مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سفینه‌های فضایی تکنولوژیهای میکرو محرک

سفینه‌های فضایی تکنولوژیهای میکرو محرک

سفینه‌های فضایی تکنولوژیهای میکرو محرک – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فنی مهندسی – بین رشته ای
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فنی مهندسی - بین رشته ای - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۷
کد مقاله
TEC07
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
بررسی تکنولوژیهای میکرو محرک برای اهداف آتی سفینه‌های فضایی
نام انگلیسی
A SURVEY OF MICRO-ACTUATOR TECHNOLOGIES FOR FUTURE SPACECRAFT MISSIONS
تعداد صفحه به فارسی
۳۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
میکرو محرک، سفینه‌های فضایی
کلمات کلیدی به انگلیسی
MICRO-ACTUATOR, SPACECRAFT
مرجع به فارسی
دانشگاه نیویورک و سازمان ملل
مرجع به انگلیسی
New York University and The United Nations
کشور
آمریکا

بررسی تکنولوژیهای میکرو راه‌انداز برای اهداف آتی سفینه‌های فضایی

این بررسی، ده روش متفاوت تبدیل انرژی به حرکت و کاربرد آنها برای سفینه‌های فضایی کوچک را در بردارد. این روشها شامل موارد زیر است:
الکترومغناطیسی، گرما مکانیکی، پیزو الکتریک، مغناطیس سخت،‌ الکتروهیدرو دینامیک، الکترواستاتیک،‌ تغییر فاز، حافظه شکلی، الکترورئولوژیکی، دیامغناطیسی.
تکنولوژیهای محرک اضافی که شامل هیدرودینامیک مغناطیسی می‌باشد در این مقاله بررسی نشده است.
پیلمرهای تغییردهنده شکل و روشهای بیولوژیکی(بافتهای زنده، ‌سلولهای ماهیچه‌ای و غیره) نیز در این مقاله موجود نیست.
بررسی تکنولوژیهای میکرو راه‌انداز برای فرستادن سفینه‌های فضایی در زمانهای آینده
توسعه تکنولوژی سفینه فضایی از نظر تاریخی باعث ازدیاد سود تجاری حاصل از آن شده است. به طعنه می‌توان گفت که سفینه‌های فضایی آینده بر محور تکنولوژیهای در حال توسعه بازارهای تجاری حال تکیه دارند. بازارهای دارو، خودرو، روبات‌شناسی و بازار تجهیزات، باعث بوجود آوردن مزیتهای زیادی در حوزه سیستم‌های میکرو- الکترو- مکانیکی(MEMS) شده‌اند. محصولات تجاری MEMS امروزه شامل سنسورهای شیمیایی، مبدلهای شتاب و فشار و میکروسوپاپها می‌باشند. در واقع، بعضی از این وسایل آنقدر کوچکند که تنها به کمک یک میکروسکوپ می‌توان آنها را بخوبی مشاهده نمود.
ملزومات مرتبط با انواع سفینه‌های فضایی جدید که برای سیر در منظومه شمسی و فراتر طراحی شده‌اند نیازمند اعمال بررسیها و آزمایشات کاملی دارند که از روشهای و سیستمهای راه‌انداز جدید سرچشمه و الهام گرفته‌اند. روشهایی که نکته تمرکز آنها عملکرد، کارایی و اندازه مناسب می‌باشد. طراحان سفینه‌های فضایی آینده باید تکنولوژی جدید MEMS، که نقش کلیدی در اجزای الکترونیکی و مکانیکی سفینه‌‌های فضایی بازی می‌کنند، را مدنظر قرار دهند. این مقاله ده تکنولوژی اساسی را بررسی می‌کند و توسعه میکرو راه‌انداز اخیر، روشهای عملکرد آنها، محدودیتهای طراحان، اجرای مقایسه‌ای و کاربردهای بالقوه سفینه‌‌ها‌ را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 

سفینه‌های فضایی تکنولوژیهای میکرو محرک

 

