مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

الگوریتم رتبه بهینه سازی موتور جستجو

الگوریتم رتبه بهینه سازی موتور جستجو

الگوریتم رتبه بهینه سازی موتور جستجو – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره      
۱۶۲
کد مقاله
COM162
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ایجاد الگوریتم رتبه بندی برای بهینه سازی موتور جستجو
نام انگلیسی
DEVELOPMENT OF A RANKING ALGORITHM FOR SEARCH ENGINE OPTIMIZATION
تعداد صفحه به فارسی
۱۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
بهینه سازی موتور جستجو, تکنیک های موتور جستجو, آدرس آی پی, استراتژی سئو, الگوریتم رتبه بندی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Search engine optimization Search engine
techniques, IP address, SEO strategy ,Ranking algorithm
مرجع به فارسی
دپارتمان علوم کامپیوتر، دانشگاه پنجاب، هندوستان
مرجع به انگلیسی
Department of Computer Science, Punjabi University Patiala, Punjab, India
کشور
هندوستان

ایجاد الگوریتم رتبه بندی برای بهینه سازی موتور جستجو

چکیده
میلیون ها صفحه وبی ایندکس شده وجود دارند که روزمره مورد جستجو قرار می گیرند. غالب بازدیدکنندگان از طریق کلیک بر روی لینک های موجود در موتورهای جستجو وارد وب سایت های مربوطه شده و عقیده دارند که نتیجه یافته شده در داخل صفحات این موتورهای جستجو به عنوان بهترین نتایج یافت شده می باشند. بر این اساس، کاملاً روشن است که در صورتی که یک سازمان خواسته باشد فروش خود در رأس این لیست قرار دهد، لازم است تا بر روی این موضوع تمرکز داشته باشد تا صفحات خود را به صورت گسترده در موتورهای جستجو قرار دهد. در عین حال، به منظور بالا بردن رتبه هر وب سایت، صاحبان آنها می توانند به روش غیراخلاقی از تکنیک های «محبوبیت کلیک» و «لیست نمودن سفارشی» استفاده نمایند. در مقاله جاری یک الگوریتم رتبه بندی بررسی و متعاقبا اجرا می گردد. این الگوریتم  با  شناسایی و دنبال نمودن فرد کلیک کننده از طریق رهگیری آدرس IP، تاریخ، زمان و تعداد کلیک ها می تواند به ما کمک کند. بنابراین صاحبان سایت قابلیت کلیک متعدد بر روی سایت خود را نخواهند داشت چرا که هر آدرس IP صرفاً به عنوان یک کلیک صرف منظور خواهد شد.

کلمات کلیدی: بهینه سازی موتور جستجو، تکنیک های موتور جستجو، آدرس آی پی، استراتژی سئو، الگوریتم رتبه بندی

الگوریتم رتبه بهینه سازی موتور جستجو

 

 ۱- مقدمه
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به فعالیت های مرتبط با بهینه سازی صفحات وبی یا کل یک وب سایت اشاره دارد تا بدین وسیله قابلیت حاصل آوردن رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو را داشته بوجود آید. کلیه موتورهای اصلی جستجوگر نظیر گوگل (Google)، یاهو (yahoo) ، اسک (Ask)، بینگ (Bing) و غیره اقدام به رتبه بندی وب سایت ها بر مبنای عوامل خاصی می نمایند که بر روی رتبه بندی آنها تأثیرگذار می باشد. بنابراین هدف سئو (SEO) حاصل آوردن نوع درست و مناسبی از سیگنال ها در ارتباط با صفحات وبی می باشد. چنین موردی به عنوان راهکاری جهت افزایش قابلیت دید یا نمایانی یک صفحه وبی با استفاده از راهکارهای طبیعی، یعنی نتایج جستجو بدون پرداخت وجه، مد نظر می باشد. تکنیک های بهینه سازی که رهنمودهای موتور جستجو را دنبال می نمایند در برخی از مواقع تحت عنوان تکنیک های «کلاه سفید» نیز خوانده می شوند. بعلاوه، به منظور حاصل آوردن رتبه بندی بالاتر در نتیجه موتور جستجو شاهد استفاده برخی از تکنیک های سئو در یک حالت غیراخلاقی تحت عنوان «اسپمینگ» نیز می باشیم. لیست سفارشی یا لیست شدگی در صفحات وبی با توجه به پرداخت هزینه عمدتاً به عنوان تکنیک اصلی به شمار می آید که بسیاری از کاربران از آن برای صدرنشینی در لیست جستجو استفاده می نمایند. چنین تکنیک هایی قواعد معمولی موتورهای جستجو را شکسته و اقدام به جای دادن سایت های غیر شایسته در رأس لیست می نمایند. این مورد به عنوان یک راهکار نامشروع جهت حاصل آوردن رتبه ای بالاتر به شمار می آید، بنابر این شایسته است تا فوراً نسبت به متوقف سازی آن اقدام نمود، به گونه ای که سایت های سزاوار قابلیت حاصل آوردن رتبه مناسب خود در لیست نتایج جستجو را داشته باشند. الگوریتم رتبه بندی ما قابلیت فایق آمدن بر این مشکل از طریق فراهم آوردن رتبه درست وب سایت ها را خواهد داشت. سه مرحله اصلی که به وسیله موتورهای جستجوی وبی دنبال می شوند عبارتند از: کرالینگ یا خزندگی وب (Web crawling)، ایندکس سازی (Indexing) و فراخوانی اطلاعات (Retrieving) [5].
این مقاله اقدام به بررسی تکنیک های سئو (SEO) ، تکنیک های به روزرسانی موتور جستجو، و پیاده سازی یک الگوریتم رتبه بندی می نماید که از طریق آن سایت های سزاوار در رأس لیست نتیجه موتور جستجو نشان داده می شوند [۱۴].

