مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

رایانش ابری- نگارش رایانش گرید

رایانش ابری- نگارش رایانش گرید

رایانش ابری- نگارش رایانش گرید – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره      
۱۵۱
کد مقاله
COM151
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
رایانش ابری- نگارش تعمیم یافته ای از رایانش گرید
نام انگلیسی
Cloud Computing- An Extension of Grid Computing
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
گرید, ابر
کلمات کلیدی به انگلیسی
Grid, Cloud, SaaS, PaaS, IaaS
مرجع به فارسی
ژورنال بین المللی تحقیقات پیشرفته علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار
دانشگاه شاردا، مرکز تحقیقات کامپیوتر، هندوستان
مرجع به انگلیسی
International Journal of Advanced Research in
 Computer Science and Software Engineering; Research Scholar Sharda University, India
کشور
هندوستان

رایانش ابری- نگارش تعمیم یافته ای از رایانش گرید

چکیده
رایانش گرید یکی از مولفه های فراهم آورنده رایانش ابری بشمار می آید. نمونه های موجود در رایانش گرید نقش مهمی را ذر این زمینه ایفا نموده اند و به عنوان ابزاره های مجزایی محسوب می شوند که تواما قابلیت تشکیل یک شبکه توزیعی را خواهند داشت. پارامترهایی نظیر شفافیت، مالکیت، انعطاف پذیری و مشارکت را می توان به عنوان مزیت های اصلی یک گرید بشمار آورد. رایانش ابری از کلیه جهات سبب ارتقای مفهوم رایانش گرید و در عین حال اجتناب از یک نقطه شکست واحد شده است. در رایانش گرید، به منظور انجام فرآیند محاسبه، اقدام به تقسیم هر یک از موارد می شود، اما در رایانش ابری فرآیند یکپارچه سازی مولفه های مد نظر در یک موقعیت مشخص اعمال می شود.

کلمات کلیدی: گرید، ابر، SaaS، PaaS،  IaaS

 
۱- مقدمه
در رایانش گرید [۱۱] به منظور حاصل آوردن یک هدف مشترک جهت حل یک موضوع خاص کامپیوترهای مختلف از حوزه های مدیریتی متعدد با یکدیگر ترکیب می شوند و در نهایت پس از اتمام وظیفه خاص و حل مشکل مربوطه چنین خصیصه ای بسرعت به اتمام خواهد رسید. چنین موردی را می توان با شبکه قدرت مقایسه نمود [۱۲]. این ایده خاص بدین صورت مطرح می شود که دسترسی به توان کامپیوتری از یک گرید یا شبکه کامپیوتری به سادگی دسترسی به توان الکتریکی از یک شبکه برق می باشد [۹]. آنچه که سبب تمایز رایانش گرید از سیستم های محاسباتی متعارف با عملکرد بالا، نظیر رایانش خوشه ای، می شود آن است که گریدها به سادگی بیشتری با یکدیگر مزدوج یا ترکیب گردیده و از قابلیت های ناهمگنی برخوردار بوده و از نقطه نظر جغرافیایی نیز پراکنده می باشند. با وجود آنکه یک گرید واحد را می توان به یک کاربرد خاص تخصیص داد، به طور شایع یک گرید برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. رایانش گرید به عنوان مبنایی برای رایانش ابری تلقی گردیده که خود سبب ارائه خدمات برحسب تقاضا یا منابع مورد نیاز خواهد شد.

رایانش ابری- نگارش رایانش گرید

 

۲- رایانش گرید
گریدها [۱] به عنوان زیر ساخت های سایبری بشمار می آیند که در تعامل با سیستم های کاربردی علوم- الکترونیک و تجارت الکترونیک نسل بعد عمل نموده و از این طریق، به صورت ناهمگن، اقدام به یکپارچه سازی منابع بزرگ مقیاس و توزیع شده می نمایند. تاکنون تعدادی از میان افزارهای گریدی و ابزارهای مدیریتی نظیر Globus [2]، UNICORE ایجاد گردیده اند تا بدینوسیله زیر ساخت های لازم حاصل آمده و از طریق آنها کاربران قابلیت دسترسی به منابع از راه دور به صورت شفاف و ایمن و  به اشتراک گذاری شبکه وب در یک مقیاس قابل توجه را داشت باشند. اخیراً،  جهت گیری رایانش گرید بسمت الگوهای سرویس مبنا شتاب یافته است [۶،۷] که مشخص کننده راهکار جدید فراهم آوردن خدمات بر مبنای مدل های رایانش سودمند و ابزارهای مرتبط می باشد. در داخل این گریدهای سودمند، هر منبع به صورت سرویسی مدنظر خواهد بود که کاربران با استفاده از آن قابلیت برقراری ارتباط را داشته و می توانند منابع مورد نظر خود و کیفیت خدمات را حاصل آورند. گرید ها را می توان در خصوص برقرای ارتباطات علمی گوناگون و در رشته های مختلف علمی همانند فیزیک پر انرژی، فیزیک موج گرانشی، ژئو فیزیک، فضانوردی و بیوانفورماتیک، به منظور به اشتراک گذاری، مدیریت و پردازش مجموعه های بزرگی از اطلاعات و داده ها، مورد استفاده قرار داد. …

