مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه بانکهای اسلامی اندونزی

افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه بانکهای اسلامی اندونزی

افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه بانکهای اسلامی اندونزی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه حسابداری
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 58000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حسابداری - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۶۰
کد مقاله
ACC60
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه – یک مطالعه کاوشی در زمینه بانکهای اسلامی اندونزی
نام انگلیسی
Corporate governance disclosure in the annual report: An exploratory study on Indonesian Islamic banks
تعداد صفحه به فارسی
۵۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۱
کلمات کلیدی به فارسی
افشا, حاکمیت شرکتی, گزارش سالیانه, بانکداری اسلامی, اندونزی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Corporate governance, disclosure, annual report, Islamic banking, Indonesia
مرجع به فارسی
کالج حسابداری دولتی اندونزی
امرالد
مرجع به انگلیسی
Indonesian Capital Market and Financial Institution Supervisory Agency (Bapepem-LK), Jakarta, Indonesia and Indonesian College of State Accountancy (STAN), Tangerang Selatan, Indonesia; Emerald Group Publishing
کشور
اندونزی

 

افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه

یک مطالعه کاوشی در زمینه بانکهای اسلامی اندونزی
چکیده
هدف ـ هدف این مطالعه بررسی ویژگی های افشا در ارتباط با مکانیزمهای حاکمیت شرکتی مطرح شده در گزارشات سالیانه بانکهای تجاری اسلامی در اندونزی می باشد.

 

طراحی/روش/رویکرد ـ مطالعه جاری با بکارگیری یک نمونه متشکل از هفت بانک تجاری اسلامی در اندونزی اقدام به ایجاد آنچه تحت عنوان شاخص افشای حاکمیت شرکتی(CGDI) خوانده می شود نموده است تا از این طریق قابلیت امتیاز دهی به سطح افشای بانکها وجود داشته باشد. مکانیزمهای حاکمیت شرکتی که در این مطالعه مورد خطاب قرار می گیرند عبارتند از:  هیئت نظارت شریعت، هیئت نمایندگان، هیئت مدیران، هیئت شوراها، کنترل داخلی و حسابرسی خارجی و همچنین مدیریت ریسک.

 

یافته ها ـ این موضوع آشکار شد که بانک Muamalat و Syariah Mandiri ، دو مورد از بزرگترین و قدیمی ترین بانکهای تجاری و اسلامی، نمره بالاتری را در مقایسه با همتایان خود کسب نمودند. افشای بانکهای نمونه با توجه به برخی از ابعاد مورد نظر، نظیر اعضای هیئت مدیره و مدیریت ریسک به عنوان یک مولفه قابل توجه مد نظر قرار می باشد. از طرف دیگر، ویژگیهای مرتبط با افشای کنترل داخلی و هیئت شوراها نیز به عنوان عناصر ضعیف در این مبحث مشخص می شوند.

 

ضروریات عملی ـ این مطالعه نشان می دهد که سطح میانگین افشا در بین بانکهای نمونه نسبتاً پایین است. از اینرو، این نتیجه از ضروریات مهمی در زمینه ارتقای افشای حاکمیت شرکتی بانکهای اسلامی برخوردار است و بنابراین می توان پذیرندگی گسترده تر و شهرت ارتقا یافته ای را برای آن متصور شد.

 

اصالت / ارزش ـ این مبحث به عنوان اولین مقاله هایی مد نظر می باشد که اقدام به بررسی فرایند افشا در باب مکانیزمهای حاکمیتی شرکتی در بین بانکهای تجاری اسلامی می نمایند. به علاوه، نکته تمرکز این مطالعه مالزی است که  به عنوان  بزرگترین  کشور  مسلمانی تلقی می گردد که از مولفه های سازمانی مختلفی، متفاوت از دیگر کشورهای اسلامی، برخوردار است.

