مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ذخیره الوار در فضای بیرونی خشک سازی

ذخیره الوار در فضای بیرونی خشک سازی

ذخیره الوار در فضای بیرونی خشک سازی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۴۵
کد مقاله
WOD45
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ذخیره الوار در فضای بیرونی برای انجام فرآیند خشک سازی
نام انگلیسی
Outdoor storage Lumber for Kiln Dry
تعداد صفحه به فارسی
۱۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
ذخیره الوار،  فضای بیرونی، فرآیند خشک سازی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Outdoor storage, Lumber,  Kiln Dry
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

ذخیره الوار در فضای بیرونی برای انجام فرآیند خشک سازی

ذخیره الوار
ذخیره الوار را می‌توان به ۵ دسته اصلی تقسیم نمود: ذخیره در فضای بیرونی، ذخیره در زیر سایه بانهای باز، ذخیره زیر سایبانها یا اماکن سرپوشیده بدون گرما، ذخیره در زیر سایبانهای بسته و درعین حال دارای گرما و همچنین ذخیره در زیر سایه بانهای دارای شرایط گوناگون. نوع مطلوب مناطق ذخیره الوار منوط به میزان رطوبت الوار و همچنین شرایط آب و هوایی در طی پروسه ذخیره سازی می‌باشد.
 
ذخیره سازی در فضای بیرون 
الوار معمولاً در فضای بیرونی ذخیره می‌شوند، چراکه سایبانها یا انبارها که معمولا تاثیرات مناسبی را برای این امر به وجود می‌آورند، همیشه موجود نبوده و در دسترس نمی‌باشند. ذخیره در فضای باز و بدون محافظت برای الوار کوچک و الواری که استفاده از آنها چندان مهم و دارای ارزش نمی‌باشد کفایت داشته، با این حال می‌بایست احتیاط‌‌‌های لازم را جهت لک زدگی، پوسیدگی و همچنین آلودگی حشرات بعمل آورد. الوار مخصوص خشک سازی که در محوطه بیرونی بدون محافظت انبار شده‌اند ممکن است در معرض افزایش میزان رطوبت باشند.
 
  محافظت در برابر باران برای الوار کپه شده بدون استفاده از چوب دستک در مقایسه با الواری که از چوب دستکها برای کپه سازی آن استفاده کرده‌اند اهمیت بیشتری دارد، چرا که آب‌های ناشی از باران نمی‌توانند به سرعت از کپه‌های روی هم قرار گرفته سخت تبخیر شوند. علاوه بر این، بارانی که بر روی الوار کپه شده بدون چوب دستک نفوذ می‌کند، ممکن است در خلال زمان باعث افزایش میزان رطوبت الوار گشته و بر این اساس موجب ایجاد پوسیدگی و بروز لک زدگی بر روی چوبها شود. نواحی ذخیره شده می‌بایست سرباز باشند، از زه کشی مناسبی برخوردار بوده و همچنین از موارد نامطلوب و خار و خاشاک نیز که باعث محدود نمودن حرکت یا جریان هوا در طول سطوح مختلف می‌گردند نیز در امان باشند. 
 

ذخیره الوار در فضای بیرونی خشک سازی

 

الوار تازه 
الوار تازه در طی فرآیند انبارداری خشک می‌گردند. بمنظور کاهش نقص‌های خشک‌سازی و همچنین کاهش زمان نگهداری الوار در کوره مخصوص خشک‌سازی تا حد ممکن، می‌بایست نسبت به رعایت اصول خشک‌ نمودن الوار اقدام نمود (ریتس و صفحه ۱۹۷۱). بطور خلاصه، این موارد شامل نکات زیر می‌باشند:
  • کپه‌سازی الوار بطور مناسب با استفاده از چوب دستکهای خشک و همچنین تنظیم فضاهای متناسب و درست بین آنها بمنظور کاهش عارضه تاب‌خوردگی.
  • مهیا نمودن فندانسیون‌های کپه چینی مناسب.
  • داشتن فواصل مناسب بین کپه‌ها و ردیف‌های ستون‌های چوب.
 
