مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

الکتروشیمی در نانوالکترودها

الکتروشیمی در نانوالکترودها

الکتروشیمی در نانوالکترودها – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه شیمی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 100000 (یکصد هزار) تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده شیمی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۸۰
کد مقاله
CHEM80
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
الکتروشیمی در نانوالکترودها
نام انگلیسی
Electrochemistry at nanoelectrodes
تعداد صفحه به فارسی
۱۰۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۴۴
کلمات کلیدی به فارسی
الکتروشیمی, نانوالکترودها
کلمات کلیدی به انگلیسی
Electrochemistry, nanoelectrodes
مرجع به فارسی
لابراتوار فیزیکی ملی، انگلستان
جامعه شیمی رویال
مرجع به انگلیسی
Andrew J. Wain; National Physical Laboratory, Hampton Road, Teddington, UK.;  The Royal Society of Chemistry
کشور
انگلستان

 

الکتروشیمی در نانوالکترودها

۲-۱ مقدمه
پیدایش نانوتکنولوژی از تاثیر عظیمی در دنیای مدرن برخوردار بوده است و اکتشافات علمی در حوزه های مختلف، بعنوان نتیجه ای از توانایی ما برای اندازه گیری و درک فرایندها در ریزترین مقیاس، تداوم داشته اند. الکتروشیمی از این مسیر مستثنی نیست. در واقع، بیان این موضوع دشوار است که چگونه این حوزه از طریق توسعه ابزارهای با ابعاد نانو و ساخت مواد نانوساختاری جدید و مهیج با رفتارهای منحصر بفرد رونق یافته است. کاربردهای نانوشیمی در مقیاس نانو به طور گسترده تغییر کرده است و اگر بخواهیم فقط چند مورد را مثال زد می توان از حسگری، کاتالیز، علم خوردگی، تکنولوژیهای تبدیل انرژی و زیست شناسی سلولی نام برد. در حقیقت، اگر بگوییم که الکتروشیمیدانها  اصولا با انتقال بار در عرض سطوح مشترک سر و کار دارند، این استدلال را می توان به آسانی بکار گرفت که کل مباحث الکتروشیمی، در نانوالکتروشیمی نهفته است. بررسی چنین مبحث گسترده ای دشوار است و بنابراین در این فصل، به طور خاص بر روی نانوالکترودها و آرایه های آنها تمرکز خواهیم کرد.

 

اصطلاح نانوالکترود بصورت رسمی و بطور قراردادی به الکترودهایی با یک بعد بحرانی که در محدوه ۱-۱۰۰ nm قرار می گیرد، اشاره دارد اما بعضی از مثالهای بحث شده در این فصل کاملا خارج از این حد بالایی قرار می گیرد. نانوالکترودها از هم ارزهای ماکروسکوپی خود خواص بسیار متفاوتی نشان می دهند و الکترودهای با ابعاد نانومتر، گرچه می توانند با رفتار میکروالکترود چندین وجه تشابه داشته باشد، برخی مشخصه ها را از خود نشان می دهد که آنها را بیشتر متمایز می سازد. بیشتر رفتارهای متمایز الکترودهای نانوسکوپی می تواند به این واقعیت مربوط شود که برخلاف میکروالکترودها، ابعاد این الکترودها با ضخامت لایه دوگانه الکتریکی قابل مقایسه هستند و به مقیاس مولکولی نزدیک می شوند.

 

هدف این فصل فراهم کردن توضیح جامعی از حوزه کامل نانوالکترودها نیست بلکه ارائه بعضی از کاربردهای اصلی آنها در پنج سال اخیر می باشد که در طی پیشرفتهای قابل توجه هم در بخش تئوری و هم در بخش کاربردی حاصل شده است. خواننده علاقمند به تعداد مقالات مروری که در ده گذشته درباره این مبحث منتشر شده نیز ارجاع داده می شود (۵-۱). ما این فصل را با یک نظر اجمالی به تئوری مهمی که از اندازه گیریهای الکتروشیمیایی در نانوالکترودها پشتیبانی می کند و ارائه دهنده توسعه کلیدی در شبیه سازی کامپیوتری این سیستمها می باشد آغاز می کنیم. سپس توجه خود را به آخرین پیشرفتهای تجربی، در ابتدا به وسیله مرور جدیدترین فن آوری ها در ساخت نانوالکترودها و سپس تمرکز بر روی آخرین و جدیدترین کاربردها در حوزه های الکتروشیمی، الکتروآنالیز و تصویر سازی الکتروشیمیایی، معطوف می کنیم.