کلمات کلیدی: حاکمیت شرکتی، افشا، اندونزی، بانکهای اسلامی، بانک ها

نوع مقاله: مقاله تحقیقاتی

افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه بانکهای اسلامی اندونزی

 

۱- مقدمه
اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان جهان شاهد رشد فزاینده ای در صنعت بانکداری اسلامی می باشد. با این حال، سهم بازاریابی بانکهای اسلامی در این کشور همچنان زیر ۴ درصد است، مجموع ارزش دارایی های بانکهای اسلامی در سال ۲۰۱۰ پنجاه برابر بیشتر از مجموعه دارایی های این موسسات در سال ۲۰۰۰ برآورد شده است. از ۳۱ دسامبر۲۰۱۰، یازده بانک تجاری اسلامی و ۲۳ واحد بانکداری اسلامی، همراه با ۱۵۰ بانک روستایی اسلامی در این کشور مشغول به فعالیت بوده اند[۱]. قانون بانکداری اسلامی، به عنوان یک مبنای شرعی برای توسعه بانکداری اسلامی، در سال ۲۰۰۸ ابلاغ و اجرا شد[۲]. انتظار می رود که صنعت بانکداری اسلامی اندونزی همچنان به رشد خود ادامه داده و در پی آن شاهد افزایش آگاهی مسلمانان اندونزی، رشد جمعیت دارای تحصیلات عالی، و همچنین افزایش گسترده شعبات این بانکها در گوشه و کنار کشور باشیم.
مطالعه کنونی راهکار افشای مکانیزمهای حاکمیتی شرکتی در گزارشات سالیانه بانکهای اسلامی اندونزی را مورد بررسی قرار می دهد. این مطالعه حداقل به دو روش مهم در این مبحث مشارکت دارد. در ابتدا، این مطالعه در مضمون اندونزیایی انجام شده است. با وجود آنکه مطالعات مختلف از اطلاعات متفاوتی که از کشورهای مختلف حاصل آمده اند بهره می جویند، نظیر بررسی انجام شده بوسیله Haniffa و Hudaib (2007) و Harahap Hassan (2010)، و با توجه بدانکه این مطالعات ممکن است قابلیت فراهم آوردن بینش کافی و قابل توجهی را داشته باشند، مطالعات انجام شده در محتوای صرفاً یک اقتصاد واحد نیز می تواند مهم تلقی شود چراکه یک اقتصاد خاص دارای ویژگیهای ملی منحصربفرد خاصی می باشد. اندونزی دارای محیط سازمانی نسبتاً متمایزی از دیگر کشورهای مسلمان می باشد. بطور مثال، این کشور از یک ساختار هیئت مدیره دولایه استفاده می نماید که در آن سازمانها می بایست دارای یک هیئت نظارتی ( تحت عنوان هیئت مشاورین ـ BOC ) و یک هیئت مدیریتی (تحت عنوان هیئت مدیران ـ BOD) باشند. صنعت بانکداری اسلامی در این کشور، که در اوایل دهه ۱۹۹۰ پدیدار گشت، بجای دولت، بوسیله جامعه مسلمانان راه اندازی شد. متعاقباً، التزام کامل این کشور به سیستم بانکداری اسلامی غالباً نتیجه تغییر اصول و ویژگیها از بانکهای متعارف بسمت بانک اسلامی می باشد. دوماً، مطالعات کاوشی در زمینه حاکمیت شرکتی بانکهای اسلامی، بر مبنای اطلاعات افشا شده در گزارشات سالیانه شرکتی، به ندرت در مباحث اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند. اینگونه مطالعات کاوشی اقدام به مخاطب قرار دادن مسئولت اجتماعی شرکتی (Maali و همکاران، ۲۰۰۶، Hassan و Harahap،۲۰۱۰) و هویت اخلاقی نموده اند(Haniffa و Hudaib، ۲۰۰۷).

 

نمونه این مطالعه شامل هفت بانک می باشد که گزارشات سالیانه آنها به سال ۲۰۱۰ در وبسایتهای این موسسات موجود است. این بانکها عبارتند از: بانک Muamalat، Syariah Mandiri، Mega Syariah، Syariah Bukopin، Victoria Syariah، BCA Syariah و BJB Syariah. آنچه اصطلاحاً تحت عنوان شاخص افشای حاکمیت شرکتی (CGDI) خوانده می شود برای هر بانک اعمال شده تا قابلیت برآورد میزان افشای حاکمیت وجود داشته باشد. مکانیزمهای حاکمیت شرکتی مورد خطاب قرار گرفته عبارتند از: هیئت نظارتی شریعت(SSB) BOC،BOD، هیئت شوراها، کنترل داخلی و حسابرسی خارجی، و مدیریت ریسک [۳]. این نتیجه مشخص می سازد که بانک Muamalat و Syariah Mandiri دارای نمرات CGDI بالاتری در مقایسه با همکاران خود می باشند. بانکهای دیگری نیز وجود دارند که معرف سطوح پایین تر افشا می باشند. سه حوزه ای که نیازمند ارتقای زیادی هستند عبارتند از: کنترل داخلی، حسابرسی بانکی، هیئت مشاورین و گزارش دهی پیاده سازی حاکمیت شرکتی.

