مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

پیشرفت های تکنولوژی شبکه های ارتباطات سیار‌

پیشرفت های تکنولوژی شبکه های ارتباطات سیار‌

پیشرفت های تکنولوژی شبکه های ارتباطات سیار‌ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۵۵
کد مقاله
ELC55
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
اثر پیشرفت های تکنولوژی بر فرمولاسیون استراتژی شبکه های ارتباطات سیار‌ 
نام انگلیسی
The Impact of Technology Advances on Strategy Formulation in Mobile Communications Networks
تعداد صفحه به فارسی
۴۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۶
کلمات کلیدی به فارسی
شبکه های ارتباطات سیار‌
کلمات کلیدی به انگلیسی
Mobile Communications Networks
مرجع به فارسی
دانشگاه اقتصاد و تجارت
مرجع به انگلیسی
University of Economics and Business
کشور
اثر پیشرفت های تکنولوژی بر فرمولاسیون استراتژی شبکه های ارتباطات سیار
چکیده
طی چندین سال اخیر، شاهد همگرایی شبکه های بی سیم و با سیم، تحت نوآوری تکنولوژیکی فشرده و تکامل سریع بازار بوده ایم. اپراتور های سیار سعی دارند نقش عمده خود در بازار، که از طریق ترکیب با اینترنت گسترش می‌یابد، را حفظ نمایند. اما، توسعه انبوهی از خدمات جدید به رشد همه جانبه یک بازار تازه برای ارتباطات اینترنتی، برنامه‌های کاربردی و محتوایی نیاز خواهد داشت. برای درک فرصت های تجاری بوجود آمده و پویایی رقابتی متعاقب آن، این مقاله به بررسی  تکامل ارتباطات تجاری بازیگران اصلی  و استراتژی های آنها، به همراه موضوعات اساسی که شرکت ها و تنظیم کننده های مانند آنها ممکن است با آن روبرو شوند، می‌پردازد.

پیشرفت های تکنولوژی شبکه های ارتباطات سیار‌

 