الکتروشیمی در نانوالکترودها

 
۲-۲ تئوری و مدل بندی نانوالکترودها
با وجود آنکه مدلهای تئوری قدرتمندی برای میکروالکترودها و آرایه های آنها توسعه یافته، حوزه نانوالکتروشیمی رشد کمتری یافته و معمولا فاقد یک تئوری جامع می باشد(۶). با این وجود، پله های ترقی بزرگی در دهه گذشته به سمت درک انتقال بار وجرم در سطوح مشترک نانوسکوپی برداشته شده و این پیشرفتها در این بخش مورد بحث قرار خواهد گرفت.
 
۲-۲-۱ ملاحظات صرفا نفوذی
انتقال جرم در یک سیستم فاقد همرفت بوسیله معادله نرنست-پلانک توصیف می شود که در آن، فلاکس Ji ، از گونه
i ام، تابعی از نفوذ فیکیان(Fickian) و مهاجرت بار می باشد، یعنی:
۲-۲-۲ اثرات لایه دوگانه
تاثیر اثرات لایه دوگانه بر روی نانوالکتروشیمی چندین سال است که بیان شده اما تا بحال تاثیر این پدیده ها بر روی انتقال جرم و انتقال الکترون فهمیده نشده است (۲۵-۲۳). بطور خاص، هنگامی که ضخامت میدان نفوذ به طول دبای می رسد(فاصله ای که در آن اثر الکتروستاتیک یک بار در محلول ثابت می ماند)، که نتیجه ای است از سرعتهای بالای انتقال جرم در نانوالکترودها، انحرافاتی از رفتار کلاسیک پدیدار می شود. تحت این شرایط، تاثیر مهاجرت بر روی انتقال جرم را دیگر نمی توان در نظر نگرفت. بنابراین یک مشکل قابل توجه در یافتن راه حل دقیق معادله (۲-۱) با تحمیل شرط پویزون ایجاد می شود:
۲-۲-۳ سینتیک انتقال الکترون
ما قبلا این موضوع را بیان کردیم که چگونه نانوالکترودها ممکن است سینتیک الکترود متفاوتی با همتایان بزرگتر خود نشان دهند و گرچه بحث کامل درباره این موضوع خارج از حوزه این متن است، بجاست که اعتبار مدلهای مختلف سینتیک انتقال الکترون ناهمگن در الکترودهای با اندازه نانومتر را بطور خلاصه بیان کنیم. گروه چن چنین استدلال کردند که هنگامی که اندازه الکترود به ابعاد نانومتر می رسد بر این اساس که وابستگی فاصله ای احتمال تونل زنی الکترون اهمیت پیدا می کند، سینتیک انتقال الکترون ذاتی می تواند موثر واقع شود (۲۹). اخیرا این گروه تردیدی را درباره تناسب صورت بندیهای باتلر- والمر یا مارکوس در زمینه انتقال الکترون در نانوالکترودها مطرح کردند که بر این نکته تاکید می کند که در اضافه پتانسیلهای الکترودی بالا(یعنی پتانسیلهایی که به طور قابل توجهی از پتانسیل رسمی گونه فعال کاهشی انحراف پیدا می کند)، ممکن است انحرافاتی از این تئوری روی دهد (۳۱). معادله باتلر- والمر این نکته را بیان می کند که ثابت سرعت ناهمگن بصورت یک تابع نمایی از پتانسیل الکترودی بدون حد افزایش می یابد در حالیکه تئوری مارکوس بجای آن یک ناحیه وارونگی را توصیف می کند و بنابراین ممکن است انحرافاتی در اضافه پتانسیلهای بالا پیش بینی شود.

