مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره      
۱۷۴
کد مقاله
COM174
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
رویکرد همزمانی بانک اطلاعات حالتمند برای ادوات موبایل
نام انگلیسی
Stateful Database Synchronization Approach
for Mobile Devices
تعداد صفحه به فارسی
۲۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
ادوات موبایل / سیار, بانک اطلاعات طرف سرور, بانک اطلاعات موبایل, سنکرون سازی یا همزمانی حالتمند. گزارش باطل سازی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Mobile Device, Server Side Database, Mobile
Database, Stateful Synchronization, Invalidation Report
مرجع به فارسی
ژورنال بین المللی رایانش نرم و مهندسی (IJSCE)
دپارتمان فناوری اطلاعات، کالج مهندسی سریواساوی، هندوستان
مرجع به انگلیسی
International Journal of Soft Computing and Engineering (IJSCE); IT Department, Sri Vasavi Engineering College, Pedatadepalli, Tadepalligudem, India
کشور
هندوستان

رویکرد همزمانی بانک اطلاعات حالتمند برای ادوات موبایل

چکیده
این مقاله نوعی فرایند همزمانی حالتمند داده ها بین یک بانک اطلاعات طرف سرور و یک بانک اطلاعات موبایل را پیشنهاد می نماید. مرحله همزمانی حالتمند در حقیقت نوعی فرآیند ادغام مودهای حالتمند و همزمانی / سنکرون سازی به شمار می آید. این بدان معنا خواهد بود که گزارشات باطل سازی / نامعتبر سازی صرفاً به کلاینت های تحت تاثیر (حالتمند) به صورت مقطعی (همزمان) ارسال می گردند. الگوریتم های همزمان سازی موجود بر مبنای مقایسه مقادیر خلاصه پیام ردیف های انتخابی هر دو بانک اطلاعات طرف سرور و بانک اطلاعات موبایل برای فرایند سنکرون سازی یا همزمان سازی مورد نیاز می باشند. اما در رویکرد پیشنهادی، سرور قابلیت حفظ اطلاعات حالت کنونی رکوردهای داده ای در بانک های اطلاعات موبایل را خواهد داشت. سرور همچنین قابلیت انتقال اطلاعات باطل سازی در بازه های زمانی خاص به کلاینت ها را داشته، که در آن فرایند ضبط داده ها مرتبط با کلاینت باطل یا در سرور اصلاح می شود. در این جا هیچ گونه نیازی برای محاسبه مقادیر خلاصه پیام برای فرایند سنکرون سازی / همزمان سازی بانک های اطلاعاتی با توجه به آن که سرور قابلیت حفظ حالت کلاینت ها را دارد وجود نخواهد داشت.

 

کلمات کلیدی: ادوات موبایل / سیار، بانک اطلاعات طرف سرور، بانک اطلاعات موبایل، سنکرون سازی یا همزمانی حالتمند، گزارش باطل سازی

۱- مقدمه
پیشرفت های اخیر در فناوری موبایل و تجهیزات مرتبط منجر به ظهور محیط محاسباتی یا رایانشی جدید همراه با مقادیر قابل توجهی از ادوات یا دستگاه های موبایلی با اندازه کوچک نظیر ابزارهای دیجیتال کمکی شخصی (PDAs)، تلفن های هوشمند موبایل، پی سی های دستی (HPCs) و پی سی های پاکتی (Pocket PCs) شده است که مثال های اشاره شده را می توان از جمله موارد معروف در این زمینه بشمار آورد. با توجه به آن که فناوری های مختلف شبکه به طور فزاینده ای در ارتباط با چنین سیستم های موبایلی گسترش یافته اند، پردازش اطلاعات تجاری را می توان با استفاده از این سیستم ها به آسانی انجام داد. در نتیجه، مدل های تجاری که متکی بر فناوری های موبایل هستند بوفور پدیدار گردیده اند [۱].
راه حل عملیاتی یک سرور همزمان سازی مجزا در لایه میانی به صورت مستقل از بانک اطلاعات طرف سرور می باشد اما در عین حال چنین موردی مختص به بانک های اطلاعاتی موبایل در نظر گرفته شده است. این بدان معنا است که راه حل همزمان سازی و بانک اطلاعات موبایل می بایست به عنوان یک محصول یکسان در نظر گرفته شوند. بعلاوه، به هنگامی که برنامه نویس مشتری اقدام به توسعه برنامه های کاربردی موبایل می نماید که در ابزارهای مختلف موبایل قرار می گیرد، این فرد توسعه دهنده می بایست قابلیت استفاده از کتابخانه خاصی را داشته باشد که به وسیله فروشنده بانک های اطلاعاتی موبایل ارائه شده است، یا آن که می بایست قابلیت اصلاح برنامه های کاربردی موجود موبایل به منظور انجام فرایند سنکرون سازی را داشته باشد. به واسطه این محدودیت ها، گسترش پذیری، کاربرد پذیری و انعطاف پذیری سیستم های تجاری موبایل به طور قابل توجهی کاهش می یابند. این مشکل را می بایست به منظور ایجاد سیستم های تجاری کارامد موبایل حل نمود، چرا که محیط های نوظهور موبایل دارای ویژگی های ناهمگنی هستند که در آن ابزارهای متنوع موبایلی، بانک های مختلف موبایل و RDBMS وجود دارند.

