مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

شماره      
۱۵۶
کد مقاله
MNG156
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
خانواده کارآفرین: یک الگوی جدید برای تحقیقات مرتبط با تجارت و کسب و کار خانوادگی
نام انگلیسی
The entrepreneuring family: a new paradigm for family business research
تعداد صفحه به فارسی
۲۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی, تجارت و کسب و کار خانوادگی
کلمات کلیدی به انگلیسی
entrepreneurship, family business
مرجع به فارسی
مرکز کارآفرینی، دانشگاه بازرگانی نینرود، هلند
دپارتمان مدیریت و سیستم های اطلاعات، دانشگاه ایالتی میسیسیپی، ایالات متحده
مرکز شرکت های خانوادگی، کالج مدیریت بیشیم، آلمان
اسپرینجر
مرجع به انگلیسی
Small Bus Econ; Center for Entrepreneurship, Nyenrode Business
Universiteit, AC Breukelen,
The Netherlands; Department of Management and Information Systems,
Mississippi State University, Mississippi,
, USA; NTES Center for Family Enterprises, WHU, Otto
Beisheim School of Management, Vallandar, Germany; Springer
کشور        
هلند، ایالات متحده، آلمان

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

 

خانواده کارآفرین: یک الگوی جدید برای تحقیقات مرتبط با تجارت و کسب و کار خانوادگی
چکیده
هدف از این مقاله تخصصی، ارزیابی رابطه دوجانبه بین کارآفرینی و تجارت در خانواده و به ویژه ایده خانواده کارآفرین می باشد. با وجود آگاهی رو به رشد خانواده های درگیر در عرصه تجارت و مشارکت آنها در اقتصادهای پیشرفته و در حال پیشرفت، بحث در باره نقش آنها در کارآفرینی ادامه دارد. شرکت های خانوادگی معمولا سنتی، قدیمی و ایستا می باشند. اصطلاح “مدیریت خانواده” با اصطلاح “مدیریت حرفه ای” تناقض دارد. تحقیق های ابتدایی شرکت های خانوادگی، اهداف خانواده و تجارت را در نقطه مقابل هم قرار می دهد – یعنی از دیدگاه آنها خانواده و تجارت با هم همخوانی ندارند (وارد ۱۹۹۷). یک مدل جدید نشان می دهد که خانواده های درگیر در عرصه تجارت با شاخصه جهت گیری های خانوادگی قوی (مانند وابستگی درونی، امنیت، انسجام، سنت گرایی و وفاداری به خانواده) ممکن است سبب بروز مشکلاتی شوند که تجارت را تحت شعاع قرار خواهد داد و مسیر جهت گیری های کارآفرینی را منحرف کند (مانند مخالفت با استقلال، خطر پذیری، نوآوری، فعالیت های اقتصادی – مارتین و همکارانش ۲۰۰۶). این دسته از تحقیقات باعث می شود که افراد متخصص و عموم به یک درک متناقض از خانواده کارآفرین برسند – یعنی ایده های متفاوت در باره این موضوع داشته باشند. البته، تحقیقات تجربی جدید به وسیله لیندرز و واعارت (۲۰۰۳) الگوی دیگری را نشان می دهد یعنی دیدگاهی که در آن خانواده قوی و دارای انسجام با اهداف کارآفرینی در راستای هم قرار می گیرند و تناقضی با هم ندارند (لامپکین و همکارانش ۲۰۰۸).
بر مبنای مقاله های ارائه شده درباره این موضوع خاص می توان گفت که زمان کشف و بررسی این الگوی جدید فرا رسیده است. این الگو بیانگر رفتارهای کارآفرینی در خانواده هایی است که تمایل به ایجاد شرکت های تجاری دارند. ما می خواهیم به کشف و بررسی علت سلسله ای بودن تجارت در خانواده ها با رفتاری ابداعی بپردازیم و اینکه چرا سایر خانواده ها علاقه ای به رشد تجاری ندارند و مشارکت آنها در خانواده از مشارکت آنها با شریک های تجاری خارج از خانواده کمتر است.(دیلی و دولینگر ۱۹۹۲، میلر و همکارانش ۲۰۰۸، اپتون و همکارانش ۲۰۰۱). تاثیرات مالکیت اقتصادی خانواده بر روی کارآفرینی چیست؟ مقاله هایی که به طور ویژه تر به بحث در مورد این موضوع پرداخته اند یکی از سه سوال زیر را بررسی کرده اند:
  • تاثیرات مالکیت خانواده بر روی ویژگی های مختلف کارآفرینی چیست؟
  • در صورت وجود مالکیت در خانواده چه شرایط دیگری ممکن است کارآفرینی درشرکت های خانوادگی را تحت تاثیر قرار دهد؟
  • در صورت وجود مالکیت در خانواده، تاثیر ویژگی های مختلف کارآفرینی بر روی عملکرد شرکت چیست؟
در ادامه بخش مقدماتی این مقاله، در ابتدا به مشخص کردن واژه های کلیدی می پردازیم که در مقاله امده اند. این واژه ها عبارتند از: کارآفرینی (entrepreneurship)، تجارت خانوادگی (family business) و خانواده کارآفرین (entrepreneuring  family). در درجه دوم، خلاصه ای از مقاله های مهم و یافته های آنها را ارائه  می دهیم  از جمله تلاش های آنها برای گسترش مفهوم کارآفرینی و مدیریت کارآفرینی  را از نظر می گذرانیم. در درجه سوم، یک چهارچوب طراحی می شود که در آن نتایج و جمع بندی داده ها امده است و در نهایت، مسیرهایی را برای تحقیقات بعدی مشخص می سازیم.