الگوریتم رتبه بهینه سازی موتور جستجو

 

۲- آدرس IP
یک آدرس پروتکل اینترنتی (آدرس IP) به عنوان یک برچسب عددی به شمار می آید که به هر ابزاره (همانند کامپیوتر، پرینتر) تخصیص یافته و در تعامل با شبکه کامپیوتری از پروتکل اینترنت برای ارتباطات بهره می جوید. یک آدرس  IP  دارای دو عملکرد اصلی  می باشد: شناسایی میزبان یا رابط شبکه و آدرس دهی موقعیت. نقش این مورد به شرح ذیل توصیف می گردد: «یک نام که معرف آن چیزی می باشد که ما در جستجوی آن هستیم. یک آدرس معرف آن است که چنین موردی در کجا قرار دارد. یک مسیر مشخص کننده چگونگی حاصل آوردن آن می باشد». طراحان پروتکل اینترنت اقدام به تعریف آدرس IP به صورت یک عدد ۳۲ بیتی متشکل از چهار رقم هشت تایی نموده و چنین سیستمی تحت عنوان نگارش چهار پروتکل اینترنت (IPv4) شناخته می شود که همچنان امروزه نیز کاربرد دارد. با این وجود، بواسطه رشد بیشمار اینترنت و تهی شدگی قابل پیش بینی آدرس های موجود، نگارش جدید IP (تحت عنوان IPv6)، با استفاده از ۱۲۸ بیت برای آدرس دهی در سال ۱۹۹۵ ارائه شد. آدرس های IP به صورت اعداد باینری هستند، اما آنها عمدتاً در فایل های متنی ذخیره شده و به صورتی نشان داده می شوند که قابلیت خواندن بر حسب شاخص های انسانی را داشته باشد، نظیر ۱۷۲٫۱۶٫۲۵۴٫۱ (برای نگارش IPv4) و ۲۰۰۱: db8:0:1234:0:567:8:1 (برای نگارش IPv6). نهاد اینترنتی برای اعداد تخصیص یافته (IANA) اقدام به مدیریت فرایند تخصیص فضای آدرس دهی IP نموده و بر این مبنا پنج رجیستری اینترنت محلی (RIRs) به منظور تخصیص بلوک های آدرس IP برای دفاتر محلی اینترنت (فراهم آورندگان خدمات اینترنتی) و دیگر هویت های مرتبط را ارائه نموده است.
فرمت یک آدرس IP
فرمت یک آدرس IP به عنوان یک آدرس عددی ۳۲ بیتی تلقی می شود که به صورت چهار عدد در کنار هم و جدا شده به وسیله نقطه ها مشخص می شود. هر عدد می تواند از ۰ الی ۲۵۵ باشد. به طور مثال  ۱٫۱۶۰٫۱۰٫۲۴۰به عنوان یک آدرس IP تلقی می شود. در داخل یک شبکه مجزا، قابلیت تخصیص آدرس های IP به صورت تصادفی تا زمانی که هر کدام از آنها منحصر به فرد و یکتا باشند را خواهید داشت. با این وجود، برای اتصال یک شبکه خصوصی به اینترنت نیازمند آدرس های IP ثبت شده (تحت عنوان آدرس های اینترنت) جهت اجتناب از دوبل شدن آدرس ها خواهید بود. یک آدرس IP ممکن است به صورت استاتیک یا دینامیک باشد. یک آدرس IP به عنوان شناسه برای یک کامپیوتر یا یک ابزار بر روی شبکه TCP/IP محسوب می شود. شبکه ها با استفاده از پروتکل TCP/IP اقدام به مسیریابی پیام ها بر مبنای آدرس IP مقصد می نمایند. در تحقیق ما آدرس IP به عنوان یک عامل بسیار مهم شناخته می شود. چنین موردی به عنوان یک آدرس منحصر به فرد تخصیص یافته به هر یک از ابزاره ها در یک شبکه کامپیوتری می باشد. در تحقیق ما الگوریتم رتبه بندی از آدرس IP جهت فراهم آوردن رتبه برای وب سایت خاص استفاده می نماید. چنین موردی مشخص می سازد که چه کسی از طریق دنبال نمودن آدرس IP طرف کلاینت در حال کلیک کردن می باشد. آدرس IP به عنوان یک عامل امنیتی در الگوریتم رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

