مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تولید زنبورهای گرده افشان انفرادی برای گرده افشانی در ایالات متحده

تولید زنبورهای گرده افشان انفرادی برای گرده افشانی در ایالات متحده

تولید زنبورهای گرده افشان انفرادی برای گرده افشانی در ایالات متحده – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حشره شناسی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 58000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حشره شناسی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲۶
کد مقاله
Entom26
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تولید زنبورهای گرده افشان انفرادی برای گرده افشانی در ایالات متحده
نام انگلیسی
Production of Solitary Bees for Pollination in the United States
تعداد صفحه به فارسی
۵۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۹
کلمات کلیدی به فارسی
زنبورهای گرده افشان
کلمات کلیدی به انگلیسی
Solitary Bees; Pollination
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی، بخش تحقیقات کشاورزی، ایالات متحده
الزویر
مرجع به انگلیسی
Stephen S. Peterson; and Derek R. Artz; AgPollen LLC, Visalia, CA, USA; US Department of Agriculture, Agricultural Research Service (USDA-ARS), Pollinating Insects Research Unit, Logan, UT, USA; Elsevier
کشور
ایالات متحده

 

تولید زنبورهای گرده افشان انفرادی برای گرده افشانی در ایالات متحده

۱۹-۱٫ مقدمه
بسیاری از بیشترین محصولات  با ارزش ما برای گرده افشانی به حشرات و معمولاً به یک زنبور گرده افشان نیاز دارند. زنبورهای گرده افشان ۴۰۰ محصول را در سراسر دنیا و ۱۳۰ محصول را در ایالات متحده گرده افشانی می کنند (O’Toole, 2008) . به علاوه، کشاورزی به خدمات زنبورهای گرده افشان بیشتر وابسته شده زیرا تعداد محصولاتی که به گرده افشانی حشرات نیاز دارند در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است (Aizen et al., 2008). زمانی که فرآیند گرده افشانی مدیریت شده حاصل شد، غالب مواقع برای این کار از زنبور عسل معروف Apis mellifera L. جهت گرده افشانی استفاده می شود. قرنهاست که زنبور عسل برای تولید عسل و موم به کار گرفته شده، و اخیراً با توجه به کشت گسترده محصولات تک کشتی و هزینه گرده افشانی که یک ویژگی مهم در خصوص نگهداری زنبورها نیز بشمار می آید این مولفه بیشتر مد نظر قرار گرفته است. اروپایی ها در هر جایی که ساکن می شوند زنبور عسل  را نیز با خود به همراه می آوردند، و هم اکنون از آن به عنوان گرده افشان محصول در هر قاره ای به جز جنوبگان به کار گرفته شده است. اما زنبور عسل موجود در همه جا تنها یکی از تقریباً ۱۶۰۰۰ گونه توصیف شده در ۱۲۰۰ جنس از زنبورهای گرده افشان در سراسر دنیا است. آمریکای شمالی تنها ۳۸۰۰ گونه دارد، که ۲۱ گونه آنها معرفی شده است. زنبورهای گرده افشان بیشتر در مناطق خشک و گرم و معتدل دنیا پراکنده هستند. برای مثال، کالیفرنیا ۱۹۸۵ گونه دارد. زنبورهای گرده افشان از گونه های تخصصی تفاوتی برخوردارند و این گوناگونی از گونه ای که تنها به یک گیاه سرکشی می کند تا گونه های عمومی تر مثل زنبور عسل، و از انفرادی تا اجتماعی، دیده می شود. زنبورهای گرده افشان در هفت خانواده اصلی طبقه بندی شدند. بیشترین خانواده های معروف خانواده های Halictidae (زنبورهای جلب شونده به عرق انسان)، Megachilidae (زنبورهای گرده افشان برگ بر و زنبورهای گرده افشان بنا) و Apidae (زنبورهای نجار، زنبورهای بامبل و زنبور عسل) هستند. بسیاری از گونه های انفرادی قابلیت سرکشی به محصولات گیاهی را داشته و هم اکنون تعدای از آنها برای خدمات گرده افشانیشان مدیریت شدند. تخمین زده شده است که ارزش محصولات گرده افشانی شده توسط حشرات در ایالات متحده ۱/۱۵ بیلیون دلار در سال ۲۰۰۹ بوده، که ۴/۳ بیلیون دلار آنها به زنبورهای گرده افشان غیر از Apis  اختصاص داده شده است.

