مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

رایانش ابری: شروع فصلی تازه – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره      
۱۴۳
کد مقاله
COM143
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
رایانش ابری: شروع فصلی تازه
نام انگلیسی
CLOUD COMPUTING: Beginning of a New Era
تعداد صفحه به فارسی
۲۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
رایانش ابری, رایانش ابری خصوصی, رایانش ابری عمومی, رایانش ابری اجتماعی, رایانش ابری ترکیبی / هیبرید
کلمات کلیدی به انگلیسی
Cloud Computing, Private, Public, Community, Hybrid, SaaS, PaaS, IaaS
مرجع به فارسی
ژورنال بین المللی خط مش های نوظهور در مهندسی و توسعه، دپارتمان فناوری اطلاعات، کروک شترا، هندوستان
مرجع به انگلیسی
International Journal of Emerging Trends in Engineering and Development; Department of CSE & IT, KITM Kurukshetra
کشور
هندوستان

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

چکیده
رایانش ابری که یکی از عبارت های بسیار جدید صنایع تکنولوژی اطلاعات (IT) بشمار می آید مسیرهای رو به رشد علوم کامپیوتری را در عرصه جهانی مشخص می سازد. این فرایند نتیجه سالیان متمادی تحقیق می باشد که دربردارنده کلیه دستاوردهای جدید در فرایند مجازی سازی، رایانش توزیعی و شبکه بندی می باشد. بر این مبنا، این سیستم سبب تغییر کلی پیامدهای مرتبط شده است. رایانش ابری سبب کاهش هزینه محاسبه و ذخیره سازی به میزان زیادی گردیده است و علاوه بر این موجب افزایش بهره وری نیز گردیده است. این فرایند از کاربردهای صرف تجاری تا گسترده ترین صنایع فناوری اطلاعات را تحت پوشش قرار می دهد. فرایند ابری ارائه دهنده خدماتی نظیر ذخیره سازی، محاسبه و سیستم های کاربردی برای بازارهای مختلف می باشد. ویژگی اصلی آن فراهم آوردن امنیت، راحتی و فرایند ذخیره سازی آسان اطلاعات و محاسبه برنامه ها تحت ویژگی سرویس مبنا در اینترنت می باشد. در این مقاله مباحثی در خصوص رایانش ابری، انواع آن، مدل کاربردی، معماری و مزیت ها و همچنین نقصهای مختلف آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

کلمات کلیدی: رایانش ابری، رایانش ابری خصوصی، رایانش ابری عمومی، رایانش ابری اجتماعی، رایانش ابری ترکیبی / هیبرید، SaaS، PaaS، IaaS

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۱- مقدمه
رایانش ابری از جمله ویژگیهای اخیر به شمار می آید که مشخص کننده مسیر رو به رشد در دنیای علوم کامپیوتر است. این فرایند بر روی به اشتراک گذاری داده ها در یک شبکه مقیاس پذیری از گره ها تمرکز دارد. یک ابر در حقیقت به عنوان نوعی از سیستم توزیعی و موازی است که حاوی مشارکت کامپیوترهای به هم وصل شده و مجازی می باشد که متعاقباً به صورت دینامیکی به عنوان یک یا چند منبع رایانشی ترکیبی بر مبنای موافقت نامه های سطح خدمات (SLA) که از طریق مذاکرات بین مشتریان و ارائه دهنده خدمات ابری به دست آمده است ارائه می گردد [۱]. از طریق رایانش ابری ما قابلیت ذخیره سازی مستندات یا داده های خود در اینترنت، به جای ذخیره نمودن آنها در کامپیوترهای شخصی خود را خواهیم داشت. بنابراین چنین فرایندی جهت دسترسی به مستندات و داده های ما در هر کجا و به وسیله هر دستگاه متصل به اینترنت تسهیلات لازم را فراهم می آورد. به علاوه این سیستم فراهم آورنده یک منبع به اشتراک گذاری شده منابع نظیر فضای ذخیره سازی داده ها، شبکه ها، توان پردازش کامپیوتر و برنامه های کاربردی خاص شرکتی می باشد. به هنگامی که اشخاص اقدام به ذخیره سازی تصاویر خود از طریق آنلاین می نمایند، به جای ذخیره سازی بر روی دیسک سخت کامپیوتر خود، می توان اینگونه اذعان داشت که آنها در حال استفاده از سرویسها یا خدمات رایانش ابری هستند.
رایانش ابری در رشته های مختلف به واسطه مقیاس پذیری، کارایی هزینه و انعطاف پذیری آن بسیار مفید می باشد. منابع رایانش ابری در حالت مجازی و تجریدی ارائه می شوند. این منابع به وسیله فراهم آورنده خدمات، در مقایسه با محاسبات متعارف که در آن کلیه اطلاعات بر روی سیستم کامپیوتری نهائی هر فرد ذخیره شده است، فراهم می شود [۲]. بنابراین رایانش ابری قابلیت ساده سازی فرایندهای ذخیره سازی، توزیع، اجرا و حفظ و نگهداری سیستم های اطلاعات را فراهم آورده و علاوه بر آن اقدام به افزایش کارایی، در دسترس پذیری و پایایی سیستم و در عین حال کاهش هزینه نموده است [۳]. سیستم های ابری به تجربه کاری کمتری نیازمند می باشند چرا که بسیار ساده و کاربرپسند هستند. این سیستم ها از توانائی کافی جهت اجرای برنامه بر روی کامپیوترهای متصل مختلف در یک زمان برخوردار می باشند.