  • مهیا نمودن سقف‌های مناسبی برای ستونهای کپه‌ شده الوار.

ذخیره الوار در فضای بیرونی خشک سازی

 

الوار نسبتا خشک    
در صورتی که میزان رطوبت الوار بالای ۲۰% باشد و در صورتی که انجام روال خشک‌سازی مجدد مورد نیاز باشد، الوار را می‌توان همانند الوار تازه ذخیره کرد. الواری که میزان رطوبت آنها زیر ۲۰% می‌باشد را می‌توان، در صورتی که به هیچگونه روال خشک‌سازی مجددی نیاز نباشد،‌ بدون استفاده از چوب دستک کپه چینی نمود. علاوه بر این، لازم است تا دسته‌های کپه چینی شده را در برابر نفوذ آب باران بصورت کامل محافظت کرد. آبی که در داخل این کپه‌ها نفوذ می‌کند به راحتی قابلیت تبخیر را نداشته و بر این اساس احتمال بروز لک‌زدگی با فساد چوب زیاد است. سطوح چوب که بصورت متناوب خیس شده و پس از آن خشک گردیده باشند، با احتمال ترک‌خوردگی زیاد روبرو می‌باشند.
 

ذخیره الوار در فضای بیرونی خشک سازی

 

الوار خشک شده در کوره     
الواری که تحت شرایط ۱۲% میزان رطوبت خشک شده‌اند را می‌توان در فضای بیرونی،‌ تحت شرایط آب و هوایی خشک، با چوب دستک‌ها و یا بدون استفاده از آنها برای مدت زمان کوتاهی ذخیره نمود. در صورتی که زمان ذخیره‌سازی طولانی گردد ممکن است میزان رطوبت الوار نیز بالا روند. شکل ۲ نشان دهنده تغییرات میزان رطوبت کاج جنوبی در طی ذخیره‌سازی در داخل محوطه و زیر سایه‌بان در حالت کپه چینی واقع در ایالات لویزیانا می‌باشد. در صورتی که برای کپه‌ چینی از چوب دستک‌ها استفاده شود، میزان رطوبت تا حد نهایت آن، در حدود ۲/۱- ۱۳% در یک زمان کوتاه‌تر حاصل می‌گردد. در طی شرایط آب و هوایی گرم و فصل خشک در نواحی نظیر قسمتهای خشک جنوب غربی و بخش‌هایی از ایداهو، منتانا، نوادا، اورگون و واشنگتن، زمان نگهداری الوار در ناحیه بیرونی را می‌توان بدون داشتن تاثیرات جدی، و در صورتی که کپه‌ها را با پوشش مناسب تحت حفاظت قرار داد، طولانی نمود.
 

ذخیره الوار در فضای بیرونی خشک سازی

 
پوشش‌های کپه چینی
الوار دارای رتبه بالا که در محوطه ذخیره شده‌اند، چه از طریق استفاده از چوب دستکها کپه چینی شده باشند و یا بدون استفاده از آنها چیده شده باشند، و چه الوار تازه باشند یا الوار خشک شده، را می‌بایست در مقابل شرایط آب و هوایی محافظت نمود. سطوح الوار که در معرض شرایط آب و هوایی و رطوبت هوا قرار دارد و همچنین در معرض شرایط خشک‌سازی می‌باشند، ممکن است دچار عارضه ترک‌خوردگی، تاب‌برداشتگی و رنگ‌زدایی شوند. برای تحصیل نتیجه مناسب، لازم است که کپه‌های الوار ذخیره شده در محوطه بیرونی دارای پوشش مناسبی، همانند الوار ذخیره شده در محوطه که بوسیله جریان گردش هوا خشک می‌شوند، باشند ( شکل ۴).
 
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.