مقدمه
 توسعه سریع تکنولوژی های بی سیم و سیار و اجتماع آنها با اینترنت چالش های اصلی ارتباطات سیار و تجارت اینترنت می‌باشند. انتظار می‌رود ، نسل بعدی تکنولوژی های سیار زیر ساخت های ارتباط سیار را در هر دو زمینه دستیابی و شبکه های مرکزی تغییر دهد و نرخ داده ها و دستیابی به بسته ای  بالاتر و با کیفیت خدمات (QoS) بیشتری را ارائه دهد. هدف نهایی توسعه زیر ساخت های تکنولوژی برای شبکه های ارتباطات جهانی است که بر مبنای همگرایی شبکه های موجود ( ثابت و بی سیم) می‌باشد. انتظار می‌رود تا این شبکه های گسترده اما در عین حال ناهمگن بطور کامل  در نسل چهارم (۴G) شبکه های سیار قابلیت عملی و کاربردی خود را بدست آورند. در این محیط جدید بسیاری از فرصت های تجاری با هم ادغام خواهند شد، زیرا نوآوری های تکنولوژیکی قادر خواهند بود خدمات افزوده شده با مقادیر جدید را توسعه دهند.
در این متن، دو سؤال اصلی وجود دارد : چه کسی بازیگر (عنصر) اصلی بازار خواهد بود؟ چگونه مدل های تجاری منجر به معرفی تکنولوژی های جدید می‌شوند؟ در این مرحله اولیه، پیش بینی رشد احتمالی سرعت و اندازه بازار جدید مفید نخواهد بود. تلاش های چندین بار گذشته در این باره از پیش بینی احتمال رشد بازارهای ابتکاری نوین باز مانده اند. به طور مثال، جمعیت استفاده کننده از سرویس پیام کوتاه (SMS) کمتر از میزان واقعی تخمین زده شد ، درحالیکه سرویس های پروتکل کاربردهای بی سیم (WAP) در سیستم سراسری برای ارتباطات همراه (GSM)، بیشتر تخمین زده شدند.
در بخش های بعدی به تلاش در زمینه حساب سیستماتیک بازیگران صنعتی اصلی و نقشهای احتمالی آنها در نسل های بعدی تکنولوژی های بی سیم تا رسیدن به نسل چهارم می‌پردازیم. برای انجام این کار، پیش نویس سناریوی دینامیک بازار مبنی بر تکامل تکنولوژیکی شبکه های م سیار را آماده می‌کنیم. بخش بعد، به طور ویژه، بازیگران اصلی ارتباطات سیار (از جمله اپراتورهای سیار ،ارائه دهنده های خدمات اینترنت) را معرفی می‌کند. سپس با شروع از نسل دوم تا نسل چهارم ، نوآوری تکنولوژیکی در شبکه های سیار و اثر آن بر بازیگران اصلی را ارائه می‌کنیم. تمرکز اصلی ما بر استراتژی های اپراتور های سیار و روابط تجاری آنها با بازیگران دیگر بازار می‌باشد.  
سهامداران‌ و روابط تجاری در شبکه های داده‌ها و سیار
به عنوان هدف این بخش، سهامداران‌ را به عنوان موجودیت های اقتصادی که می‌تواند در این بازار یک نقش یا تعداد بیشتری را بر عهده گیرند و فعالیت های تجاری را برای بهره کشی از آنها توسعه دهند تعیین می‌کنیم. سهامداران‌ در شبکه های داده ای بی سیم و سیار می‌توانند بر اساس جایگاهشان در یک معامله تجاری دسته بندی شوند. لازم به ذکر است که گروه های قمارباز در سطح بالای انتزاعی نشان داده شده اند تا بر تفاوت های بین خدمات شبکه و خدمات اطلاعات تأکید کنند.
در زنجیره ارزش ارائه خدمات ارتباطات سیار و اینترنت، بازیگران ماندگار اصلی که انتظار می‌رود در محیط دینامیک ابداعات تکنولوژیکی  مکان خود در بازار را حفظ نموده و یا حتی ارتقاء دهند عبارتند از :
  • اپراتورهای سیار برقرار کننده های ارتباطی هستند که زیر ساخت شبکه بی سیم را در اختیار داشته و دارای زیر بناهای گسترده مشتری برای خدمات ارتباطات سیار هستند. این بازیگران رهبران توسعه و موفقیت بازار های ارتباطات سیار در اروپا بوده اند، با ارائه خدمات ارتباطات شخصی و خدمات اطلاعاتی از طریق شبکه های بیسیم (مانند GSM ). آنها جمعیت قابل توجهی از کاربران سیار را ایجاد کردند. آنها هنگام توسعه صلاحیت مدیریت رابطه مشتری  و مکانیزم های قیمت، در حال سرمایه گذاری گسترده در زمینه به روز رسانی، نگهداری و توسعه شبکه های آنها بودند. بازار ارتباطات سیار رقابت شدیدی ایجاد نمود که به همراه نوآوری تکنولوژیکی مداوم موجب کاهش درصد سود می‌شوند. چرا که  خدمات ارتباطات در حال تبدیل شدن به کالاهای مصرفی هستند. خدمات ارتباطاتی منبع درآمد اولیه برای اپراتور های سیار باقی می‌مانند. اما، آنها قبلا برای حفظ سطوح سود دهی خود، با چالش توسعه استراتژی های جدید از طریق ارائه خدمات ارزش افزوده، محتوی و برنامه های کاربردی روبرو بوده اند.
  • ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISPها) اتصال دهنده و گاهی ارائه دهنده اطلاعاتی هستند که دارای زیر ساخت شبکه IP ، شناخت و چگونگی اینترنت و ستون فقرات پر سرعت می‌باشند که ممکن است به عنوان شبکه مرکزی تکنولوژی های نسل سوم و چهارم مجتمع شوند. آنها دارای پایگاه گسترده ای از مشترکین ثابت اینترنت می‌باشند. آنها معمولا شبکه های خود را به طور محلی (ISPهای قدیمی) یا بین المللی (ارائه دهنده های ستون فقرات) مدیریت می‌کنند. آنها خدمات ارتباطی دسترسی به اینترنت (محلی و جهانی) را از طریق شبکه های راه گزین بسته ای فراهم می‌کنند. بسیاری از ISPها نیز خدمات اطلاعاتی به مشتریان فردی و گروهی ارائه می‌دهند. آنها ، با همکاری مجتمع کنندگان تکنولوژی، در حال توسعه انواع گوناگونی از خدمات ارزش افزوده دربرگیرنده امنیت، کیفیت خدمات و محدوده وسیعی از نیازهای تجاری بوده اند. بازارهای ملی ISPهای بیشماری دارند که یا خدمات شبکه رقابتی را فراهم می‌کنند و یا بر بازارهای کوچک (که مشتریان آن گروهی با علایق و نیاز های یکسان هستند) تمرکز می‌کنند. با این حال، رقابت شدید درحال تحریک بازار به ترکیب یا ادغام است.
ارائه دهنده های ظرفیت ارائه دهنده های اینترنتی هستند که معمولا اکثرا در اینترنت ثابت فعالیت دارند. آنها سرویس هایی را در سطح برنامه های کاربردی ارائه می‌دهند، به طور نمونه در بالای یک زیرساخت ارتباطات TCP/IP . نقش آنها در بازار جدید تقویت خواهد شد، چرا که تکنولوژی های شبکه ای نسل سوم و چهارم زیربنای لازم برای استفاده وسیع تر از ظرفیت چند رسانه ای و برنامه های کاربردی و نیز برای ارائه خدمات شخصی ارزش افزوده بالا را ارائه می‌دهند. معمولا خدمات آنها دسته هایی از اطلاعات یا ظرفیت سفارشی برای نیاز های شخصی هستند. برخی ارائه دهنده های ظرفیت نقش واسطه هایی تسهیل کننده  بهره برداری مشتری از اینترنت، با ارائه تسهیلات آنلاین مناسب برای ارتباطات و / یا معاملات تجاری (مانند بازارهای الکترونیک و اجتماعات مجازی) را بر عهده دارند.