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۱ـ۱٫ ویژگی های رایانش ابری
  • قابلیت دسترسی به داده ها از هر کجا و در هر زمان (البته در صورت دسترسی به اینترنت)، چرا که داده ها در یک فضای ابری ذخیره شده اند.
  • با توجه به آنکه داده ها بر روی درایو سخت کامپیوتر نصب نمی باشند، بنابراین فرایند بازیابی آنها نیز آسان خواهد بود.
  • رایانش ابری مقیاس پذیر می باشد و از قابلیت مقیاس پذیری منابع نیز برخوردار است. سیستم ابری به صورت نامحدود بوده و هر فردی به هنگام نیاز توانایی خرید قابلیت های مختلف این نوع رایانش را خواهد داشت.
  • متخصصین فناوری اطلاعات نیازی به روز رسانی نرم افزار در هر زمان ندارند چرا که این وظیفه به عهده فراهم آورنده خدمات ابری می باشد.
  • خدمات ابری به وسیله فراهم آورنده اینگونه خدمات کنترل و نظارت می شود. چنین موردی می تواند در خصوص بهینه سازی منابع و برنامه ریزی ظرفیت نیز مفید باشد.
 

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۲- معماری رایانش ابری
معماری رایانش ابری به دو بخش تقسیم می شود:
  • بخش جلویی (Front End Part)
  • بخش عقبی (Back End Part)
بخش جلویی شامل کامپیوتر کلاینت و برنامه های کاربردی مختلفی است که جهت دسترسی به سیستم رایانش ابری مورد نیاز می باشد. چنین موردی شامل خدماتی نظیر برنامه های ایمیل، آپلوند تصاویر و غیره است.
در بخش پشتی، کامپیوترها و سرورهای متعددی قرار گرفته اند که اقدام به ایجاد فضای ابری برای خدمات کامپیوتری می نمایند. معمولاً، هر برنامه کاربردی از سرور مختص خود بهره مند می باشد.

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۳- انواع مختلف رایانش یا فضای ابری
  • فضای ابری خصوصی
  • فضای ابری عمومی
  • فضای ابری اجتماعی
  • فضای ابری ترکیبی / هیبرید
 
