مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

شماره      
۱۲۳
کد مقاله
MNG123
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تاثیر استراتژیک توسعه محصول جدید بر روی مشارکت در صادرات
نام انگلیسی
Strategic impact of new product development on export involvement
تعداد صفحه به فارسی
۳۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۷
کلمات کلیدی به فارسی
بازارهای صادرات، تجارت جهانی، توسعه محصول، چرخه تولید، برتری رقابتی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Export markets, International business, Product development, Production cycle,
Competitive advantage
مرجع به فارسی
ژورنال بازاریابی اروپا، دانشگاه تولدو، اوهایو، ایالات متحده
دانشگاه ایالتی وینی، دترویت، میشیگان، ایالات متحده
امرالد
مرجع به انگلیسی
The University of Toledo, Toledo, Ohio, USA, Wayne State University, Detroit, Michigan, USA; European Journal of Marketing; Emerald
کشور
ایالات متحده

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

 

تاثیر استراتژیک توسعه محصول جدید بر روی مشارکت در صادرات
چکیده
هدف- این تحقیق بدنبال ارزیابی اهمیت مدت چرخه توسعه محصول جدید برای شرکت هایی است که استراتژی دنبال کردن صادرات را بعنوان وسیله ای برای کسب و تقویت برتری رقابتی، اعمال می‌کنند.
طرح ریزی/روش/رویکرد– بخاطر اهمیت مشارکت اجرایی در تصمیمات استراتژیک بازار بین المللی، با استفاده از رویکرد اطلاع رسانی کلیدی یک نمونه گیری پستی برای انتخاب مدیران ارشد شرکت های تولیدی آمریکایی، مورد استفاده قرار گرفت.
یافته ها- این تحقیق، از این استدلال پشتیبانی می کند که قابلیت توسعه سریع تر محصول جدید باید برای شرکت هایی که بدنبال درجه بالاتری از مشارکت در صادرات هستند افزایش یابد. بعلاوه اهمیت یکپارچه کردن بازار، تحقیق و توسعه (R&D)، و عملیات مهندسی برای توسعه برتری رقابتی پر رنگ  می شود.
محدودیت ها/ استنباط های تحقیق- نتایج باید بعنوان نتایج اکتشافی، تفسیر شوند، چرا که این الگو بر اساس شرکت های تولیدی ایالات متحده بوده است. تحقیق مضاعفی برای آزمایش تاثیرات متغیر محصول جدید و مدت چرخه اصلاح/ توسعه  مشارکت در صادرات و شاخص‌های دیگر عملکرد نیاز است.
استنباط های عملی- این تحقیق، اهمیت نظریه منبع- محور برتری رقابتی، مدت چرخه توسعه محصول جدید بعنوان عامل تعیین کننده مشارکت در صادرات و برتری رقابتی برای شرکت هایی که بدنبال فرصت‌های جهانی هستند را نشان می دهد. این مطلب بیان می کند که قابلیت های توسعه محصول فاکتور تعیین کننده مهمی برای سطح مشارکت در صادرات نیستند.یافته ها نشان می دهند که توانایی تو سعه محصولات رقابتی، سریع تر از رقبای دیگر پیش نیازی برای مشارکت در صادرات است.
اصالت/ ارزش- این تحقیق بیان می کند که سرعت توسعه محصول جدید شرط اولیه مشارکت در صادرات است و اینکه مقیاس‌های مدت چرخه توسعه محصول جدید بطور معناداری با کسب موقعیت رقابتی کلی شرکت در بازارهای جهانی  رابطه دارند.
کلمات کلیدی- بازارهای صادرات، تجارت جهانی، توسعه محصول، چرخه تولید، برتری رقابتی.
نوع مقاله- مقاله تحقیقاتی
 

 

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

 

