مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

رابط کنترل مغز (BCI)

رابط کنترل مغز (BCI)

رابط کنترل مغز (BCI) – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فنی مهندسی – بین رشته ای
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فنی مهندسی - بین رشته ای - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره      
۴۳
کد مقاله
TEC43
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
رابط کنترل مغز  (BCI)
نام انگلیسی
Brain Control Interface (BCI)
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱
کلمات کلیدی به فارسی
رابط کنترل مغز
کلمات کلیدی به انگلیسی
Brain Control Interface, (BCI)
مرجع به فارسی
نیکلاس گومز، کالج مهندسی پیوپزشکی، دانشگاه رودآیلند، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
Nicholas Gomes, Biomedical Engineering, University of Rhode Island, USA
کشور
ایالات متحده
 

رابط کنترل مغز  (BCI)

چکیده
رابط کنترل مغز یا BCI یک وسیله ارتباط مستقیم از مغز به دنیای بیرون به شمار می آید. این مفهوم در خلال زمان سیر تکاملی خود را طی نموده و فواید بسیاری را به طرق مختلف فراهم آورده است.
۱- مقدمه
در حدود سال ۱۹۷۵ اولین سیگنال های الکتریکی بر روی سطح مغز حیوانات کشف شد. در حدود ۶۰ سال بعد نقشه قشر حرکتی مغز با استفاده از بیماران صرعی ترسیم شد. اندکی بعد ابزاری ساخته شد که قابلیت کنترل امواج رادیویی FM را داشته و این سیستم بر روی یک گاو نر آزمایش شد که تحت کنترل این ابزار قرار داشت. ۴۰ سال بعد اولین رابط کنترل مغز (BCI) بر روی یک انسان بیمار مورد استفاده قرار گرفت. رابط کنترل مغز را می توان جهت کسب اطلاعات از هر بخش از مغز به کار گرفت، این فرآیند خود برای تشخص امراض مغزی در بیماران مفید می باشد. شایع ترین نوع رابط کنترل مغز الکتروانسفالوگرافی (electroencephalography)  یا برق نگاری مغز (EEG) می باشد، اما در عین حال اقسام دیگر چنین سیستمی نظیر اموتیو (Emotiv) نیز وجود دارند.

رابط کنترل مغز (BCI)

 

۲- روش ها
فرآید الکتروانسفالوگرافی / برق نگاری مغز (EEG) درحقیقت و به صورت ابتدا به ساکن به صورت یک کلاه می باشد که کل بخش فوقانی سر را در بر می گیرد این سیستم دارای پورت های کوچکی در بخش های مختلف آن است که در حقیقت الکترودها را متصل می سازد. با این حال قبل از اتصال الکترود ها یک ژل رسانا نیز می بایست در بخش های مختلف این پورت ها مالیده شود تا آنکه نتیجه بهینه ای حاصل گردد. این فرایند متاسفانه راحت نمی باشد و جهت آماده سازی و استفاده نیز زمان بر است.
اموتیو که بعنوان یک ابزار جایگزین مطرح است در حقیقت یک رابط کنترل مغز برای سیستم برق نگاری مغز می باشد. بر خلاف EEG، این وسیله را می توان به راحتی مورد استفاده قرار داد. این ابزار به صورت بدون سیم می باشد و با استفاده از یک باتری لیتیم که قابلیت فراهم آوردن ۱۲ ساعت کار متوالی را دارد شارژ می شود. بر خلاف EEG سیستم اموتیو تنها دارای ۱۴ حسگر است و قابلیت کنترل فکر، احساسات و تصورات چهره را خواهد داشت.

رابط کنترل مغز (BCI)

 

۳- فناوری کنونی و آتی
در حال حاضر ما از رابط کنترل مغز در موارد مختلف استفاده می نماییم. موارد استفاده شامل کسب اطلاعات از مغز، تشخیص بیماری های مغزی و حتی استفاده  در رشته واقعیت افزوده می باشد. بعلاوه کاربردهای دیگری چون استفاده بعنوان رابط کنترل مغز یا BCI  و همچنین کاربرد  در  مبحث  اعضای  مصنوعی  نیز  از  جمله  ویژگی های  قابل توجه این مقوله بشمار می آیند. دانشمندان به سختی سعی در استفاده از رابط کنترل مغز (BCI) جهت ارسال محرک های خاصی به ادوات مصنوعی می باشند، پدیده ای که دقیقا مغز  به  طور  طبیعی  آن را  انجام داده و اقدام به ارسال محرک های عصبی به اعضای بدن و در نهایت مشخص نمودن عکس العمل آنها می نماید. در صورتی که این سیستم را بتوان تولید انبوه نمود کمک بزرگی در رشته تولید اعضای مصنوعی بدن خواهد شد و مخصوصا برای اشخاصی که نیاز به چنین اعضایی دارند این سسیستم راه گشا می باشد.

رابط کنترل مغز (BCI)

 

۴- نتیجه گیری
انواع مختلف سیستم رابط کنترل مغز (BCI) در جهان وجود دارند و با توجه به گسترش این رشته رابط های کنترل مغز دیگری نیز در حال پدیدار شدن هستند. در این ارتباط شاهد تولید سیستم های مختلفی هستیم که می توان از سیستم های الکترو انسفالو گرافی یا سیستم های برق نگاری مغز (EEG) تا سیستم های پیچیده تر اموتیو در این مبحث نام برد. بر این اساس دانشمندان همگی به سختی مشغول به کار هستند تا به اهداف مشابه در این زمینه دست یافته و قابلیت خواندن تحلیل ها و استفاده از محرک الکتریکی مغز جهت کمک به ما در زندگی را حاصل نمایند. حتی برخی از ابزار های کنترل مغز (BCI) ممکن است دارای عیوب مشخصی بوده و برخی از آنها ممکن است در زمینه های خاصی عملکرد بهتری در مقایسه با ادوات دیگر داشته باشد. در نهایت باید گفت که چنین سیستم هایی، با توجه به آنچه می توانند برای ما انجام دهند، به عنوان سیستم های شگفت آور مد نظر هستند.

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.