مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نرم افزار چابک ضعف توانمندی

نرم افزار چابک ضعف توانمندی

نرم افزار چابک ضعف توانمندی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره      
۱۲۷
کد مقاله
COM127
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
روش های نرم افزار چابک: ضعف ها و توانمندی ها
نام انگلیسی
Agile Software Methodologies: Strength and Weakness
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
روش های چابک، نقاط قوت چابک، نقاط ضعف چابک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Agile methodologies; Agile Strength; Agile Weakness
مرجع به فارسی
ژورنال بین المللی علوم مهندسی و فن آوری (IJEST)
دپارتمان علوم کامپیوتر، دانشگاه علوم و آموزش، کالج فناوری اطلاعات، اردن
مرجع به انگلیسی
International Journal of Engineering Science and Technology (IJEST); Computer Science Department, The world Islamic Sciences and Education University, Amman-Jordan
کشور
اردن

روش های نرم افزار چابک: ضعف ها و توانمندی ها

چکیده
روش ها و راهکارهای چابک به عنوان نوعی فناوری بزرگ توسعه نرم افزار به شمار می آیند. هیچگونه شکی وجود ندارد که این روش ها معروفیت گسترده ای را در سطح جهان به خود اختصاص داده اند. هسته این روش ها در حقیقت مردم می باشند. هر یک از مشتریان و اعضای گروهی تیم های توسعه چابک می توانند نقش کلیدی در موفقیت یا شکست فرآیند چابک داشته باشند. در این مقاله نویسندگان نقاط قوت و ضعف روش های چابک را مورد بررسی قرار می دهند. به علاوه نویسندگان نشان خواهند داد که چگونه این نکات قوت و ضعف بر روی نتایج کلی فرآیند توسعه چابک تاثیرگذار هستند.

کلمات کلیدی: روش های چابک، نقاط قوت چابک، نقاط ضعف چابک

 

نرم افزار چابک ضعف توانمندی

 

۱- مقدمه
توسعه نرم افزار، با توجه به تحویل محصولات نرم افزای به روشی سریعتر، ارتقا یافته تر و ارزان تر، بعنوان یک فرآیند پیچیده بشمار می آید. مطالعات و ایده های متعددی در زمینه ارتقا و پیشرفت کلی فرآیند توسعه انجام شده است. یک روش یا اصطلاحا اسلوبی جدید به منظور رویارویی با مشکلات و مسائل مربوط به استفاده از روش های سنتی در سازمان ها و موسسات تجاری پدیدار شده است. این روش تحت عنوان نوعی فرآیند اسطوره شناسی چابک  خوانده می شود. روش های چابک بر روی مردم، رضایت مشتری و پاسخ سریع در برابر تغییرات تمرکز  دارند [۱، ۲، ۳].
در ابتدا، در فوریه ۲۰۰۱، ایجاد کنندگان روش چابک با یکدیگر ملاقات نموده و پس از مباحث اولیه اقدام به انتشار بیانیه توسعه نرم افزار چابک (ASD) نمودند. در چنین نشستی با حضور هفده متخصص روش های توسعه آتی نرم افزار به بحث گذاشته شدند. این متخصصین خاطر نشان ساختند که به طور کلی می بایست برخی از ویژگی های مشترک را به اشتراک گذاشت. این ویژگی ها عمدتا بر روی مردم متمرکز است. نتیجه این نشست ایجاد یک روش هوشمندانه تحت عنوان «پیمان چابک» بوده است. [۲، ۳، ۴، ۵].

این مقاله به شرح ذیل سازماندهی شده است. در بخش بعد، ما مباحث مرتبط را مورد بررسی قرار می دهیم. بخش ۳ دیدگاه چابک را معرفی نموده و بخش ۴ نقاط قوت و ضعف روشهای چابک را بررسی می نماید. آخرین بخش این مقاله نیز به نتیجه گیری می پردازد.

نرم افزار چابک ضعف توانمندی

 

۲- مطالعه قبلی

۱- Maurer [11] اقدام به بررسی توسعه سیستم های وبی با استفاده از نه مستخدم تمام وقت یک شرکت کوچک، با بکارگیری سیستم عامل XP در امورات خود، نموده و در مقایسه با سیستم های استفاده شده آنها، قبل از بهره مندی از XP، دستاورد قابل توجهی را مشاهده کرد.

