مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

طرح PERT/CPM صفحه گسترده

طرح PERT/CPM صفحه گسترده

طرح PERT/CPM صفحه گسترده – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فنی مهندسی – بین رشته ای
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فنی مهندسی - بین رشته ای - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۴
کد مقاله
TEC04
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
اجرای کلی طرح PERT/CPM در یک صفحه گسترده
نام انگلیسی
A Generalized PERT/CPM Implementation in a Spreadsheet
تعداد صفحه به فارسی
۲۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
PERT/CPM
کلمات کلیدی به انگلیسی
PERT/CPM
مرجع به فارسی
کالج مدیریت تجارت، دانشگاه لس آنجلس
مرجع به انگلیسی
College of Business Administration Loyola Marymount University Los Angles
کشور
ایالات متحده

اجرای کلی طرح PERT/CPM  در یک صفحه گسترده

چکیده
این مقاله اجرای متداول الگوریتم PERT/CPM برای یافتن مسیر بحرانی در یک شبکه پروژه بر روی یک صفحه گسترده را شرح می‌دهد. اهمیت این مسئله بدلیل توجهات اخیر به استفاده از محیط صفحه گسترده به عنوان وسیله‌ای برای تحویل تکنیکهای MS/OR به استفاده‌کنندگان نهایی است.
 
مقدمه
ساموئل بادیلی (۱۹۸۶)، استفاده از صفحه گسترده‌ها برای حل مشکلات علم مدیریت(MS) و تحقیقات عملیاتی(OR) را پیشنهاد نموده و خواستار دسترسی بیشتر این تکنیکها شد. صفحه گسترده‌ها رابطه‌ای طبیعی را برای ساخت مدل فراهم می‌آورند. استفاده از آنها  بر اساس مواردی نظیر داده‌ها، راه‌حلها و تولید گزارش آسان بوده و به کاربر اجازه می‌دهند تا نسبت به اجرای آنالیزهای شرطی اقدام کنند. دهه اخیر شاهد رشد عظیمی در استفاده از صفحه گسترده‌ها برای حل مشکلات متعدد MS/OR هم از سوی کاربران و هم از سوی جوامع دانشگاهی بوده است. با این وجود، هیچیک از این فعالیتها روشی کلی و تعمیم یافته‌ای برای اجرای PERT/CPM در یک صفحه گسترده با استفاده از الگوریتم مسیر بحرانی را  ارائه ننموده‌اند. اندک راههای موجودی که از روش مشهور مسیر بحرانی صفحه گسترده به عنوان محیط اصلی استفاده می‌کنند، امکان توسعه‌پذیری مدل، به هنگامی که فعالیتهایی به شبکه اضافه و یا حذف می‌شود و یا به هنگامی که ارتباطات پیشین تغییر می‌کند، را نمی‌دهند. برخی از مؤلفین از طریق انتقال مسئله PERT/CPM به برنامه‌نوسیسی خطی (LP) و سپس حل این LP توسط ماژولهای حل‌کننده مسایل موجود در صفحه گسترده‌های مدرن اقدام به عبور از این معضل می‌نمایند. این مقاله روشی برای حل مسایل PERT/CPM در یک صفحه گسترده با استفاده از الگوریتم مسیر بحرانی (طولانی‌ترین مسیر) را ارائه می‌نماید. این روش به سادگی قابل تعمیم بوده و از تبدیل به LP استفاده نمی‌کند.
 

طرح PERT/CPM صفحه گسترده

 