فضای ابری خصوصی:
فضای خصوصی ابری به وسیله یک سازمان اجاره شده یا در مالکیت آن سازمان می باشد. چنین سازمانی از منابع مختلف فضای ابری برای مصرف شخصی خود بهره می جوید. این نوع از فضاهای ابری به صورت شخصی به وسیله سازمان یا بر مبنای نیازهای تجاری مختلف آن طراحی و ساخته می شود.
فضای ابری عمومی
فضای ابری عمومی دربردارنده کلی منابعی می باشد که تحت مالکیت ارائه دهنده خدمات ابری است و بر این مبنا شرکت ارائه دهنده خدمات اقدام به فروش منابع به تأسیسات یا شرکت های دولتی برحسب نیاز می نماید. کاربران نهائی نمی توانند اقدام به اجاره یا پرداخت موردی منابع آن نمایند. برخی از انواع فضاهای عمومی ابری عبارتند از: گوگل، آمازون، مایکروسافت.
فضای ابری اجتماعی
فضای ابری اجتماعی نوعی از فضای ابری خصوصی تلقی می شود که در آن منابع بین اعضای اجتماع خاصی به اشتراک گذاشته می شود که دارای نیازهای یکسانی هستند. به طور مثال از Media  Cloudis می توان به عنوان این نوع فضا نام برد که به وسیله شرکت زیمنس و سرویس های آن ارائه شده است [۴]. این نوع از فضای ابری اجتماعی را می توان به صورت مشترک و توأم یا به وسیله یک شرکت یا شخص ثالث مورد استفاده قرار داد.
فضای ابری ترکیبی یا هیبرید
ترکیبی از دو یا چند نوع فضای ابری ذکر شده فوق (خصوصی، عمومی یا اجتماعی) در این مبحث مورد نظر می باشد. انگیزه این نوع، ارائه خدمات و منابع بیشتر به کاربران با توجه به نیازهای بالای آنها است.

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۴- مدل سرویس رایانش ابری
رایانش ابری شامل عمدتاً مدلهای خدمات ذیل می باشد:
  • نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)
  • بستر به عنوان سرویس (PaaS)
  • زیرساختار به عنوان سرویس (IaaS)
 
 نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)
نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) یک مدل توزیعی نرم افزاری می باشد که در آن کاربردهای مختلفی به وسیله فراهم آورنده خدمات ارائه شده و در از طریق اینترنت در دسترس مشتریان قرار می گیرد. SaaS به عنوان یک مدل تحویل کاملاً گسترده به شمار می آید که از خدمات وب و معماری سرویس مبنا (SOA) پشتیبانی می نماید. SaaS به طور نزدیکی در ارتباط با فراهم آورنده سرویس کاربردی و مدلهای تحویل نرم افزاری محاسبات برحسب تقاضا می باشد. در مدل برحسب تقاضای نرم افزاری، وطیفه فراهم آورنده سرویس ارائه کلیه خدمات مورد نیاز کاربران بر مبنای دسترسی به شبکه می باشد و برای اینکار از یک کپی واحد برنامه های کاربردی که مخصوصاً برای توزیع SaaS ایجاد شده اند استفاده می نماید.
مزیت های مدل SaaS شامل موارد ذیل هستند:
  • مدیریت ساده تر
  • به روزرسانی اتوماتیک
  • کلیه کاربران دارای نگارش یکسانی از نرم افزار هستند
  • دسترس پذیری جهانی
بستر به عنوان سرویس (PaaS)
بستر به عنوان یک سرویس (PaaS) به عنوان راهکاری جهت فراهم آوردن سیستم های سخت افزاری، سیستم های عامل و فضای ذخیره سازی در اینترنت است. مدل تحویل سرویس به مشتریان اجازه استفاده از سرورهای مجازی و خدمات مرتبط با آن با توجه به پرداخت هزینه های آنها را می دهد. PaaS دارای مزیت های ذیل برای توسعه دهندگان سیستمی می باشد:
  • ویژگی های سیستم عامل را می توان تغییر داد و آنها را به طور مکرر ارتقاء داد.
  • خدمات را می توان از منابع مختلفی تأمین نمود که در گوشه و کنار مرزهای بین المللی قرار دارند.
  • هزینه های اولیه و جاری را می توان کاهش داد.
 
