مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آنالیز تصویر فوتوگرافهای کرکی موجک

آنالیز تصویر فوتوگرافهای کرکی موجک

آنالیز تصویر فوتوگرافهای کرکی موجک – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره      
۶۱
کد مقاله
TXT61
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آنالیز تصویر فوتوگرافهای کرکی شدگی استاندارد با استفاده از روال بازسازی موجک
نام انگلیسی
Image Analysis of Standard Pilling Photographs Using Wavelet Reconstruction 
تعداد صفحه به فارسی
۲۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۲
کلمات کلیدی به فارسی
آنالیز تصویر- فوتوگرافهای کرکی شدگی- روال بازسازی موجک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Image Analysis- Standard Pilling Photographs- Wavelet Reconstruction
مرجع به فارسی
مرکز تحقیقات سیستم منسوجات هوشمند- آموزشگاه علوم مواد و مهندسی- دانشگاه ملی سئول- کره جنوبی
مرجع به انگلیسی
Intelligent Textile System Research Center- Seoul National University- Seoul- Korea
کشور        

 

آنالیز تصویر فوتوگرافهای کرکی شدگی استاندارد با استفاده از روال بازسازی موجک

چکیده
در این مقاله، روش جدیدی جهت ارزیابی حالت کرکی شدگی الیاف بر مبنای طرح بازسازی موجک، با استفاده از روال تبدیل موجک گسسته غیر تخریبی (UDWT)، که به صورت متغیر – نامتغیر و تکراری می‌باشد، مورد بررسی قرار گرفت. روش آنالیز تصویر دیجیتالی جهت حذف یا کاهش الگوهای تکراری سطح الیاف و ارتقای حالت پرزدار شدگی سطح پارچه معرفی شده است. یک ارزیابی اولیه در زمینه این روش پیشنهادی، در ارتباط با روال استاندارد اروپایی SM50 برای تصاویر کرکی شدگی، انجام پذیرفت. نتایج بدست آمده نشان دهنده آن می‌باشند که سطح رزولوشن بازسازی شده، بر مبنای موجک و تصویر فرعی استفاده شده برای روال بازسازی، می‌تواند بر روی بخش شدگی و جداگشتگی کرک ها و همچنین رتبه بندی روال کرکی شدگی تاثیر گذار باشد. نسبت مساحت کرک ها با مجموع تصویر به عنوان ضریب رتبه بندی کرکی شدگی به صورت موثر مشخص گردید. نتایج بدست آمده موکد آن می‌باشد که روش پیشنهادی در این مقاله برای ارزیابی عملی حالت کرکی شدگی قابل کاربرد می‌باشد.
در این مطالعه، ما با استفاده از روال UDWT نسبت به کاهش الگوهای تکراری تصاویر کرک شدگی استاندارد الیاف بافته شده بر مبنای طرح باز شناسی موجک اقدام  نموده و بدین طریق کرک ها را ارتقا دادیم. روال UDWT به صورت متغیر – نامتغیر و تکراری اعمال شده و از اینرو به عنوان یک روال قدرتمند در مقایسه با روش DWT مطرح می‌باشد. روال ارائه موجک گسسته که خصیصه تغییر یافتگی و حالت تغییر ناپذیری را دارا می‌باشد و قابلیت بوجود آوردن رزولوشن کامل سیگنال های خروجی را دارد از اهمیت زیادی در زمینه استخراج خصیصه های طبقه بندی شی و شناسایی آنها برخوردار می‌باشد. مبنای موجک مناسب و سطح چند رزولوشنی بازسازی شده برای استخراج داده های کرک ها با استفاده از انتخاب معیارها مورد پذیرش قرار گرفت. آستانه سازی ساده، که به آسانی قابلیت مجزا نمودن کرک ها از زمینه الیاف را دارد و می‌تواند تصاویر الیاف را با توجه به کرک های آن به رتبه های مناسبی طبقه بندی نماید در زمینه تصاویر بازیافتی با کرک های ارتقا یافته مورد استفاده قرار گرفت. این رویه در یک سری از تصاویر استاندارد رتبه بندی شده منطبق با استاندارد اروپا SM 50 مورد استفاده قرار گرفت تا آنکه رتبه بندی های مختلف در زمینه گوناگونی خصیصه های کرکی شدگی مشخص شوند.

آنالیز تصویر فوتوگرافهای کرکی موجک

 

روش ها
نمونه ها و آماده سازی تصویر
روش ارزیابی مقاومت در برابر کرک شدگی که در این مطالعه بدان رجوع شده است برمبنای BS EN ISO 12945-2 می‌باشد. نمونه ها بر روی دستگاه تستر سایش مارتیندل نصب شده و تعداد سیکل مشخصی از عملیات بر روی آنها انجام شد. حالت کرک شدگی از طریق بررسی کامپیوتری نمونه ها با استانداردهای تصویر برداری (sm50) تحت شرایط نورپردازی استاندارد انجام پذیرفت. تصاویر مرجع شامل سه مجموعه (ساده، جناغی با زمینه سفید، جناغی با زمینه سیاه و روکشی یا پتویی) بوده است که معرف انواع مختلف الیاف کرک می‌باشد. در هر رتبه ۴ تصویر وجود دارند، که از حالت کرک شدگی شدید (رتبه ۱) تا کرک شدگی بسیار اندک (رتبه ۵) تداوم می‌یابند. از آنجاییکه نورپردازی به صورت عرضی می‌باشد، کرک ها نسبتاً به صورت شفاف با سایه های جانبی دیده می‌شوند که بر روی زمینه با بافت معمولی مشخص گردیده اند. ما از کرک های ساده و جناغی با توجه به استاندارد تصاویر کرک شدگی از موسسه بین المللی SDL (استاک پورت، انگلستان) استفاده نمودیم. این تصاویر استاندارد در ابتدا اسکن شده و سپس با رزولوشن ۲۵۶ *۲۵۶ پیکسل و سطح سطوح خاکستری ۲۵۶ رنگ ذخیره گردیدند. نتایج آنالیز تصاویر به صورت میانگین ۴ تصویر در هر رتبه مشخص شد.

