مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

جوشکاری مالشی شیشه فلزی حجیم Cu45Zr45Ag5Al5

جوشکاری مالشی شیشه فلزی حجیم Cu45Zr45Ag5Al5

جوشکاری مالشی شیشه فلزی حجیم Cu45Zr45Ag5Al5 – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه متالورژی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ترجمه شده متالورژی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۳۲
کد مقاله
MTL032
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
جوشکاری مالشی شیشه فلزی حجیم Cu45Zr45Ag5Al5
نام انگلیسی
FRICTION WELDING OF Cu45Zr45Ag5Al5 BULK METALLIC GLASS
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
جوشکاری مالشی، شیشه فلزی حجیم
کلمات کلیدی به انگلیسی
FRICTION WELDING , BULK METALLIC GLASS
مرجع به فارسی
کالج مهندسی مکانیک، دانشگاه ملی آندونگ، کره؛
انستیتو تحقیقات مواد، دانشگاه توهوکو، ژاپن
مرجع به انگلیسی
School of mechanical engineering, Korea, Institute for Materials Research, Japan
کشور
کره – ژاپن

 

جوشکاری مالشی شیشه فلزی حجیم Cu45Zr45Ag5Al5

چکیده
جوشکاری مالشی یا اصطکاکی شیشه فلزی حجیم مبتنی بر- Cu (BMG) در برابر BMG‌های مشابه و غیرمشابه یا ناهمسان مورد بررسی قرار گرفت. بر این مبنا ابزاری که بتواند بدقت قابلیت کنترل زمان مالش یا اصطکاک و فشار را داشته باشد طراحی شد. تاثیرات شرایط جوشکاری بر روی شکل و حجم برآمدگی حاصل شده از وجه مشترک جوش مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. از طریق کنترل دقیق زمان اصطکاک و فشار اصطکاک، می‌توان نسبت به تحصیل یک اتصال موفق در سطح مشترک جوش در هر دو نمونه مشابه Cu45Zr45Ag5Al5/Cu45Zr45Ag5Al5 آلیاژ BMG و نمونه ناهمسان Cu45Zr45Ag5Al5 ترکیبات BMG بدون بلوری شدگی اقدام نمود. جوشکاری مالشی BMG Cu45Zr45Ag5Al5 برای مواد بلورین آلیاژ Ti-4V-6Al نیز همچنین بررسی شد.

جوشکاری مالشی شیشه فلزی حجیم Cu45Zr45Ag5Al5

 

۱- مقدمه
شیشه‌های فلزی حجیم (BMGها) از طریق کاربردهای ساختاری که خصیصه‌های مکانیکی ممتاری را بکار گرفته‌اند توسعه یافته است. در عین حال، اندازه مورد استفاده برای کاربردهای مهندسی و ساختاری هنوز مکفی تلقی نمی‌شود. بنابر این، تلاشهایی جهت حل محدودیت اندازه از طریق ارتقای کارپذیری BMGها مورد نیاز می‌باشد.  در این مطالعه، جهت حل این مشکل مرتبط با محدودیت اندازه، جوشکاری مالشی BMG Cu45Zr45Ag5Al5 در زمینه BMGهای مشابه و غیرمشابه مورد بررسی قرار گرفت و بر این مبنا رفتار دفرمه شدگی سوپرپلاستیکی مانند در ناحیه مایع ابرسرد یا فوق انجماد مورد بهره‌گیری قرار گرفت.

جوشکاری مالشی شیشه فلزی حجیم Cu45Zr45Ag5Al5

 

۲- روال آزمایشی
نمونه فراهم شده دارای ترکیب Cu45Zr45Ag5Al5 و Zr55Al10Ni5Cu30 ، با شکل میله استوانه‌ای با قطر ۴ میلی‌متر و طول ۵۰ میلی‌متر، می‌باشد. این نمونه با استفاده از ریخته‌گری قالب مس در اتمسفر آرگون تهیه شد. ویژگیهای حرارتی آن با استفاده از گرماسنجی پویش تفاضلی- دیفرانسیل (DSC) با نرخ حرارتی ۰٫۳۳ k/s اندازه‌گیری شد.
جفتی از نمونه‌ها برای جوشکاری مالشی از میله خام ساخته شد. آنها از ابعادی به قطر ۴ میلی‌متر و طول ۱۲ الی ۱۴ میلی‌متر و پخی ۰٫۵ میلی‌متر در بخش اتصال برخوردار بودند. یک ابزار خاص، برای جوشکاری مالشی BMGها، با در اختیار داشتن یک محرک یا راه‌انداز بادی و گیره بر مبنای ماشین تراش متعارف،  مورد طراحی قرار گرفت. جزئیات مربوط بدین دستگاه و رویه جوشکاری اتخاذی در بخش مرجع (۵) تشریح شده است. فشار و زمان مالش اتخاذ شده در محدوده ۱۰۰ الی ۲۰۰ MPa و ۰٫۴ الی ۱٫۰ ثانیه بترتیب مشخص شد. پس از تست جوشکاری، روال توسعه برآمدگی مورد بررسی قرار گرفت. برای این کار از پراش اشعه ایکس (XRD) و مشاهدات میکروگرافیکی بر روی سطح مقطع BMGهای جوش داده شده استفاده شد.

جوشکاری مالشی شیشه فلزی حجیم Cu45Zr45Ag5Al5

 

۳- نتایج و مباحث
ویژگیهای حرارتی اندازه گیری شده Cu45Zr45Ag5Al5 و Zr55Al10Ni5Cu30 در جدول ۱ خلاصه شده است. هر دوی آلیاژهای BMG تحت بررسی ویژگیهای یکسانی را در Tg، Tx و  از خود نشان دادند.
به هنگامی که حجم برآمدگی بیش از اندازع بحرانی آن شد، آلیاژ BMG مبتنی بر- CU بطور موفقیت آمیزی، بدون هیچگونه بلورین شدگی در سطح میانجی و بدون توجه به جوشکاری مالشی BMG مشابه و غیرمشابه، بطور موفقیت آمیزی تحت فرآیند جوشکاری قرار گرفت.

جوشکاری مالشی شیشه فلزی حجیم Cu45Zr45Ag5Al5

 

۴- نتیجه گیری
با استفاده از ادوات طراحی شده جدید در زمینه جوشکاری مالشی که یک راه‌انداز بادی و گیره را برای حاصل آوردن کنترل دقیق زمان مالش و فشار بخدمت می‌گیرد، جوشکاری مالشی آلیاژ BMGCu45Zr45Ag5Al5 ­برای BMG مشابه و غیرمشابه انجام گردید. از طریق اندازه‌گیری مقدار برآمدگی در سطح میانجی یا مشترک ناحیه جوش در طی جوشکاری مالشی و برآوردهای XRD پس از آن، این موضوع تایید شده است که پدیده بلورین شدگی در شرایط زمان طولانی‌تر و فشار بیشتر جوشکاری مالشی رخ نمی‌دهد. به هنگامی که حجم برآمدگی بیش از مقدار بحرانی شد، آلیاژ BMG مبتنی بر- CU بدون هیچگونه بلورین شدگی در سطح میانجی و بدون توجه به جوشکاری مالشی BMG مشابه و غیرمشابه، بطور موفقیت آمیزی تحت فرآیند جوشکاری قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.