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

 

۱- تعریف کارآفرینی، خانواده کارآفرین و تجارت و کسب  و کار خانوادگی
بر مبنای بررسی دانشکده استرالیایی اقتصاد، ماهیت کارآفرینی به گونه ای است که  در آن تلاش برای افزایش ارزش دارایی تجاری مد نظر می باشد. این تلاش به وسیله جست و جو یا ایجاد فرصت های تجاری جدید صورت می گیرد (گارتنر ۱۹۹۰، هوی و ورسر ۱۹۹۴، ایرلند و همکارانش ۲۰۰۱، کرزنر ۱۹۹۷، رایت ۲۰۰۱). چهار مقاله درباره این موضوع (به وسیله کروز و نوردکویست، زاهرا، زلوگر و سیگر، کلرمن) به تعیین تفاوت بین شرکت های خانوداگی بر مبنای یک یا چند مولفه از جهت گیری های کارآفرینی (EO) می پردازند ( لامپکین و دس ۱۹۹۶). شیاسشیا و همکارانش ( با بررسی این موضوع) تاکید ویژه  بر روی کارآفرینی بین المللی می کنند که به معنای ” کشف، تایید، ارزیابی و ایجاد فرصت در راستای مرزهای ملی برای به وجود اوردن کالا و خدمات در اینده” می باشد ( اویات و مک دوگال ۲۰۰۵ صفحه ۵۴۰). در نهایت برنت –  برون و اهلانر ( با بررسی همان موضوع) تاکید بر ایجاد انگیزه های کارآفرینی در خانواده های درگیر در عرصه تجارت می کنند و آن را به عنوان تصمیمی برای رشد یا عدم رشد در نظر می گیرند.

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

 

۲- مروری بر مقاله های مرتبط
یکی از اهداف این موضوع خاص، ارزیابی رابطه درونی بین تجارت خانوادگی و کارآفرینی از زوایای خاص است تا خانواده های دارای قدرت کارآفرینی را مشخص کند.
دامنه گسترده ای از نظریات در مقاله های مختلف ارائه شده است. این نظریه ها از رشته های اقتصادی، مدیریت و سایر علوم اجتماعی از جمله روان شناسی و جامعه شناسی به دست امده اند. برخی از این مقاله ها به طور ویژه به کارگذاری، مباشرت و رکود پرداخته اند. برخی دیگر از آنها از  تئوری های رفتاری در شرکت استفاده کرده اند و تحقیقات خود را به زمینه سرمایه اجتماعی، کار گروهی و گروه سازی، اموزه های اجتماعی و بررسی های شخصی معطوف کرده اند.

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

 

۳- درک الگوی شرکت های کارآفرینی خانوادگی
تصویر ۱ بیانگر چهارچوب کارآفرینی، تجارت در خانواده و کارآفرینی در خانواده است که در آن متغیرهای این موضوع خاص خلاصه شده اند. می توان این تصویر را به  عنوان یک نقطه شروع از متغیرهای نسبی برای بررسی برش های مختلف کارآفرینی و مالکیت خانواده در نظر گرفت.
با توجه به شاخص های احتمالی در کارآفرینی، می توانیم این متغیرها را بر مبنای ویژگی های مالکیتی / شرکتی، دینامیک های خانوادگی / عملکردهای خانوادگی و  ویژگی های شخصی و ویژگی های محیطی دسته بندی کنیم. ساختارهای اصلی کارآفرینی که در بیش از یک مقاله به کار رفته اند در مرکز نمودار خلاصه شده اند. در نهایت، همانگونه که در برخی از مقاله ها تست شده است این چهارچوب از رابطه ای مستقیم بین یک یا بیشتر از یک ساختار کارآفرینی و گروه دارای مالکیت اقتصادی یا عملکرد شرکتی استفاده کرده است. شامل: مدت زمان، عملکرد شرکتی خانواده و عملکرد دارایی خانواده. این چهاچوب باعث سهولت رابطه به کار رفته در اغلب مقاله ها شده است. به طور ویژه، متغیرهای مختلفی را می توان به طور متناوب به عنوان متغیر مستقل، متغیر کنترل، متغیر میانه و یا حتی متغیرهای وابسته به کار برد و این بستگی به نوع بررسی مقاله دارد.