 
مقدمه
دو مورد از مهم ترین نیروهایی که چرخه اقتصاد را در چند دهه اخیر به حرکت درآورده‌اند، پدیده جهانی سازی بازار و توانایی شرکت ها در جهت توسعه سریع محصولات برای مشتریان بوده است. شرکت هایی که برای سازگار کردن خود با این دو نیروی رقابتی تلاش می کنند، باید قابلیت بهره گیری از فرصت های بازار خارجی، بوسیله حرکت سریع به سمت فرآیند توسعه محصول، را داشته باشند، که این امر باید از طرح اولیه تا تولید و سپس بازاریابی آن و در نهایت عرضه محصول هم در بازارهای داخلی و هم خارجی، در نظر گرفته شده و پیاده شود.
هیچ شرکتی از این دو نیرو مصون نیست. عدم موفقیت یک شرکت، به هر بزرگی، در واکنش سریع به فرصت های مطرح شده، موقعیت رقابتی را برای کشف و استفاده شرکت های دیگر باقی می گذارد.
بعلاوه، محتمل تر است شرکت هایی با شهرت خاص برای نوآوری در محصول جدید سفارشات از پیش ناخواسته ای را جذب کنند؛ که نشان داده شده است، برخی محققین به این سفارشات ناخواسته با نام”نقاط محرک” که باعث می شود تا مدیریت کارخانه بطور جدی به صادرات بعنوان یک استراتژی بنگرد، اشاره می کنند. از دید مشتری شرکت هایی که رکورد ثبت شده ای در توسعه سریع محصول جدید دارند برای مشتری ارزش بیشتری قائلند. این ارزش بخاطر این است که از این شرکت ها انتظار می رود تا مقام اول را در عرضه محصولات در بازار آینده داشته باشند، بنابراین به مشتری اجازه خرید مستمر یا بالا بردن موقعیت رقابتی خود را می دهند.
هدف این تحقیق ارزیابی اهمیت دوره توسعه محصول جدید برای شرکت هایی است که دارای یک استراتژی پیگیری صادرات بعنوان وسیله دستیابی و تقویت برتری رقابتی هستند. بویژه، این تحقیق مدت چرخه توسعه محصول جدید را بررسی کرده و رابطه بین مدت چرخه توسعه محصول جدید در شرکت هایی با سطوح مختلف مشارکت در صادرات را ارزیابی می کند.

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

 

دورنمای نظری
گفته می شود که سوال اساسی در تدوین استراتژی تجارت بین المللی این است که ” چگونه یک شرکت می‌تواند به برتری رقابتی دست پیدا کرده و آن را تقویت کند؟” دستاورد مهم در درک مفهوم برتری رقابتی، توسعه نظریه بر پایه منبع برتری رقابتی است. تئوری بر پایه منبع ادعا می کند که برتری رقابتی از طریق مالکیت و گسترش ترکیبات منحصر بفرد منابع موجود در یک شرکت به دست می آید. این ترکیبات خاص منابع به شرکت ها اجازه می دهند تا شایستگی ها یا توانایی های خاصی را گسترش دهند. همین شایستگی‌ها است که بعدها شرکت را قادر می سازد تا استراتژی های بازاریابی مختلفی را بطور موفقیت آمبز دنبال کند. در این صورت، هم شایستگی توسعه سریع محصول جدید و هم گسترش بازار جهانی به کمک صادرات این امر را موجب شده است. این شایستگی ها شرکت را در موقعیتی قوی در مقایسه با رقبایش قرار می دهد. ترکیب همکاری ِ این منابع داخلی، اساس و پایه های عملکرد صادرات شرکت و استراتژی بازاریابی آنها را تشکیل می‌دهد.
مدت چرخه توسعه محصول جدید
توسعه محصول اینگونه تعریف می شود: فرآیندی که بوسیله آن یک شرکت داده هایی را در مورد فرصت‌های بازار و امکانات فنی، به اطلاعات لازم برای تولید محصول تجاری تبدیل می کند. مفهوم سرعت و کاهش دوره توسعه محصول در نهایت هم دوره تغییر مهندسی محصول از زمان شروع پروژه تا تکمیل نهایی آن به درستی اندازه گیری می شود. دوره توسعه سریع محصول جدید مزایای بسیار زیادی را برای شرکت به ارمغان می آورد، این مزایا شامل مزیت پیشگام بودن، افزایش عمر فروش، برگشت کمتر، و پاسخ دهی بهتر به مشتری می شود.
محققان چندین شیوه ایجاد محصول جدیدی را کشف کردند که به شرکت برای کاهش دوره کمک کرده و یا روی آن تاثیر می گذارد. این شیوه ها شامل مشارکت مشتری، مشارکت تامین کننده، استفاده از تکنولوژی اطلاعات و مهندسی همزمان می شود. مشارکت مشتری در اوایل فرآیند توسعه محصول می تواند به درک جزئی تری از کاربرد محصول و خصوصیات بیانگر پتانسیل بازارکمک کند که این امر شرکت را قادر می سازد تا درک بهتری از درخواست های مشتری داشته باشد. مشارکت مشتری در فرآیند توسعه محصول می تواند از تغییرات طراحی پرهزینه و زمان بر، که باعث افزایش قابل توجه مدت چرخه توسعه محصول جدید می شود، جلوگیری کرده یا آن را کاهش دهد.

