مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

انتخاب نرم افزار حسابداری و رضایت کاربران عوامل تصمیم سازان

انتخاب نرم افزار حسابداری و رضایت کاربران عوامل تصمیم سازان

انتخاب نرم افزار حسابداری و رضایت کاربران عوامل تصمیم سازان – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه حسابداری
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حسابداری - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۳۶
کد مقاله
ACC36
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
انتخاب نرم افزار حسابداری و رضایت کاربران عوامل مرتبط برای تصمیم سازان
نام انگلیسی
Accounting Software Selection and User Satisfaction
Relevant Factors for Decision Makers
تعداد صفحه به فارسی
۲۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۷
کلمات کلیدی به فارسی
انتخاب نرم افزار حسابداری،  رضایت کاربران
کلمات کلیدی به انگلیسی
Accounting Software Selection,  User Satisfaction
مرجع به فارسی
ژورنال CPAT ، جامعه  CPAs – نیویورک، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
CPA Journal  , The New York State Society of CPAs
کشور
ایالات متحده
انتخاب نرم افزار حسابداری و رضایت کاربران عوامل مرتبط برای تصمیم سازان
بسته‌‌های نرم افزاری حسابداری در محیط تجاری امروزی بعنوان ابزار‌های استاندارد بشمار می آیند.  با این وجود، انتخاب نرم افزار متناسب به عنوان یک مبحث چالش برانگیز مطرح می‌باشد. در این میان،  قیمت و عملکرد غالبا به میزان قابل توجهی متفاوت هستند. امر تعیین آنکه کدامیک از نرم افزار‌ها بهترین تناسب را با سازمان شما خواهند داشت مشکل می‌باشد. به علاوه یافتن نرم افزاری با ویژگی‌‌های مناسب، به منظور کمک به تداوم عملیات اصلی حسابداری، همراه با عدم پیچیدگی آن نیازمند بهره گیری از یک پارامتر متوازن کننده و در عین حال کمیاب می باشد. هزینه‌‌های تصمیم‌گیر‌های  ضعیف توام با ناکامی‌ کاربران، و کاهش بهره‌ وری از جمله مسائل مطرح شده در این زمینه می باشند.

 

هدف از این مطالعه فراهم آوردن بینشی در این زمینه است که کدامیک از فاکتور‌ها و ویژگی‌‌های مد نظر برای کاربران از اهمیت زیادی در انتخاب، حفظ و نگهداری و تغییر بسته‌‌های نرم افزاری حسابداری برخوردار می‌باشند. این بررسی اقدام به طرح سوال از پاسخ دهندگان شرکت کننده در این مبحث می‌نماید تا آنکه مهمترین ویژگی‌‌های مرتبط با رضایت و بیشترین رویه‌‌های مورد نیاز در زمینه ارتقای سیستم حسابداری خود را مشخص سازند. نگارنده های این مقوله، همچنین اقدام به مقایسه نرخ رتبه‌بندی نرم افزاری شرکت‌های بزرگ در برابر شرکت های کوچک نموده تا آنکه تفاوت‌های بین این دو گروه نیز مشخص شوند.
 

انتخاب نرم افزار حسابداری و رضایت کاربران عوامل تصمیم سازان

 