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

 

۴- روندهای کلیدی بر مبنای مقاله های پرداخته شده بدین موضوع
این بخش برخی از روندهای کلیدی را با توجه به کارآفرینی در تجارت های خانوادگی و خانواده های درگیر در عرصه تجارت  مشخص کرده است که بر مبنای یافته های به دست امده از مقاله هایی درباره این موضوع خاص قرار دارند. به طور ویژه، به متغیر هایی اشاره داریم که به بحث درباره تفاوت های به وجود امده در جهت گیری های کارآفرینی تفاوت های موجود در عملکرد تجاری پرداخته اند. همچنین یافته هایی را خلاصه کرده ایم که با تاثیرات غیر خطی رابطه دارند و به متغیرهای میانی و متعادل سازی مهم توجه کرده اند. در نهایت، درباره نظریه هایی بحث کرده ایم که با نتایج به دست امده مطابقت بیشتری دارند.
۴٫۱٫ عوامل افزایش ویژگی کارآفرینی یک تجارت خانوادگی در مقایسه با دیگران
مقاله های مختلف درباره این موضوع به ارزیابی عواملی اختصاص یافته اند که بیانگر تفاوت های موجود در کارآفرینی می باشند و اینکه ایا شاخص های مشابهی با عملکرد مالی در شرکت رابطه دارند یا خیر. این عوامل دامنه ای گسترده از ساختار مالکیت (مقدار دارایی خانواده ) تا ویژگی های دینامیک خانواده ( همبستگی، دیدگاه رایج درباره رشد و حفظ ثروت خانوادگی) را در برداشته و عملکرد مدیریتی خانواده و ویژگی های شرکتی ( اموزه های سازمانی، ترکیب مدیریتی خانواده ) را هم شامل می شود.
۴٫۲٫ کارآفرینی و عملکرد در شرکت های خانوادگی
مروری  بر  نتایج  به دست امده از  سه مقاله ای که  به پیش بینی عملکرد مالی  بر مبنای  ویژگی های  کارآفرینی  پرداخته اند  ( توسط کلرزمن، برنت – برون و زلوگر و همکارانشان)  نشان می دهند که تجارت خانوادگی می تواند بازتاب یک یا چند مورد از ویژگی های کارآفرینی باشد و این موارد می توانند تفاوت های بین عملکردهای شرکتی را توضیح دهند. البته نتایجی که لزوما از شرکت های دارای نواوری و استقلال و خطر پذیری به دست امده است بسیار ساده شده اند زیرا در درجه نخست این اصطلاحات همانگونه که سیگر و زلوگر ثابت کرده اند ( نواوری و استقلال و خطرپذیری) ابعاد فرعی فراوانی با معانی متناقض دارند.
۴٫۳٫ نظریه های به کار رفته برای کارآفرینی در تجارت های خانوادگی
نظریه های اصلی درباره این موضوع را می توان به ۳ دسته طبقه بندی کرد: ۱٫ نظریه های انگیزه ای رفتار انسانی، مانند نظریه کارگزاری و نظریه رفتاری شرکت ۲٫ نظریه های اجتماعی روان شناختی در رابطه با دینامیک های گروهی، مانند سرمایه اجتماعی سازمانی، گروه سازی و مباشرت ۳٫ نظریه اموزش اجتماعی. این بررسی ها با تحقیقات گسترده تر در زمینه مدیریت و کارآفرینی رابطه دارند و این رابطه از طریق حمایت از این نظریه ها در زمینه کارآفرینی در خانواده ایجاد شده است.

