مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

بهینه کاوی مقایسه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ

بهینه کاوی مقایسه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ

بهینه کاوی مقایسه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه حسابداری
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حسابداری - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۵۱
کد مقاله
ACC51
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
بهینه کاوی – مقایسه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ
نام انگلیسی
Benchmarking – a comparison of internal audit in
Australia, Malaysia and Hong Kong
تعداد صفحه به فارسی
۲۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
بهینه کاوی،   حسابرسی داخلی،  استرالیا، مالزی، هنگ کنگ
کلمات کلیدی به انگلیسی
Benchmarking ,  internal audit, Australia, Malaysia, Hong Kong
مرجع به فارسی
ژورنال حسابرسی مدیریت
دپارتمان حسابداری، انستیتو سلطنتی تکنولوژی ملبورن، استرالیا
امرالد
مرجع به انگلیسی
Australia, Malaysia and Hong Kong”, Managerial Auditing Journal; UNIVERSITY OF MAINE, ORONO,  Department of Accountancy- Royal Melbourne Institute of Technology, Australia, emerald
کشور
استرالیا
بهینه کاوی – مقایسه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ
چکیده
بهینه کاوی که تحت عنوان الگوگزینی و یا معیار سنجی نیز از آن نام برده می شود به عنوان یک پروسه پیوسته مقایسه و سنجش فرآیند های تجاری یک سازمان در برابر شرکت های تجاری پیشرو در هر کجای جهان مطرح می باشد. در این مقاله بهینه کاوی حسابرسی داخلی  در کشورهای استرالیا، مالزی و هنگ کنگ مد نظر قرار گرفته است که بر مبنای تجزیه و تحلیل تحقیقات انجام شده در این سه کشور می باشد. تحقیقات انجام شده بر روی مدیران ارشد و مدیران حسابرسی داخلی شرکت ها خود بعنوان مبنایی برای مشخص سازی معیارهای بهینه کاوی و مقایسه بین المللی فرآیند حسابرسی داخلی بشمار می باشد. بر این اساس، تعدادی از مشکلات مرتبط از طریق این تحقیقات مطرح شده اند، که شامل نگرش و شناسایی، وضعت حرفه ای، نقش و چشم انداز، فرصت های مربوط به خط مش و حرفه، آموزش و فراگیری و همچنین نقش آینده حسابرسی داخلی، می باشند. این مقایسه بینش مفیدی را در زمینه حرفه ممیزی یا حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ فراهم آورده است.
 

بهینه کاوی مقایسه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ

 

بهینه کاوی- تعریف
بهینه کاوی به عنوان یک پروسه پیوسته مقایسه و برآورد فرآیند های تجاری سازمانها در مقایسه با سازمانهای پیشرو تجاری در هر کجای جهان به شمار می آید. هدف مشخص نمودن و درک بهترین رویه ها در این زمینه است، که خود مشخص کننده آن است که بهترین راهکار به سادگی میتواند به عنوان بهترین روش اجرایی یک فرآیند تجاری به حساب آید.
بهینه کاوی یک استراتژی تجاری مؤثر بشمار می آید که از نوعی پتانسیل ارتقای کمیت در مبحث حسابرسی داخلی برخوردار می باشد. فرآیند بهینه کاوی بر روی بررسی حیاتی پروسه های حسابرسی موجود تاثیر دارد، که خود می تواند منجر به درک بهتر و حقیقی امور حرفه ای ممیزین شود. علاوه بر این فرآیند بهینه کاوی، که به وسیله ممیزین داخلی تجربه می شود، سبب خواهد شد تا آن ها از دانش و مهارتهای مکفی مورد نیاز، جهت آغاز نمودن و ارتقای بهینه کاوی مناسب در خلال سازمان خود، بهره مند شوند.
 