 Marchesiو Succi  [۱۲]  نشان  دادند  که  شواهد  فزاینده ای  وجود دارد که روش های چابک (AM) از پتانسیل زیادی جهت ارتقای قابل توجه راهکارهای  تولید نرم افزار برخوردار می باشند.
Cho [13] نشان داد که در مقابل SDLC متعارف، سیستم  SDLC چابک نیازی به جمع آوری ضروریات مرتبط با برنامه ریزی دقیق اولیه را نخواهد داشت، چرا که طرفین ذینفع غالبا  قابلیت فراهم آوردن کلیه جزئیات برای آماده سازی رویه پیاده سازی، در ابتدای یک پروژه، را نخواهند داشت.
Vijayasarathy [14] در تحقیق خود اظهار داشت که با وجود آنکه روش های چابک در بسیاری از مشخصه ها از همتایان متعارف خود بهتر می باشند، هنوز به هنگام اجرا مشکلات متعددی وجود دارند. یکی از این مشکلات آن است که روش های چابک به طور قابل توجهی سبب کاهش رویه های مستند سازی شده و حتی اعلام می نماید که خود برنامه به عنوان یک مستند عمل می نماید.
یک مطالعه تحلیلی که به وسیله Tan [15] انجام شد مشخص کننده تایید ثبات دسترسی افراد و همچنین سازگاری طراحی می باشد که خود بر روی موفقیت پروژه های نرم افزاری، که از ویژگی های توسعه تکراری و نموی استفاده می نمایند، تاثیرگذار می باشد. ایده اصلی در پس توسعه همراه با رویه های تکرار ایجاد یک سیستم نرم افزاری به صورت نموی می باشد که به توسعه دهنده اجازه می دهد که از مزیت آنچه در طی رویه های توسعه نگارش های قبلی سیستم فرا گرفته است استفاده نماید. بنابراین، روشهای توسعه تکراری و نموی به عنوان سنگ زیربنای روش چابک مدنظر می باشد.
 

نرم افزار چابک ضعف توانمندی

 

۳- دیدگاه چابک
روش های سنتی یا متعارف هنوز نیز در پروژه هایی که مقیاس بزرگی دارند، مخصوصا در صنعت، استفاده می شوند. دلیل استفاده از این روش ها به واسطه فلسفه سر راست بودن آنها می  باشد [۱۸]. علاوه بر این قابلیت آنها جهت فراهم آوردن ویژگی های پیش بینی پذیری، حالت ثبات و اطمینان از جمله این عوامل هستند [۱۹].
توسعه نرم افزار چابک (ASD) به عنوان یک عبارت نسبتا جدیدی به شمار می آید که در مهندسی نرم افزار مطرح شده است. فرآیندها یا روش های چابک در حقیقت معرف یک دیدگاه جدید در زمینه برنامه ریزی و مدیریت پروژه های نرم افزاری می باشند. علیرغم ASD که معرف روش های جدید در توسعه نرم افزار می باشد، این سیستم برمبنای چندین فلسفه و تئوری موجود است که هر دو نشات گرفته از رشته مهندسی نرم افزار هستند[۱۲، ۱۴، ۱۸، ۱۹].
فرآیندهای توسعه چابک بوسیله متخصصین و محققین متعددی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برحسب نظر برخی از محققین، ASD عمدتا بر حول ۴ ویژگی ذیل استوار است [۱]:
  1. توسعه چابک در حقیقت چیزی جدید به شمار نمی آید، این فرآیند در عمل از دهه ۱۹۶۰ در مبحث توسعه نرم افزار اعمال شده است [۲۰].
  2. عدم تمرکز بر روی معماری منوط به ایجاد تصمیم گیری های زیر بهینه می باشد [۲۱].
  3. راهکارهای موجود در XP به ندرت قابل پیاده سازی هستند [۲۲].
  4. روش های توسعه چابک برای تیم های کوچک مناسب هستند، اما برای پروژه های بزرگتر، پروسه های دیگر مناسب تر به نظر می رسدند [۲۳]..
امروزه، روش های چابک یکی از مهمترین روش های نوظهور در مهندسی نرم افزار  به شمار می آید. بدون شک، در این بازار شاهد سرعت بالای تغییرات می باشیم. این تغییر بر روی تولید کنندگان نرم افزار فشار می آورد تا مراقب چندین ویژگی الزامی و غیر الزامی باشند. به علاوه مسائل نوظهور جدید نیازمند آن هستند تا تولید کنندگان قابلیت پاسخگویی به چندین سئوال را داشته باشند، نظیر: چگونه شرکت ها می بایست تمایز بین خود را مشخص سازند؟ کدام تکنولوژی را باید استفاده نمود؟ کدام نوع از فناوری تداوم خواهد یافت؟ جهت پاسخگویی به این سئوالات شرکت ها می بایست از نگرش های مختلفی در خصوص روشهای آتی و انعطاف پذیر خود برخوردار باشند. با توجه به ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری پیش بینی های طولانی مدت عملا غیر ممکن خواهد بود.