آنالیز تصویر فوتوگرافهای کرکی موجک

 

بازسازی موجک
ما دیدگاه بازسازی تصویر را بر مبنای آنالیز و سنتز تبدیل موجک برای بررسی کرک شدگی الیاف، که بر روی ساختار الیاف به صورت تکراری قرار می‌گیرند و به صورت ساده یا جناغی می‌باشند، را مورد بررسی قرار داده ایم. در صورتی که تصاویر فرعی پیشنهادی در بهترین سطح رزولوشن برای روال بازسازی تصویری انتخاب شوند، الگوی بافت تکراری کلی می‌تواند به صورتی موثر کاهش یافته و تنها کرک ها در تصویر بازسازی شده به خوبی متمایز و مشخص خواهند شد. نسبت انرژی تصاویر فرعی تجزیه شده این موضوع را تشریح می‌نمایند. جدول ۱ نشان دهنده نسبت انرژی هر یک از تصویر های فرعی در مقایسه با انرژی کلی در سطح رزولوشن j  برای رتبه ۵ ساده و رتبه ۵ جناغی می‌باشد.  موجک هار (haar) به عنوان موجک پیش فرض انتخاب شده است، چرا که داده های تصویر الیاف دارای نوعی جهندگی یا ویژگی های مرحله ای می‌باشند که بواسطه الگوی تکراری الیاف است. انرژی  هر یک از تصاویر فرعی در سطح رزولوشن j  بشرح ذیل مشخص می‌شود:
انتخاب مبانی موجک و سطح تجزیه موجک
انتخاب سطح تجزیه مناسب برای بازسازی موجک با یک تصویر فرعی صاف بسیار مهم می‌باشد، چرا که این مقوله می‌تواند تأثیر مهمی ‌بر روی استخراج کرک ها داشته باشد. ساختار فابریک تکراری را نمی‌توان در یک تصویر بازسازی شده زیر سطح رزولوشن مناسب به میزان کافی حذف نمود در یک تصویر بازسازی شده فراتر از سطح رزولوشن مناسب، تأثیر انتشار کرک ها و زمینه به وجود می‌آید که بواسطه حالت تیره و تارشدگی بیش از حد می‌باشد که منجر به تشخیص اشتباه کرک ها خواهد شد.

آنالیز تصویر فوتوگرافهای کرکی موجک

 

مشخص نمودن صفات کرک ها
یک روش آستانه سازی باینری ساده به وسیله اتسو پیشنهاد شده است که می‌توان آن را جهت جداسازی مناطق دارای کرک از سطح خاکستری یکپارچه زمینه در تصویر بازسازی شده به کار گرفت. پس از آستانه سازی مقادیر اندکی از نویز ها که بواسطه گوناگونی شدت محلی الیاف نخ های – میانی به وجود آمده بودند، همچنان وجود داشتند. آبجکت ها یا اشیای کوچک که اندازه های آنها به عنوان جذر نیمی ‌از تراکم نخ – میانی الیاف به شمار می‌آید به عنوان نویز در نظر گرفته شده و بر این اساس در تصویر باینری کرک ها حذف گردیده اند. تراکم میانی – نخ الیاف را می‌توان از میانگین شدت عمودی یا افقی پروفیل کرک شدگی تصویر رتبه ۵ بدون هیچ گونه کرکی به دست آورد.

آنالیز تصویر فوتوگرافهای کرکی موجک

 

نتیجه گیری
در این تحقیق، ما یک روش آنالیز تصویر برداری دیجیتال را برای ارزیابی عینی کرک شدگی بر روی سطوح الیاف بکار گرفتیم، که دارای الگوهای تکراری نظیر الگوهای ساده و جناغی می‌باشد. بر این اساس ما طرح بازسازی موجک جهت کاهش الگوهای تکراری زمینه الیاف را پیشنهاد نموده و بدین گونه بر روی اندازه کرک ها تاکید نمودیم به عنوان یک ارزیابی اولیه در زمینه روش پیشنهادی، تصاویر کرک شدگی استاندارد SM50 مورد استفاده قرار گرفت. تنها تصویر فرعی صاف محدوده موجک که در آن انرژی به صورت متمرکز شده بود برای روال بازسازی شده مورد استفاده قرار گرفت. سطح رزولوشن بازسازی در محدوده ۳ بر مبنای ضریب همبستگی بین تصویر اصلی و تصویر بازسازی شده انتخاب شد. معیار انتخاب مبانی موجک انتخابی ما معرف آن است که موجک هار به عنوان یک معیار موجک بهینه مدنظر می‌باشد. پس از آستانه سازی ساده تصویر بازسازی شده، مقادیر اندک نویز که اندازه های آن به صورت جذر نیمی‌از تراکم میانی – نخ الیاف بود نیز حذف گردید. نسبت مساحت کرک ها در برابر کل تصویر با افزایش رتبه کرک شدگی کاهش یافته و بر این اساس ما دریافتیم که این خصیصه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی کرک شدگی مناسب می‌تواند مدنظر باشد. نتایج حاصل شده در این مقاله معرف آن می‌باشند که روش بازسازی موجک را می‌توان برای تشخیص عملی کرک شدگی بر روی سطح الیاف که دارای الگوهای تکراری می‌باشند به کار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.