زیرساختار به عنوان سرویس (IaaS)
زیرساختار به عنوان یک سرویس تحت عنوان مدلی تلقی می شود که در آن یک سازمان اقدام به واگذاری منابع خود به دنیای بیرون می نماید که شامل ویژگی هایی نظیر سخت افزار، فضای ذخیره سازی، سرورها و مؤلفه های مختلف شبکه می باشد. فراهم آورنده خدمات این تجهیزات را در اختیار داشته و مسئول اجرا و حفظ آنها می باشد. مشتریان نیز به هنگام استفاده از این منابع اقدام به پرداخت هزینه های آن می نمایند.
ویژگی ها و مؤلفه های IaaS به شرح ذیل هستند:
  • خدمات رایانشی
  • اتوماسیون سازی وظایف مدیریتی
  • مقیاس بندی دینامیکی
  • دیداری سازی دسک تاپ
  • خدمات مبتنی بر خط مشی
  • اتصال پذیری اینترنت
 

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۵- کار با رایانش ابری
اطلاعات در خصوص کار با سیستم رایانش ابری شامل این فرضیه می باشد که چنین فضایی متشکل از لایه هایی تحت عناوین لایه های پشتی و لایه های جلوئی می باشد. لایه های جلوئی به عنوان لایه های تعامل کاربر محسوب می شوند. به هنگامی که کاربران به ایمیل خود نظیر جیمیل دسترسی می یابند، آنها از نرم افزاری استفاده می نمایند که بر روی بخش جلوئی یک سیستم ابری در حال اجرا می باشد. موقعیت یکسانی نیز به هنگامی رخ خواهد داد که کاربران به حساب فیسبوکی خود دسترسی می یابند. بخش پشتی حاوی سخت افزار و معماری نرم افزاری منطبق می باشد که سبب ایجاد تعامل کاربران با بخش جلوئی سیستم می گردد [۵]. سیستم رایانش ابری شامل سرورهای ذخیره سازی مختلف و سرور کنترل مستر می باشد. با استفاده از سیستم ابری اطلاعات در بانک اطلاعاتی و از راه دور ذخیره می گردد و متعاقباً به وسیله یک شخص ثالث (یا همان فراهم آورنده خدمات ابری)، به جای یک درایو سخت کامپیوتر، تملیک می یابد. سرورهای اینترنت به عنوان مسیری بین کاربر و فضای ابری قرار دارند. کاربران قابلیت اجرای داده های خود در هر موقعیت به شرط دسترسی به اینترنت را خواهند داشت. آنها نیازی جهت حمل ابزارهای ذخیره سازی سنگین همراه با خود نخواهند داشت. از طریق کاربرد ذخیره سازی ابری، نیازهای کاربران دیگر شامل ذخیره سازی داده ها بر روی دیسک های سخت آنها نخواهد بود. در مقابل، آنها قابلیت دسترسی به آن در هر موقعیتی را خواهند داشت و می توانند نسبت به دانلوند آن بر روی هر سیستمی بر مبنای انتخاب خود اقدام نمایند، همانند لپ تاپ ها، یا تلفن های هوشمند. به علاوه، آنها قابلیت ادیت فایل ها همانند فایل های وردی یا پاورپوینت را نیز خواهند داشت و به طور همزمان می توانند با کاربران دیگر به کار پرداخته و در این راستا کارها به صورت ساده تری از دفتر کار انجام خواهد شد. انواع مختلف خدمات رایانش ابری جهت مرتفع سازی نیازهای مختلف وجود دارند.
ضروریات مرتبط با پیاده سازی رایانش ابری
خدمات ارائه سیستم ابری در یک محیط برحسب تقاضا مدنظر می باشد. چندین برنامه کاربردی که به وسیله سیستم ابری پشتیبانی می شوند می بایست از قابلیت های مطمئنی نظیر امنیت، سرعت و دسترس پذیری دائمی برخوردار باشند[۸]. به منظور حاصل آوردن این مورد، لازم است تا نسبت به ایجاد یک زیرساختار دینامیکی با توجه به خواص ذیل اقدام شود:
  • شفافیت: صرفه نظر از پیاده سازی فیزیکی خدمات در داخل فضای ابری لازم است تا شفافیت برای کلیه کاربران در نظر گرفته شود. پیاده سازی حقیقی این فرایند به صورت مخفی از کاربران نهائی اعمال خواهد شد. مجموع فضای ابری به عنوان یک منبع واحد برای کاربران آن در نظر گرفته می شود و در این راستا جهت ایجاد محیط مجازی برای آنها چنین سیستمی راهگشا خواهد بود.
  • مقیاس پذیری: به هنگامی که تعداد کاربران به صورت روزمره افزایش می یابند، فضای ابری می بایست مقیاس پذیری مناسبی را جهت ارائه خدمات و نیازهای کاربران داشته باشد. برخی از سیستم های کاربردی نیازمند سرورهای متعددی برای عملکرد خود می باشند. فضای ابری می بایست از مقیاس پذیری کافی جهت افزایش کاربران بیشتر و بیشتر و همچنین سرورهای فزاینده ای برای ارائه خدمات برخوردار باشد.
  • نظارت هوشمند: جهت حاصل آوردن شفافیت و مقیاس پذیری برحسب تقاضا هر فضای ابری نیازمند فرایند نظارت هوشمندانه بوده و این نظارت هوشمندانه در سطح گره کنترل جهت نظارت بر سیستم های کاربردی ارائه شده مدنظر خواهد بود.
  • امنیت: امنیت به عنوان ضروریت اصلی به حساب می آید چرا که کلیه سرویسها و داده های مختلف در داخل فضای ابری در صورتی که امنیت این فضا وجه المصالحه قرار گیرد در معرض خطر خواهند بود. با توجه به آن که گره کنترل به عنوان اولین نقطه ورود به حساب می آید، لازم است تا ضروریات امنیتی را نیز غالباً در این رابطه در نظر گرفت.