پیشرفت های تکنولوژی شبکه های ارتباطات سیار‌

 

مدل های رابطه تجاری در تکنولوژی های ۲G و ۲٫۵G
خدمات ارتباطات در نسل دوم یا ۲G (و در استاندارد GSM اروپا) بر اساس کانال های رادیویی مدار های راه گزین می‌باشند. کانو  نیروی محرکه موفقیت GSM را به عنوان استاندارد سازی vis−à−vis ، گسترش پایگاه هایی که سیستم های آنالوگ نسل اول را تعریف کرده اند، معرفی می‌کند ( از جمله، NMT، TACS و AMPها). استاندارد سازی ۲G در اروپا  به ۳ دلیل واقعی رخ داد. نخست، در قاره اروپا، تحرک مردم منجر به استفاده بالاجبار از خصوصیت “رومینگ” منطقه ای شده است. مرز های ملی اروپا به دلیل ارتباطات سیار اهمیت کمتری نسبت به ایالات متحده دارد، زیرا به طور مثال، تحرک بین المللی در نسل اول اهمیت زیادی نداشت. دوم اینکه، در اروپا تلفن همراه یک فرصت تکنولوژیکی به حساب می‌آمد که از طریق آن می‌توانستند توسعه دهندگان و فروشندگان تکنولوژی برتر در این قاره را برای رقابت در سطح جهانی با ایالات متحده و ژاپن ارتقاء دهند. سوم اینکه، اروپا تمایل به تدوین و پذیرش استانداردهای مرکزی مخالف با ایالات متحده داشت، زیرا بازار تعیین کننده عمده درآمدها است.
پروتکل کاربردی بی سیم
اخیرا، اپراتور های سیار در تکنولوژی های پروتکل کاربردی بی سیم (WAP) سرمایه گذاری کردند که یک اتصال داخلی اولیه (محدود) با اینترنت را ممکن می‌سازد. انتظار می‌رود با ارائه خدمات اطلاعاتی که از طریق WAP فراهم شده اند، سود زیادی حاصل شود. WAP یک خصوصیت باز و جهانی است که این امکان را به کاربران سیار می‌دهد که با تجهیزات بی سیم به خدمات اینترنتی دست یافته و به تبادل اطلاعات بپردازند. WAP را می‌توان در رأس سیستم های ارتباطی گوناگونی به کاربرد. WAP برای تولید تجهیزات بی سیم فعلی طراحی شد. به این ترتیب که امکانات حافظه نسبتا کوچکی به محصولات غیر WAP بازار گروهی اضافه می‌کرد. بنابراین، از نظر میزان تولید، تجهیزات WAP قادر به دستیابی به قیمت های بازار گروهی بودند. در نتیجه، تولید کنندگان تجهیزات و توسعه دهندگان نرم افزار به تولید، گسترش، و حمایت از برنامه های کاربردی برای کاربران تجهزات بی سیم با توسعه بازار های موجود خود، دلگرم شدند. ارائه کنندگان محتوی با موقعیتی برای توسعه مدل تجاری خود برای به اختیار گرفتن بازار راکد مشتریان سیار روبرو شدند. از آنجاییکه اپراتور های سیار دسترسی به شبکه  را در اختیار داشتند، ISPها و فراهم کننده های محتوا اغلب برای بهره کشی از سرمایه گذاری آنها در WAP ، با آنها به توافق می‌رسیدند.