رایانش ابری- نگارش رایانش گرید

 

۳- رایانش ابری
رایانش ابری یا به سادگی یک سیستم رایانش کرایه ای، به عنوان نوعی فناوری جدید به حساب می آید که هم اکنون در دنیای دانشگاهی تحت بررسی است. بر  مبنای NIST [8] خصیصه های ضروری ذیل را می بایست در رایانش ابری جستجو کرد:
  • خود سرویسی برحسب تقاضا. یک مشتری می بایست قابلیت فراهم آوردن قابلیت های محاسباتی و استفاده از منابع (زمان سرور، منابع ذخیره سازی شبکه و غیره) را داشته باشد. در یک راهکار «پرداخت کن و استفاده کن»، کاربران می توانند از منابع سیستمی بدون تداخل از سوی انسان، و یا ارائه دهندگان خدمات خود، استفاده نمایند.
  • منابع نامحدود محاسباتی. خدمات مربوطه به کاربران نهایی به یک روش سریع و اتوماتیک ارائه می شود. این رویه را می توان جهت پشتیبانی از منابع نامحدود به کار گرفت و در این راستا مشتریان قابلیت خرید خدمات در هر زمان و در هر مقدار برحسب ضروریات خود را خواهند داشت.
  • دسترسی به شبکه گسترده. کل سیستم ابری از منابعی متشکل از سیستم های مختلف برخوردار بوده و این شبکه شرکت های یا افراد مختلفی که اقدام به ارائه خدمات می نمایند را تحت پوشش خود قرار می دهد. خدمات فراهم شده به وسیله ارائه دهندگان خدمات مختلف در کل شبکه در دسترس می باشند. در این راستا قابلیت دسترسی آسان به سیستم ابری از طریق پلتفرم ناهمگن، از هر دو دسته پلتفرم های مشتری نازک و ضخیم، از طریق ابزاره های متعدد، نظیر تلفن های سیار، لپ تاپ ها، PDA و غیره، وجود دارد.
  • انباره منابع. یک مدل چند وجهی به وسیله ارائه انباره ای از منابع رایانشی به وسیله ارائه دهندگان خدمات عرضه شده است. چنین موردی قابلیت تخصیص یا تخصیص مجدد منابع مختلف فیزیکی و مجازی به صورت دینامیکی بر مبنای نیازهای مشتریان را خواهد داشت. در این راستا مشتریان الزامی جهت دانستن جزئیات اجرایی و موقعیت های دقیق ارائه دهندگان خدمات خود ندارند، بلکه به سادگی درخواست های خود را در یک سطح بسیار بالا مطرح می نمایند. بعلاوه مشتریان نباید در خصوص مدیریت و نگهداری خدمات نگران باشند، در این راستا آنها صرفاً می توانند از خدمات و منابع مورد نیاز خود استفاده نمایند.
  • سرویس اندازه گیری شده. جهت اندازه گیری مصرف سرویس ها یا خدمات، یک ویژگی سنجشی را می بایست در سطوح مختلف خدماتی ارائه داد، نظیر ذخیره سازی، پردازش، پهنای باند و حسابهای کاربران فعال.  میزان  مصرف  خدمات و  منابع را  می بایست ثبت، کنترل و تحت نظارت قرار داد آن هم به صورتی که قابلیت دسترسی آن از سوی ارائه دهندگان خدمان و هم مشتریان وجود داشته باشد.
رایانش ابری به طور گسترده ای به شرح ذیل دسته بندی شده است:
  • نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS). این قابلیت که برای مشتریان ارائه شده است ویژگی کاربرد برنامه های کاربردی بر روی زیر ساخت های ابری را خواهد داشت. چنین برنامه هایی از ابزارهای مختلف از طریق رابط کلاینت در محیط مرورگر وبی (همانند ایمیل وبی) در دسترس خواهند بود. در این زمینه مشتریان جهت مدیریت یا کنترل زیر ساخت های اصلی ابری شامل شبکه، سرورها، سیستم های ابری، ذخیره سازی یا حتی قابلیت های کاربردی خاص، با توجه به اجرای محتمل مجموعه های پیکربندی خاص مشتریان، اقدامی نخواهند کرد.
  • بستر به عنوان سرویس (PaaS). این قابلیت که برای مشتریان ارائه شده است در زیر ساخت های ابری ایجاد شده از سوی مشتری اعمال می شود یا از طریق برنامه های ضروری ایجاد شده با استفاده از زبان های برنامه نویسی در نظر گرفته شده و ابزارهای مربوطه به وسیله ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی می شود. در این زمینه مشتریان نیازی جهت مدیریت یا کنترل ویژگی های اصلی ابری همانند شبکه، سرور، سیستم عامل یا فضای ذخیره سازی ندارند، بلکه لازم است تا برنامه های خاص پیاده شده خود را کنترل نموده و یا احتمالاً اقدام به کنترل پیکربندی های محیط میزبان نمایند.
  • زیر ساختار به عنوان سرویس (IaaS). این قابلیت که برای مشتریان فراهم شده است می تواند پارامترهایی نظیر توان پردازش، ذخیره سازی، شبکه و دیگر منابع محاسباتی اصلی را در اختیار مشتری قرار دهد که بر مبنای آن مشتریان قابلیت پیاده سازی و اجرای نرم افزار مفروض خود را خواهند داشت، که می تواند شامل سیستم عامل و برنامه های کاربردی باشد. مشتریان اقدام به مدیریت یا کنترل زیر ساخت های اصلی ابری نمی نمایند، بلکه از قابلیت کنترل بر روی سیستم عامل، فضای ذخیره سازی، برنامه های پیاده شده و احتمالاً کنترل محدود بر روی مولفه های شبکه انتخابی (همانند فایروال یا دیواره آتش میزبان) برخوردار می باشند.