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۶- مزیت های رایانش ابری
دسترسی در کل جهان – رایانش ابری سبب ایجاد تحرک یا سیاریت می گردد به گونه ای که هر فرد قابلیت دسترسی به مستندات خود از هر دستگاه و از هر کجای جهان را خواهد داشت. برای مشاغل بسیاری، این بدان معنا خواهد بود که مستخدمین قابلیت کار در خانه بدون حمل مستندات حجیم با خود را خواهند داشت. چنین امری سبب افزایش بهره وری شده و اجازه می دهد تا مستخدمین قابلیت تبادل سریعتر اطلاعات را داشته باشند. مستخدمین علاوه بر این می توانند بر روی یک سند یا فایل خاص بدون حضور داشتن در یک مکان کار نمایند.
فضای ذخیره سازی بزرگ – در گذشته، حافظه بر حسب ویژگی های هر یک از دستگاه های خاص محدود  بود. در صورتی که حافظه کافی در دسترس نبود لازم بود تا از دستگاه USB جهت پشتیبانی از فایل ها و بک آپ گیری اقدام شود. رایانش ابری فضای بزرگ و کافی را در اختیار کاربران قرار می دهد به گونه ای که نیازی به نگرانی در خصوص فضا بر روی درایو هارد نمی باشد.

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۷- معایب رایانش ابری
  • امنیت – به هنگام استفاده از خدمات رایانش ابری، کاربران به طور الزامی کل داده های خود را در معرض دید طرف ثالث قرار می دهند. این حقیقت که هویت های مختلفی قابلیت دسترسی به یک سرور خاص را دارند می تواند سبب بروز مسایل امنیتی شود. شرکت هایی که با داده های خصوصی کار می کنند، احتمالاً دارای نگرانی هایی در خصوص رایانش ابری می باشند، و این نگرانی ها عمدتاً ناشی از مشکلات ویروسی است.
  • حریم خصوصی – رایانش ابری این خطر را دارد که کاربران غیر مجاز قابلیت دسترسی به داده های برخی از کاربران را داشته باشند. جهت محافظت از این مورد، ارائه دهندگان خدمات رایانش ابری اقدام به ارائه سیستم محافظت از داده ها به وسیله رمز نموده و عملیات رایانشی مربوطه را بر روی سرورهای ایمن انجام می دهند.
  • از دست دادن کنترل – هویت های خاصی از رایانش ابری اقدام به کنترل کاربران می نمایند. این مورد نه تنها شامل وقتی می باشند که هر یک از کاربران از این گونه از خدمات استفاده می نمایند، بلکه همچنین شامل نوع داده های ذخیره سازی و محل دسترسی به آن نیز می گردد. کاربران در ارتباط با آپدیت ها یا بروزرسانی ها و بک آپهای مختلف به فراهم آورندگان خدمات وابسته می باشند. در صورتی که به واسطه مشکلی، سرور آنها قابلیت ارائه خدمات را نداشته باشد خطر از دست دادن اطلاعات شما وجود خواهد داشت.
  • اتکای به اینترنت – در عین آنکه دسترسی به اینترنت به صورت فزاینده ای امکان پذیر می گردد، این مورد هنوز فراگیر نشده است. در صورتی عدم دسترسی کاربران به اینترنت آنها توان دسترسی و ذخیره سازی اطلاعات خود در فضای ابری را نیز نخواهند داشت.
 