بهینه کاوی توابع حسابرسی داخلی
همان گونه که بوسیله Julien  مشخص شده است، بهترین راهکارهای جهانی در این زمینه  « Arthur Andersen Global Best Practices » شامل مطالعه و بررسی دپارتمان ها یا واحدهای پیشرو در زمینه حسابرسی داخلی در  ایالات متحده امریکا می باشد. بر این اساس، هشت مورد از بهترین راهکارهای این سازمان های ارشد در خصوص ممیزی داخلی به وسیله Arthur Andersen به شرح ذیل مشخص شده است:
۱- درک مشتریان به گونه ای که بتوان به انتظارات آن ها پاسخ داد:
  • شناسایی مشتریان حسابرسی داخلی و طرفهای ذینفع فرآیند حسابرسی
  • لیست نمودن هر یک از نیازهای مشتریان و انتظارات آن ها و کسب اطلاعات در خصوص احساسات و تمایلات کنونی آن ها در باره عملکرد واحدهای حسابرسی.
  • استفاده از نقطه نظرات مشتریان جهت کمک به تعریف دنیایی از موارد تاثیرگذار در خصوص فعالیت های حسابرسی داخلی.
  • نگاه به حسابرسی داخلی به گونه ای که این واحد در تعامل با سود دهی تجاری و یا در راستای خدمات رسانی به شرکت می باشد:
  • استقرار مشارکتهای تجاری با مشتریان حسابرسی داخلی.
  • کار با مشتریان داخلی همانند مشتریان خارجی یا ارباب رجوع.
  • عملکرد بگونه ای که گویی رقبایی برای فعایت تجاری مشتریان داخلی وجود دارد.

بهینه کاوی مقایسه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ

 

۲- استفاده از مفاهیم کیفیت جهت ارتقای فرآیند حسابرسی:
  • نقشه برداری از فعالیت های موجود.
  • ایجاد فعالیت هایی که قابلیت پاسخ گویی به نیازها و انتظارات مشتریان را داشته باشد.
  • شامل بودن کلیه حسابرسان داخلی در امر ارتقای فرآیند، شامل مشخص نمودن نواحی ارتقاء.
  • ایجاد رویه هایی برای سنجش عملکرد در خصوص فرآیند های جدید.
  • حسابرسی مسایل شغلی همراه با اعمال فرآیند های کنترلی جهت کمک به حداکثر رسانی عملکرد شرکتی:
  • تقریر بیانیه عملکرد جهت تعریف نمودن فعالیت ها بر حسب کلیه سیستم ها: اطلاعات، عملیات، استراتژی و کنترلهای مالی.
  • ایجاد خط مشی منابع انسانی با قابلیت ترکیب تخصص حسابرسی و عملیاتی جهت ایجاد یک پرو فایل جدید حسابرسی.
  • فرآیند گردش متخصصین در دپارتمان حسابرسی داخلی. استقرار این ویژگی به عنوان یک خصیصه مرتبط با فراگیری و آموزش برای مدیران شرکتی.
  • تعیین نقشی جدید برای حسابرسی داخلی به عنوان یک عامل تغییر سازمانی:
  • نشان دادن آن که چگونه فرآیند های متقاطع و توابع مربوطه قابلیت ارائه یک دیدگاه منحصر به فرد برای حسابرسی داخلی در خصوص فرصت ها به منظور تحصیل ارتقای پیوسته را خواهد داشت.
  • توسعه مهارتها در مدیریت تغییر که به عنوان مکملی برای مهارتهای جاری در خصوص تحلیل و ارزیابی به شمار می آید.
  • برقراری ارتباطات پیوسته در داخل دپارتمان و با مشتریان و طرفهای ذی نفع:
  • ایجاد فرآیندی جهت برقراری ارتباطات در زمینه اطلاع رسانی در خصوص یافته های حسابرسی که می تواند فراتر از یافته های کمی در باب آشکارسازی مسائل و راه حل های کیفی مد نظر قرار گیرد- راه حل هایی که می توان آن ها را به مرحله اجرا رساند.
  • کاهش زمان سیکل از طریق اعمال و بخدمت گیری یافته ها در محل کار. استفاده از مستخدمین جهت بحث بر روی یافته ها بر مبنای زمان واقعی تعامل با مشتریان حسابرسی.
  • استفاده از بیان / نطق، همراه با نمودارهای رنگی جهت گزارش دادن یافته ها و توصیه ها.
  • بکارگیری فناوری و سیستم های کاربردی در فرآیند حسابرسی.
  • ارزیابی سیستمهای اطلاعات همراه با عاملهای مالی و عملیاتی در طی فرآیند حسابرسی.
  • ارائه تحلیل ریسک سیستم ها به هر یک از واحدهای حسابرسی / حسابرسان.
  • بکارگیری رویه های حسابرسی فن آوری محور به جای رویه های دستی.
  • استفاده از سیستم های نرم افزاری جهت کمک به حسابرسی به منظور تمرکز بر آن دسته از فعالیت ها یا فرآیندهایی که قابلیت ایجاد داده ها خارج از پارامترهای پذیرفته شده کلی را دارا می باشند.
  • تاکید بر اهمیت رضایت کادر حرفه ای در حسابرسی داخلی:
  • مخاطب قرار دادن مسائل مربوط به کیفیت زندگی به صورت رودررو، با استفاده از مفاهیم کار تیمی مدیریت کیفیت جامع(TQM).
  • استقرار یک رویه برقراری ارتباطات شخصی منظم با کارکنان.
  • انجام تحقیقات رضایت مستخدمین.
  • استقرار فرآیند حسابرسی داخلی به عنوان یک مرحله مهم در خصوص خط مش های مستخدمین.
 
