مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC

روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC

روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC  – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۱۶۰
کد مقاله
ELC160
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC
نام انگلیسی
Modified Summary Graph Method Solving of the SC Circuits
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
خازن های راه گزینی / سوئیچ شده, گراف تبدیل, گراف ماسون ـ کوتز, گراف خلاصه, گراف ماسون, فرمول ماسون, انتقال ولتاژ
کلمات کلیدی به انگلیسی
switched capacitors, transformation graph, Mason-Coates graph, summary graph, Mason graph, Mason’s formula, voltage transfer
مرجع به فارسی
دپارتمان مهندسی برق، دانشگاه پاردوبیس، جمهوری چک
مرجع به انگلیسی
Bohumil Brtník, David Matoušek
Department of Electrical Engineering
University of Pardubice
Pardubice, Czech Republic
کشور
جمهوری چک
  
روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC
چکیده
با توجه به وجود روش های گراف تحلیل مدار علاوه بر روش های جبری، از نقطه نظر تئوریکی کاملا محتمل خواهد بود تا به صورت انحصاری اقدام به انجام تحلیل کل مدار سوئیچ شده در حالت سوئیچینگ / راه گزینی دو فاز از طریق روش گراف نماییم. به همین دلیل، می توان با استفاده از گراف های تبدیل نسبت به طراحی گراف ماسون (Mason) یک مدار، جهت کاهش گراف های ماسون برای کل چهار فاز سوئیچینگ اقدام نموده و متعاقباً نسبت به طراحی یک گراف ماسون ـ کوتز خلاصه (Mason-Coates) از گراف های تبدیلی که بدین روش حاصل شده اند اقدام نمود. در ابتدا ما دست به کار ترسیم گره ها و شاخه های محتمل، حاصل آمده به وسیله گراف های تبدیلی برای انتقال فازهایEE (زوج ـ زوج) و OO (فرد ـ فرد) می نماییم. شاخه های حاصله به وسیله گراف های تبدیل برای فازهای EO و OE ترسیم شده و در عین حال نتیجه بر    ضرب می گردد. در مرحله بعدی، گراف ماسون ـ کوتز خلاصه به گراف ماسون تبدیل می شود. در نهایت، این گراف را می توان به وسیله رابطه ماسون جهت فراهم آوردن انتقالات شفاف ولتاژ مورد تفسیر قرار داد.

کلمات کلیدی: خازن های راه گزینی / سوئیچ شده، گراف تبدیل، گراف ماسون ـ کوتز، گراف خلاصه، گراف ماسون، فرمول ماسون، انتقال ولتاژ

 

روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC

 

۱- مقدمه
تحلیل مدارات الکتریکی نه تنها برای محاسبات خواص و ویژگیهای مدارات ضروری هستند بلکه برای درک اصول آنها نیز ضروری تلقی می گردند. روش های کامپیوتری به عنوان ابزاری قدرتمندی برای تحلیل سمبلیک پارامترهای مربوط به مدارها به شمار می آیند [۱]. اما در عین حال داشتن ابزاری با قابلیت تحلیل سمبلیک ساده و آشکار به عنوان یک مزیت محسوب می شود. روش های مرتبط با چنین گراف هایی را می توان به عنوان این نوع از ادوات سودمند در نظر گرفت. با تشکر از شفافیت روش های گرافیکی، می توان از آنها حتی برای درک این نوع شبکه ها نیز استفاده نمود. یک مجموعه کاملاً مرتب و آرایش یافته از گراف های تبدیلی حاصل آمده برای انواع مختلف مدارات سوئیچینگ را می توان برای آنالیز شبکه های خازنی سوئیچ شده و برای درک چنین رویه ای بکار گرفت. گراف های جریان سیگنال M-C برای طراحی [۲] و تحلیل [۳] مدارات زمان پیوسته و مدارات خطی با قابلیت سوئیچینگ دوره ای / متناوب بکار گرفته می شوند. گراف های تبدیل عمدتاً برای ترکیب / اسمبلی ماتریس نهایی بکار گرفته می شوند، آن هم با توجه بدانکه کلیه فازها [۴] از طریق محاسبه ویژگیهای حداقلی جبری جهت حل مدارات الکترونیکی و ماتریس بکار گرفته شده باشند [۵]. این بدان معنا خواهد بود که چنین روشی به عنوان ترکیبی از روش های گراف و روش های عددی به شمار می آید. اما فرآیند حل از طریق گراف ها و صرفا با استفاده از گراف کامل میسر می باشد. بنابراین اینگونه فرض می شود که اصل چنین راه حلی را باید از طریق یک گراف حاصل آورد.

روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC

 