 

هر گونه زنبور گرده افشان برای منابع گیاهی و لانه سازی نیازهای خودش را دارد. بسیاری از گونه های زنبورهای گرده افشان در زمین لانه می سازند ، که آنها را از این که به عنوان یک گرده افشان مدیریت شوند منع نمی کند ( برای مثال گونه Nomia melanderi)، اما در زمان حرکت دادن آنها بر روی محصول مشکلاتی وجود دارد. آنها گونه هایی هستند که در بالای زمین لانه می سازند و یا ساختارهای موجود بر روی زمین را به عنوان لانه می پذیرند و خیلی راحت تر ماهرانه خودشان لانه می سازند. بسیاری از زنبورهای خانواده Megachilidae در سوراخ های ایجاد شده توسط سوسک ها در درختان مرده در  جنگل لانه می سازند، و آنها توانایی تقلید کردن را می توانند داشته باشند تا مکانی برای آنها برای لانه سازی فراهم شود. بسیاری از Megachilid های دیگر در خلل و فرج های در  پشته ها  لانه می سازند و یا از حفره های ساقه های گیاهان برای لانه استفاده می کنند و همچنین بسیاری از آنها دالان های مصنوعی را به عنوان لانه می پذیرند.

 

در این فصل، ما بر تولید سه گونه از زنبورهای گرده افشان انفرادی (زنبور برگ بر یونجه Megachile rotundata، زنبور قلیایی  N. melanderi و زنبور آبی باغات  Osmia lignaria) که به عنوان گرده افشان های مدیریت شده در ایالات متحده به کار گرفته شدند، متمرکز می شویم.
 

تولید زنبورهای گرده افشان انفرادی برای گرده افشانی در ایالات متحده

 