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

 

۵- ملاحظات روش شناسی در تحقیقات بعدی
علاوه  بر  جنبه های بررسی شده در بخش قبلی، تعدادی جنبه روش شناسی وجود دارند که می توان آنها را در تحقیقات بعدی بر روی خانواده کارآفرین به کار برد. ما در این بخش به برخی از این موارد اشاره می کنیم و پیشنهادهایی را برای تحقیقات بعدی درباره موضوع کارآفرینی ارائه می دهیم.
۱ .۵٫ عملیاتی سازی تجارت در خانواده
مقاله های انجام شده درباره این موضوع تفاوت فراوانی در نحوه تعریف تجارت در خانواده دارند ( رجوع کنید به جدول ۱). این مقاله ها  به موروثی بودن و پیچیدگی شرکت های خانوادگی اشاره کرده اند و در ضمن بیان کرده اند که تحقیقات بعدی در این مورد ممکن است به بحث درباره نحوه عملیاتی سازی شرکت های خانوادگی در ارزیابی فرضیه هایی بپردازند که هدف  آنها نشان دادن ثبات یافته ها و اثبات زمان کاربردی بودن آنها است ( مانند تحقیقات چانگ ۲۰۰۸، سیرمون ۲۰۰۸).
۵٫۲٫ رابطه های غیر خطی
بررسی های انجام شده درباره این موضوع تاکید بر دامنه گسترده ای از شاخص ها دارند. البته تنها یک بررسی ( توسط شیاسشیا )  به تاثیرات غیر خطی  هم  پرداخته است.  بنابراین تحقیقات بعدی را به سمت بررسی رابطه های دارای منحنی خطی هدایت خواهیم نمود.
۵٫۳٫ سطوح مختلف تحلیل
به علاوه، به روش های چند سطحی ( مانند روش ادلستون و همکارانش ۲۰۰۸) که به بررسی نحوه تاثیر گذاری متغیرهای شرکتی و شخصی بر روی شرکت های خانوادگی پرداخته اند هم توجه شده است. به ویژگی های شخصی مالکان در هیچ کدام از این ۶ مقاله که به بررسی ویژگی های شرکتی پرداخته اند توجه نشده است. نوع شرکتی که والدین صاحب آن می باشند به عنوان یک متغیر کنترل در پیش بینی رفتار شخصی به وسیله کلوستا به کار نرفته است.
۵٫۴٫ تاثیرات واسطه ای و تعادلی
مسیر سوم در تحقیقات بعدی با اهمیت تاثیرات واسطه ای و تعادلی رابطه دارد. محققان در مقاله های مختلف درباره این موضوع، تاثیرات تعادلی مختلفی را در پیش بینی روند کارآفرینی مشخص کرده اند از جمله: نسل ( کروز و نورکویست )، استقبال از خود اشتغالی یا شرکت خانوادگی ( کلوستا ) و همبستگی خانوادگی ( زاهرا ). نواوری هم یک متغیر تعادلی در پیش بینی روند عملکرد است (کلرزمن ).
۵٫۵٫ مشاهدات مختلف از هر شرکت
در نهایت، هر چند روش کلیدی اطلاع اگاهانه تا حد زیادی قابل پذیرش است اما جمع اوری داده ها از پاسخ دهندگان مختلف به ویژه برای متغیرهای مفهومی تر مانند اعتماد در خانواده، تعهد و همبستگی، مفید تر خواهد بود. به علاوه، ما جمع اوری مجموعه هماهنگی از داده ها را بیشتر تشویق می کنیم. چنین طرحی می تواند انحراف رایج ناشی از شاخصه های به دست امده از اعضای پراکنده در خانواده و متغیر وابسته از اعضای دیگر را کم کند.

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

 

۶- نتیجه گیری
در مجموع، همانگونه که در این موضوع خاص نشان داده شد بسیاری از شرکت های خانوادگی طالب کارآفرینی می باشند. البته همه شرکت های خانوادگی دارای قدرت نوآوری در کارآفرینی و خطرپذیری و کارآفرینی بین المللی و یا تعهد به گسترش و حفظ شرکت نمی باشند، اما یافته های ما از مقاله های مختلف ثابت می کند که رفتار غالب شرکت های خانوادگی در زمینه مقاومت در برابر تغییر، ایستایی و رکود ادامه دارد. شاید شرکت های خانوادگی به عنوان رقبای ساکت کارآفرینی در نظر گرفته می شوند که راز و رمز کارآفرینی خود را در قبال دیدگان عموم حفظ می کنند و در بسیاری از مواقع حتی در صورت تشویق به نواوری تحت فشار عموم از تعهد ها و پیوندهای خانوادگی خود دست بر نمی دارند. مطمئنا این موضوع خاص می تواند تمایلات کارآفرینی شرکت های خانوادگی را به سمت جلو سوق دهد  و به آنها پیشنهاد بدهد که دیگر زمان استفاده از یک الگوی جدید فرارسیده است، الگویی که بیانگر روح کارآفرینی در اغلب شرکت های خانوادگی است.

خانواده کارآفرین تجارت و کسب و کار خانوادگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.