الکتروشیمی در نانوالکترودها

 

۲-۳ ساخت نانوالکترود
پیشرفت اخیر در کاربردهای الکتروشیمیایی نانوالکترودها تا حد زیادی از پیشرفتهای قابل توجه در تکنولوژیهای ساخت الکترودها و آرایه ها نشات گرفته است. روشهای اولیه برای ساخت نانوالکترود شامل رسوبگذاری ساده لایه نازکی از فلز بر روی یک سوبسترای عایق بود که به دنبال آن یک فیلم عایق بکار برده می شد و صیقل دادن بخش عرضی انجام می شد تا یک الکترود نانو نواری حاصل شود (۳۴). از زمان انجام این کار اساسی، تحول در مهندسی نانو، رسوبگذاری و روشهای فرآوری، راه را برای تعداد زیادی از روشهای جدید و پیچیده تر برای ساخت نانوالکترود هموار کرده اند. در این بخش ما بعضی از آخرین روشهایی که در این حوزه به وجود آمده اند را مورد توجه قرار می دهیم.
۲-۳-۱ روشهای پرتو یون و الکترون
روشهای پرتو یون متمرکز شده و الکترون به عنوان ابزارهای ارزشمندی برای تولید نانوالکترودها پدیدار شده اند و در ساخت آرایه های نانوالکترودی منظم بطور خاص مفید هستند و در جایی که دقت و افزایش مقیاس مهم است، سامان دهی می شوند (۱۰ و ۳۹-۳۵). در تراش (پرداخت) پرتو یونی متمرکز شده (FIB)، پرتوی از یونهای کاملا متمرکز شده، نوعا گالیوم (Ga+)، برای حذف مکان خاصی از ماده سطحی بکار برده می شود و سطح می تواند تا اندازه ای به کوچکی ۱۰ nm تراشیده شود. کاربرد این روش برای ساخت نانوالکترود در ابتدا بوسیله لانیون و همکارانش نشان داده شد که نانو نوارهای فرو رفته (۱۰) و الکترودها و آرایه های پلاتینی نانو حفره ای (۳۶) را بوسیله عایق سازی اولیه یک صفحه پلاتینی مسطح با لایه ای از سلیسیوم نیترید به ضخامت ۵۰۰ nm و سپس تراش (پرداخت) نانو نوارها یا خالهایی از لایه غیر فعال (بی اثر) مستقیما با استفاده از FIB تولید کردند. در این روش پهنای نوارها تا باریکی ۸۰ nm و شعاع حفره ها در محدوده ۷۵-۲۰۰ nm می تواند تراشیده شود و گرچه فرو رفتگی ۵۰۰ nm  دلالت قابل توجهی بر انتقال جرم دارد، راحتی این روش به وضوح نشان داده شده است. شکل ۲-۳ الف تصویر میکروسکوپ الکترونی پویشی (SEM) از یک آرایه نانو حفره ای نوعی را نشان می دهد و ولتامتری نوعی برای اکسایش تک الکترون فروسن مونو کربوکسیلیک اسید در آرایه هایی با سه اندازه متفاوت در شکل ۲-۳ ب ارائه شده است.
۲-۳-۲ روشهای حک کاری تر و خشک
گروه وایت و بعدا ژانگ در حوزه نانوالکتروشیمی پیشقدم شده اند و محدوده ای از روشهای پیچیده را برای ساخت نانوالکترودهای تنها ارائه داده اند. در مقاله اخیر، گروه ژانگ تولید الکترودهای نانو شیاری (nanotrench) را گزارش دادند که در آن، یک الکترود نانو نواری ساندویچ شده بین دو عایق می تواند در عمق های فرو رفته مختلف قرار داده شود (۵۴).
۲-۳-۳ نانوالکترودهای سیمی کپسول شده  
ساخت نانوالکترودهای دیسکی منحصر بفرد بوسیله مهر وموم کردن یک سیم فلزی یا فیبر کربنی در داخل یک شیشه عایق یا دیگر پوششهای عایق روشی است که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این روش حداقل تا اندازه ای بوسیله کاربرد بالقوه نانو سرهای با نسبت منظر بالا برای تصویر سازی الکتروشیمیایی با تفکیک بالا  انجام شده است (به پایین مراجعه شود) اما همین شکلهای هندسی الکترودی تیز به میزبانی کاربردهای بیولوژیکی به عنوان مثال برای مطالعات سلولی در آزمایشگاه و در بدن موجودات زنده نیز کاربرد پیدا کرده اند.
۲-۴ کاربردهای نانوالکترودها
کاربردهای عملی نانوالکترودها به سوی متنوع شدن امتداد یافته است اما فقط در چند سال اخیر است که توانایی ما برای ساخت الکترودهای کاملا اختصاصی، تفسیر مطمئن اندازه گیریهای الکتروشیمیایی ترکیبی را امکان پذیر ساخته است. در این بخش، ما آخرین پیشرفتها را به سه موضوع تقسیم می کنیم: (۱) مطالعات اساسی مربوط به انتقال الکترون ناهمگن، (۲) کاربردهای حسگری نانوالکترودها و آرایه های آنها و (۳) تصویر سازی الکتروشیمیایی با استفاده از نانوالکترودها.
۲-۴-۱ مطالعات اساسی درباره انتقال الکترون و الکتروکاتالیز
سرعتهای بالای انتقال جرم همراه با نانوالکترودها، آنها را بطور خاص برای تعیین سینتیک انتقال الکترون ناهمگن مفید ساخته است، کاریردی که اخیرا بوسیله گروه میرکین بررسی شده است (۸۳). در محدوده شکلهای هندسی الکترودها، ضریب انتقال جرم، که ضرورتا این حد را بصورت پارامترهای سینتیکی با سریعترین قابلیت دسترسی تعریف می کند، از مرتبه D/r  می باشد.
۲-۴-۲٫ نانو الکترودها برای الکتروآنالیز
مباحث ارائه شده تاکنون در ارتباط با کاربردهای اصلی نانو الکترودها عمدتاً بر روی نانو الکترودهای مجزا تمرکز داشته است. در مقابل، کاربرد نانو الکترودها در زمینه تشخیص و تعیین آنالیتهای جزئی نوعاً نیازمند الکترودهای متعددی می باشد که در یک آرایه یا مجموعه مشخصی توزیع شده اند. از نقطه نظر تئوری، چنین موردی اجازه انتقال جرم بالا و بار ظرفیتی پایین در ارتباط با نانو الکترودها و قابلیت بهره برداری از آنها بدون نیاز به برآورد جریان ضعیف (pA) را خواهد داد. مزیت های بیشمار عملی آرایه های نانو الکترود در مقاله اخیر به وسیله فریمن و همکاران تشریح شده است.