ادامه این مبحث به شرح ذیل سازمان دهی می شود. بخش ۲ تحقیقات تئوریکی و تجربی قبلی در زمینه حاکمیت شرکتی بانکهای اسلامی و افشای حاکمیت شرکتی را مورد بررسی قرار می دهد. پس از آن بخش ۳ به صورت مختصر ویژگیهای بانکهای نمونه و همچنین روش امتیاز دهی سطح افشا را مشخص می سازد. در بخش ۴، نتایج امتیاز دهی CGDI ارائه شده و متعاقباً مورد بحث قرار می گیرد. در نهایت بخش ۵ نتیجه گیری این مقاله را ارائه می نماید.

افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه بانکهای اسلامی اندونزی

 

۲-  بررسی مقاله ها
۲-۱٫ اهمیت حاکمیت شرکتی در بانکهای اسلامی
در صنعت بانکداری، راهکارهای حاکمیت شرکتی در مقایسه با دیگر بخشها، که در آنها مکانیزمهای حاکمیتی به سادگی صرفاً در زمینه یکنواخت سازی منافع سهامداران و مدیران متمرکز است، به صورت منحصر به فرد و مجزایی می باشد (Jensen و Meckling، ۱۹۷۶)، و یا این تفاوت ها را همچنین می توان در مواردی احساس نمود که در آن شرکتها دارای یک ساختار  مالکیت  متمرکزتری  از  نقطه نظر  سهامدار  کنترل کننده  و  سهامداران  اقلیت   می باشند (Shleifer و Vishny، ۱۹۹۷). این حالت انحصاری بواسطه وظیفه مدیران جهت مدیریت و حفاظت از سرمایه هایی می باشد که بوسیله گروههای مختلفی همانند سپرده گذاران، فراهم آمده است. رفتار اقتصادی بانکها نیز می تواند بر روی نتایج اقتصادی تأثیرگذار باشد، مخصوصاً با توجه به آنکه در برخی از کشورها بانکها به عنوان  پارامتر اصلی فراهم آوردن منبع مالی خارجی برای شرکتها عمل می نمایند. بعلاوه، بانکها دارای سهامداران متغیر و متنوعی بوده و بنابراین نظارت بر هزینه ها در سطحی بالا می باشد که خود منجر به اهمیت مکانیزمهای حاکمیت شرکتی می گردد. تجارت بانکها بواسطه طبیعت اهرمی بالای ساختار سرمایه دارای ریسک بوده و در این مورد بانکها با مطالبات کوتاه مدت بسیاری روبرو بوده و در این رابطه وابستگی نسبی به اطمینان سپرده گذاران دارند.

 