 

بهینه کاوی مقایسه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ

 

بهینه کاوی – حسابرسی داخلی بر حسب مبانی ملی
در این مقاله، تلاشی جهت بهینه کاوی حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ بر مبنای تحقیقات انجام شده بوسیله Cooper و همکاران، در هنگ کنگ، Mathews و همکاران در استرالیا و Mathews و همکاران در مالزی صورت می گیرد.
هدف این بررسی ها فراهم آوردن یک پروفایل در زمینه حسابرسی داخلی در کشورهای استرالیا، مالزی، هنگ کنگ می باشد. این تحقیقات یکسری از مسائل در ارتباط با حسابرسی داخلی شامل نگرش ها و شناسایی، وضعیت حرفه ای، نقش و چشم انداز، فرصت و خط مشی، آموزش و فراگیری و نقش آتی حسابرسی داخلی در این سه کشور را مورد خطاب قرار می دهند. این تحقیقات از بهینه کاوی برای مقایسه بین المللی راهکارهای حسابرسی استفاده می نمایند. علاوه بر این، در این تحقیقات اقدام به مشخص نمودن درک مدیریت و انتظارات از عملکرد حسابرسی داخلی شده است. هر دوی مدیران ارشد اجرایی (CEOs) و مدیران حسابرسی داخلی (IAMs) در این تحقیقات مورد بررسی قرار می گیرند.
 