الگوریتم رتبه بهینه سازی موتور جستجو

 

۳- استراتژی SEO
الف. ارتقای محبوبیت کلیک
محبوبیت کلیک یکی از تکنیک های بهینه سازی خارج صفحه به شمار می آید. بیشترین تعداد کلیک ها بر روی سایت تحت عنوان محبوبیت کلیک خوانده می شود. چنین موردی به عنوان یک عامل مهم در خصوص بالا بردن رتبه وب سایت می باشد. از طریق این تکنیک در صورتی که بازدیدکنندگان بر روی وب سایت ها کلیک نمایند، موتور جستجو اقدام به ارائه یک ارزش خاص برای آن سایت خواهد نمود. اما جهت حاصل آوردن محبوبیت، چنین تکنیکی در یک حالت غیراخلاقی بکار گرفته شده است که در آن صاحبان وب سایت ها اقدام به کلیک بر روی سایت خود به تعداد صدها یا هزاران بار نموده و بدین طریق می توانند به راحتی رتبه بالایی را نصیب خود سازند. بنابراین به واسطه این موضوع سایت های سزاوار ممکن است رتبه و اهمیت خود را در موتورهای جستجو از دست بدهند. جهت فایق آمدن بر این مشکل، الگوریتم رتبه بندی ارائه شده است که قابلیت ارتقای تکنیک محبوبیت کلیک را خواهد داشت که در آن کلیک ها بر روی یک آدرس خاص IP در یک محدوده ۲۴ ساعتی صرفاً به عنوان یک کلیک در نظر گرفته خواهد شد.
ب . بهینه سازی کلمه کلیدی
کلمات کلیدی مناسب به عنوان اولین قدم جهت ایجاد یک وب سایت دارای رتبه بالا به شمار می آیند. هر چه که چگالی کلمات کلیدی در صفحه وبی بالاتر باشد، ارتباط بیشتری بین آن صفحه وبی و کلمات کلیدی برقرار بوده و بنابراین موقعیت ممتازتری در نتایج جستجو به آن صفحه تعلق می گیرد. این مورد به عنوان یک استراتژی بهینه سازی مهم به منظور فراهم آوردن رتبه بالا برای وب سایت ها در لیست نتایج جستجو تلقی می شود [۱۵].
ج. اندازه وب سایت
یک اندازه وب سایت می تواند تأثیر مهمی را بر روی رتبه بندی قابل حصول در داخل موتورهای اصلی جستجو داشته باشد. موتورهای جستجو، به عنوان یک قاعده، به هنگامی که تعداد زیادی از محتویات جهت کار موجود باشد از بیشترین رضایت و خوشحالی به اصطلاح برخوردار خواهند بود. این بدان معنا می باشد که در صورتی که صرفاً اقدام به ایجاد صفحات اندکی در وب سایت خود نموده باشید و در مقابل دارای رقبایی باشید که از تعداد بیشتر یا حتی صدها صفحه استفاده نموده اند دیگر احتمال چندانی برای شما جهت حاصل آوردن یک رتبه بندی ممتاز برای وب سایتان وجود ندارد. وب سایت هایی که دارای اندازه بزرگی هستند در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر رتبه بالاتری را نصیب خود خواهند ساخت.

