مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

اصطکاک حرارتی مکانیکی ویسکوالاستیک

اصطکاک حرارتی مکانیکی ویسکوالاستیک

اصطکاک حرارتی مکانیکی ویسکوالاستیک – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فیزیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فیزیک - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۱۹
کد مقاله
PHY19
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تفسیر خوشبینانه قانون اصطکاک جفت‌ شدگی حرارتی – مکانیکی در تغییر شکل برشی مواد ویسکوالاستیک
نام انگلیسی
An Optimistic interpretation of friction law from thermal-mechanical coupling in shear deformation of viscoelastic material
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
قانون اصطکاک، جفت‌شدگی گرما، تغییر شکل لایه‌ای مواد، یسکوالاستیک
کلمات کلیدی به انگلیسی
friction law,  thermal-mechanical coupling, shear deformation, viscoelastic material
مرجع به فارسی
مرکز علوم و تکنولوژی دریایی، ژاپن
مرجع به انگلیسی
Marine Science and Technology
کشور
ژاپن

تفسیر خوشبینانه قانون اصطکاک جفت‌ شدگی حرارتی – مکانیکی در تغییر شکل برشی مواد ویسکوالاستیک

چکیده
یک مدل حرارتی _ مکانیکی از تغییر شکل برشی مواد ویسکوالاستیک بعنوان جایگزینی برای مقاومت اصطکاکی ایجاد شده است. فرض می‌کنیم که تغییر شکل برشی لایه‌های یک بعدی یک ماده ویسکوالاستیک ماکسولی با سرعت ثابت U و دمای ثابت  در مرزها تشکیل شده است. سرعت کرنش در اثر تغییر شکل ویسکوز هم به دما و هم به تنش برشی بستگی دارد. بعلت رقابت بین گرم شدگی اصطکاکی و سرد شدگی هدایتی، دمای داخل لایه‌ها افزایش می‌یابد. نتایج ما نشان می‌دهند که (۱) علامت  هنگامی که U افزایش می‌یابد از مثبت به منفی تغییر می‌کند که در اینجا  تنش برشی در حالت پایدار می‌باشد و (۲) با افزایش  سرعت ورودی در بالای جایی که علامت  منفی است افزایش می‌یابد. این نتایج این مطلب را می‌رساند که حد لبه پایینی منطقه زلزله خیز با تغییر در علامت  که ناشی از افزایش دمای وابسته به عمق می‌باشد، قابل تشخیص است.
 

اصطکاک حرارتی مکانیکی ویسکوالاستیک

 

مقدمه
عموما معلوم شده است که دلیل اینکه زلزله‌ها فقط در داخل بالاترین بخش زمین اتفاق می‌افتند (بجز زلزله‌های عمیق در قطعات فرو رفته) شرایط محیط نظیر دماست که وقوع ناپایداری لغزشی را در داخل بخش سطحی لیتوسفر محدود می‌کند. بنابراین برای مطالعه تاثیر دما بر روی رفتار لغزشی، دانستن محلها و یا محدوده عمق منطقه زلزله خیز بسیار مهم است. در این مقاله، یک مدل فیزیکی ساده را ارائه می‌کنیم که سرعت لغزندگی و نتش را توضیح می‌دهد تا این موضوع را بررسی کنیم که دما چگونه بر رفتار لغزشی تاثیر می‌گذارد.
توصیف مدل
تغییر شکل برشی یک ماده ویسکوالاستیک ماکسولی همانگونه که در شکل (۱) نشان داده شده با یک عدد پرانتل نامعین در یک لایه با نصف عمق D  در نظر گرفته می‌شود. محور Z برای حرکت عرضی لایه‌های روی هم قرار گرفته، انتخاب می‌شود و مرکز و مرز بیرونی بترتیب با مختصات Z = 0  و Z = D  انتخاب می‌شود. یک مدل یک بعدی را بکار می‌بریم، یعنی تمام متغییرها فقط به Z  و زمان t بستگی دارند. دمای T در       Z = D و در  ثابت می‌شود در حالیکه شرط آدیا باتیک در Z = 0  در جهت محور X حرکت می‌کند اما در مرکز Z = 0  هیچ حرکتی وجود ندارد. در مدل حاضر، عناصر غیر صفر تانسورهای سرعت تنش و کرنش فقط  و  هستند که از این به بعد بترتیب بوسیله  و  نشان داده می‌شوند.
معادلات اصلی براساس روش کنترل حجمی تا اختلاف گرید معینی در نظر گرفته می‌شوند. دامنه محاسبات بطور یکنواخت به بخشهای ۲۰۰۰ مشی تقسیم می‌شود(مش تعداد سوراخهای در اینچ مربع است). ما هم محاسبات حالت پایدار را انجام می‌دهیم و هم محاسبات وابسته به زمان را. هنگامی که منظور بدست آوردن حل حالت پایدار است، معادلات بالا را بعد از قرار دادن  با روش افت استاندارد حل می‌کنیم. هنگامی که منظور بدست آوردن حل وابسته به زمان است، مرحله زمانی را  انتخاب می‌کنیم که شرط کورانت موفقیت‌آمیز باشد. مگر اینکه لغزندگی ناپایدار اتفاق بیفتد. هنگامی که لغزندگی ناپایدار اتفاق می‌افتد  را برای افت تنش نسبی  آنقدر کوتاه انتخاب می‌کنیم که کمتر از مرتبه  باشد. انحراف زمان در معادله انرژی (۱) بوسیله منحنی صریح مرتبه اول معین می‌شود. انتگرال‌گیری زمانی معادله تغییر تنش (۲) بوسیله روش مرتبه چهارم رانگ _ کوتا انجام می‌شود. اعتبار این کامیاما (۱۹۹۹) تایید می‌شود.

اصطکاک حرارتی مکانیکی ویسکوالاستیک

 

نتایج
ما محاسبات حالت پایدار را برای مقادیر متفاوت  و U انجام دادیم (در ذیل، ما فقط نتایج محاسبات حالت پایدار را مورد بحث قرار داده‌ایم اما راه حلهای وابسته به زمان بصورت واقعی مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرند). در شکل (۲) توزیع دمای (a) T و سرعت کرنش  (b) که در حالت پایدار مورد A (که  و  می‌باشد) بدست آمده را نشان داده‌ایم. همانگونه که در شکل دیده می‌شود، حالت پایدار بوسیله ماکزیمم T و  نزدیک  تعیین می‌شود.این توزیع‌ها از رقابت بین گرم شدن        
     

اصطکاک حرارتی مکانیکی ویسکوالاستیک

 
نتیجه گیری
ما یک مدل فیزیکی ساده را برای توصیف سرعت لغزیدگی و تنش براساس جفت شدگی حرارتی _ مکانیکی در تغییر شکل برشی یک ماده ویسکوالاستیک، ارائه داده‌ایم. ما ثابت کردیم که (۱) علامت  هنگامی که U افزایش می‌یابد از مثبت به منفی تغییر می‌کند و (۲) سرعت  هنگامی که  بالاتر می‌رود، در جایی که علامت  تغییر می‌کند، بزرگتر می‌شود بعبارت دیگر، برای یک ساعت لغزیدگی، برای دمای پایین‌تر، لغزیدگی حالت پایدار به ناپایدار شدن متمایل می‌شود در حالیکه برای دمای بالاتر به پایدار شدن متمایل می‌گردد. این نتایج نشان می‌دهند که حد لبه پایینی منطقه‌های زلزله خیز بوسیله انتقال علامت  ناشی از افزایش دمای وابسته به عمق، تعیین می‌گردد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.