مشکل
ما از یک نمونه مشکل ساده بطور مثال “تدارک یک سمینار با فعالیتهای متعدد” استفاده خواهیم کرد. زمان اتمام هر فعالیت دقیقا مشخص نیست، تنها تقریب‌هایی در دست است؛ جزئیات فعالیتها، تخمین زمان آنها  و ارتباطات قبلی در جدول ۱، نمایش داده شده است.
روشها
شبکه پروژه در طرح ۱ نشان داده شده است. روش استفاده شده برای محاسبه مسیر بحرانی حول مفهوم ساده نمایش یک شبکه بوسیله یک ماتریس دور می‌زند. هر گراف یا شبکه‌ای که شامل n گروه باشد را می‌توان با یک ماتریس n*n نمایش داد که هر سطر و هر ستون، ماتریس یک گروه را در گراف نشان می‌دهد و هر ورودی ۱ در یک بخش ماتریس، کمانی مستقیم بین گروههای متناظر را نمایش می‌دهد. مثالی از نمایش ماتریسی در جدول ۲ برای طرح پروژه داده شده در شکل۱ ارائه شده است. در اینجا نمایش شبکه از قرار داد هر گروه یک فعالیت استفاده می‌کند.
کاربرد و تعمیم‌پذیری
روشی که در این مقاله برای استفاده از یک صفحه گسترده به منظور حل PERT/CPM از طریق الگوریتم مسیر بحرانی بکار گرفته شده است، ضمیمه‌ای مفید برای شاخه‌های عملیات دانشگاهی MS/OR است. برنامه‌های صفحه گسترده اکنون به صورت گسترده در دسترس است و مدیران با این نرم‌افزار آشنا راحتند و نتیجه آنکه شاخه‌های MS/OR در بسیاری از مدارس بازرگانی، با استفاده از صفحه گسترده‌ها به عنوان ابزار نرم‌افزاری، تدریس می‌شود. این مقاله سهم مؤثری در این تلاش دارد. بسته به اهداف، سطوح و مراحل هر رشته، این طرح می‌تواند به عنوان یک جعبه سیاه یا به عنوان یک شرح دقیق از مکانیزم روش PERT/CPM بکار گرفته شود.
بر خلاف صفحه گسترده موجود براساس شیوه PERT/CPM که نیاز به ساخت مجدد طرح برای هر شبکه جدید از طریق فرمول برنامه‌نویسی خطی، دارد، طرح ما به سادگی تعمیم‌پذیر بوده و قادر است تغییرات در شماری از فعالیتها و تغییرات در ارتباط قبلی را تطبیق دهد.

طرح PERT/CPM صفحه گسترده

 

تجربه آموزش
ما مدل خود را در سطوح مقدماتی MBA کلاسهای علم مدیریت برای ۳ ترم بکار بستیم. این مدل به عنوان جعبه‌ای سیاه با صفحه EST-EFT و LST-LFT مخفی، ‌به دانش‌‌آموزان ارائه شد. برای دانش‌آموزان مشتاق جزئیات طرح در وب‌سایت دوره قابل دسترس بود. دانش‌آموزان، مدل اصلی را در محاسبات PERT و نیز CPM بکار گرفتند. برای مثال CPM تخمینهای زمانها تماما برابر بود. جوابهای دانش‌آموزان بسیار مثبت بود. دانش‌آموزان از این حقیقت که لازم نبود از هیچ برنامه دیگری به جز صفحه گسترده در هر بخشی استفاده کنند، خوشنود بودند. در اولین کاربرد مدل، دانش‌آموزان در کلاس، خود این مطلب را تشخیص دادند که چند مسیر بحرانی در راه حل وجود دارد و مسائل با آن در ارتباطند. برخی دانش‌آموزان که با نرم‌افزار
 MS Project آشنا بودند از روش ما چنین قدردانی کردند که این روش نمودارهای آموزشی برای یک کاربرد نرم‌افزاری جدید را حذف کرده و شبیه‌سازی زمان اتمام پروژه را تسهیل نموده است. شبیه‌سازی در  MS Projectیا به نرم‌افزار کمکی @Risk برای MS Project یا به vba Codiug نیاز دارد.
 

طرح PERT/CPM صفحه گسترده

 

نتایج
نرم‌افزار صفحه گسترده به عنوان یک محیط مدلسازی برای مدیران علاقمند به ساخت و استفاده از مدلهای MS/OR برای تصمیم‌گیری، محبوبیت یافته است. تکنیکهای متعددی برای مباحث مختلف MS/OR پیشنهاد شده است. اما در مبحث PERT/CPM کمبود یک چارچوب تعمیم یافته برای اجرا در یک صفحه گسترده احساس می‌شد. این مقاله راهی برای انجام این کار از طریق استفاده از برخی طرحها و فرمولهای ساده اما بدیع صفحه گسترده ارائه می‌دهد. مدل ارائه شده نه تنها مشکلات PERT/CPM را بواسطه پیروی از روش مسیر بحرانی، حل می‌کند،‌ بلکه هنگامی که فعالیتهایی اضافه و حذف می‌شود و یا ارتباطات پیشین تغییر می‌یابد، قابل بسط و انعطاف است. با تعداد محدودی کپی ساده می‌توان مدل کپی را از n فعالیت به n+1 فعالیت گسترش داد. همچنین می‌توان استفاده از روش مسیر بحرانی در حل مسائل PERT/CPM خودداری کرد، با استفاده از دستور LP و سپس احضار صفحه گسترده داخلی حل‌کننده LP. به هر حال این روش مرحله‌ای اضافی را در فرآیند شبیه‌سازی معرفی می‌کند و نیز الگوریتم مسیر بحرانی کاراتری را می‌پوشاند. این مقاله این مباحث را با حفظ الگوریتم مسیر بحرانی مطرح می‌کند و در عین حال چارچوبی کلی برای حل مسائل PERT/CPM ارائه می‌کند.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.