۱- مقدمه
ما برای این بررسی محرک یا ادوات راه‌انداز را وسیله‌ای تعریف می‌کنیم که انرژی الکتریکی یا گرمایی  را به حرکت قابل کنترل تبدیل می‌کند. منابع مختلف انرژی الکتریکی و گرمایی که یک سفینه‌ فضایی مورد استفاده قرار می‌دهد شامل موارد زیر می‌باشند:
شکل ۱٫ شماتیک عملکرد محرک یا راه‌انداز
منابع انرژی
الف- جذب فوتونهای خورشیدی یا ستاره‌ای بصورت سلولهای خورشیدی
ب- واکنشهای الکتروشیمیایی یک طرفه بصورت باتریها و سلولهای سوختی
ج- واکنشهای هسته‌ای گرما الکتریکی که شامل ژنراتورهای ترکیبی پلتیر می‌باشد و براساس تجزیه ایزوتوبهای رادیواکتیو عمل می‌کند
د- انرژی و مواد متمرکز بین ستاره‌ای
 
منابع انرژی گرمایی
الف- تشعشع گرمایی خورشیدی یا ستاره‌ای جذب شود
ب- حرارت حاصله از مقاومت الکتریکی
ج- حرارت حاصل از تجزیه مواد رادیواکتیو
د- حرارت حاصل از پرتوهای ریز
ه- واکنش شیمیایی گرمازا
و – اصطکاک مکانیکی

سفینه‌های فضایی تکنولوژیهای میکرو محرک

 

۲- ده روش تبدیل انرژی به حرکت
۱/۲٫ الکترو مغناطیس
الکترومغناطیس از جریان الکتریکی که از طریق یک ماده رسانا حرکت می‌کند ناشی می‌شود. نیروهای جاذبه یا دافعه در مجاورت رساناها و متناسب با شدت جریان تولید می‌شوند. ساختارهایی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند که نیروهای الکترومغناطیسی را جمع کرده و متمرکز می‌کنند و آنها را برای تولید حرکت، به کار می‌گیرند.    مثالهای نوعی از وسایل الکترو مغناطیسی شامل موتورهای الکتریکی، سیم پیچ‌های حلقوی(مونولوئیدها)، رله‌ها، سیم پیچ‌های بلندگو و لوله‌های پرتو کاتدی می‌باشد.

 