در بانکداری اسلامی، توجه بیشتری را می بایست به حاکمیت شرکتی، آن هم حداقل به سه دلیل، مبذول داشت. در ابتدا، بانکهای اسلامی می بایست در تعامل با قوانین شریعت باشند، که این مورد علاوه بر وابستگی به قواعد بانکداری مد نظر خواهد بود (Archer و همکاران،۱۹۹۸). Chapra وAhmed  (۲۰۰۲) بیان می دارند که غالب سپرده گذارن و سرمایه گذاران بانکهای اسلامی کاملاً از این نکته واقف می باشند که سرمایه آنها می بایست بر مبنای قواعد شریعت مدیریت شود. بنابراین، چنین بانکهایی به میزان بیشتری در معرض ریسکهای عدم پذیرش خواهند بود. تحقیقات Chapra و Ahmed همچنین نشان می دهد که غالب سپرده گذاران بانکهای اسلامی، در صورتی که بانکها نتوانند خود را با مقررات شریعت اسلامی منطبق سازند، آماده هستند تا سرمایه های خود را از آن بانکها خارج نمایند. Safieddine (2009) این مورد را به شرح ذیل توصیف می نماید:
۲-۲٫ افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه
در چهارچوب تئوری نمایندگی، هزینه های نمایندگی بواسطه عدم تقارن اطلاعات که بین سهامداران و مدیران، یا بین سهامدار کنترل کننده و سهامداران  اقلیت وجود دارد  افزایش  می یابد. افشای فزاینده شرکتی به عنوان یک راهکار جهت تسکین عدم تقارن اطلاعاتی مد نظر می باشد. مدیرانی که تمایل بیشتری جهت بهره گیری از اطلاعات تفصیلی عملیات شرکتی دارند، اقدام به ارائه اطلاعات خاصی به سهامداران یا دیگر گروههای ذینفع می نمایند که ممکن است بر روی تصمیم اقتصادی آنها تأثیر گذار باشد (Cooke، ۱۹۸۹، و همکاران، Narayanan 2000). مقررات گزارش دهی مالی به طور کلی نیازمند ضروریات حداقل افشا می باشد، بنابراین اطلاعات دیگری که می بایست افشا شوند به صورت اختیاری می باشند. افشای اختیاری تحت صلاح دید مدیران بوده و همانگونه که بوسیله Verrecchia (1983) بیان می شود مدیران به هنگامی دست به افشای اختیاری اطلاعات می زنند که مزیت های آن بیشتر از هزینه های مرتبط باشد. Healy و Palepu (2001) پنج عامل را خاطر نشان ساختند که سبب ایجاد انگیزه برای مدیران در زمینه افشای بیشتر اطلاعات می شود. این عوامل عبارتند از : فرضیه های تراکنش های بازار سرمایه، زیان های کنترل شرکتی، جبران سهام، هزینه دعاوی و هزینه های اختصاصی مالکانه. تعداد مشخصی از تکنیکها وجود دارند که شرکتها می توانند از آنها جهت توزیع اطلاعات شرکتی به سهامداران خارجی بهره جویند  (O’Sullivan، ۲۰۰۸). با این وجود، همانگونه که بوسیله Botosan (1997) بحث شد، گزارش سالیانه شرکتی به عنوان رسانه اصلی جهت تبادل اطلاعات مالی و غیر مالی به یک روش تفصیلی مد نظر می باشد. گزارش سالیانه مهم تلقی می گردد که علت آن را می توان در حصول نوعی تصویر یا پیام خاص شرکتی (Preston و همکاران، ۱۹۹۶)، مدیریت طرز تلقی و برداشتهای خارجی از شرکت و در اختیار داشتن میزان خاصی از اعتبار(Neu و همکاران، ۱۹۹۸) بیان داشت. همانگونه که بوسیله O’Sullivan و همکاران(۲۰۰۸) بحث شد، با وجود آنکه گزارش سالیانه به عنوان تنها راهکار ارائه اطلاعات نمی باشد، شرکت هایی که دارای سطح با کیفیتی از افشا هستند این اطمینان را خواهند داشت که اطلاعات مهم در گزارشات سالیانه آنها درج شده است.
 
۲-۳٫ مکانیزمهای حاکمیت شرکتی در بانکهای اسلامی اندونزی
بر مبنای مطالعات قبلی (Chapra و Ahmed، ۲۰۰۲، Haniffa و Hudaib، ۲۰۰۷، Safieddine، ۲۰۰۹)، مطالعه جاری اقدام به مخاطب ساختن تعداد مکانیزمهای حاکمیت شرکتی و ابزارهایی می نماید که در مبحث افشا بوسیله بانکهای اسلامی اندونزی مورد نیاز هستند. این مکانیزمها شامل SSB، BOC، BOD، هیئت شوراها، کنترل داخلی و حسابرسی خارجی، مدیریت ریسک و گزارش دهی پیاده سازی حاکمیت شرکتی می باشد.
هیئت نظارت شریعت (SSB). ذکر این نکته ضروری است که محققین قبلی بر روی اهمیت SSB در این باب تأکید داشته اند که چنین هیئتی می تواند این تضمین را بوجود آورد که فعالیت های یک بانک اسلامی در تعامل با قواعد شریعت می باشد، (Safieddine، ۲۰۰۹). بنابراین SSB نقش مهمی را به عنوان یک مکانیسم کنترل داخلی ایفا می نماید (Haniffa و Hudaib، ۲۰۰۷)، و وظیفه این هیئت نظارت بر فعالیت های بانک اسلامی، به منظور اطمینان از تعامل آنها با اصول شریعت، است. SSB یک مجموعه مستقل در داخل یک بانک اسلامی است و بنابراین، این نهاد در معرض هیچگونه توصیه یا تأثیر پذیری به وسیله مدیریت، BOD، یا سهامداران نخواهد بود(Nienhaus، ۲۰۰۷).

افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه بانکهای اسلامی اندونزی

 

۳- نمونه و روش
۱-۳ ویژگی های بانک های نمونه
همانگونه که قبلاً ذکر شد، یازده بانک تجاری اسلامی در انتهای سال ۲۰۱۰ مشخص شدند. نمونه مطالعه کنونی شامل هفت بانک می باشد که گزارشات سالیانه مرتبط با سال ۲۰۱۰ آنها در وب سایت های این بانک ها موجود بوده است. این بانک ها عبارت اند از بانکMuamalat، بانک Syariah Mandir، بانک Mega Syariah، بانک Syariah Bukopin، بانک Victoria Syariah، بانک BCA Syariah و بانک Syariah BJB [8]. بخش ذیل مشخص کننده ویژگی های هفت بانک می باشد که در بردارنده ویژگی های سطح شرکتی و ساختار مالکیت است.
۳-۲٫ روش
در مطالعه کنونی، آنچه تحت عنوان  CGDIمی باشد، از طریق بکارگیری یک لیست کنترلی جامع، متشکل از اقلام مرتبط با SSB، BOC، BOD هیئت مشاورین، کنترل داخلی و حسابرسی خارجی، مدیریت ریسک و گزارش دهی پیاده سازی حاکمیت شرکتی، بنیان گذاشته شد (به ضمیمه رجوع شود). به منظور آنکه اعتبار این مورد ارتقا یابد، اقلام از یکسری مطالعات راهنما ایجاد گریده اند[۱۰]. امتیازدهی شاخص برای هر بانک از طریق تحلیل محتوایی انجام شد، که در آن مجموع گزارش سالیانه قبل از هرگونه تصمیمی خوانده می شود(Cooke، ۱۹۹۶). مشابه با Haniffa و Cooke (2002)، در امتیاز دادن به اقلام، رویکرد اتخاذی الزاماً به صورت دو بخشی بوده است، که در آن نمره ۱ معرف افشا و ۰ در غیر این صورت می باشد، که بدون هرگونه خطا برای هر قلم افشا نشده، مشخص شد. کلیه اقلام بطور مساوی وضع شدند. شاخص مربوطه با استفاده از فرمول ذیل محاسبه شد:

افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه بانکهای اسلامی اندونزی

 

۴- نتایج و مباحث
۴-۱ شاخص افشای حاکمیت شرکتی
جدول ۳ گزارش دهنده CGDI برای بانکهای نمونه ای می باشد که در این مطالعه مشخص شده اند. برای هر بانک، شاخص کلی همراه با شاخص مرتبط با هرکدام از هفت بعد محاسبه شد. این مورد به نظر می رسد که نوعی گوناگونی گسترده در راهکارهای افشا در بین هفت بانک اسلامی اندولزی وجود دارد. در این مبحث نویسنده رتبه بندی را بر مبنای مجموع CGTI آنها مشخص ساخته است. بنابراین، این مورد آشکار می شود که بانک Muamalat و Syariah Mandiri دارای بالاترین نمراتCGDI می باشند، یعنی به ترتیب ۸۹/۰ و ۸۳/۰٫ این بدان معنا می باشد که این دو بانک اقدام به افشای ۸۹ و ۸۵ به ترتیب از ۷۲ قلم مشخص شده در لیست کنترلی نموده اند. از طرف دیگر، بانک BJB Syariah و Bukopin Syariah به نظر دارای پایین ترین سطح  CGDIمی باشند و نمره آنها به ترتیب ۳۲/۰ و ۴۹/۰ مشخص شده است.

افشای حاکمیت شرکتی در گزارش سالیانه بانکهای اسلامی اندونزی

 

۵- نتیجه گیری
این مقاله رویه های مرتبط با افشای مکانیزمهای حاکمیت شرکتی در بین بانکهای اسلامی اندونزی را بررسی می نماید. بانکهای اسلامی فراهم آورنده مجموعه ای قابل توجه در باب مطالعات حاکمیت شرکتی می باشند که علت آن را می توان در چندین ویژگی منحصر به فرد نظیر وابستگی به اصول شریعت در عملیات بانکداری و IAHs بدون محدودیت جستجو کرد. اندونزی، که دارای یک محیط سازمانی متفاوتی از دیگر کشورهای مسلمان می باشد، نقطه نظرات قابل توجه دیگری را در عرصه بانکداری اسلامی فراهم آورده است. مکانیزمهای حاکمیت شرکتی می بایست به صورت یکپارچه در تطابق با منافع افراد ذینفع مختلف باشند. بنابراین، افشا در باب چنین مکانیزمهایی به عنوان یک مورد دارای مزیت شناخته شده است و مزیت آن اطمینان دادن به افراد ذینفع در ارتباط با این موضوع خواهد بود که چگونه بانک اسلامی مدیریت می شود؛ راهکاری که می تواند بر روی روش جذب منابع و مدیریت آنها تأثیر گذار باشد.

