مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تحقیقات بافندگی الیاف کربن

تحقیقات بافندگی الیاف کربن

تحقیقات بافندگی الیاف کربن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۸۰
کد مقاله
TXT80
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تحقیقات نظری و فرآیندهای مرتبط با بافندگی الیاف کربن
نام انگلیسی
The Theoretic and Practices of Weaving of Carbon Fiber
تعداد صفحه به فارسی
۱۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۲
کلمات کلیدی به فارسی
بافندگی الیاف کربن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Weaving of Carbon Fiber
مرجع به فارسی
انستیتو منسوجات- شانگهای چین
مرجع به انگلیسی
Textile world conference
کشور        

 

تحقیقات نظری و فرآیندهای مرتبط با بافندگی الیاف کربن

چکیده
الیاف کربن بطور گسترده‌ای بواسطه خصیصه‌های قابل توجه آنها در فیلدهای بسیاری بکار گرفته شده است نظیر شدت یا فشردگی بالا، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت دمایی بالا قابلیت انبساط‌پذیری پایین، ضد ـ ساییدگی، عایق حرارتی و غیره. الیاف کربن و اجزای آنها تشکیل دهنده سیستمی از مواد جدید هستند و منسوجات تولیدی آنها از جمله ضروریات امروزه بشمار می‌آیند. با این وجود، معایب خاصی نیز در این زمینه وجود دارد نظیر حالت کرکی شدگی، بلوکه شدگی و استحکام برشی پایین. چنین مواردی مشکلات فنی را در زمان بافندگی سبب می‌شوند. این مقاله نسبت به خلاصه سازی عملیات مرتبط با تولید الیاف کربن بصورت عملی در کارخانجات داخلی اقدام نموده و مباحث بیشتری را در زمینه فرآیندها، نوآوری ادوات و پارامترهای فرآیند از نظر تئوریکی مطرح می‌نماید.
الیاف کربن بطور گسترده‌ای بواسطه خصیصه‌های قابل توجه آن مورد استفاده قرار گرفته است که نمونه‌هایی از آنها مقاومت و شدت بالا، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت دمایی بالا، قابلیت انبساط‌پذیری پایین، ضد ـ ساییدگی، عایق حرارتی و قابلیت تشکیل سیستمی از مواد جدید می‌باشد که در آن منسوجات الیاف کربنی نقش ضروری را ایفا می‌کنند. الیاف کربن که در بازارهای داخلی استفاده می‌شوند عمدتا ناشی از واردات از آنسوی دریاها می‌باشند. کیفیت الیاف کربن خانگی بسیار کمتر از انواع وارداتی آن می‌باشد.

تحقیقات بافندگی الیاف کربن

 

۱- فرآوری
الیاف کربن نوعی از فیلامنت با تاب خوردگی صفر می‌باشد. این الیاف ممکن است معایب زیادی همچون کرکی‌شدگی، تجمع یافتگی و استحکام برشی پایین را به بار آورد. کلیه این عوامل نامساعد موجب بروز مشکلات فنی در طی اعمال فرآیندهای بافندگی می‌شود. در صورتی که فرآیند تولید سنتی (دوفینگ یا تعویض بوبین در ماشین فاخ، چله‌کشی، آهارزنی، شانه‌زنی، بافندگی) صورت پذیرد، معایبی چون کرکی‌شدگی، بلوکه شدگی، تاب‌خوردگی و پارگی انتهایی ممکن است در کلیه فازها پیش آید، مخصوصا در مراحل تعویض بوبین و چله‌کشی. مسایلی همچون نوع مواد و انحنای غلتک شیادار یا سرعت تعویض بوبین باعث بروز مسائل حادی در تولید الیاف کربن می‌شود.