۱/۱/۲٫ مثالها
ساعت Bulova Accutron (C1970) مثالی از یک ارتعاش‌کننده الکترومکانیکی کوچک می‌باشد. این وسیله از یک آهنربای الکتریکی برای ارتعاش یک دیاپازون کوچک در فرکانس ۱۰۰HZ استفاده می‌کند.
۲/۱/۲٫  مزایا / معایب
وسایل الکترو مغناطیسی که به گستردگی در سفینه فضایی یافت می‌شوند، موتورها و سونوئیدهایی را برای قرار گرفتن آنتن‌ها و صفحات خورشیدی بکار می‌گیرد، اما تقسیم‌بندی محرکهای الکترو مغناطیسی میکرونانو با مشکل ساخت سیم‌پیچ‌های الکترو مغناطیسی کوچک مواجه می‌شود. علاوه براین، وسایل الکترو مغناطیسی به عمودسازی رسانای جریان و عنصر حرکت‌کننده نیاز دارد و این، برای تکنولوژی ساخت صفحه‌ای که برای ساخت وسایل سیلیکونی بکار می‌روند، معمولا مشکل ایجاد می‌کند. مزیت مهم وسایل الکترو مغناطیسی بازده بالای آنها در تبدیل انرژی الکتریکی به کار مکانیکی می‌باشد. این کار، سبب کاهش مصرف جریان منبع نیرو می‌شود.
۲/۲٫ الکتروستاتیک
بارالکتروستاتیک از ازدیاد یا کمبود الکترونهای آزاد در یک ماده ناشی می‌شود و یک نیروی جاذبه را بر روی اجسام با بار مخالف اعمال می‌کند و یا آنکه یک نیروی دافعه را بر روی اجسام با بار مشابه ایجاد می‌کند.
ساختارهایی از نیروهای الکتروستاتیک می‌توانند بکار گرفته شوند که حرکت تولید می‌کنند. ژنراتورهای باند گرافت بارهای الکتروستاتیک بسیار بزرگی تولید می‌کنند که مثل( موی برتن انسان سیخ شدن ) در مورد آن صادق می‌باشد.
۱/۲/۲٫ مثالها
بررسی‌های اخیر منجر به تولید بعضی از وسایل کوچک شده است که نیروهای الکتروستاتیک را برای تبدیل کردن بکار می‌گیرد. یک گروه از این وسایل موتورهای میکرو سیلیکونی ریز می‌باشد که موتورهایی با بزرگی قطر ۱۰۰میکرو متر دارند و در متراژ ۲۵ تا ۳۶ ولت و با سرعت ۲۵۰۰تا ۱۵۰۰۰دور در دقیقه( RPM) عمل می‌کند و گشتاوری بیش از ۱۳ PN.M تولید می‌کند.
۲/۲/۲٫ مزایا / معایب
میدانهای الکتروستاتیک می‌توانند نیروهای بزرگی ایجاد کنند اما در فواصل خیلی کم در آن هنگام که میدان الکتریکی باید در فواصل بزرگتری عمل کند، برای نگهداری یک نیروی معین، به یک ولتاژ بالاتری نیاز است .
۳/۲٫ گرمامکانیکی
سیستمهای گرمامکانیکی از انبساط یا انقباض فیزیکی استفاده می‌کند و در موادی اتفاق می‌افتد که در محدوده فازی خود ( جامد، مایع، گاز) متحمل تغییرات دمایی ‌شوند.
۱/۳/۲٫  مثالها
فواید و سرعت تغییر گرمایی بعد در وسایل کوچک در چندین وسیله نشان داده شده است و نیز محرکهای سگدستی دوفلزی که از فلز طلا بر روی سیلیکون استفاده می‌کند و سیله‌ای به طول ۵۰۰میکرومتر رابه کار می‌گیرد. خمیدگی‌هایی بیش از ۱۰۰میکرومتر تولید می‌کند د رحالیکه از توان ۲۰۰MW استفاده می‌کند.
۴/۲٫ تغییر فاز
سیستم‌های تغییر فاز از تغییرات ابعادی (انبساط و انقباض) استفاده می‌کنند و در مواردی نیز ممکن است تغییرات بین فازها (جامد، مایع، گاز) رخ دهد.
محرکهایی می‌تواند ساخته شوند که نیروهای اعمال شده را به تغییرات فاز تبدیل کند آنها معمولا به صورت برگشت‌پذیر انجام می‌شوند.
۱/۴/۲٫ مثالها
ابزار جدید که تحت عنوان ” پرنده آشامنده “  تغییر فازی را در مقیاس  بزرگ نشان می‌دهد. تغییر سیال از نوک پرنده، سیالی را که به داخل جریان می‌یابد سرد می‌کند و به سمت مرکز صقل وسیله می‌راند. و سبب می‌شود که به نوک وسیله محرکهای نوع پین پولر که با موم پارافین پر شده‌اند و این موم به چند وسیله فضایی جریان می‌یابد  پارافین هنگامیکه از حالت جامد به مایع تغییر می‌کند، افزایش حجم قابل توجهی پیدا می‌کند. مواد مشابهی دردریچه‌های کوچک تجاری با اندازه کلی محرک ۰٫۵mm3 بطور موفقیت‌آمیزی بکار گرفته شده‌اند.
۲/۴/۲٫  مزایا / معایب