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۸- برخی از خدمات رایانش ابری
  • I-Cloud سیستم خدماتی I-Cloud اپل به کاربران اجازه ذخیره سازی موسیقی، مستندات، تصاویر و دیگر فایل ها را می دهد. کاربران قابلیت دسترسی به کلیه آنها از طریق این سرویس را خواهند داشت. به هنگامی که کاربری اقدام به ثبت نام در I-Cloud نمود به صورت اتوماتیک ۵ گیگابایت فضای مجانی در اختیار وی قرار می گیرد. کلیه دیگر برنامه های کاربردی اپل، همانند ماشین حساب، ایمیل و موارد دیگر به خوبی با I-Cloud کار می کنند.
  • محتوای ابری گوگل برای مایکروسافت آفیس – محتوای  ابری  گوگل  اجازه  می دهد تا کاربران مختلف به وسیله برنامه مایکروسافت آفیس با یکدیگر تعامل داشته باشند. چنین موردی شامل به اشتراک گذاری همزمان و ادیت نمودن محتویات برنامه های ورد، پاورپوینت و اکسل می باشد. کاربران همچنین قابلیت ذخیره سازی کپی های ایمن هر کدام از مستندات خود را خواهند داشت.
  • فضای ابری هوشمندانه IBM فضای ابری هوشمند IBM فراهم آورنده خدمات بسیاری برای شرکت های IT ، برای فایل های خود، می باشد. از طریق این سرویس می توان از سیستم ارزیاب قیمت جهت برآورد هزینه مربوط به نیازهای خاص هر یک از کاربران استفاده نمود.
 

رایانش ابری: شروع فصلی تازه

 

۹- نتیجه گیری
رایانش ابری یک فناوری نسبتاً نوین می باشد که به سرعت و به صورت روزمره معروفیت روزافزونی یافته است. این سیستم فراهم آورنده مزیت های بسیاری می باشد که می توانند به سرعت بر روی کاربران تأثیرگذار باشند. مسئولین صنایع مختلف نیز قابلیت بهره گیری از فضای ابری در یک مقیاس بزرگ را خواهند داشت. رایانش ابری به سادگی شامل فرآیند تجهیز دو طرف قضیه با ابزارهای کامپیوتری و تبادل داده ها با یکدیگر همانند فایل های متنی یا اطلاعات تجاری با کمک اینترنت می باشد. تحقیق کنونی مزیت های این نوع رایانش برحسب تخصیص بهتر منابع و حاصل آوردن میزان بیشتری از رضایت کاربران را ارائه نموده است. صرف نظر از سازمان های چند ملیتی چندین شرکت کوچک و مؤسسات آموزشی نیز قابلیت استفاده از خدمات ابری را خواهند داشت. مستخدمین نیز قابلیت تمرکز بر روی برنامه ها و امورات توسعه ای خود به جای اتلاف زمان در ارتباط با مدیریت داده ها و دیگر منابع را خواهند داشت. بر این مبنا لازم است تا به هنگامی که اقدام به درج داده های حیاتی در فضای ابری می نمائیم دقت مکفی را در نظر گرفت و به علاوه به هنگام مذاکره برای SLA با فراهم آورندگان خدمات نیز باید از دقت کرد. فراهم آورندگان فضای ابری می بایست از حاصل آوردن QoS خاص و ویژگی های امنیتی در SLA اطمینان حاصل نمایند به گونه ای که هر یک از سازمان ها بتوانند با خیال راحت به امورات تجاری خود با استفاده از خدمات ابری بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.