۱۹٫۲ زنبور برگ بر یونجه
Megachile rotundata بومی اروپا است و به آمریکای شمالی در سال ۱۹۳۰ رسیده است. لانه های پیش شفیره های ( مرحله لاروی غیر فعال قبل از مرحله شفیرگی) زمستان گذران احتمالاً به صورت تصادفی در قسمت های چوبی کشتی ها  حمل می شوند. آن به تدرج در سراسر قاره های گسترش یافته و به ایالات متحده غربی در دهه ۱۹۵۰ رسیده است.  Stephen & Torchio در سال ۱۹۶۱ مشاهده کردند که این زنبورها به آسانی گرده گلهای یونجه را جمع آوری می کنند. زنبورهای عسل برای تولید بذر یونجه در آن زمان استفاده شده بودند، اما Stephen  در سال ۱۹۵۵ مشاهده کرد که زنبورهای عسل گرده را از یونجه جمع آوری نمی کند و  در عوض از اطراف به گلها نزدیک می شوند تا به شهد (نکتار) دسترسی پیدا کنند. ساختارهای تولید مثلی گلهای یونجه به حالت انفجار بیرون می پرند، زمانی که یک زنبور گرده افشان آنها را جستجو می کند و  ظاهراً زنبور عسل یاد گرفته که از این رها شدن  جلوگیری کند. زنبور برگ بر یونجه از برخورد با گل های یونجه منصرف نمی شود، و تنها با یکبار سیر به  ۸۱ درصد گل ها سر می زنند و به آسانی جایگاه های مصنوعی را برای لانه سازی می پذیرند.
۱۹٫۳ زنبور قلیایی        
Nomia melanderi، زنبور قلیایی، زنبوری است که در زمین لانه می سازد و بومی شمال غرب آمریکا است و در خانواده Halictidae قرار دارد. این زنبور می تواند در تجمعات متراکم در زیستگاه های مطلوب لانه بسازد. این زنبور خاکهای ۷- ۸ درصد حجم خاک رس، یک سفره آب بالا، و یک سطح فشرده نیاز دارد. تولید انبوه این گونه می تواند به سادگی کاشت یونجه نزدیک بستر طبیعی و موجود باشد و تضمین این که این زنبورها از کاربرد آفت کشها محافظت شده اند. بسترهای مصنوعی می توانند ایجاد شوند و با پیله ها یا زنبورهای بالغ پر شوند.
زنبور قلیایی منصفانه به اندزه کارآیی زنبور برگ بر یونجه است، و ۷۸ درصد گلهای یونجه را در هر یک از سیرهای جداگانه به حرکت در می آورند. زنبور قلیایی نسبت به زنبورهای دیگر احتمالاً بیشتر در زیر پوشش یونجه پرواز می کنند. ماده ها سوراخ هایی تا بیشتر از ۲۱ اینچ عمق حفر می کنند و سلولهای جداگانه ای می سازند که از یک تونل اصلی به سمت پایین منشعب شده است. گرده بر موهای موجود در پاهای عقبی به عقب لانه حمل می شوند. یک زنبور ماده می تواند ۱۸ تا ۲۰ سلول را تحت شرایط ایده آل، با نیمی از نوزادانش که ماده می شوند بسازد. در طول یک روز مطلوب، شروع به گذاشتن یک تخم بر روی یک مواد غذای گرده جمع آوری شده از روز قبل می کند، یک ماده غذایی گرده را جمع می کند و می سازد، و سپس یک حفره جدید برای روز بعد حفر می کند.
۱۹-۴٫ زنبور آبی باغات 
زنبور آبی باغات یا زنبور بنا باغات، O. lignaria  بومی آمریکای شمالی است و در سراسر بیشتر ایالات متحده وجود دارد.
دو زیرگونه از این زنبور نشخیص داده شد: O. lignaria lignaria Say که در شرق نصف النهار وجود دارد، در حالی که O. lignaria propinqua Cresson در غرب وجود دارد. زنبورهای ماده کمی بزرگتر از یک زنبور عسل هستند و به رنگ آبی تیره متالیک تا سبز-آبی هستند. این زنبورها در حفره های از قبل موجود در چوب های مرده (لانه های رها شده سوسک های چوبخوار و یا ساقه های توخالی گیاهان) لانه سازی می کنند، اما گاهی اوقات در  لانه های گلی یا کاغذی زنبورهای غیر گرده افشان، و یا لانه های خاکی زنبورهای گرده افشان، و یا Xylocopa  (زنبور نجار) لانه می سازند. حشره بالغ زنبورهای آبی باغات در پیله ها زمستان گذرانی می کنند و در اوایل بهار، معمولاً زمانی که دمای بالا در طول روز شروع به افزایش تا ۲۰ درجه سلسیوس می کند ظاهر می شوند. آنها انواع وسیعی از گونه های گیاهی شامل ۳۴ خانواده گیاهی را بازدید می کنند. زنبور آبی باغات اکیداً تک نسلی است.