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

 

انواع محصولات
نوع محصول تحت توسعه، فاکتوری مهم در تعیین دوره توسعه محصول است. بسته به پیچیدگی طراحی محصول و ویژگی های محصول، ممکن است تا نیمی از زمان توسعه محصول توسط فعالیت های پیش از توسعه، کاهش یابد. اگر ویژگی های نو آورانه زیادی به محصول اضافه شود، سرعت توسعه محصول می تواند بطور عکس تحت تاثیر قرار گیرد. بعلاوه، محصول در خلاء یا خیال وجود ندارد، اما معمولا بخشی از لیست محصولاتی هستند که وقتی تولید شدند، ممکن است عناصری از فرآیند تولید را با محصولات دیگر به اشتراک بگذارند. سه دسته ای که به هنگام در نظر داشتن مدت چرخه توسعه محصول جدید مهم هستند، مدت چرخه تمامی محصولات، مدت چرخه تولیدات نوآورانه یا بدیع و مدت چرخه گسترش و اصلاح محصولات هستند.
تولید کننده / سازنده تجهیزات اصلی
یکی از مسائل مهم، تولید کردن یا ساختن تجهیزات اصلی (OEM) است. محصولات OEM، اغلب پروژه‌هایی بزرگ و نوآورانه هستند که شامل محصولاتی می شوند که برای مشتریان با سطح توقع بالا تولید شده ند. با این حال،  به شرط آن که تامین کننده وابستگی شدیدی به OEM نداشته باشد، این مورد را می‌توان یک عامل دارای ریسک نسبتا اندک محسوب کرد.
بیشتر مواد تشکیل دهنده و بخش های OEM با تیراژهای بسیار بالا بر مبنای قرارداد خریداری می شوند. این دسته محصولات OEM بطور افزایشی بر اساس سلیقه مشتری، سفارش داده شده اند. بویژه وقتی که اجزای سفارش داده شده در محصول جدید گنجانده شده باشند، قابلیت ایجاد محصول جدید و دوره آن نقشی مهم تر در تعاملات خرید ایفا می کند. در مواردی که اجزا طبق سفارش آماده شده باشند ویژگی های جزئی طراحی محصول می تواند بوسیله OEM ها آماده شود. در اغلب موارد از تامین کنندگان درخواست می شود تا ویژگی های محصول را برای OEM ها ایجاد و طراحی کنند. در این صورت قابلیت های توسعه و طراحی محصول تامین کننده و مدت چرخه توسعه محصول، برای تکمیل موفقیت آمیز قرارداد خرید بسیار حیاتی است.

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

 

مشارکت در صادرات
در این دوره جهانی شدگی بازارها و تولید، این امر برای شرکت ها بسیار مهم است که راه های متنوع ورود به بازارهای خارجی را کشف کنند. یک راه نسبتا راحت و مطمئن برای ورود به بازارهای خارجی، صادرات است. هرچه شرکت ها مشارکت بیشتری در صادرات داشته باشند، برای دنبال کردن فرصت های جهانی ِ دیگر مستعدتر می شوند. در بررسی اصلی آنها، درباره مدل های فرآیند جهانی شدن، Leonidou و Katsikeas، یازده مطالعه تجربی بزرگ مرتبط با  توسعه صادرات را آنالیز کردند. آنها نوشتجات مربوط به الگوهای توسعه، ساختار، و محرک های فرآیند که شامل تسهیل کننده ها و بازدارنده ها می ‌شدند را بررسی کردند. آنها به دیگر متغیرهایی می‌اندیشند که بر روی فرآیند، از جمله کاراکترهای مدیریت، سبک مدیریت، موضوع های مرتبط با بازار و تعیین کننده های سازمانی مانند اندازه، منابع و نیازهای اطلاعاتی، تاثیر می‌گذارند.
توسعه فرضیه ها
تکنولوژی به کار گرفته شده توسط شرکت ها مدت زیادی است که بعنوان یک عامل مهمِ تعیین کننده موفقیت صادرات پیشنهاد شده است. بعلاوه، توانایی شرکت برای استفاده از تکنولوژی نیز برای تطبیق تولیداتش بعنوان یک عامل تعیین کننده موفقیت در صادرات پیشنهاد شده است. Li و دیگر محققین به این نتیجه رسیدند که شرکت ها زمانیکه تلاش های یادگیری خود را در یک بازار خارجی افزایش می دهند، شانس موفقیت محصول جدید را بهبود می بخشند. با توجه به طبیعت متفاوتِ OEM و بازارهای مصرف کننده، ارتباط بین چرخه تولید و موفقیت صادرات ممکن است بسته به درجه تمرکز ِ بازار های OEM متفاوت باشد.

