چک کنید و در آب و هوای مرطوب قرنطینه قرار دهید. پشت برگها را با آب سرد بشوئید زیرا می‌تواند برخی از حشرات بالغ را از بین ببرد. اگر آنها بر روی برگ باقیمانده و خشک شوند دوباره می‌توانند پرواز کنند و به گیاه باز گردند. جدا کردن برگها: اگر بر روی برگها شفیره و نمف ها تشخیص داده شود می‌توان این برگها را جدا کرد.
درجه حرارت پایین: در درجه حرارت زیر ۱۵ درجه سانتیگراد رشد بسیار کند می‌شود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.