الگوریتم رتبه بهینه سازی موتور جستجو

 

۴- الگوریتم رتبه بندی
رتبه بندی به عنوان یک مؤلفه مهم سیستم فراخوانی اطلاعات به حساب می آید. با توجه به رشد سریع وب، یک کلمه کلیدی ساده در جستجو می تواند مترادف با صدها و حتی هزاران صفحه وبی باشد. کاربران از موتورهای جستجو برای غالب پرس و جوهای خود استفاده می نمایند، اما آنها صرفاً نتایج موجود بر روی صفحه اول را ترجیح می دهند. الگوریتم رتبه بندی به گونه ای پیاده سازی می شود که قابلیت پیگیری آدرس IP از نقطه نظر امنیتی را داشته باشد و بر این مبنا اقدام به ارائه یک رتبه اصلی برای هر صفحه وبی نموده به گونه ای که تنها سایت های مفید و سزاوار در رأس لیست نتایج موتورهای جستجو قرار گیرند.
موارد ذیل به عنوان مراحلی به شمار می آیند که تشریح کننده الگوریتم رتبه بندی می باشند و بر مبنای آن قابلیت حاصل آوردن رتبه بالاتر در نتیجه جستجو میسر خواهد بود.
  
مرحله ۱: رتبه صفحه بر مبنای اندازه وب سایت
در این مرحله، به صورت پیش فرض رتبه بندی کلیه وب سایت ها به طور ابتدا به ساکن منوط به اندازه وب سایت می باشد.
مرحله ۲: تطابق رشته جستجو با فایل محتوای وبی
در مرحله دوم، به هنگامی که کاربران اقدام به وارد نمودن هر یک از کلمات کلیدی خود در جعبه جستجو می نمایند، رشته جستجو یا کلمه کلیدی می بایست منطبق با کلیه فایل های محتوایی وبی ذخیره شده در بانک اطلاعاتی مربوطه باشد.
مرحله ۳: موفقیت جستجو
در صورتی که جستجو موفقیت آمیز باشد اقدام به نمایش نتیجه موارد حاصله خواهد شد که در آن نام دومین، URL و محتوای بیست کاراکتری وب سایت جستجو شده بر روی صفحه نشان داده خواهد شد. در صورتی که کلمه کلیدی جستجو شده پیدا نشود پیام مورد جستجو یافت نشد نشان داده خواهد شد.
مرحله ۴: مقایسه آدرس IP، تفاوت تاریخ و زمان
پس از نمایش موفق نتایج جستجو و به هنگامی که کاربران بر روی لینک نشان داده شده در صفحه جستجو کلیک می نمایند آدرس کنونی IP، تاریخ، زمان و کلیک ها به صورت منطبق با موارد ذخیره شده قبلی در آدرس IP، تاریخ، زمان و تعدادکلیک ها مدنظر خواهند بود.
مرحله ۵: افزایش رتبه بندی و تعداد کلیک ها
در دست آخر، تعداد کلیک ها و رتبه بندی پس از مقایسه آدرس IP، تاریخ و زمان و همچنین تعدادکلیک ها افزایش می یابد. در صورتی که کاربر اقدام به بازدید از لینک یک وب سایت خاص که دارای آدرس IP مشخصی در محدوده ۲۴ ساعتی زمانی نماید رتبه آن افزایش نیافته، اما تعداد کلیک به میزان یک مورد افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر، در صورتی که کاربر با آدرس IP مختلفی در محدوده ۲۴ ساعتی اقدام به بازدید از یک سایت نماید، تعداد کلیک و همچنین رتبه آن به میزان یک واحد افزایش خواهد یافت. این فرایند تکرار شده و نتیجه در یک ترتیب نزولی نشان داده خواهد شد. الگوریتم تشریحی فوق از نقطه نظر دیاگرام به شرح ذیل نشان داده شده است:

الگوریتم رتبه بهینه سازی موتور جستجو

 

۵- نتیجه گیری
این مقاله استراتژی بهینه سازی SEO و ویژگی های ضروری آن را ارائه می نماید که جهت بهینه سازی وب سایت ها از آن استفاده می شود. پیاده سازی یک الگوریتم رتبه بندی کارآمد جهت ارتقای قابلیت نمای ظاهری و ویژگیهای یک وب سایت یا صفحه وبی در لیست موتورهای جستجو مدنظر است. لیست نتیجه وب سایت ها به صورت نزولی با توجه به رتبه آنها نشان داده می شود. وب سایت های که از رتبه بالاتری برخوردارند در موقعیت های بالاتری در نتیجه موتور جستجو قرار می گیرند. چنین موردی سبب ارائه نتایج مطمئن و جستجوی طبیعی برای کاربران خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.