مطالعه کنونی
نگارنده‌‌ها با تعدادی از اعضای انستیتو حسابداران مدیریت (IMA) واقع در جنوب شرقی ایالات متحده تماس گرفتند تا بتوانند شرکت کنندگان ذی صلاح را تعیین نمایند. پرسش نامه‌‌ها با جزییات مربوطه برای آن‌ها ارسال شد که پس از آن مصاحبه‌‌های تلفنی نیز اعمال گردید. به طور کلی، ۵۷ فرد در این مطالعه شرکت نمودند. بر مبنای تنوع ویژگی‌‌های قوم شناسانه شرکت کنندگان در این مبحث (همانند صنعت،‌‌ اندازه و موقعیت جغرافیایی)، نویسنده‌ها عقیده دارند که شرکت کنندگان در این نمونه معرف افراد غایب و جمعیت مد نظر بطور کلی در این مطالعه هستند. اطلاعات قوم شناسی برای شرکت کنندگان در بخش جدول ۱ نشان داده شده است.
یافته ‌ها
از مشاهده کنندگان سوال شد که کدامیک از بسته‌‌های نرم افزاری استفاده می‌نمایند. جدول ۲ معرف مجموع ۶۳ بسته نرم افزاری مختلف مشخص شده می‌‌باشد، البته هیچ یک از این بسته‌‌ها بر دیگری اشراف ندارند. ۹۷ پاسخ پس از آنکه از پاسخ دهندگان درخواست شد تا نسبت به پر نمودن اطلاعات برای هر نوع از نرم افزار مورد استفاده خود اقدام نمایند، مشخص شد. شایع‌ترین این نرم افزار‌ها عبارتند از: QuickBooks ، SAP ، PeopleSoft  و Oracle که پس از آن‌ها نرم افزار‌های ADP ، Great Plains ، JD Edwards و Peachtree قرار گرفته‌‌اند.۵۰ بسته نرم افزاری باقی‌مانده نیز بوسیله  دو یا تعداد پاسخ دهندگان کمتری مورد استفاده قرار گرفته اند.
دسته‌بندی‌‌های طبقه‌بندی اصلی
پس از آن از شرکت کنندگان درخواست شد تا نسبت به طبقه‌بندی اهمیت دسته‌بندی‌‌های اصلی از رتبه ۱ الی۶ اقدام نمایند (۱= بالاترین اهمیت و ۶ = کمترین اهمیت) تا بدین طریق ویژگی‌‌های مدنظر آن‌ها در زمینه انتخاب بسته نرم‌افزاری حسابداری اصلی مشخص گردد. همانگونه که در جدول ۳ نشان داده شده است، عملکرد / قابلیت کار (که شامل انعطاف‌پذیری و انطباق با نیاز‌های مشتری می‌باشد) به عنوان مهمترین دسته‌بندی به وسیله تعداد زیادی از شرکت کنندگان تعیین گردید. پس از آن هزینه به عنوان عنصر مهم بعدی تعیین شد و در پی آن قابلیت سازگاری با نرم افزار‌های دیگر مشخص گردید. در تقابل با یافته‌‌های تحقیق قبلی (J. Carlton Collins ،”چگونگی انتخاب نرم افزار مناسب حسابداری” ژورنال حسابداری، آگوست ۱۹۹۹)، اقلامی‌ همانند ثبات یا تداوم حیات شغلی و پشتیبانی فروشنده از اهمیت کمتری برای کاربران برخوردار بوده است. در حالی که نویسنده‌ها مواردی همچون کاربر پسندی نرم افزار به عنوان بخشی از قابلیت کار و عملکرد را در نظر داشته‌‌اند، بقیه موارد به صورت مجزا تحت دسته‌بندی دیگری مشخص شده است.

انتخاب نرم افزار حسابداری و رضایت کاربران عوامل تصمیم سازان

 