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

 

روش  بررسی
روش جمع آوری اطلاعات انتخاب شده برای استفاده در این تحقیق یک نمونه گیری پستی بود. بنابر این از یک رویکرد خبری اصلی، در انتخاب افراد برای نمونه گیری استفاده شده بود. اعضا نمونه مورد بررسی، مدیران اجرایی با رتبه بالا در شرکت های تولیدی ِ ایالات متحده بودند. آنها بخاطر اهمیت مشارکتشان در تصمیم گیریهای استراتژی بازاریابی جهانی شرکت انتخاب شدند.
نمونه
سه گروه صنعتی در این تحقیق استفاده شدند: ماشین آلات غیرالکتریکی، ماشین آلات الکتریکی و الکترونیکی، و ابزار های اندازه گیری، بررسی و کنترل. ماشین آلات غیرالکتریکی، بواسطه آنکه تکیه گاه اصلی صادرات در ناحیه ارزیابی هستند، انتخاب شدند. سطح صادرات بوسیله این گروه صنعتی، بخاطر رقابت شدید، در حال کاهش است. گروه ماشین آلات الکتریکی و الکترونیکی و گروه ابزارهای اندازه گیری، بررسی و کنترل، بخاطر پتانسیل آنها برای بازاریابی جهانی انتخاب شدند.
روش کار
پرسشنامه تحقیق به آدرس مدیر اجرایی شرکت های انتخاب شده فرستاده شد. دو هفته بعد از ارسال اولیه، مکاتبه مجددی به همه شرکت ها فرستاده شد و به آنها تاکید گردید تا پرسشنامه را کامل کرده و برگردانند. موج دوم پرسشنامه ها دو ماه بعد از ارسال اولیه به همه کسانی که پاسخ را نفرستاده بودند فرستاده شد.۱۰۲ پرسشنامه قابل استفاده دریافت شد این میزان پاسخ گویی، برابر ۳۶٫۶% بود. میزان پاسخ گویی در این تحقیق، مشابه یا کمی بالاتر از تحقیقاتی بود که در نمونه گیری های بزرگ دیگر از مدیران گرفته می‌شد. برای ارزیابی تمایل به عدم پاسخگویی، مقایسه ای بین گروه های کد SIC دو رقمی و تعداد کارمندانشان صورت گرفت. نتیجه آزمون “چی دو”  یا آزمون مجذور کای (p>0.05)، در همه موارد، بیانگر شاخص پاسخگویان برای چارچوب نمونه بودند. اکثر شرکت های پاسخ دهنده نسبتا کوچک بودند، فقط ۶٫۹ درصد از این شرکت ها بیش از ۲۵۰ کارمند داشتند.
برآورد
مدت چرخه ایجاد محصول جدید با استفاده از معیار سنجی ۵ آیتمی سنجیده شد. این آیتم مدت چرخه ایجاد محصول جدید را نسبت به رقبای شرکت در بازار کار اصلی آنها ارزیابی کرد. فرم اندازه گیری این عملکرد نسبت به رقابت آنها از Narver و Slater اقتباس شده است. عدد “۱” نشان دهنده طولانی ترین زمان بود، در حالیکه عدد “۵” کوتاه ترین زمان را نشان می‌داد. موارد زیر، حوزه سوالات مدت چرخه توسعه محصولات جدیدی هستند که در تحقیق آمده بودند. برای همه محصولات، برای همه محصولات نوآورانه،و برای گسترش و اصلاح محصولات، مقیاس تک آیتمی مشارکت در بازاریابی صادرات به کار گرفته شد. این مقیاس، میزان مشارکت در صادرات و استراتژی دنبال شده در بازارهای جهانی را ارزیابی می‌کند.

