مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تکنیکهای هرس کردن درختان

تکنیکهای هرس کردن درختان

تکنیکهای هرس کردن درختان – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲
کد مقاله
WOD02
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تکنیکهای هرس کردن درختان
نام انگلیسی
Tree Pruning Techniques
تعداد صفحه به فارسی
۱۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
تکنیکهای هرس کردن درختان
کلمات کلیدی به انگلیسی
Tree Pruning Techniques
مرجع به فارسی
دانشگاه ایالتی نیو مکزیکو
مرجع به انگلیسی
New mexico state University
کشور
 

 تکنیکهای هرس کردن درختان

چرا باید هرس کنیم؟   WHY SHOULD I PRUNE? 
هرس کردن مناسب باعث ایجاد و بقای درختان زیبا و سالم‌ شده و می‌تواند طول عمر و تولید درختان میوه‌دار و سایه‌دار را افزایش دهد (شکل ۱). درختان هرس نشده یا بصورت  ناقص هرس شده، غالبا، بعنوان مواردی بشمار می‌آیند که ممکن است اشخاص و اموال انسانها را در معرض خطر قرار ‌دهند.
هرس کردن، هم هنر است و هم علم. درخت‌آرایی، هنر هرس گیاهان برای رسیدن به شکلهای غیر معمول است و بر این اساس درختان هرس شده مثالهای خوبی از «هنر گیاهان» بشمار می‌آیند که خود به تکنیکهای مخصوص هرس نیاز دارند، بر این اساس باید گفت که حتی اشکال غیر معمول گیاهان نیز از جمله مواردی هستند که از همان اصول علمی یکسان جهت هرس کردن استفاده می‌کنند.
این مقاله، دانش هرس کردن صحیح را برای شما فراهم می‌سازد. با این دانش، شما می‌توانید سبک هرس کردن بهتر همراه با اصول هنری‌ بیشتری را بر اساس سلیقه و تجربه شخصی خود، توسعه دهید.[۱]
هرس باغستان با هرس درختان مناظر تفاوت دارد. هدف از هرس کردن در یک باغستان، به حداکثر رساندن درآمد اقتصادی و تحریک درختان برای تولید زودتر میوه می‌باشد. هرس کردن درختان مناظر معمولا برای حفظ کردن شکل طبیعی، سلامتی و طول عمر درخت و به حداقل رساندن خطراتی که از هرس کردن نامناسب (غیر صحیح) و رشد نامحدود شاخه‌ها حاصل می‌شود، می‌باشد. هرس کردن جهت کاهش اندازه درخت گاهی اوقات لازم است اما غالبا نشان می‌دهد که درخت انتخاب شده برای مکان مخصوص منظره، اشتباه انتخاب شده است.
اگر هرس کردن کاهش اندازه‌ای در درختان منظره مورد نیاز باشد، اطلاعات هرس کردن صحیح زیر در این مقاله فراهم می‌شود تا کاهش سلامتی درخت را به حداقل برساند و از رشد شاخه‌های خطرناک و پیوستگی ضعیف شاخه که می‌توانند به خسارت دیدن اموال یا جراحت (صدمه) شخصی منجر می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

تکنیکهای هرس کردن درختان

 

چه چیزی را جستجو می‌کنیم؟ WHAT DO I LOOK FOR?
در صورتی که شاخه با هر یک از بحرانهای زیر مواجه شود، هرس کردن مورد توجه قرار می‌گیرد (شکل ۲):
  • شاخه‌های مرده، در حال خشک شدن و به شدت بیمار
  • تشکیل جوانه در پایه تنه درخت
  • شاخه‌هایی که به سمت مرکز درخت و در عرض آن رشد می‌کنند.
  • شاخه‌های عرضی که به هم مالیده می‌شوند یا ممکن است در آینده به هم مالیده شوند.
  • محلهای انتخاب V شکل (هنگامی که هرس کردن امکان‌پذیر است)
  • شاخه‌های اصلی چندگانه (شاخه‌های قائمی که بصورت تنه‌های فرعی عمل می‌کنند یا بصوت تنه‌های اضافه گسترش می‌یابند)
  • رشد مزاحمت (مزاحمت توسط خطوط نیرو، پیاده‌روها، ساختمانها، عبور و مرور یا قابلیت دید عبور و مرور)