الکتروشیمی در نانوالکترودها

 

۲ـ۴ـ۲ـ۱٫ آشکار سازی (تشخیص) آنالیت های غیربیولوژیکی
مدت های مدیدی است که مزیت های کاربرد سطوح الکترود نانوساختار در خصوص استراتژی های تشخیص الکتروآنالیز شناخته شده است و این مورد به طور شایع از طریق ترکیب الکترودهای اصلاح شده ـ نانوذره فلز با آنالیز عریان سازی مورد بهره برداری قرار گرفته است.  با وجود آنکه  چنین سطوح دکوری  نانو ذراتی به  طور الزامی  تشکیل دهنده  آرایه های  نانو الکترود یا  مجموعه های مرتبط  می باشند، تحقیقات گسترده ای در این زمینه خاص انجام شده است و بنابراین چنین موردی به صورت عمیق در این فصل مورد بررسی قرار نمی گیرد.
۲ـ۴ـ۲ـ۲٫ زیست حسگری و بیوالکتروشیمی
اکثریت مطلق کاربردهای الکتروآنالیز نانو الکترودها تحت حیطه فرایند زیست حسگری یا بیوحسگری قرار می گیرند. با توجه به تشخیص آنالیت های غیرآلی جزئی، کاربرد نانو ذرات فلزی ثابت در جهان بیوالکتروشیمی فراگیر شده و بسیاری از مقالات نوین ارائه شده اند که عرضه کننده ویژگی های توسعه یافته مختلفی هستند [۱۱۷ ـ ۱۲۱]. بنابراین، در این بخش، ما مبحث خود را به پیشرفت های اصلی اخیر در خصوص تشخیص بیومولکولی اختصاص داده و مجدداً بر روی مجموعه های نانوالکترودی ساختاری بیشتر تمرکز خواهیم نمود.
۲ـ۴ـ۳٫ نانو الکترودها برای تصویربرداری الکتروشیمیایی
یک مزیت منحصر بفرد الکترودهای کوچک که تاکنون در این مبحث در هیچ سطحی مورد بررسی قرار نگرفته است، مناسب بودن آنها برای کاربردهایی نظیر تصویربرداری الکتروشیمیایی می باشد. ترکیب اندازه گیری الکتروشیمیایی با اشکال مختلف میکروسکوپی ردیاب پویشی (SPM) از طریق موقعیت یابی دقیق یک ردیاب الکترود به عنوان راهکاری جهت انجام آنالیزهای کاملاً موضعی حد واسط های مایع – جامد و فرایندهای انتقال الکترون ناهمگن مرتبط مدنظر قرار گرفته است.
۲ـ۴ـ۳ـ۱٫ SECM
در SECM آمپرومتری متعارف، یک ردیاب الکتروشیمیایی، نوعاً یک الکترود میکرودیسکی کپسوله شده ـ شیشه ای، در مجاورت یا نزدیکی با رابط مورد نظر قرار داده شده، و واکنش های الکتروشیمیایی در فاصله کوتاهی بین سر و سطح انجام می گیرد. جریان را می توان در بخش سر و یا در بخش سوبسترا اندازه گیری نمود و واکنش آن کاملاً حساس به دو وضعیت طبیعت سطح و فاصله سر با سطح می باشد.
۲ـ۴ـ۳ـ۲٫ SECM نیروی برشی