رتبه بندی ویژگی‌‌های منفرد/ شخصی در بین دسته بندیهای اصلی
پس از آن از پاسخ دهندگان درخواست شد تا آنکه به صورت تفصیلی ویژگی‌‌های هر یک از دسته‌بندی‌‌ها را ذکر نمایند (بر مبنای انتخاب از طریق بررسی مبحث و مشاوره با متخصصین تکنولوژی اطلاعات).  جدول ۴ معرف ویزگی‌‌های تفضیلی این موضوع با توجه به دسته‌بندی مرتبط با طبقه‌بندی فوق می‌باشد.
رضایت در زمینه نرم افزار موجود
علاوه بر درک بهتر آن که کدامیک از ویژگی‌ها و خصیصه‌ها برای کاربران به هنگام تصمیم‌گیری در زمینه یک نرم افزار می‌تواند مهمترین ویژگی‌ها باشند، نویسنده‌ها همچنین خواستار مشخص نمودن آن هستند که کدامیک از ویژگی‌‌های نرم افزار کنونی کاربران بیشترین رضایت را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. جهت ارزیابی رضایت کاربران، از شرکت کنندگان درخواست گردید تا نسبت به مشخص نمودن رتبه ۵ ویژگی ارشد نرم افزار جاری خود اقدام کنند.
حفظ و نگهداری و تغییرات نرم افزار
این تحقیق همچنین در زمینه برنامه‌‌های کاربران جهت تغییر نرم افزار سوالاتی را مطرح می‌ نماید. از بین ۵۷ پاسخ دهنده، ۱۸نفر (۳۲درصد) این گونه اذعان داشته‌‌اند که آن‌ها اخیرا برنامه ای برای اعمال تغییرات نرم افزاری داشته‌‌اند. از این پاسخ دهندگان درخواست شد تا اقدام به امتیاز دهی ۵ رتبه ای در زمینه خصیصه های اصلی تصمیم آنها در باب تغییر نرم افزاری نمایند. همانگونه که در جدول ۵ نشان داده شده است، انعطاف‌پذیری (انطباق با نیاز مشتری) به عنوان مهمترین عامل امتیاز داده شده و پس از آن حجم تراکنش، سازگاری با دیگر نرم افزار‌ها، توابع گزارش‌گیری و قیمت خرید قرار گرفته‌‌اند. به طور قابل توجه، عملیات گزارش‌گیری و انعطاف‌پذیری به عنوان دو مورد اصلی مدنظر قرار گرفتند که کاربران حداقل رضایت را از آن‌ها داشته‌‌اند. این اقلام برحسب عدم رضایت دارای امتیاز بالایی بوده و در ارتباط با اقلامی‌ به شمار آمده‌‌اند که به عنوان اقلام مهم در طی فاز تغییر نرم افزاری مشخص شده بودند. این نتایج همچنین از یافته‌‌هایی که قابلیت عمل و قابلیت نرم افزار، را به عنوان مهمترین اجزای دسته‌بندی در انتخاب نرم افزار بر می شمارند، پشتیبانی می‌ نماید، و بر این مبنا مشخص می‌ نماید که ۴ مورد از ۵ مورد از مهمترین        خصیصه ‌های مرتبط با از مبحث تغییر نرم افزاری در این طبقه‌بندی جای می‌ گیرند (تنها قیمت خرید غیر مرتبط تشخیص داده شده است). در نهایت، این تحقیق این موضوع را مورد بررسی قرار داده است که چرا شرکت‌ها اقدام به تغییر سیستم نرم افزاری خود نمی‌نمایند. برای آن دسته از شرکت‌هایی که اخیرا نرم افزار‌های خود را تغییر نداده‌‌اند و تمایلی جهت تغییر آن در آینده نزدیک نیز ندارند، این تحقیق دلایل عدم تغییر را جویا شده است. همانگونه که جدول ۵ مشخص         می‌ سازد، دلایل اصلی عدم تغییر نرم افزار ضروریات هزینه و آشفتگیها و مشکلات تجاری بوده است. مهمترین دلیل بعدی آن است که کاربران از نرم افزار کنونی خود رضایت دارند. بسیاری از کاربران همچنین تفکر می‌کنند که تلاش جهت تبدیل داده‌ها، چنین اقدامی را چندان توجیه‌پذیر نخواهد ساخت. در نهایت، بسیاری از کاربران اینگونه تصور می‌نمایند که محصولات بهتری در دسترس نمی‌باشند. به طور کلی، این امر مشخص شده است که تاثیرات بالقوه منفی تغییر نرم افزار از وزن سنگین تری در مقایسه با عدم تغییر آن برخوردار است.

انتخاب نرم افزار حسابداری و رضایت کاربران عوامل تصمیم سازان

 