روش شناسی تحقیقاتی
جمعیت انتخاب شده معرف طیف گسترده ای از شرکتهای خصوصی و دولتی، در محدوده هر یک از کشورهای تحت مطالعه، می باشند. داده های هر تحقیق از طریق پرسشنامه های پست شده حاصل شده است. دو تحقیق مجزا با استفاده از نمونه مشابه برای هر کشور انجام شد. یکی از پرسشنامه ها برای مدیران ارشد اجرایی و پرسشنامه دیگر برای مدیران بخش حسابرسی داخلی مد نظر قرار گرفت. داده های تکمیل شده این پرسشنامه ها با استفاده از بسته نرم افزاری علوم اجتماعی(SPSS) مورد تحلیل قرار گرفته و برای حصول تفاسیر و گزارشات معتبر جدول بندی شد.
نرخ پاسخ
ابزارهای تحقیقاتی به گونه ای طراحی شده بودند تا قابلیت مقایسه تفکرات مدیران ارشد اجرایی با تفکرات مدیران حسابرسی داخلی با توجه عملکرد های این بخش وجود داشته باشد. پرسشنامه های تحقیقاتی به مدیران ارشد اجرایی، در یک محدوده از شرکتها، ارسال شد که شامل شرکتهای لیست شده در بازار بورس، شرکتهای لیست نشده بزرگ، سازمانهای دولتی و سازمانهای غیر انتفاعی بوده اند.
این مقاله یافته های کلی تحقیقات CEO و IAM در هر کشور مورد بررسی را به بحث گذاشته و نسبت به مشخص نمودن مسائل مختلف و بهینه کاوی های حاصله از این نتایج اقدام می کند. با وجود آنکه میزان پاسخ کمتری برای هنگ کنگ و مالزی بدست آمد، محقیق این نتایج را منطقی دانسته که بر مبنای توزیع اطلاعات جمعیتی پاسخ دهندگان بوده و در تعامل با سه کشور تحت بررسی بوده است.
کاربرد هشت مورد از بهترین راهکارهای مشخص شده بوسیله Arthur Andersen & Co
درک مشتریان با قابلیت پاسخگویی به انتظارات آنها
به هنگامیکه یک سازمان دارای حسابرسی داخلی می باشد، مدیریت ممکن است برخی از نقشهای نظارتی را بدان محول نماید، مخصوصاً با توجه به نقش بررسی بخش کنترل داخلی. این عملکرد خاص حسابرسی داخلی در بردارنده یک مؤلفه مجزا در خصوص کنترل  داخلی می باشند که بوسیله پرسنل خاصی که این وظیفه را در داخل سازمان به عهده گرفته اند اجرا شده و هدف از آن مشخص نمودن رویه های کنترلی دیگر داخلی و چگونگی طراحی و عملیات آنها می باشد. در حقیقت، از این تحقیقات مشخص شد که اکثریت عملکردهای حسابرسی داخلی در ارتباط با بررسی کنترل داخلی و کنترل عملکرد سازمانی می باشد. مشتریان حسابرسی داخلی به نظر در مسئله ای شامل می باشند که خود در بردارنده مدیریت سازمانی است و در مقابل به طور کلی خود معرف منافع سازمانی خواهد بود.
نگاه به حسابرسی داخلی بعنوان یک واحد تجاری سود آفرین یا در تعامل با خدمات شرکتی
نتایج تحقیقات در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ نشان دهنده آن است که سازمانها (۴/۷۱، ۷۰/۰ و ۶/۶۱ بترتیب) دارای یکسری از عملکردهای حسابرسی داخلی می باشند. از بین آنهایی که از این خدمات بهره نمی برند، بخش قابل توجهی اینگونه اذعان داشته اند که استقرار چنین رویه هایی را در یک محدوده زمانی سه الی پنچ سال مد نظر دارند. مدیران ارشد اجرایی تحت بررسی قرار گرفته همچنین مشخص ساختند که یک نقش فزاینده ای را در خصوص حسابرسی داخلی مد نظر قرار داده و در این زمینه عملکردهایی چون بررسی های مستقلانه عملیات سازمانی به صورت کارا و ارزیابی تأثیر گذاری مدیریت از جمله وظایف این واحد به شمار می آورند (جدول ۴).
استفاده از مفاهیم کیفیت جهت ارتقای فرآیند حسابرسی
روش های زیادی وجود دارند که بر مبنای آن ها مفاهیم مختلف کیفیت را می توان جهت ارتقای حسابرسی داخلی مورد استفاده قرار داد. با این وجود، مسئله اصلی آن است که آیا حسابرسان داخلی در تطابق با استانداردهای حرفه ای و اخلاقی هستند. این موضوع مشخص شده است که در استرالیا و مالزی، متجاوز از دو سوم از استانداردهای راهکارهای حرفه ای که بوسیله انستیتو حسابرسان داخلی صادر شده است، مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگ کنگ، این در صد معکوس می باشد. جدول ۵ نشان دهنده این ارتباط است.
حسابرسی تجاری همراه با کنترلهای آن جهت کمک به حداقل رسانی عملکرد شرکتی
یک شاخص مرتبط با میزانی که بر مبنای آن مدیران حسابرسی داخلی نسبت به ممیزی عملیات تجاری سازمان های خود اقدام می نمایند، همراه با کنترلهای مربوطه را می توان بعنوان یک ویژگی ترکیبی از نواحی اصلی فعالیت حسابرسی داخلی بشمار می آید. در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ، نواحی اصلی فعالیت های حسابرسی شامل حسابرسی های مالی و حسابرسی های حوزه های عملیاتی می باشد.
ایجاد یک نقش جدید برای حسابرسی داخلی به عنوان یک عامل تغییر سازمانی
مشاهدات در خصوص نقش های جدید برای حسابرسی داخلی از طریق سؤالی از مدیران ارشد اجرایی جهت پیش بینی تغییرات در زمینه نقش حسابرسی داخلی در خلال ۳ الی ۵ سال آینده مورد بررسی قرار گرفت. در این زمینه بر روی نقش حسابرسی داخلی به عنوان یک بازبین مستقل کارایی عملیاتی در داخل سازمان ها تاکید شده است. هنوز نیز بخش قابل توجهی از مدیران ارشد اجرایی عقیده دارند که تاکید بیشتری بر روی عملکرد حسابرسی داخلی وجود داشته و یا به صورت حداقلی تغییری در نقش سنتی عملکرد حسابرسی داخلی به وجود نیامده است (یعنی برآورد مستقلانه کنترل داخلی و حراست از دارایی ها).
برقراری ارتباط به صورت منظم در داخل دپارتمان و با مشتریان و افراد ذینفع
یک بهینه کاوی مهم در اینجا اطمینان از این موضوع می باشد که توصیه های حسابرسی کاملا بر مبنای استدلال بوده و مفید می باشند. چنین موردی به طور معمول با توجه به میزانی که مدیریت بدان توجه دارد و اقدام به اجرای یافته های حسابرسی داخلی می نماید بازتاب می یابد.
جامعیت مسائل فناوری و کاربردهای آن در فرآیند حسابرسی
یکی از مسائل مرتبط با بهینه کاوی به کارگیری حسابرسی فن آوری- محور به جای حسابرسی های دستی می باشد. در حقیقت حسابرسان داخلی در کل این سه کشور به نظر در باره این موضوع از رضایت کمتری برخوردار می باشند.
به هنگامی که از مدیران حسابرسی داخلی در خواست شد تا نسبت به شناسایی مشکل اصلی در خصوص حسابرسی داخلی خود اقدام نمایند، کمبود تخصص حسابرسی EDP به عنوان مشکل به وسیله ۴/۴۱% از مدیران حسابرسی در کشور استرالیا، ۴/۴۲% در هنگ کنگ و ۷/۶۲% در مالزی بیان شد. به هنگامی که دلیل عدم استفاده از کامپیوتر و برنامه های کمکی آن (CAATs) سؤال شد، برخی از تفاوتهای قابل توجه مشخص گردید. در استرالیا، عدم تجربه کافی پرسنل به عنوان دلیل این موضوع به وسیله ۷/۳۴% از مدیران حسابرسی داخلی عنوان شد، در حالی که ۸/۳۳% آنها همچنین منابع ناکافی مالی را به عنوان مشکل بر شمرده اند. در مالزی، عدم وجود تجربه کافی در بین کارکنان در بردارنده نرخ ۰/۴۶% بوده است و منابع ناکافی مالی نرخ  ۴/۱۵%  را شامل شده است. با این حال، در هنگ کنگ عدم وجود تجربه کافی از سوی کارکنان نرخ ۹/۲۵% با توجه به  عدم استفاده از CAATs را شامل گردیده، اما مجموعه قابل توجه ۶/۵۵% مدیران حسابرسی  نیز منابع ناکافی مالی را به عنوان دلیل اصلی برشمرده اند.
 