۲- اصل روش ها
مدارهای خازن سوئیچ شده [۶] حل شده از طریق روش معادله بار گره ای [۷] ، [۸]، [۹]، را می توان به طور کلی با معادله ذیل در نظر گرفت (۱).
این سیستم را می توان برای طراحی یک گراف خلاصه مدار SC بکار گرفت، که متعاقباً قابلیت طراحی آن از طریق ترسیم گره ها و شاخه های محتمل وجود داشته، که خود حاصل آمده به وسیله گراف های تبدیلی برای انتقالات فازهای EE (زوج ـ زوج) و OO (فرد ـ فرد) همانگونه که در شکل ۱ نشان داده شده است است [۱۰].
این فرآیند صرفا شامل کاربرد عملیات ریاضیاتی ابتدایی می باشد. تبدیل با استفاده از گراف های تبدیلی به وسیله روابط ساده  مورد ارزیابی قرار می گیرد که در آن aV، aQ به نظر دارای مقادیر ۰ یا ۱ می باشد، و a نیز برابر با ۱ یا ۱- است.
در این مرحله، شاخه ها به وسیله گراف های تبدیلی برای فاز EO و OE حاصل آمده اند و بین این گره ها ترسیم شده اند، در عین آنکه نتیجه حاصله بر ،  همانگونه که در شکل ۲ برای C1 در EO و / یا C2 در فاز OE نشان داده شده است ضرب می گردد [۱۱].
در مرحله آخر، گراف ماسون ـ کوتز خلاصه به گراف ماسون تبدیل می گردد. بنابراین، انتقالات کلیه شاخه های وارد شده به گره N برحسب انتقال گره مشخص شده خود- حلقوی همانند شکل ۳، در ارتباط با انتقال گره خود ـ حلقوی C تقسیم شده و انتقال شاخه ورودی برابر با C1 تلقی می گردد. بنابراین ارزیابی گراف خلاصه بسیار ساده تر گردیده و آشکارتر از روش های دیگر می باشد.
بنابراین گراف خلاصه حاصل آمده متعاقباً به وسیله قاعده ماسون برای انتقال T گراف  مورد ارزیابی قرار می گیرد [۱۰].
با استفاده از گراف ماسون به جای گراف ماسون ـ کوتز قابلیت ساده سازی این ارزیابی وجود خواهد داشت. بنابراین، ضرورتی برای ترکیب جمع ماتریس خازنی و بیان این مورد به صورت متوالی در قالب اعداد وجود نداشته و می توان نتیجه نهایی را در یک شکل گرافیکی حاصل آورد.

روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC

 

۳- مثال
راهکار مطلوب یک ارزیابی گرافیکی به وسیله مثال ذیل نشان داده شده است. یک مدار با یک خازن سوئیچ شده بصورت دیاگرام سیم کشی و با شماتیک خاص آن در شکل ۴ نشان داده شده است.
این مدار دارای چهار گره است. گره آغازین در شکل ۵ نیز دارای چهار گره می باشد.
گراف خلاصه حاصل آمده از گراف های تبدیلی نسبی از شکل ۵ به وسیله راهکار ذکر شده فوق نیز در شکل ۶ نشان داده شده است.
در ابتدا، نتایج گراف های تبدیلی برای فازهای EE و OO به صورت گره ها (در مورد صرفاً این مثال) ترسیم شده اند.
در مرحله بعدی، نتایج گراف تبدیلی برای فازهای EO و OE بر  یا  ضرب شده و متعاقباً بین این گره ها به عنوان شاخه ها ترسیم می شوند، یعنی شاخه با ویژگی انتقال  بین گره های ۱E = 2E و ۳O = 4O، و همچنین شاخه ها با انتقالات  بین گره های ۳E = 4E و ۳O = 4O.
در مرحله بعدی گراف ماسون ـ کوتز خلاصه به گراف ماسون تبدیل می گردد. بنابراین، انتقال شاخه از گره ۱E = 2E به گره ۳O = 4O حاصل می شود، یعنی  بر ویژگی انتقال خود حلقوی گره ۳O = 4O i.e – C2. تقسیم شده و بنابراین انتقال این شاخه به صورت  همانگونه که در شکل ۸ نشان داده شده است حاصل خواهد شد. شاخه های باقیمانده همگی دارای انتقال  می باشند چرا که انتقال شاخه های برابر با  و انتقال گره خود حلقوی برابر با – C2 مشخص می شود.
با ارزیابی این گراف خلاصه، که به وسیله جایگزینی به فرمول ماسون اعمال شده است:  حاصل می گردد، بنابراین می توانیم نتایج نهایی را بدین روش به دست آوریم. بنابراین قابلیت بیان عددی دو مورد انتقالی ذیل یعنی  و  به دست خواهد آمد که برای آنها معادله ذیل صحت خواهد داشت:
با مقایسه این راه حل به وسیله روش گراف فوق، ما یک محاسبه مدار مشابهی را با استفاده از روش گراف ـ MC ارائه می نماییم. بنابراین قابلیت بیان عددی دو مورد انتقالی ذیل وجود خواهد داشت که با توجه به آن ویژگی ذیل صحت دارد:
و برای مورد دوم

روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC

 

۴- نتیجه گیری
با توجه به ارائه یک روش مرتبط با گراف در این مبحث یک گراف تبدیلی طراحی و از نتایج آن یک گراف ـ MC خلاصه حاصل شده و در مرحله بعدی نهایتا به گراف ـ M تبدیل گردید. متعاقبا پس از آنکه نتیجه به وسیله یک فرآیند ساده سازی تسهیل شد، این مورد به وسیله قاعده ماسون مورد ارزیابی قرار گرفت. در صورت حل چنین موردی به وسیله گراف ـ MC محاسبه تا اندازه ای مشکلتر خواهد شد.
در صورتی که محاسبه به وسیله دست انجام شود، تبدیل های متعدد تشریح شده (یعنی گراف آغازین ¬ گراف تبدیل ¬ گراف ـ MC تبدیلیگراف ـ M نهایی) همانگونه که مشهود است منجر به کاهش در تعداد اعداد عضو در صورت و مخرج معادله و عملیات عددی مرتبط می گردد.

روش گراف خلاصه اصلاح شده با قابلیت حل مدارات SC

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.