پیشرفت های تکنولوژی شبکه های ارتباطات سیار‌

 

تکنولوژی های نسل “۲٫۵
با معرفی تکنولوژی های نسل ۲٫۵G ، GPRS ( سرویس رادیوی بسته ای عمومی) و EDGE (میزان داده افزایش یافته برای تکامل جهانی)، محدودیت های تکنیکی ۲G تا حدی از بین خواهد رفت. تکنولوژی های ۲G و ۲٫۵G ،اپراتور های سیار را قادر می‌سازند تا دامنه تجارت خود را به سوی خدمات اطلاعات خصوصا دروازه های اطلاعات گسترش دهند و بدین ترتیب موجب تقویت آنها می‌شوند. آرایش GPRS این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند که دسترسی کارآمد (به دلیل راه گزین بسته ای) و مؤثر (به دلیل نرخ انتقال داده بالاتر) به اینترنت داشته باشند. بر طبق بتس تتر و همکاران ()، GPRS  ” گام مهمی‌در تکامل به سمت شبکه های سیار نسل سوم” به حساب می‌آید. چالش توسعه و اجرای GPRS در مجتمع نمودن تکنولوژی حالت راه گزین مداری GSM و حالت راه گزین بسته ای GPRS است. ایجاد GPRS آنلاین شامل اپراتورهایی می‌شود که یک زیرساخت برمبنای بسته ای را بر زیر ساخت شبکه راه گزین مداری GSM قرار می‌ دهد که هم یک پیشرفت اساسی بشمار می‌آید و هم گامی‌به سمت عرضه  UMTS خواهد بود.
مقایسه WAP و i-mode از نظر تجاری و تکنولوژیکی
مقایسه i-mode و WAP ساده نیست. از یک جهت، سرویس های مبنی بر i-mode و WAP در حال رقابت جهانی هستند. هر دوی آنها سیستم های پیچیده ای هستند، اما سعی ما بر این است که آرایش فعلی i-mode و WAP  علاوه بر مدل های تجاری، قیمت و وضعیت بازار آنها را مقایسه کنیم.
از دید تکنیکی i-mode با یک سیستم راه گزینی بسته ای گسترش یافته است، که به طور کلی “همیشه روشن” است، درحالیکه سیستم های WAP نسل دوم (۲G) راه گزینی مداری هستند و مجهز به سیستم شماره گیری هستند. دوکومو پیش از معرفی i-mode از یک شبکه راه گزین بسته ای کاملا تابعی نصب شده برخوردار بود. یاد آوری این موضوع مهم است که WAP یک پروتکل است درحالیکه i-mode یک سرویس اینترنت بی سیم کامل است که تقریبا تمام ژاپن را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. به جاست که WML را با cHTML، و یا پیاده سازی WAP ویژه (به طور مثال، EZnet ژاپن یا سرویسWAP T-Mobil در آلمان) را با i-mode مقایسه کنیم. یک تفاوت مهم از دید کاربر یا توسعه دهنده سایت درباره خدمات بی سیم این است که سایت های i-mode خیلی شبیه به وب سایتهای اینترنتی مبنی بر HTML معمولی هستند. سایت های i-mode با مرور گرهای اینترنت معمولی هم قابل مشاهده است. از طرفی دیگر وب سایت های خدمات مبنی بر WAP نیز باید بر اساس WML نوشته شوند.
مدل های روابط تجاری در تکنولوژی های نسل سوم
تکنولوژی بی سیم نسل سوم، اتصالات پر سرعت به اینترنت را بر قرار می‌کند و دسترسی کامل به محتوای غنی، کاربردها و خدمات ارزش افزوده را برای مشتریان فراهم می‌کند. موضوع مهمی‌که قابل توجه مشاهده فرانسمن است، او معتقد است که تکنولوژی های ارتباطات همراه در گذشته پیش از تقاضای مصرف کننده کاملا گسترش یافته بودند (فرنسمن، آینده). شواهد کمی‌نشان می‌دهند که تقاضایی برای ۳G , سخت افزارحمایت کننده از آن وجود دارد. با این حال، اپراتور ها، به حداکثر درآمد از طریق خدمات و کاربردها نیاز دارند تا بتوانند سرمایه گذاری های اغلب کلان در زمینه توسعه شبکه و گواهینامه ها را جبران کنند.