تکنیکهای هرس کردن درختان

 

چه موقع هرس کنیم؟  WHEN DO I PRUNE?
شما می‌توانید درختان برگریز (درختانی که در پاییز برگ می‌ریزند) را در فصل خواب (کمون) و به محض اینکه برگها در اکتبر یا نوامبر ریختند، هرس کنید اما ژانویه تا مارس بهتر است. هرس کردن را در بهار، قبل از اینکه در برگ متورم و غنچه‌های گل، رنگ ظاهر شود، خاتمه دهید. در طی فصل خواب، اکثر کربوهیدراتها و مواد مغزی درخت، در ریشه‌ها و چوب ذخیره می‌شوند بنابراین بعضی از منابع غذایی مورد نیاز برای رشد و سلامتی کامل، هنگام قطع کردن شاخه، از دست می‌رود (به محض اینکه برگها تشکیل شدند، ذخایر غذایی در برگها ایجاد می‌شوند و در اثر هرس کردن بیشتر از قبل در معرض نابودی قرار می‌گیرند). هرس کردن در فصل خواب، جریان یافتن شیره گیاهی را از جراحت‌ها (بریدگی‌ها) کاهش می‌دهد و امکان آسیب دیدن توسط حشرات و بیماری را تقلیل می‌دهد.
درختان همیشه سبز (همیشه بهار) باید پس از فصل خواب و مدت کوتاهی قبل از شروع رشد تازه، هرس شوند. هرس کردن سبک می‌تواند برای جمع‌آوری سبزی‌ها برای روزهای تعطیل انجام شود اما هرس کردن سنگین‌ در این زمان انجام نشود.
هرس کردن تابستانی، غالبا برای درختانی که در بهار شکوفه می‌کنند (گل می‌دهند) و شکوفه‌های گل قبلا تشکیل شده را تا زمستان حفظ می‌کنند، توصیه می‌شود. این کار از دست رفتن گلها را در حالیکه هنوز غنچه هستند، کاهش می‌دهد. هرس کردن تابستانی برای درختان دیگر مناسب است اما به زدودن (حذف) چوبهای مرده و شاخه‌های جدیدی که از ضخامت انگشت شست تجاوز نمی‌کنند، محدود می‌شوند.
هرس کردن درختان جوان بر هرس کردن اصلاحی درختان بزرگ برتری دارد (رجحان دارد). هرس کردن یک درخت جوان شاخه‌های کوچکتری را حذف می‌کند بنابراین ذخایر غذایی کمتری از درخت حذف می‌شوند (زدوده می‌شوند) و جراحت‌های کوچکی ایجاد می‌شوند که به سرعت ترمیم می‌شوند.

تکنیکهای هرس کردن درختان

 