تحقیقات بافندگی الیاف کربن

 

۲- نوع پایه‌های قفسه – بوبینهای بافندگی جلوی دستگاه
دو روش برای باز کردن نخ تار از پایه جلوی دستگاه وجود دارد. باز کردن از بخش انتهای نخ  یا Over-end  و باز کردن از سمت نخ تار یا Warp-wise. در حالت دوم مجموعه قابل انعطافی از بوبین نخ داریم. تنش بافندگی باعث گردش بوبین شده و بر این مبنا نخ باز شده و به دستگاه تغذیه می‌شود. از این طریق، کشش چله باعث امکان پذیری باز شدن نخ می‌شود. بسته نخ از وسط و انتهای بخش پایه سیستم به مسیر شروع راه یافته و باید بسمت شانه هادی عبور نماید که گاها باعث بالا آمدن و پارگی نخ می‌شود که چنین عملی برای بافندگی مناسب نیست.

تحقیقات بافندگی الیاف کربن

 

۳- تنش (نیروی بافندگی)
در طول فرآیند بافندگی دو نوع بخش تنشی بر روی نخ وجود دارد (۱) بخش غیر تنشی از محل قرارگیری پایه‌های قفسه جلوی دستگاه تا پشت دستگاه که در آن اصطکاک کمی بین الیاف تاری و سطح راهنما بواسطه فرآیند بدون تنش باز شدن نخ‌ها وجود دارد. این مرحله عمدتا برای کاهش مقدار بالا آمدن نخ و پارگی ایجاد می‌شود. (۲) قسمت دارای تنش از پشت دستگاه قسمت قوسی شکل بسمت غلتک چین‌خوردگی که برای برآورده سازی ضروریات بافندگی لازم است تا تنش خاصی بر روی الیاف وجود داشته باشد.

تحقیقات بافندگی الیاف کربن

 

۴- سرعت عملیات
الیاف کربن استحکام برشی پایینی دارند. اگر سرعت شروع بافندگی خیلی زیاد باشد، در زمان حرکت الیاف از میان بخشهای و ماسوره‌های فلزی و روزنه‌ها یا سوراخای وسز میل‌میلک اصطکاک سنگین خواهیم داشت که باعث ایجاد پارگی خواهد شد. سرعت بالای بافندگی نیروی ضربه‌ای دارد که باعث افتادن الیاف شده و مشکلات بافندگی و افت کیفیت را سبب می‌شود. برای رفع آن باید بازوهای مارپیچی بلندی را ایجاد کرد و سرعت بافندگی را کاهش داد.

تحقیقات بافندگی الیاف کربن

 

۵- فرآیندهای کنترلی نظارتی
برای تولید پارچه‌های کربن، دو اپراتور برای یک دستگاه لازم است که یکی جلو و دیگری پشت دستگاه باشد. کارگر جلویی پاسخگوی کیفیت سطح پارچه‌ می‌باشد تا معایب آن بحداقل برسد و این تضمین حاصل شود که محصول بدون نیاز به اصلاح بیشتر روانه بازار گردد. وی همچنین مسئول تنظیف ماسوره فلزی و سوراخ‌های وسط میل‌میلک در دستگاه می‌باشد. کارگر پشت دستگاه باید اجزای کوچک پشمی شکل و ضایعات دیگر را در قوس پشت دستگاه تمیز کند. همچنین باید مراقب جایگاه قرارگیری بسته‌ها باشد تا انحرافات و مشکلات را بموقع تشخیص دهد.

تحقیقات بافندگی الیاف کربن

 

۶- یادداشت نویسنده
تولید پارچه‌های الیاف کربن و کار با سیستم آن هنوز در مراحل ابتدایی  خود در کشور چین بوده و فاصله زیادی تا پیشرفت در این زمینه وجود دارد. بر این اساس، روشهای تولید پارچه‌های الیاف کربنی در مقیاس کوچک، مطالعات و آزمایشات بیشتری در زمینه مراحل تولید، تنشهای بافندگی، سرعت فرآیند و غیره را طلب می‌نماید تا تولید کنندگان بتوانند بخوبی از آن استفاده نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.