 

با بکارگیری یک نمونه حاوی هفت بانک تجاری اسلامی در مالزی، این مطالعه اقدام به بررسی میزان افشای حاکمیت شرکتی در هفت مضمون مختلف نموده است که عبارتند از : SSB، BOC، BOD هیئت شوراها، کنترل داخلی و حسابرسی خارجی، مدیریت ریسک و گزارش دهی رویه پیاده سازی حاکمیت شرکتی. با استفاده از تحلیهای محتوایی در مبحث گزارشات سالیانه،CDGI  برای هر بانک ایجاد شد چه به صورت یک شاخص کلی یا یک شاخص ابعادی. یک لیست کنترلی به عنوان ابزار تحقیقاتی با استفاده از یک مجموعه منحصر به فردی از پارامترها ایجاد شد. این موضوع مشخص شده است که برای سال مالی ۲۰۱۰، بانک Muamalat و Syariah Mandiri دارای بالاترین امتیاز یا نمره در مقایسه با بانکهای دیگر بوده اند. با توجه به این نتیجه، این دو بانک را می توان به عنوان یک معیار بر حسب افشای حاکمیت دولتی دانست. ابعاد BOC و BOD به نظر دارای بیشترین مورد افشا بوسیله بانکهای نمونه بوده اند. این مورد مشخص می سازد که بانکها توجه زیادی را در زمینه محرز سازی و ارائه پروفایل اعضای هیئت بکار می برند. متعاقباً، پایین ترین شاخص در ارتباط با کنترل داخلی و حسابرسی خارجی بوده است. این مورد به نظر موکد آن است که احتمال وجود عدم آگاهی کافی بین مدیران بانک جهت ارتباط با چنین مسائلی در گزارش سالیانه وجود دارد.

 

این تحقیق در معرض برخی از محدودیت ها می باشد. تحلیل محتوایی ممکن است تا اندازه ای دارای سوگیری بوده و رویه تحقیقاتی بکار گرفته شده در اینجا ممکن معرف کلیه ویژگیهای افشای حاکمیت شرکتی نباشد. تعداد اندکی از مشاهدات، علی رغم بخش معنی دار جمعیتی آن، خود یک مبحث دیگر را تشکیل می دهد. با توجه به میزان کافی مشاهدات، تحقیقات آتی، می بایست اقدام به کارگیری رویکرد آماری قابل توجهی در زمینه بررسی عوامل تأثیر گذار بر روی افشای حاکمیت شرکتی نمایند.

 

نتایج این مطالعه حاوی برخی از ضروریات عملی می باشند. با توجه به میانگینCGDI بانکهای اسلامی مالزی که نسبتاً پایین است(۶۰/۰)، این مطالعه متعاقباً خواستار ارتقای مباحث مربوط به افشا در گزارش سالیانه بانکها می باشد. ارتقای اطلاعات افشا شده در گزارشات سالیانه می تواند سبب حصول مزیت برای بانکها با توجه به ویژگیهای گوناگونی شود. در ابتدا، از طریق افشای ویژگیهای حاکمیت شرکتی در یک حالت جامع، بانکها می توانند این انتظار را داشته باشند که از مقبولیت گسترده تری در صنعت بانکداری بهره جویند. این امر سبب استحکام شهرت آنها شده به گونه ای که قابلیت جذب سرمایه گذاران بیشتری را خواهند داشت. بعلاوه این مسئله بر روی ظرفیت بازار سرمایه و همچنین سرمایه گذاران مناسب در این بانکها تأثیر خواهد داشت. دوماً، این افشا تا اندازه ای معرف تلاشهای بانکها در زمینه پیاده سازی GCGدر داخل سازمانهای خود می باشد، که به عنوان یک نقطه آغازین مناسب به شمار می آید آن هم به هنگامیکه بانکها در جستجوی منابع مالی جایگزین نظیر صدور اوراق سکوک یا سهام در بازار سرمایه هستند. تاکنون، در بین بانکهای اسلامی اندونزی، تنها بانک Muamalat به عنوان صادر کننده (اسناد سکوک) در بازار سرمایه محسوب می شود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.