در روش بازخورد نیروی برشی، یک ردیاب الکترود کپسوله شده ـ شیشه ای به صورت عرضی نزدیک به سوبسترای مورد نظر تحت نوسان قرار می گیرد (<< 1 mm)، و میرایی(تضعیف) فیزیکی نوسان به هنگامی که به سطح نزدیک می شود کنترل شده و جهت تعریف یک نقطه تنظیم برای کنترل موقعیتی به کار گرفته می شود. چنین موردی را می توان از طریق روش های مختلف حاصل آورد، نظیر تنظیم اتصالات برای روش های نوری، اما اولین کاربرد تشخیص نیروی برشی در ردیاب های SECM با ابعاد نانوسکوپی به وسیله گروه شوهمان ارائه شد [۱۴۰]، که از حسگر پیزوالکتریک جهت مشخص نمودن میرایی نوسانی استفاده نمودند.
۲ـ۴ـ۳ـ۳٫ SECM-AFM
ترکیب AFM با SECM بعنوان جذاب ترین روش های حاصل آوردن تصویر الکتروشیمیایی با قابلیت تفکیک نانومقیاس می باشد. ادغام یک ردیاب نانو الکترود بر روی یک میله AFM خود سبب ارائه راهکارهای امید بخشی در خصوص نقشه برداری الکتروشیمیایی همراه با تصویربرداری توپوگرافی با قدرت تفکیک بالا شده است. روش  جدید طراحی ردیاب SECM-AFM همچنان در مباحث دانشگاهی ادامه یافته است، با این حال هنوز می بایست نوعی ردیاب تجاری قابل اطمینان ارائه گردد. چالش اصلی، ارتقای پایایی و دوام عایق ردیاب به منظور اطمینان از این موضوع می باشد که کلیه تعاملات جریان می بایست مخصوصاً مقید و محدود به ناحیه الکترود آن ردیاب باشد، که این امر بدون وجه المصالحه قرار دادن ابعاد ردیاب نانومقیاس که برای تصویربرداری توپوگرافی با قدرت تفکیک بالا ضروری است، مد نظر خواهد بود.
۲ـ۴ـ۳ـ۴٫ SECM-SICM
SICM به خودی خود به عنوان یک فناوری تصویربرداری الکتروشیمیایی مطرح می باشد که از نقطه نظر تئوری در برابر انحرافات در فعالیت سطح غیرحساس است، و برای تصویربرداری توپوگرافی یا مکان نگاری نمونه های نرم نظیر سلولهای زنده مورد استفاده قرار می گیرد. این روش از یک نانوپیپت پر شده با محلول الکترون و الکترود مرجع استفاده می نماید که با کشیدگی بسمت یک روزنه ظریف (بزرگتر از ۵۰ نانومتر)، که از طریق آن یک جریان یونی حاصل می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.
۲ـ۴ـ۳ـ۵٫ دیگر روش های تصویربرداری فاصله ثابت
کلیه روش ها در ارتباط با SECM فاصله ثابت نیازی به ساخت ردیاب های خاص ندارند، بلکه در مقابل می توان از مدولاسیون الکترونیک و موقعیت استفاده نمود. به طور مثال، تاکاهاشی و همکارانش SECM با شیوه راه گزینی ولتاژ را معرفی نمودند که در آن، پتانسیل یک الکترود نانودیسکی کپسوله شده شیشه ای ساده بین دو نقطه دوردست جابجا شده تا قابلیت انجام دو فرایند الکتروشیمیایی مختلف وجود داشته باشد [۱۵۲]. در یک حد، جریان محدوده شده نفوذ به واسطه اکسایش یا احیای یک واسطه کاهشی (همانند روتنیم هگزامین) در محلول اندازه گیری شده و بازخورد منفی مربوطه جهت مشخص سازی توپوگرافی سطح به کار گرفته شده است.