آیا به تخصص نیاز داریم؟ DO I NEED A PROFESSIONAL?
شما ممکن است به یک دستیار با تخصص مراقبت از درخت، نیاز داشته باشید. صاحبخانه‌ها می‌توانند بخش اعظم هرس کردن یک درخت را با ایمنی انجام دهند اما هرس کردن شاخه‌های سنگین و مرتفع درختان بالغ با استفاده از ابزارهای برش نیز می‌تواند بسیار خطرناک باشد. اگر خطوط نیرو، ارتفاعات یا دارایی با ارزشی در زیر یا نزدیکی درخت وجود داشته باشد، از یک متخصص کمک بگیرید. اگر این احتمال وجود داشته باشد که درخت یا شاخه‌های آن و مردم یا لوازم (تجهیزات) به خطوط نیرو برخورد کنند، همیشه شرکت نیرو باید هرس کردن را انجام دهد. کاملا اطمینان یابید که آنها از تکنیکهای صحیح (مناسب) هرس کردن پیروی می‌کنند.
اگر یک درختکار حرفه‌ای (متخصص) را اجیر کنید، تایید می‌کند که آنها دارای مجوز، ضمانت شده و بیمه شده هستند. بعضی از درختکارها توسط یک شرکت (انجمن) تخصصی یعنی انجمن بین‌المللی درختکاران (ISA) نیز تایید می‌شوند. درختکاران تایید شده توسط ISA آزمونهایی را برای نشان دادن دانش خود درباره عملیات مراقبت مناسب (صحیح) از درختان می‌گذارنند و معمولا به آموزش مدرن سالیانه توجه می‌کنند. آنها می‌توانند شما را از ضرر مالی و خسارت شخصی نجات دهند (رها سازند) و اطمینان دهند که درختان شما توسط هرس کردن نامناسب (غیر صحیح) آسیب نخواهد دید. از پرسیدن سوالات از درختکاران یا درخواست نشان دادن کارهای هرس محلی قبلی آنها، نترسید. درختکاران تایید شده توسط ISA در جوامع نیومکزیکو یافت می‌شوند. اطلاعات تماسی در دفترچه تلفن شما ثبت می‌شود.
چه ابزارهایی لازم داریم؟ WHAT TOOLS DO I NEED?
برای هرس کردن شاخه‌هایی با اندازه‌های مختلف، شما نیاز دارید به (شکل ۳):
  • قیچی‌های دستی (a): موثر (مفید) برای ترکها یا شاخه‌های کوچک
  • قیچی‌های برنده (b): بازده اهرمی بیشتری برای شاخه‌هایی با قطر ۲/۱۱ اینچ یا کمتر فراهم می‌کند.
  • یک اره هرس کاری (c): شاخه‌های بومی بزرگ با قطر ۶ اینچ یا کمتر را می‌برد.
  • یک اره زنجیری (d): کار بریدن شاخه‌های دارای قطرهای بزرگتر از ۳ اینچ را تسریع می‌کند اما به علت اثر خردکنندگی (ریزکنندگی) آن نمی‌تواند برای شاخه‌های کوچک استفاده شود.
  • هرس کننده‌های دیرکی (میله‌آی) (e): شامل یک اره و یک قیچی برش (هرس) بر روی یک محور قابل کشش برای بریدن شاخه‌هایی که چندین فوت از زمین فاصله دارد، می‌باشد.
  • عینکهای ایمنی و کلاه سخت: (بویژه هنگام هرس کردن شاخه‌های بالای سر)
کجا را ببریم؟  WHERE DO I CUT?
برش ‌کلید هرس کردن خوب است. بعنوان یک قانون،‌ همیشه پشت شاخه، ترکه یا غنچه را در جهتی که می‌خواهید درخت رشد کند‌، ببرید. این روش، رشد جدید سالم و کنترل شده را تقویت می‌کند. اگر نسبت به حذف شاخه اطمینان ندارید، آنرا نبرید. شما همیشه می‌توانید بعدا آنرا ببرید اما هرگز نمی‌توانید آنرا سر جای خود قرار دهید.
در موقعیتی که هر یک از شاخه‌ها از تنه درخت خارج می‌شود، یک گلویی (طوقه) بین شاخه و تنه درخت وجود دارد (شکل ۴). این گلویی شاخه محتوی بافتهای آوندی حاصل از شاخه و تنه درخت، هر دو، می‌باشد. اگر بافت تنه درخت را ببرید، مزاحم مکانیسم‌های محافظتی طبیعی درخت شده‌اید و ورود بیماری و آفات حشرات را که به تنه درخت آسیب می‌زنند، امکان‌پذیر ساخته‌اید. هرس کردن را خارج از طوقه (گلویی) در کنار شاخه انجام دهید بدون اینکه کنده (ته شاخه) را باقی بگذارید.
برش شاخه‌های کوچک CUTTING SMALL BRANCHES
اکثر قیچی‌های هرس کاری فقط یک تیغه برش دارند.قیچی‌ها را در جهتی نگه دارید که فک دارای لبه ضخیم آن بر روی بخشی از شاخه که دور ریخته خواهد شد، فشار بیاورد. جهتگیری نامناسب (غیر صحیح) به بافت گلویی (طوقه) شاخه آسیب رسانده و فرآیند ترمیم جراحت را کند می‌کند.