در سال ۱۹۷۰، Philip Torchio  یک بررسی از زنبورهای موجود در باغات سیب و گلابی در Utah  و ایالت های اطراف انجام داد. او متوجه شد که گونه O. lignaria در این باغ ها در همه جا وجود دارند و یک انتخاب خوبی برای توسعه به عنوان یک  گرده افشان تجاری خواهد بود. آزمایش های مزرعه ای نشان داد که زنبور آبی باغات به طور موفقیت آمیزی در باغات بادام، سیب، آلو و گیلاس لانه سازی و گرده افشانی می کند. پنج برابر افزایش در جمعیت ماده ها در باغات سیب-گلابی و گیلاس این موضوع را ثابت کرده است. در اورگون و واشنگتن تولید کنندگان سیب و گیلاس به طور موفقیت آمیزی در حال استفاده از زنبورهای آبی باغات هستند. همچنین محصولات دیگر، مثل meadowfoam، گلابی، آلوچه، آلو، هلو، شلیل، توت فرنگی، currant، انگور فرنگی، شاه توت، شلغم و کانولا انتخاب های خوبی برای گرده افشانی تجاری توسط زنبورهای آبی باغات هستند.   
تولید انبوه زنبور آبی باغات شامل آماده کردن انبارهای سرد برای پیله های زمستان گذران و به دنبال آن رهاسازی در باغ است. به علت این که این گونه حشره بالغ آن زمستان گذرانی می کند، دوره زمانی تلقیح آن خیلی کوتاه تر از زنبور برگ بر یونجه است. حفره ها باید در لوله های کاغذی یا چوبی تهیه شده باشند، و یک منبع خاک مرطوب باید نزدیک آن باشد. برای تولید مثل خوب، شهد و گرده به مدت ۳ تا ۴ هفته باید وجود داشته باشد. پیله های تازه به وجودآمده نیازمند این است که با دقت ردیابی و بررسی شوند به منظور این که دوره زمستان گذرانی بعد از این که آنها به مرحله حشره بالغ رسیدند طول نکشد.   
 زنبورهای آبی باغات تونلهای مصنوعی را می پذیرند، اما آنها ترجیح می دهند که در سوراخ هایی به قطر ۶ تا ۷ میلی متر لانه سازی کنند. در حفره هایی کمتر از ۱۰ سانتی متر طول یا باریک تر از ۶ میلی متر، ماده های لانه ساز یک نسبت بیشتری از نوزادان نر را تولید خواهند کرد. بلوک های چوبی دریل شده بیشتر لانه های جلب کننده هستند، و لانه سازی زمانی که سوراخ ها با بیشتر از ۱۲ میلی متر جدا شدند بهتر شده است. اشاره های بینایی همچنین بویایی در زمان انتخاب یک حفره مهم هستند، و بوهای پیله های ماده های قدیمی جلب کننده هستند. یک لانه تیپیک شامل ۲ تا ۳ سلول ماده و ۴ تا ۶ سلول نر خواهد بود. سلول های ماده ابتدا در عقب لانه ساخته می شوند و تقریباً ۷/۱ برابر بزرگتر از یک سلول نر هستند. در زمان فعالیت های جستجو برای غذا، زنبور آبی باغات، شهد و گرده را باهم جمع آوری خواهند کرد. گرده بر روی موهای فراوان اسکوپا (موهای گرده) که در زیر شکم قرار دارند درست مانند زنبور برگ بر یونجه دسته بندی می شوند. زمانی که زنبور ماده به لانه اش بر می گردد، او ابتدا سرش را وارد می کند و شهد را بر تکه ای از گرده استفراغ می کند. شپش او به بیرون بر می گردد، در اطراف می چرخد، و به حفره بر می گردد سپس او می تواند گرده را با استفاده از پاهای عقبیش حمل کند. زمانی که مواد مغذی گرده به اندازه کافی بزرگ است، زنبور ماده آخرین سفر جستجو برای شهد و نکتار را انجام خواهد داد و یک منبع کوچکی از شهد را در بالای توده گرده قرار می دهد. سپس او در اطراف می چرخد و بر روی مواد مغذی گرده تخم ریزی می کند. سلول های مجاور با بخش های گلی از هم جدا شده اند، و همچنین گل استفاده شده تا تشکیل یک در، در انتهای لانه های تکمیل شده کنند.