الکتروشیمی در نانوالکترودها

 

نتیجه گیری و چشم انداز آتی
خواص منحصر به فرد نانوالکترودها چالش متمایزی را فرا روی متخصصین الکتروشیمی قرار داده است. از یک طرف، مزیت های ذاتی ابزاره های نانوالکترود کاملاً آشکار می باشند و در این راستا ما شاهد مثال های بسیاری می باشیم که نشان دهنده مزیت های بیشماری نظیر انتقال جرم بالا و تأثیر آن بر روی حسگری و کاربردهای اصلی، و استفاده از اندازه گیری کاملاً موضعی برای تصویربرداری و مطالعات سلولی، هستند. از طرف دیگر، درک بالقوه درست این مزیت ها نیازمند این موضوع می باشد که ما قابلیت تداوم استنباط خود در این باب را داشته باشیم که چگونه فرایندهای بین سطحی در مقیاس نانو و مواردی فراتر از آن عمل می نمایند. کاربرد موفق نانوالکترودها منوط به اصول اکیدی می باشد که در مطالعات اصلی در این زمینه ارائه شده اند. در این مطالعات سعی در نشان دادن پیچیدگی های بیشماری می شود که نشأت گرفته از ابعاد الکترود می باشند و در این راستا میدان های نفوذ از نقطه نظر اندازه قابل قیاس با لایه های دوگانه و همچنین طول دبای هستند. ما هم اکنون شاهد مثال های بیشتر و بیشتری در خصوص پدیده تصادفی مرتبط با نانوالکترودها هستیم که در آن، مسایل منحصر به فرد مولکولی را می توان در محدوده برآوردهای الکتروشیمیایی حل نمود. با توجه به فشردگی مقیاس سیستم های الکتروشیمیایی، قابلیت ما جهت اندازه گیری تطبیقی چنین جریانات کوچکی در نهایت به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تحت چنین شرایطی می باشد که پیشرفت های متعاقب در علم الکترونیک نقش مهمی را در این راستا ایفا خواهند نمود.
پیشرفت در محدوده رشته الکتروشیمی در ارتباط با نانوالکترودها سبب تسهیل تعدادی از مزیت های کلیدی شده است. به طور قابل توجه، تکنولوژی های ساخت نوین سبب حصول کنترل های اکیدتری بر روی ابعاد نانوالکترود و شکل هندسی آن شده اند، که خود موجب شده تا افراد دخیل در اینگونه آزمایشات از اطمینان بیشتری در زمینه تفسیر داده های الکتروشیمیایی برخوردار گردند. به طور مشابه، چنین موردی به ما این اجازه را نیز داده است تا با اطمینان بیشتری قابلیت مقایسه روش های آزمایشی با ویژگی های تئوری را داشته باشیم، که به خودی خود سبب توسعه آنها با توجه به روش های محاسباتی و ظرفیت سخت افزاری شده است. حرکت در هر کدام از این نواحی همچنان تداوم داشته و شاهد رشد آن خواهیم بود و در این راستا ویژگی های اساسی، تئوری و سیستم های کاربردی از یکپارچه شدگی فزاینده ای برخوردار خواهند شد، اما درعین حال بیشترین پیشرفت ها در علم الکتروشیمی در ارتباط با نانوالکترودها ظاهرا حاصل آمده از روش های نوین طراحی تجربی می باشد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.