مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ارتقای کارایی چیدمان و جانمایی کارخانه ها

ارتقای کارایی چیدمان و جانمایی کارخانه ها

ارتقای کارایی چیدمان و جانمایی کارخانه ها  –  ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه مهندسی صنایع
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۴۸
کد مقاله
IND48
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ارتقای کارایی چیدمان و جانمایی کارخانه ها
نام انگلیسی
Efficiency Improvement of a Plant Layout
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
باند تراهرتز, ارتباطات ابر پهن باند, لینک های ترابیت در ثانیه (Tbps), گرافن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Terahertz band, Ultra-broadband communications, Terabit-per-second (Tbps) links, Graphene
مرجع به فارسی
چیدمان / جانمایی تسهیلات, طراحی چیدمان, شبیه سازی, طراحی مجدد چیدمان تسهیلات, جریان مواد
مرجع به انگلیسی
Facilities Layout; Layout Design; Simulation; Redesign facility layout; Material flow
کشور
هندوستان

ارتقای کارایی چیدمان و جانمایی کارخانه ها

چکیده
چیدمان یا جانمایی تسهیلات به عنوان فرآیند ایجاد ساختار یا آرایشی کاربردی برای دپارتمان ها، ماشین آلات، تجهیزات و خدمات مختلف در صنایع تولید به حساب می آید. بر این مبنا بهره گیری از یک برنامه چیدمان توسعه یافته مناسب برای کلیه منابع موجود در یک حالت بهینه و حاصل آوردن بهره حداکثری از ظرفیت چنین تسهیلاتی الزامی می باشد. کارایی تولید منوط با این موضوع می باشد که میزان تناسب قرارگیری ماشین آلات، تسهیلات تولید و سرویس های مرتبط و همچنین مطلوبیت محل کار مستخدمین تا چه اندازه می تواند مناسب و درخور باشد. هدف این مقاله تحقیقاتی مطالعه و ارتقای چیدمان کنونی کارخانجات و تحلیل و طراحی موارد مرتبط با استفاده از نمودار خطی می باشد. بر این مبنا تلاشی جهت شبیه سازی چیدمان کنونی و چیدمان پیشنهادی کارخانجات با استفاده از نرم افزار ARENA اعمال خواهد شد. کارایی وضعیت چیدمان کنونی و پیشنهادی کارخانه نیز محاسبه می گردد.

کلمات کلیدی: چیدمان / جانمایی تسهیلات، طراحی چیدمان، شبیه سازی، طراحی مجدد چیدمان تسهیلات، جریان مواد

 

ارتقای کارایی چیدمان و جانمایی کارخانه ها

 

۱- مقدمه

افزایش رقابت جهانی شامل محیط تولیدی نیز شده است که در بردارنده پارامترهایی نظیر پیکربندی وسیع محصولات، کاهش زمان تدارک یا انتظار، و افزایش استانداردهای کیفیت و هزینه های رقابتی می باشد. به صورت موازی با خط مشی فزاینده در ارتباط با پدیده جهانی شدگی، این تسهیلات تولیدی را می بایست به گونه ای طراحی نمود که قابلیت پاسخگویی به چالش های جدید، به منظور تداوم زیست شرکت ها و رشد آنها در بازارهای مختلف، را داشته باشند. چیدمان یا جانمایی و ساختار کارخانه ای به عنوان نوعی آرایش یافتگی مطلوب ماشین آلات و تجهیزات یک کارخانه به شمار می آید، آن هم بگونه ای که قابلیت جریان مواد به ساده ترین شکل ممکن بوجود آمده و این کار با کمترین هزینه و حداقل جابجایی امکان پذیر باشد و محدوده کامل امور تولیدی از مواد خام تا ارسال محصولات تمام شده به بازار را نیز در بر داشته باشد. این مقاله تحقیقاتی ارائه دهنده راه حل های مرتبط در زمینه مشکلات صنعتی با استفاده از اصول نمودار نخی و نرم افزار شبیه سازی می باشد.
  1. نمودار نخی به عنوان یک ابزار ساده جهت تحلیل و طراحی فضاهای کار / کارخانه به شمار می آید آن هم به گونه ای که حرکت مواد، کارگران، ابزارآلات و غیره به حداقل برسد.
  2. نمودار نخی به عنوان شکلی از نمودار جریان به شمار می آید که در آن یک نخ جهت اندازه گیری فاصله مواد و همچنین حرکت کارکنان استفاده می شود. ذکر این نکته مهم می باشد که چنین نموداری بر مبنای یک مقیاس دقیق ارائه گردد.
  3. نمودار نخی دقیقاً مشابه با روش کاربردی همانند دیگر روشهای مطالعاتی است که در آن کلیه اطلاعات مرتبط و حقایق حاصله از مشاهدات مستقیم جمع آوری و  ثبت  می گردند.
یک نمودار خطی را می توان جهت ترسیم حرکت تجهیزات، مواد به کار گرفت و این فرآیند مخصوصاً به هنگامی مهم تلقی می شود که محققین خواستار یافتن این موضوع می باشند که فاصله سیر مواد در یک کارخانه تا چه اندازه است. جهت مشخص سازی کارایی کلی این سیستم از مطالعه شبیه سازی استفاده می شود.