تولید زنبورهای گرده افشان انفرادی برای گرده افشانی در ایالات متحده

 

۱۹٫۵ زنبورهای انفرادی دیگر مرتبط با گرده افشانی 
یک تعدادی از زنبورهای گرده افشان دیگر در کنار آنهایی که در این فصل بحث شده در گرده افشانی استفاده شدند و یا توانایی تولید انبوه به سمت گرده افشان تجاری شدن را دارند. برای مثال، مطالعات نشان داده که یک گونه از زنبور آمریکای شمالی، Megachile pugnata Say، یک گرده افشان عالی برای گل های آفتابگردان است. Osmia sanrafaelae Parker یک گرده افشان خوب برای بذر یونجه است و ۴۴% از گل های یونجه را در اولین بار گرده افشانی می کنند. Osmia bruneri Cockerell بومی آمریکای شمال غربی است، و در سوراخ هایی که از قبل وجود داشته است لانه می سازد، و از مکان های مصنوعی استفاده می کند. این گونه توانایی دارد تا یک گرده افشان تجاری برای لگوم ها باشد. Osmia ribifloris Cockerell  در سرتاسر ایالات متحده غربی یافت شده و توانایی دارد تا یک گرده افشان تجاری برای زغال اخته شود. Osmia aglaia Sandhouse یک انتخاب عالی در ایالات متحده غربی برای گرده افشانی تجاری محصولات تمشک و توت سیاه است.

تولید زنبورهای گرده افشان انفرادی برای گرده افشانی در ایالات متحده

 

۱۹-۶٫ نتیجه گیری
زنبور عسل توانایی هایش برای گرده افشانی انواع مختلفی از محصولات، سازگاری با انواع گسترده ای از اقلیم ها، و تهیه خدمات در تمام مدت سال در اقلیم ها گرم مطابقت ندارد. هر چند، تاریخ اخیر نشان داده که تکیه و اعتماد بر تنها این گونه برای گرده افشانی محصولات ریسک هایی دارد. از۳۰ سال گذشته، تعداد کلنی های زنبور عسل در ایالات متحده به خاطر یک مجموعه فاکتورها، شامل پارازیت ها، بیماری ها، فقر غذایی، آلودگی آفت کش ها، و بی نظمی و انحلال کلنی ها کم شده است، در حالی که، ایکر (سطح) محصولات وابسته به زنبورهای گرده افشان در حال افزایش است. زنبور عسل همیشه یک بخش مهمی در کشاورزی خواهد بود، اما آن در حال افزایش خواهد بود مشخصاً این که سودهایی در مدیریت چند گونه زنبور گرده افشان دیگر در شراکت کار گرده افشانی محصولات وجود دارد. نسبتاً پذیرش و قبول جدید زنبور برگ بر یونجه و زنبور قلیایی به عنوان گرده افشان های تجاری برای بذر یونجه، واستفاده سریع تجاری از زنبورهای آب باغات در بادام، سیب، و گیلاس، نشان داده است که زنبورهای انفرادی می توانند در یک جایگاه کشاورزی مدیریت شوند و خدمات گرده افشانی اساسی را فراهم کنند.
گونه هایی که لانه هایشان را در بالای زمین، در حفره هایی که از قبل وجود داشته می سازند، کاندیدهای به ویژه خوبی برای استفاده در جایگاه های کشاورزی می شوند. اگرچه، گونه هایی که در خاک لانه می سازند مدیریت آنها هم ممکن است. زنبورهای انفرادی دوره زمانی فعالیت کوتاهتری نسبت به زنبور عسل دارند، بنابراین زنبورهای بالغ نیاز ندارند تا در تمام مدت سال مدیریت شوند. در مورد زنبورهای آب باغات و زنبورهای برگ بر یونجه، جمعیت نگه داشته شده در انبار، به طور ترجیحی تحت شرایط کنترل شده، برای یک بخش بزرگی از سال است. در مورد زنبورهای قلیایی، رشد و نمو زنبورها در بیشتر سال در زیر زمین است. این زنبورها گرده افشان های خیلی مؤثری در طول مدت مرحله بالغشان هستند، و افراد کمتری نسبت به زنبور عسل لازم است تا مناطقی را گرده افشانی کنند. با گام ها کم مدیریتی، و دوره زمانی فعالیت کوتاه، زنبورهای کمتری لازم است، و این زنبورها تاثیرات منفی کمی بر روی محیط زیست دارند. زمانی که دانش علمی و کاربردی ما توسعه و گسترش یابد، زنبورهای انفرادی به طور خیلی زیادی گرده افشان های تجاری مهمی خواهند شد.                 
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.