پیشرفت های تکنولوژی شبکه های ارتباطات سیار‌

 

حالت ارائه خدمات شبکه در سیستم ارتباطات راه دور متحرک جهانی (UMTS)
UMTS ارائه ارتباطات با کیفیت بالا و خدمات چند رسانه ای را ممکن می‌سازد. توسعه شبکه دسترسی UMTS (UTRAN) به سرمایه گذاری های فراوان برای زیربنای شبکه نیاز دارد. زیر بنای شبکه دسترسی موجود باید جایگزین شود (حداقل در شروع). شبکه هسته UMTS شامل دو زیر سیستم می‌باشد، دامنه فراخوانی صوتی موروثی و دامنه بسته ای IP. دامنه بسته ای IP از نسل ۲٫۵ نیاز به جایگزین ندارد؛ اما باید جهت ارائه ضمانت های QoS برای پشتیبانی کاربرد های چند رسانه ای زمان واقعی ارتقاء یابد. با وجود آرایش UMTS ، ارتباطات همراه آتی خدمات شخصی و جهانی را با هم ترکیب می‌کنند. از UMTS انتظار می‌رود که یک فضای خانگی مجازی را بوجود آورد. این موضوع به عنوان یک محیط خدمات شخصی قابل حمل و جهانی در سراسر محدوده شبکه تعریف می‌شود – نواحی و ترمینال های ورودی.
مدل های روابط تجاری در تکنولوژی هایی نسل چهارم
سیستم های مجهز به تکنولوژی های ۴G خاصیت متحرک بودن را با سرویس های پهن باند در شبکه های مشترک بعدی ترکیب خواهند کرد. محدوده گسترده ای از سیستم های دسترسی به مشتریان ارائه می‌شود تا تجهیزات متنوعی را تحت پوشش قرار دهد. بنابراین سیستم های دسترسی متفاوت باید با شبکه ستون فقرات ترکیب شود. شبکه بندی همگرایی و همه جایی یکی از مفاهیم اساسی خواهند بود. تکامل تکنولوژیکی به یک شبکه یکپارچه منتهی خواهد شد که مشتری قادر خواهد بود به کاربرد خود، از هر زیر بنای دستیابی، ترمینال یا واسط کاربری دسترسی داشته باشد. شبکه های بی سیم به سمت نرخ انتقال داده بالاتر ،تخصیص پهنای باند متغییر در هر بخشی از طیف تخصیص داده شده و توانایی به کارگیری مؤثر سیستم های نا متقارن ارتقاء می‌یابند.
موضوعات ارتباط داخلی بر شبکه های ۴G
ارتباط داخلی موضوع اصلی اطلاعات شبکه های ۴G خواهد بود. هم ارتباطات سیار و هم بازار اینترنت انواع مختلفی از توافقات ارتباطات داخلی برای تضمین اتصال بین شبکه ها، را بنا نهاده اند. یک توافق ارتباط داخلی تعویض دوسویه ترافیک بین دو شبکه بر اساس شرایط خاص را تضمین می‌کند.
اثر طیف هزینه در شبکه های ۴G
هزینه طیف یک تفاوت اساسی بین شبکه های سیار و بی سیم در مقایسه با شبکه های مجهز به سیم می‌باشد. صاحبان اپراتور های سیار در اروپا هزینه های زیادی برای کسب گواهینامه های خود صرف کردند. هم زمان، شبکه های با سیم برای ارائه QoS و نرخ انتقال داده بالاتر در حال به روز رسانی هستند. به نظر می‌رسد چنین به روز رسانی هایی هزینه کمتری نسبت به ساخت زیربنای UMTS از طریق پاک کردن نیاز دارد.

پیشرفت های تکنولوژی شبکه های ارتباطات سیار‌

 

نتایج
گسترش مدل های روابط تجاری در شبکه های سیار نقش هدایت کننده اپراتور های سیار را نشان می‌دهد. اما، توانایی تولید کنندگان برای تأمین زیر بنا و گوشی ها بر اساس چارچوب های زمانی شروع تکنولوژی های جدید حیاتی است.علاوه بر آن، نوآوری تکنولوژیکی ارائه خدمات ارزش افزوده را ممکن می‌سازد که فرصت های تجاری جدید را برای بازیگران اینترنت فراهم می‌کند. نهایتا، فراوانی داده های بی سیم و چند رسانه ای احتمال دارد به حدی برسد که کاربردها زندگی مردم را تسهیل کنند و یا بر ارزش آن بیفزایند و با قابلیت استفاده دستگاه هایی که مورد استفاده قرار می‌دهند.
اهمیت روبه افزایش سرویس های اطلاعات برای مشتریان سیار ، همراه با کاهش سود ناخالص ناشی از ارائه خدمات ارتباطات، نشان می‌دهد که اپاتور های سیار در استراتژی خود تجدید نظر کنند تا جایگاه اصلی خود در شبکه یکپارچه در آینده را حفظ کنند.

پیشرفت های تکنولوژی شبکه های ارتباطات سیار‌

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.