ارتقای کارایی چیدمان و جانمایی کارخانه ها

 

۲- بررسی مباحث

کارایی چیدمان کارخانجات را می توان از طریق طراحی مجدد چیدمان ماشین آلات و سیستم های مرتبط با استفاده از نمودار نخی و برنامه ریزی چیدمان سیستماتیک ارتقاء داد. این رهنمودهای اصلی، را می بایست به هنگامی که اقدام به طراحی چیدمان یک کارخانه می شود مدنظر قرار داد. چنین موردی به عنوان مجموعه اصلی از رهنمودهایی به حساب می آید که می بایست آنها را در طی طراحی چیدمان و طراحی مجدد آن به کار گرفت. چنین موردی فراهم آورنده جزئیات اصلی در خصوص جریان مواد به سمت کارگاه های تولیدی و ارتباطات بینابینی فعالیت های مختلف می باشد. این سیستم همچنین تشریح کننده جریان مواد و طراحی چیدمان با استفاده از نمودار نخی است [۱].
یکی از این تحقیقات تشریح کننده روشهای طراحی و راهکارهایی برای انواع مختلف تسهیلات تولیدی می باشد. نوع طرحهای مربوطه را می بایست در نظر گرفته و آنها را در طی فاز طراحی چیدمان اعمال داشت و علاوه بر این اجزای کلیدی طراحی چیدمان را نیز می بایست در نظر گرفت. نوع جریان مواد و ضروریت فرآیند اصلی طراحی مجدد را نیز می بایست تشریح نمود [۲]. بسیاری از صنایع از نمودارهای ارتباطات فعالیت (ARC) و نمودارهای دیگری برای طراحی مجدد چیدمان و برنامه ریزی آن استفاده می نمایند. استفاده از نمودار ارتباطات فعالیت، در خصوص طراحی چیدمان، راهکار اصلی را برای این مورد فراهم می سازد [۳].

ارتقای کارایی چیدمان و جانمایی کارخانه ها

 ۳- بروز مشکل
طراحی و ساختاربندی مجدد و چیدمان کارخانه برای افزایش کارایی به عنوان یک مؤلفه ضروری محسوب می شود که علت آن را می توان مرتفع سازی مشکلات و معضلات ذیل برشمرد:
  1. گردش نامناسب مواد به سمت کارگاه، یعنی چیدمان کنونی کارخانه بر مبنای فرآیند گردش ارائه شده به وسیله DGCA طراحی نشده است.
  2. زمان حمل و نقل بسیار برای انتقال مواد. بخش ورق فلزی دارای مشکلاتی می باشد که لازم است تا آنها را مرتفع ساخت. بر مبنای مباحث انجام شده با مدیران و سوپروایزرها و مشاهدات مستقیم تیمی، مشکلات مطرح شده عدم ایجاد ارزش افزوده در فرآیند می باشد.
 