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

 

نتایج
تحلیل رگرسیون، برای ارزیابی تاثیرات مدت چرخه محصول جدید، فروش بازار OEM و تعامل بین تاثیرات مدت چرخه محصول جدید و فروش بازار بر روی مقادیر وابسته استفاده شد. سه تحلیل مجزا با استفاده از مشارکت در صادرات و ۲ مقیاس موفق صادراتی اجرا شد. جدول ۱ میانگین مقادیر مدت چرخه توسعه محصول جدید، برای همه محصولات، محصولات نوآورانه، و گسترش/اصلاح محصولات، را نشان می دهد. شرکت های پاسخ دهنده دارای میانگین بالاتری در مدت چرخه گسترش/اصلاح محصولات در مقایسه با مدت چرخه محصولات نوآورانه بودند.
 
تاثیر بر مشارکت در صادرات
جدول  ۲ نتایج تحلیل رگرسیون برای آزمایش ارتباط خطی مدت چرخه توسعه محصول جدید و مشارکت در صادرات را نشان می دهد. فروش بازار OEM و تعامل آن با مدت چرخه توسعه محصول جدید برای تعدیل تاثیر فروش OEM روی متغیرهای وابسته، در معادله رگرسیون منظور شده است. الگوی کلی رگرسیون برای تمام مدت چرخه محصول در مرحله ۰٫۰۵ معنی دار نبود.
تاثیر روی عملکرد صادرات
جدول های ۳ و ۴ نتایج تحلیل رگرسیون را نشان می دهد که رابطه خطی مدت چرخه توسعه محصول جدید و عملکرد صادرات را  مورد آزمایش قرار می‌دهد. فروش بازار OEM و تعامل آن با مدت چرخه ایجاد محصول جدید به منظور تعدیل تاثیر فروش بازار OEM روی متغیرهای وابسته، در معادله رگرسیون شامل شده اند.

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

 

مباحث
این تحقیق بر اساس مطالعات محققینی بنیان شده است که پیشنهاد می‌کنند که قابلیت توسعه محصول جدید منبع مهم برتری رقابتی بشمار می‌آید. این تحقیق بطور ویژه این مبحث عمومی را که مدت چرخه توسعه محصول جدید هم برای مشارکت در صادرات و هم در عملکرد مهم است را آزمایش می کند. نتایج این مطالعه تصدیق می کند که سرعت توسعه محصول جدید منبع برتری رقابتی است و تاثیر استراتژیک مهمی دارد. سرعت توسعه محصول جدید بطور معناداری با سطح مشارکت در صادرات شرکت مرتبط است . نتایج، قویا تاکید کننده ترکیب آن چیزی است که در مباحث مشارکت جهانی، برتری رقابتی منبع-محور، و توسعه استراتژی بازاریابی صادرات  شناخته شده است. به نظر می رسد که سطح مشارکت در صادرات بر مبنای توسعه قابلیت های سریع محصول و همچنین عوامل دیگر است. شرکت های صادر کننده با فروش کمتر در بازار OEM، دوره های تولید نوآورانه کوتاه و مدت چرخه کوتاه تر در محصول اصلاح شده، تمایل چندانی به مشارکت در صادرات ندارند.
محدودیت های این تحقیق
نتایج برگرفته شده از این تحقیق بخاطر ماهیت نمونه گیری باید بعنوان مواردی پیشنهادی تفسیر شود. عمومیت دادن  یک نمونه گیری آمریکایی-محور بعنوان الگویی برای عملکرد شرکت ها در مناطق دیگر دنیا خطر ساز است. تحقیقات آینده باید این مطالعه را بوسیله توسعه اطلاعات مضاعف از دیگر مناطق و صنعت‌ها گسترش دهد، بطوری که این یافته ها تعمیم داده شوند. تحقیقات آینده همچنین باید یافته های این مطالعه را بوسیله یک طرح طولی، بمنظور ایجاد روابط دقیق تر و شفاف تر بین سرعت توسعه محصول جدید، مشارکت در صادرات، و موفقیت، مورد آزمایش قرار دهد. تحقیقات مضاعفی، بمنظور آزمایش تاثیرات مختلف مدت چرخه محصول نوآورانه و مدت چرخه اصلاح/گسترشِ مشارکت در صادرات و دیگر شاخص‌های کارایی تجارت، مورد نیاز هستند.

تاثیر استراتژیک توسعه محصول بر مشارکت صادرات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.