تغییرات فاز به علت ماهیتشان تا حد زیادی تحت تاثیر دمای محیط و فشار قرار می‌گیرند. سیستم‌های تغییرات فاز برای آنکه متحمل تغییرات معکوس شود، به سرد کردن نیاز دارند بنابراین محرکهایی می‌توانند استفاده شوند که در آنها پراکندگی گرمایی مدنظر قرار گرفته است. موادی که متحمل تغییرات فاز می‌شوند عموما یک نیروی خیلی بالا بر روی جرمشان بکار گرفته می‌شوند  و اگر مواد مورد استفاده توسط این وسیله نگهداری شود به طور کامل برگشت‌پذیر می‌باشد. چون تغییر فاز یک خاصیت توده‌ای ماده محرک می‌باشد، این وسایل از نظر تئوری می‌تواند به مقیاس بزرگ یا کوچک تقسیم شوند.
۵/۲٫ پیزو الکتریک
حرکت پیزو الکتریک از تغییرات ابعادی حاصل می‌شود و این تغییرات ابعادی در مواد کریستالی معین و در هنگامیکه در معرض یک میدان الکتریکی یا یک بار الکتریکی قرار می‌گیرد ایجاد می‌شود.
۱/۵/۲٫  مثالها
میکروسکوپهای الکترونی تونلی واشکنی از محرکهای پیزو الکتریک استفاده می‌کنند تا نوک حساس دستگاه را در محدوده خیلی کوچکی به سرعت حرکت دهند.
۲/۵/۲٫ مزایا / معایب
مواد پیزو در نیرو وسرعت بالا عمل می‌کنند و هنگامیکه توان کم می‌شود به وضعیت طبیعی بر می‌گردند و آنها ضربه‌های بسیار کوچک نشان می‌دهند(زیر یک درصد) جریان الکتریکی متناوب در مواد تیزو نوسانی تولید می‌کند و عمل در فرکانس رزونانسی اصلی نمونه، بزرگترین کشش و بالاترین بازده توان را ایجاد می‌کند.
۶/۲٫ آلیاژ حافظه شکل دار (SMA)
محرکهای حافظه شکلی از تغییر در خواصی از مواد که تحت عنوان اثر حافظه شکلی(SME) شناخته می‌شود، استفاده می‌کنند. این خواص در بعضی از آلیاژهای فلزی هنگامیکه دما از دمای انتقال ویژه بالاتر یا پایین‌تر می‌رود، حاصل می‌شود. تغییرات SME شامل تغییرات در استحکام مواد، شکل‌پذیری مواد، ضریب یانگ می‌باشد این مدل بخوبی توانایی مواد برای برگشتن به شکل فیزیکی مرتب پیشین را ارائه می‌دهد.
۱۶/۲٫ مثالها
وسایل محرک که از اثر حافظه شکلی استفاده می‌کند شامل انقباض مناسب اتصالات فلزی لوله برای تولید موتورهای جهت، مکانیسم‌های آزادسازی سفینه فضایی، ماشین‌های حرکتی کوچک، سیستم‌های ابزاری متنوع مورد نظر، وسایل آزادسازی قفل و سیستم‌های وضعیتی می‌باشد.
۲/۶/۲٫ مزایا / معایب
تغییرات حافظه شکلی تحت تاثیر دمای محیط قرار دارد و به شدت به آن وابسته است. محرکهای SMA برای انجام تغییرات معکوس به خنک کردن نیاز دارند بنابراین محرکهایی مورد نیازدارند. بنابراین محرکهای مورد نیازند که توجه مخصوصی به پراکندگی گرما دارند مواد SMA عموما یک نیروی خیلی بزرگ را برای جرمشان بکار میگیرند اما در تبدیل انرژی الکتریکی به حرکت بازده کمی‌دارند از آنجا که اثرحافظه شکلی یک خاصیت توده‌ای از مواد است SMA ساختار نانوSMA باید همان رفتار عمومی‌مواد توده ای را نشان دهد .
۷/۲٫ مغناطیس سخت
مواد مغناطیس سخت به هنگامی‌که در معرض میدانهای مغناطیسی قرار می‌گیرند، تغییرات شکلی خیلی کوچک اما قوی را نشان می‌دهند. این جابجایی  نیروی بالایی را وارد می‌سازد، اما بر فراز تغییرات ابعادی خیلی کوچک است، نوعا کمتر از ۱% . وسایلی می‌توانند این نیروهای بالا را بکار گیرند تا مکانیسم‌های حرکتی را تولید کنند.
۱/۷/۲٫ مثالها
وسایل نشان داده شده شامل موتور سیم پیچ خطی کوچک، محرکهای ردیاب صوتی با توان بالا و فرکانس پایین، موتورهایی با گشتاور بالا و سرعت کم وسایل میرا گر فعال می‌باشند.
۲/۷/۲٫ مزایا / معایب
وسایل حرکتی مغناطیس برای عمل کردن به میدان مغناطیسی بالایی نیاز دارند و می‌توانند در ولتاژهای پایین عمل نمایند. تولید جریان از این مواد، جابجایی کوچکی را نشان می‌دهد(۰٫۱تا ۰٫۵ درصد) اما خروجی کار در برابر واحد جرم بسیار بالاست.
۸/۲٫ الکترورئولوژیکی
سیالاتی که در معرض یک میدان الکتریکی قرار می‌گیرند، تغییراتی را در ویسکوزیته یا سرعت جریان (رئولوژی) خود بوجود می‌آورند. وسایلی می‌توانند بکار گرفته شوند که تغییر در رئولوژی را به کنترل در آورده و یا حرکت سیال را تولید نمایند و اجزای مکانیکی را همراه با سیستم‌های هیدرولیکی فعال نمایند.