تحلیل‌‌اندازه شرکتی
نویسنده‌ها اقدام به تقسیم‌بندی داده‌‌های این تحقیق بر مبنای ‌‌اندازه شرکتی نمودند. تعداد پرسنل امور مالی و حسابداری که به وسیله شرکت استخدام شده‌‌اند به عنوان یک شاخص برای ‌‌اندازه شرکتی مشخص شد. دلیل انتخاب این متغیرها بوسیله نویسنده ‌ها آن است که آنها عقیده دارند که چنین متغیری، در  مقایسه با مجموع فروش، به عنوان شاخص بهتری برای‌‌ اندازه و پیچیدگی شرکتی عمل خواهد نمود، چرا که با اضافه شدن پیچیدگی و افزایش فرایند‌ها استفاده از پرسنل مالی و حسابداری بیشتر نیز الزامی‌ خواهد بود. نمونه این تحقیق به دو گروه دسته ‌بندی شد: شرکت‌‌هایی که دارای مستخدمین امور مالی و حسابداری کمتر از ۱۰ نفر می‌باشند (۲۷پاسخ دهنده) و شرکت‌هایی که بیش از ۱۰ مستخدم در این رابطه دارند (۲۸پاسخ دهنده، البته اطلاعات دو شرکت فراهم نشده است). تفاوت‌‌های بین این دو گروه در جدول ۶ و۷ مشخص شده است.
تجزیه و تحلیل
این مقاله نسبت به بررسی عوامل و خصیصه‌‌های مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری، رضایت از آن و همچنین تغییر این نرم افزار اقدام می‌نماید. در زمینه ارزیابی داده‌ها، چندین عامل کلیدی مشخص شده‌‌اند. در ابتدا، قابلیت کاربرد نرم افزار بعنوان مهمترین عامل طبقه‌ بندی شده برای کاربران در زمینه انتخاب نرم افزار تلقی می‌شود و پس از آن هزینه و سازگاری جزء عوامل موثر بشمار می‌آیند. در مبحث قابلیت کاربرد، انعطاف‌پذیری (تطابق با مشتری) نیز به عنوان مهمترین پارامتر بوسیله شرکت کنندگان مشخص شد در حالی که ویژگی‌‌های چند شرکتی، قابلیت دسترسی به وب، قابلیت‌‌های بین المللی و گرافیکی به عنوان مواردی که از اهمیت نسبی کمتری برخوردار هستند مشخص گردید.
انعطاف‌پذیری (قابلیت پاسخ دادن به نیاز‌های مشتری) به عنوان یک خصیصه کلیدی جهت رضایت کاربران مشخص شد و پس از آن پردازش زمان واقعی و قیمت تعیین گردید. در با واکنش به ویژگیهای مورد نیاز در مبحث ارتقای نرم افزار، کاربران از کمترین رضایت در زمینه گزارش‌گیری، انعطاف‌پذیری و هزینه‌‌های عملیاتی سالیانه برخوردار بوده‌‌اند.
در جواب بدین سوال که چرا شرکت‌ها اقدام به تغییر نرم افزار خود می‌ نمایند، دوباره انعطاف‌پذیری (قابلیت تطابق با مشتری) به عنوان مهمترین عامل رتبه ‌بندی شد و پس از آن قابلیت‌های پردازش تراکنش ‌ها مطرح گردید. بدون هیچگونه تعجبی دلیل اصلی شرکت ‌ها در عدم تغییر نرم افزار خود این موضوع می‌ باشد که آنها از نرم افزار موجود خود رضایت دارند. با این وجود، هزینه‌ ها، اختلالات و تلاش‌‌هایی که جهت تغییر یک نرم افزار مورد نیاز می‌باشند، خود جزء عوامل کاملا مهم در این عرصه بشمار می‌آیند.
تفاوت‌‌های کلیدی نیز در ارتباط با شرکت‌های بزرگ، در برابر شرکت‌های کوچک، در مبحث مشخص نمودن رتبه های مورد نظر آنها وجود دارد. بسیاری از اقلامی‌ که برای آن‌ها جزء تفاوت‌‌های قابل توجه مشخص شده اند احتمالا ناشی از‌‌ اندازه، پیچیدگی عملیات، یا قابلیت‌‌های نرم افزاری می‌باشد. به طور قابل توجه، ۵ دلیل اصلی جهت عدم تغییر نرم افزار بین این دو گروه تقریبا مشابه بوده‌‌اند.
پشتیبانی فروشنده از نرم افزار به عنوان موردی درجه‌ بندی شد که تقریبا برای کاربران از اهمیت چندانی برخوردار نمی‌باشد. این موضوع به نظر می‌رسد که کاربران بیشتر از این نقطه نگران می‌باشند، در برابر شهرت و پشتبیانی فروشنده، که چگونه چنین نرم افزاری می‌تواند در تناسب با نیاز‌های تجاری آن‌ها باشد. به عبارت دیگر، کاربران ظاهرا به آن محصول بزرگی چنگ می‌زنند که به طور کامل بتواند نیاز‌های آنها را برآورده سازد و در این بابت تنها نگاه ظاهری به یک فروشنده خاص به امید یافتن محصولی که بتواند نسبتا نیاز‌های آن‌ها را فراهم سازد چندان کارساز نخواهد بود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.