رایانش ابری- نگارش رایانش گرید

 

۴- نابرابری در محاسبه ابری و گرید
رایانش گرید به عنوان مجموعه محلی از برنامه ها در داخل هر نوع سازمان به حساب می آید، در حالی که رایانش ابری، قابلیت استفاده از منابعی می باشد که ممکن است متعلق به یک یا چند سازمان خاص باشد و یا آنکه چنین تعلقی صرفاً برای سازمان های خاص وجود نداشته باشد. گرید عیناً مجموعه ای از منابع توزیعی در شبکه گسترده است، که قابلیت پشتیبانی از سیستم های کاربردی توزیعی دارای مقیاس بزرگ را خواهد داشت. رایانش ابری بر مبنای فناوری اولویت مد نظر است که در آن منبع باز یا سیستم متن باز به عنوان اساس رایانش گرید به حساب می آید. رایانش ابری برخی از ویژگی های اصلی رایانش گرید را حذف نموده است، همانند تدارک برحسب تقاضای منابع، ویژگی ارتجاعی سریع، پروتکل های ایمن تر، قابلیت دینامیکی، ناهمگنی، هزینه ها، پیچیدگی خرید، مدیریت، پیکربندی سخت افزار/ نرم افزار و منابع شبکه به منظور ایجاد و پیاده سازی سیستم های کاربردی برای کاربران نهایی. رایانش ابری را می توان به عنوان نوعی نگارش ترمیم یافته رایانش گرید به حساب آورد، اما برخی از نقص های جدی همانند نقص های امنیتی، شفافیت، سختی، عمومیت، پایایی و تحمل خطا از جمله نقایص این سیستم می باشد.

رایانش ابری- نگارش رایانش گرید

 

۵- نتیجه گیری
رایانش گرید به عنوان چارچوبی برای رایانش ابری به حساب می آید. گرید به اعمال کار یا یک وظیفه از سوی کاربران نهایی نیاز داشته، در حالی که رایانش ابری کارها را برای کاربران نهایی انجام می دهد. رایانش ابری خود فرایندی از رایانش گرید بشمار آمده که قابلیت فراهم آوردن منابع بر مبنای ویژگی برحسب تقاضا را ارائه می دهد.                       

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.