سیالات الکترورئولوژیکی نوعی شامل یک پودر سوسپانسیونی خیلی کوچک در یک سیال نارسانا می‌باشد. هنگامیکه این ذرات درمعرض یک میدان الکتریکی قرار می‌گیرند در ظرف چند میلی ثانیه واکنش می‌دهند و سبب می‌شوند که سیال غلیظ‌تر می‌شود یا از جریان بایستد.
۱/۸/۲٫ مثالها
وسایل الکتروئولوژیکی نوعی شامل یک پودر سوسپانسیونی خیلی کوچک در یک سیال نارسانا می‌باشد. هنگامی‌که این ذرات در معرض یک میدان الکتریکی قرار می‌گیرند و در ظرف چند ثانیه واکنش می‌دهند و سبب می‌شوند که سیال غلیظ‌تر شود یا از جریان بایستد.
۲/۸/۲٫ مزایا / معایب
هدایت توده‌ای سیال حامل می‌تواند مشکلی را برای کاربرد توان ایجاد کند بنابراین سیالات نارسانا(غیر مادی) بهتر کار می‌کنند. مشکلاتی نظیر جداسازی سیال و اجزای آن در اثر تبخیر، رسوب‌سازی، نیروهای سانتریفوژی و الکتروفورز ( جداسازی القایی الکتریکی ) می‌توانند منجر به عدم کارآمدی وسیله شوند.
۹-۲ الکتروهیدرودینامیک
حرکت الکتروهیدرودینامیک (EHD) به هنگامی رخ خواهد داد که ذره یک سیال قطبی در معرض فیلد الکتریکی شدیدی باشد. حرکت منتج شده را می‌توان به منظور تولید یک فشار سیال یا ایجاد جریان یا گردش سیال بکار گرفت.
۱-۹-۲ مثالها
کاربرد EHD درمقیاس بزرگ بوسیله ” حرکت مویینگی “ نشان داده می‌شود و در فیلم ” شکار برای اکتبر قرمز “ شرح داده شده است. این فیلم یک زیر دریایی را نشان می‌دهد که از یک ولتاژ معمولی برای پمپ کردن مقدار زیادی از آب دریا از طریق لوله برای حرکت دادن سفینه استفاده می‌کند بدون آنکه مزاحمتی برای پره‌های ملخهای چرخنده ایجاد نماید.
۱/۹/۲٫ مزایا / معایب
وسایل الکتروهیدرودینامیکی طراحی اساسا ساده‌ای دارند و تبدیل مستقیم الکتریسیته به جریان سیال را فراهم می‌کنند آنها حرکت سیال را بدون حرکت بخشهایی که می‌توانند بچسبند یا پوشیده شوند، ایجاد می‌کنند. آنها به ولتاژهای عملی بالایی اما با شدت جریان کم نیاز دارند. عملکردشان تا حد زیادی به خواص الکتریکی سیال مورد نظر بستگی دارد. آنها در مقایسه با پمپهای رانشی پیزو الکتریک و گرمایی می‌توانند حجم زیادی از جریان را ایجاد نمایند و پتانسیلهایی دارند که می‌تواند به عنوان حرکت‌دهنده‌های پمپها برای حرکت دادن انواع دیگر سیالات که برای جریان EHD نامناسبند، عمل کند.
۱۰/۲٫ دیامغناطیس(اثر میسنر)
مواد ابر رسانا خاصیت دیامغناطیسی نشان می‌دهند. یعنی توانایی برای انعکاس یک میدان مغناطسیی خارجی آهنربایی که بصورت پایدار که در بالای یک نمونه ابر رسانا آویزان است، تصوری از اثر میسنر را در عمل نشان می‌دهد. تعجب‌آور است که بگوییم بعضی از مواد غیر ابر رسانا مانند بیسموت، گرافیک و سیلیکون نیز در سطح خیلی پایین دارای این توانایی می‌باشند. پرلین نشان داده است که مواد دیامغناطیسی برای تولید اثر میسنر در وسایل میکرو مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد دیامغناطیس می‌توانند هنگامیکه تحت دماهای ویژه عمل می‌کنند، وزن آهنرباها را کاهش دهند. این مواد در محدوده دماهای بالاتر عموما توانایی انعکاس میدان را از دست می‌دهند.
۲- ۱۰- ۱- مثالها
اثر دیامغناطیس برای تولید یاتاقانهای سبک و بدون اصطکاک بکار می‌روند و به ویژه در وسایل مقیاس میکرو و نانو که در برابر اصطکاک حساس هستند             ساییدگی(فرسودگی) کاهش می‌دهند یا از بین می‌برند. کیم و همکارانش یک محرک ابر رسانای خطی در مقیاس میکرو را ارائه دادند که از ابر رسانای YBCO در دمای بالا با دمای انتقال ۹۰k ساخته شده بود .تحت یک بار ۱۸۰میلی گرم، نمونه      ۱×۱۰mm حدود ۱mm  کاهش می‌یابد و می‌تواند بصورت افقی با حدود ۳۱ کیلوگرم نیرو حرکت داده شود.
۲-۱۰-۲- مزایا / معایب
سبک شدن وسایل با استفاده از اثر دیامغناطیسی به هیچ نرمسازی(روغن زنی) نیاز ندارد و عملا طول آن در مقایسه با شرایط دمای مناسب، یکسان باقی می‌ماند. این نیروها عموما در واحد جرم ضعیف هستند و مواد دیامغناطیسی نسبت به ناخالصی‌ها خیلی حساس هستند.