تکنیکهای هرس کردن درختان

 

برش شاخه‌های بزرگ Cutting Large Limbs
حذف شاخه‌های بزرگ به سه برش (شکل ۵) نیاز دارد تا از برداشته شدن پوست از تنه درخت جلوگیری شود. برش اول (۱) را در سطح پایینی (زیرین) شاخه و حدود ۶ اینچ دورتر از گلویی پوست انجام دهید، برش ۴/۱ تا ۳/۱ از شاخه به سمت بالا. برش دوم (۲) را از بالا به سمت پایین و چندین اینچ دورتر از برش اول انجا دهید، برش تاگسیختگی شاخه (۲ الف). برش سوم (۳) بوسیله وزن شاخه حذف شده، کنده (ته شاخه) را حذف می‌کند.
 
حذف نقطه انشعاب ‌V شکل Removing V-Shaped Crotches
نقطه انشعاب V شکل، سلامتی درخت را تهدید می‌کند و یک خطر امنیتی عمومی ایجاد می‌کند زیرا غالبا پوست بین شاخه‌ها به دام می‌افتد و منجر به اتصال (پیوستگی) ضعیف می‌شود. برای حذف نقاط انشعاب باریک قبل از آنکه مشکلات جدی ایجاد کنند، شاخه نامطلوب‌تر را حذف کنید (شکل ۶). اگر طوقه (گلویی) شاخه،‌معلوم نیست، از (۱) شروع کرده و شاخه را با زاویه ۳۰ درجه به سمت بالا ببرید و برش را در نقطه اصلی شاخه (۲) کامل کنید.
هرگز درخت را سرزنی نکنید  Never Top a Tree
سرزنی، کوتاه کردن یکسره شاخه‌هایی است که سبب می‌شود خوشه‌ای از شاخه‌های بیرون زده و دارای اتصال ضعیف در نزدیکی نقطه برش پدیدار شوند (شکل ۷). این شاخه‌ها در معرض آسیب حاصل از باد،‌ بار محصولات، حشرات، بیماریها و شکستگی در اثر وزن خودشان، قرار می‌گیرند. درختان سرزنی شده (هرس شده از سر) طول عمر کوتاهتری دارند، خطرات امنیتی را برای مردن و اموال ایجاد می‌کنند و به نگهداری شدیدی و مداوم نیاز دارند.
بخاطر داشته باشید، جایی را ببرید که در آنجا رشد درخت به سمت شاخه، ترکه یا غنچه جهت یافته است که این جهت، جهت مطلوب رشد می‌باشد.
شکل ۷: هرگز درخت را سرزنی نکنید.
هرس شاخه‌های تزئینی  Pollarding
هر شاخه‌های تزئینی شبیه سرزنی است اما در این فرآیند تفاوتهایی وجود دارد که به روش رشد درختان مربوط است، در هرس شاخه‌های تزئینی یک درخت، شاخه‌ای که بیش از ۲ سال سن ندارد، بریده می‌شود. درخت در این مرحله از رشد توانایی محافظت خود از ورود بیماری حشرات را دارد اما بعدا این توانایی را ندارد. جنبه مهم دیگر هرس شاخه‌های تزئینی این است که شاخه‌هایی که از گره‌های ایجاد شده در نزدیکی برش هرس شاخه‌های تزئینی تولید می‌شوند، حداقل هر دو سال یک مرتبه حذف می‌شوند (زدوده می‌شوند) تا شاخه‌های سنگین و خطرناک گسترش پیدا نکنند. این سبک هرس کردن در درختان خیابانی در کشورهای اروپایی دیده می‌شود. این فرآیند برای ایجاد شاخه‌های بلند، باریک و خم‌شود (انعطاف‌پذیر) جهت سبدبافی و بعنوان منبع (مخزن) چوبی بخاری با تجدیدپذیری سالیانه در قرون وسطی گسترش یافته بود. استفاده از هر شاخه‌های تزئینی برای نگهداری یک درخت کوچک سوء استفاده (استفاده غلط) از این فرآیند است. در این مکان، بهتر است درختی بکاریم که خیلی بزرگ نشود و بنابراین هرس کردن کاهش اندازه لازم نباشد.
آیا باید چیزی روی جراحت بگذاریم؟  SHOULD I PUT SOMETHING ON A WOUND?
خیر: درختان برای ترمیم جراحت (بریدگی) مکانیسم‌های مخصوص به خود دارند. یک درخت،‌ در طی دوره زندگی خود، چند میلیون جراحت را تحمل می‌کند، بعضی از آنها به ریزی نیش حشرات و بقیه به بزرگی یک تنه درخت شکافته شده هستند. یک درخت، جراحتهای خود را از طریق حصارکشی دور جراحت (جداسازی، تفکیک کردن) از تعرض (تهاجم) حفظ می‌کند. براساس تحقیقات سرویس جنگلداری ایالات متحده آمریکا، درزگیری‌های هرس کردن،‌ می‌توانند بوسیله کند کردن تشکیل خوشه‌های زخمی (جراحت‌دار) به درختان آسیب جدی وارد سازند. برای الیتام سریع، از تکنیکهای هرس کردن صحیح (مناسب) استفاده کنید و متناوبا تیغه‌های هرس کاری خود را با اسکل تمیز کنید تا از گسترش یافتن بیماری اجتناب شود.
چگونه می‌توانیم یک درخت جوان را پرورش دهیم؟
HOW DO I TRAIN A YOUNG TREE?
 