  1. ابزارها و تکنیک ها
ابزارها و تکنیکهای مختلفی برای طراحی مجدد چیدمان کارخانه به کار گرفته می شوند:
  1. چک لیست: لیست کنترل ارزیابی چیدمان که جهت مشخص سازی نواحی دارای مشکلات اصلی در چیدمان کنونی به کار گرفته می شود.
  2. نمودار نخی: این نمودار یکی از ساده ترین تکنیک های مورد بررسی برای ثبت و بررسی حرکت کارکنان و مواد در کارخانه می باشد. چنین ابزاری را می توان جهت آنالیز و طراحی فضاهای کاری و به گونه ای طراحی نمود که حرکت مواد، اشخاص، تجهیزات و موارد دیگر در طی مراحل خاص عملیاتی به خوبی مد نظر قرار گیرد. نمودار نخی بر این مبنا به عنوان شکلی از نمودار  جریان  به شمار  می آید. در این نمودار یک نخ جهت برآورد فاصله مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، لازم است تا این نمودار را به درستی رسم کرد تا قابلیت حاصل آوردن مقیاس های مناسب به منظور تکمیل نمودار فرآیند جریان را داشته باشیم. یک نمودار خطی را می توان جهت ترسیم حرکت مواد به کار گرفت و این مورد مخصوصاً به هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که اشخاص در حال تحقیق خواستار یافتن این موضوع می باشند که مواد چه فاصله ای را در کارخانه سیر می کنند. یک برنامه کامل شامل کلیه تجهیزات و ورودیها، ستون ها و بخش ها، که بر روی مسئله عبور یا سیر مواد تأثیر می گذارد را می بایست بر مبنای مقیاس مناسب ترسیم نمود. طول اندازه گیری شده این سیستم حاصل آمده و در ارتباط با برآورد خط سیر مورد استفاده قرار می گیرد. بر این مبنا این نمودار جهت کمک به توصیف تغییرات پیشنهادی برای مدیریت شرکت، سوپروایزرهای بخش تولید و مستخدمین از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
  3. نمودار نمای کلی فرآیند: این نمودار به عنوان نوعی  نمودار  فرآیند به حساب می آید که تصویری جامع را از طریق ثبت اطلاعات به صورت متوالی عملیات و بررسیهای اصلی فراهم می آورد. در این نمودار، تنها عملیات اصلی اعمال شده و بررسیها نیز جهت اطمینان از کارایی موارد مشخص ثبت می گردند، البته صرف نظر از آنکه این موارد کدام هستند و در کجا اعمال می شوند. در خصوص آماده سازی چنین نموداری، تنها علائم و ویژگیهای مرتبط با “عملیات” و “بررسی” ضروری خواهند بود. علاوه بر اطلاعات مشخص شده به وسیله این علائم و توالی های آنها، یک اطلاعات مختصر نیز در ارتباط با طبیعت عملیات یا بررسیها، بغیر از مورد فوق، اضافه و اعمال می گردد.

ارتقای کارایی چیدمان و جانمایی کارخانه ها

 

۹- نتیجه گیری

این مقاله تحقیقاتی ارائه دهنده مثال خوبی در ارتباط با طراحی تأسیسات و طرحهای مربوط به چیدمان یا ساختار کارخانه ای برای استفاده کارآمد از محیط کارخانه ای از نکته نظر نوع چیدمان و ساختاربندی فضای آن می باشد. انتخاب آنکه کدام یک از چیدمان ها را می بایست استفاده نمود می تواند تأثیر معنی داری  بر روی موفقیت دراز مدت یک شرکت داشته باشد. بنابراین، چنین تصمیمی را نباید سرسرانه شمرد، بلکه پس از انجام یک آنالیز کامل در ارتباط با ضروریات عملیاتی می بایست آن را به طور دقیق مد نظر قرار داده و آن را در سطح کارخانه پیاده ساخت. مسئله اصلی در ارتباط با مخاطب قرار دادن چالشها و تصمیمات مرتبط با چیدمان تأسیسات در کارخانجات تولیدی به شرح ذیل است: میزان انعطاف پذیری چیدمان به منظور تطبیق با تغییرات آتی در ارتباط با نیازهای محصول و ترکیب آن چگونه باید باشد. لازم بذکر است که مطالعه چیدمان از این نکته نظر بسیار مهم تلقی خواهد شد. مهمترین هدف شایع طراحی چیدمان یا ساختاربندی مجدد یک شرکت یا کارخانه، که در حقیقت همان بحداقل رسانی فاصله طی شده می باشد، عمدتاً برای کلیه صنایع و شرکت های تولیدی مناسب نخواهد بود. ممکن است لازم باشد تا مسئله تراکم یا فشردگی فضا را در نواحی خاصی تحمل نموده و در عین حال اقدام به حفظ جدایی حداقلی بین تأسیسات نمود. به جای معیار به حداقل رسانی مجموع فاصله طی شده، ممکن است مجبور باشیم تا به حداقل رسانی مجموع فاصله سیر مواد را در نظر داشته باشیم.
 
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.