سفینه‌های فضایی تکنولوژیهای میکرو محرک

۳- مقایسه خواص اصلی محرکها
با وجود اینکه تمام تکنولوژیهای توصیف شده در بالا مورد مطالعه قرار گرفته در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، هیچ یک تاکنون در تولیدات تجاری یا اجزای سفینه‌های فضایی بکار نرفته‌اند اما تمام این تکنولوژیها امکان کوچک‌سازی را دارند و می‌توانند وسایل خیلی کوچکی را تولید کنند که هم از نظر حجم و هم از نظر وزن کوچک باشند و به این صورت هزینه‌ها کاهش یابند. بهر حال کوچک‌سازی این تکنولوژیها تا مقیاس میکرونانو مشکلات جدیدی رابرای طراحی و تولید به همراه دارد. شش تکنولوژی محرک میکروی توسعه یافته الکترومغناطیس، الکتروستاتیک، پیزو الکتریک، گرما مکانیکی تغیر شکل و آلیاژ حافظه شکلی می‌باشند. جدول ۱ این روشها و بعضی از خواص اساسی آنها را نشان می‌دهد. این اطلاعات فقط یک مجموعه از مقایسه‌ها را منعکس می‌کند که تولید واقعی آنها تا حد زیادی به طراحی محرکها و کاربرد مخصوص آنها وابسته است.

سفینه‌های فضایی تکنولوژیهای میکرو محرک

 

نتایج
اخیرا تعدادی از تکنولوژیها برای سیستم محرک میکروی سفینه فضایی بوجود آمده‌اند. محققین تلاشهای عملی مهمی‌برای کوچک‌سازی محرکها هم از نظر علمی‌و هم از نظر تجاری بکار برده‌اند. بعضی ازوسایل تجاری میکرو مکانیکی شامل ترموستاتها، دریچه‌ها، پمپ‌ها و جهت‌دهنده‌های میکرو می‌باشند. علاوه براین، محققین بعضی از تکنولوژیهای جدید را مورد مطالعه قرار داده‌اند.
 محرکهای تغییر فاز مقدار کار خروجی بزرگی را در واحد حجم نشان می‌دهند و برای کاربردهایی که در آنها دمای محیط نسبتا ثابت می‌ماند، انتخابهای خوبی هستند. وسایل آلیاژ حافظه شکلی، چگالی خروجی کار بسیار بالایی را ایجاد می‌کنند و می‌توانند مستقیما به گرمای ژول تبدیل شوند. هر دو تکنولوژی همانند روشهای گرمامکانیکی برای کاربردهایی با تغییرات متوسط دمای محیط، بسیار مناسبند. چندین روش دیگر برای کاربردهای فضایی مناسبند. مغناطیس سخت می‌تواند چگالی خروجی کار بسیار بالایی و بازده انرژی مناسبی را ایجاد کند. تکنیکهای الکترودئولوژیکی و الکترو هیدرودینامیکی راههایی را برای تهیه سیالات بطور مستقیم فراهم می‌کنند و با کاهش بخشهای پشتیبان مورد نیاز برای سیستم‌های پنوماتیک و هیدرولیک، باعث کاهش جرم زیاد می‌شود. مواد ابر رسانا که اثر میسنر نشان می‌دهند باید درکاربردهای فضایی که در آنها دماهای پایین به سرعت ایجاد می‌شوند، به گستردگی مورد استفاده قرار گیرند.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.