یک درخت جوان می‌تواند به نحو موفقیت‌آمیزی پرورش داده شود تا رشد کرده و بصورت یک درخت بالغ با ساختار خوب درآید. در واقع، هرس کردن درختان جوان به ایجاد ساختار در آنها کمک می‌کند و از مشکلات آینده جلوگیری می‌نماید. استفاده از هرس کردن بعنوان یک تکنیک پرورشی در سراسر رشد یک درخت، همیشه آسانتر و مناسبتر از هرس کردن اصلاحی (صحیح) درختان بالغ می‌باشد.
برای ساختار درخت، شاخه‌های قوی (محکم) را انتخاب کنید. فاصله‌گذاری عمودی و شعاعی مناسب، درختان محکم‌تر و مناسبتری ایجاد می‌کنند. فاصله‌گذاری عمودی، فاصله عمودی بین شاخه‌ها است. فاصله شعاعی، آرایش شاخه‌ها در اطراف تنه درخت است. هنگام انتخاب شاخه‌ها، زوایه اتصال را نیز در نظر بگیرید. شاخه‌های دارای زاویه اتصال بزرگتر از ۳۰ درجه معمولا به خوبی به تنه درخت متصل می‌شوند و محصولات میوه‌ای سنگین و برف و فشارهای باد را تحمل می‌کنند (شکل ۸). 

تکنیکهای هرس کردن درختان

 
واژه نامه Vocabulary
تکنیکهای هرس کردن
Pruning Techniques
ابزارها
TOOLS
برش
CUTTING
شاخه‌های کوچک
SMALL BRANCHES
شاخه‌های بزرگ
Large Limbs
هرس
Pollarding
جراحت
WOUND
پرورش
TRAIN
رشد
Grow
بیماری
Disease
چشم‌انداز
Landscape
ایمن
Safe
اجتناب کردن
Avoid
بخاری
Stove
سمت و سو
Orientation
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.