تاکید بر اهمیت  رضایت کادر حرفه ای در حسابرسی داخلی
روش های زیادی وجود دارند که بر مبنای آن ها می توان نسبت به حصول بهینه کاوی اقدام نمود. مثال های مربوطه عبارتند از: ایجاد یک ارتباطات شخصی متعارف و منظم  بین کارکنان و مشخص نمودن موقعیت حسابرسی داخلی به عنوان یک مرحله مهم در حرفه مستخدمین. یکی از راهکارهای حاصل آوردن این رویه های استاندارد چرخش متخصصین در دپارتمان حسابرسی داخلی و مشخص نمودن ویژگی های آن به عنوان یک سابقه آموزشی می باشد.

بهینه کاوی مقایسه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ

 

نتیجه گیری
جوهره بهینه کاوی جستجوی بهترین عملکرد از طریق مقایسه با دیگر سازمان ها می باشد. نتایج تحقیقات انجام شده در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ فراهم آورنده مبنایی برای مقایسه، بر حسب مبانی ملی، و با توجه به ادراکهای اشخاص در خصوص نقش حسابرسان داخلی، رویه های آموزشی و توسعه عملکردهای حسابرسی داخلی می باشد.
بهینه کاوی به عنوان یک ابزار قدرتمندی بشمار می آید که غالبا از طریق حصول بینش از بهترین رویه های کاربردی سازمان های دیگر و به کار گیری آن ها در محیط تجاری سازمانی خود قابل اعمال می باشد. به منظور انجام این مهم بر مبنای مقایسه کشوری، ما تنها میتوانیم نگاه خود را معطوف به تصاویر کلان در این زمینه نماییم. با این وجود، چنین دیدگاهی صرفا قابلیت فراهم آوردن بینشی مفید و قابل توجه در خصوص حرفه حسابرسی داخلی در استرالیا، مالزی و هنگ کنگ را نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.