نرم افزار چابک ضعف توانمندی

 

۴- روش های چابک: نکات قوت و ضعف
در بخش بعد نویسندگان در خصوص نکات قوت، همراه با ویژگی ها و فرصت ها و همچنین نقاط ضعف روش های چابک صحبت می نمایند. در حقیقت مزیت های دلگرم کننده زیادی در فلسفه چابک وجود دارند، نظیر چرخه توسعه کوتاه، رضایت بالای مشتری، و تطابق سریع با تغییرات. بدون شک نکته قوت روش های چابک برمبنای انعطاف پذیری آن است.
یکی از نکات قوت روش چابک آن است که فلسفه آن برمبنای این ایده استوار است که پروژه ها می بایست در دوره های تکرار کوتاه توسعه یابند. در انتهای هر تکرار، کاربران قابلیت مشاهده یک نگارش کارشده نرم افزار قبل از حرکت به مرحله بعدی را خواهند داشت که به معنای آن خواهد بود که کل پروژه انعطاف پذیرتر می باشد. در روش های سنتی در صورتی که مشتری درخواست اعمال برخی از تغییرات پس از گذشت یک مدت طولانی مدت را نماید (نظیر یک دوره شش الی ده ماهه) این امر نیازمند بازسازی کامل پروژه می باشد، اما با بکارگیری فلسفه چابک این رویه کاملا ممکن خواهد بود. نکته قوت دیگر آن است که مشتریان قابلیت ارزیابی مورد توسعه یافته پس از هر بار تکرار را داشته و می توانند طرح هایی را برای آینده پیشنهاد نمایند. مزیت دیگر روش چابک آزمایش متوالی و پیوسته و همچنین جامعیت آن می باشد چرا  که عمل آزمایش پس از هر بار تکرار انجام خواهد شد که خود به معنای آن می باشد که خطاها در یک بازه زمانی تکراری و مرتب قابل اصلاح هستند. نکته قوت دیگر آن است که توسعه رویه پیشرفت را می توان پس از هر بار تکرار مورد بررسی و برآورد قرار داد.

نرم افزار چابک ضعف توانمندی

 

۵- نتیجه گیری
در این مقاله نویسندگان سعی در نشان دادن نکات اصلی قوت و ضعف روش های چابک نموده اند. روش های چابک جزء اسلوب های بزرگی به شمار می آیند که به نظر در واکنش به تغییرات مکرر در بازار پدیدار گردیده اند. این مقاله نکات قوت اصلی روش چابک، نظیر فلسفه آن برمبنای چرخه توسعه کوتاه، رضایت بالای مشتری و سازگاری سریع در برابر تغییرات، را ذکر نموده است. به علاوه چگونگی واکنش روش چابک به تغییر در بازارها و سازمان های متعدد سبب شده است تا این روش در تناسب بیشتری برای بازار باشد. این مقاله همچنین چندین مورد ضعف روش چابک را نیز ارائه نموده است. پس از مطالعه نکات قوت و ضعف سیستم چابک، نویسندگان دریافتند که یک نکته قوت وجود دارد که ممکن است تحت برخی از موقعیت ها نظیر تعامل با مشتری، تبدیل به نکته ضعف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.