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

 

۲- سوابق اطلاعاتی
الف. چارچوب همزمان سازی
شکل ۱ نشان دهنده یک چارچوب همزمان سازی با استفاده از سرور سنکرون در یک محیط تجاری موبایل می باشد. کل مجموع این چارچوب متشکل از یک بانک اطلاعات طرف سرور، یک سرور سنکرون (AnySyn) و ابزارهای متعدد موبایل با بانک های موبایل داخلی می باشد. بانک اطلاعاتی طرف سرور کلیه داده های مورد نیاز برای امور تجاری را شامل شده و بانک اطلاعات موبایل قابلیت دانلود کپی های داده هایی که کاربران از بانک اطلاعات طرف سرور بدان نیاز دارند را خواهند داشت. سرور سنکرون بین دو بانک اطلاعات به منظور سنکرون سازی یا همزمان سازی داده ها و مدیریت آنها قرار گرفته است.
ب. سیستم موجود:
سیستم موجود از الگوریتم سنکرون سازی بر مبنای مقایسه مقادیر خلاصه پیام ردیف های انتخابی دو بانک اطلاعات طرف سرور و بانک اطلاعات موبایل، که برای فرایند سنکرون سازی مورد نیاز است، استفاده می نماید.
ج. خلاصه سازی پیام:
خلاصه سازی پیام شامل انجام یک تابع درهم تک مسیره می باشد که قابلیت نگاشت یک پیام با طول تصادفی در یک مقدار درهم با طول ثابت را خواهد داشت. خلاصه پیام h به وسیله تابع درهم H ایجاد می شود که می توان آن را به شرح ذیل بیان داشت:

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

 

۳- الگوریتم همزمان سازی SAMD
هدف SAMD:
به منظور تضمین ویژگی مستقل بانک اطلاعات ارائه شده از سوی فروشنده بعلاوه راه حل همزمان سازی فروشنده در محیط تجاری موبایل که دارای ابزارهای متنوع موبایلی می باشد، بانک های اطلاعات موبایل، و RDBMS، الگوریتم همزمان سازی SAMD قابلیت ارضا و برآورده سازی اهداف ذیل را خواهند داشت:

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

 

۴- تحقیقات پیشنهادی
این مقاله پیشنهاد کننده یک رویه سنکرون سازی حالتمند بین بانک اطلاعات طرف سرور و بانک اطلاعات موبایل می باشد. مزیت حالت های نگهداری بدین صورت می باشد که به هنگامی که یک مؤلفه اصلاحی در طرف سرور یک داده کلاینت خاص انجام می گردد متعاقباً نوعی هشدار به کلاینت مربوطه در ارتباط با اطلاعات ابطال در بین کلیه کلاینت ها داده می شود. هیچ گونه نیازی جهت محاسبه مقادیر خلاصه پیام نمی باشد چرا که سرور قابلیت حفظ حالت کلاینت ها را خواهد داشت. این مقاله اقدام به انجام فرایند سنکرون سازی بانک اطلاعات به صورت حالتمند از طریق اتخاذ برنامه کاربردی سیستم نظارت بر بیماران می نماید.
سیستم نظارت بر بیماران با قابلیت نظارت بر بیماران مشتمل بر اکتساب داده ها و با ماژول پردازش با قابلیت دریافت داده های فیزیولوژیکی را از کلاینت مد نظر می باشد. جزئیات مختلف فیزیولوژیکی نظیر دمای بدن، فشار خون و موارد دیگر به وسیله بیمار به روزرسانی شده و مؤلفه های مختلف به وسیله پزشک تحت نظارت و به روزرسانی قرار می گیرد. بیمار اجازه به روزرسانی جزئیات مربوط به سلامت خود و نگاه کردن به اطلاعات به روزرسانی شده توسط پزشک را داشته و دکتر نیز قابلیت بررسی جزئیات ارائه شده به وسیله بیمار و به روزرسانی جزئیات فرایند مداوا را خواهد داشت. در اینجا سه وضعیت کنترلی وجود دارد که در این سیستم کاربردی از طریق تنظیم پرچم ها به شرح ذیل اعمال می گردند.

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

 

۵-کلاینت
  1. هر فردی می بایست در یک زمان تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد. بنابراین ما به هر یک از اشخاص اجازه ثبت نام آزادانه در هر زمانی را خواهیم داد.
  2. کاربر از طریق مشخص سازی جزئیات مرتبط همانند نام، شماره تماس، جنسیت و موارد دیگر ثبت نام خود را تکمیل می نماید. پس از مشخص سازی اعتبار، کاربر پیامی را با توجه به وضعیت عضویت خود دریافت می نماید.
  3. لیست پزشک بر مبنای وضعیت تخصص وی مشخص می گردد، به طور مثال شامل وضعیت قلب، مراقبت های پوستی، مراقبت از کودکان و غیره. بنابراین کاربر به راحتی قابلیت دسترسی به پزشک برای ادامه فرایند مداوا را خواهد داشت.
  4. سیستم ادمین یا کنترل کننده اقدام به مشخص سازی وضعیت نسخه نویسی و حفظ آن برای کاربردهای آتی می نماید. بیماران قابلیت مشاهده نسخه های خود در هر زمان را خواهند داشت.

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

 

۶- تصمیم گیرنده
  1. مدیر سیستم اقدام به ثبت اطلاعات پزشک می نماید.
  2. هر یک از پزشکان دارای مشخصات منحصر به فرد و رمز خاص خود می باشند که با استفاده از آن قابلیت ورود به سایت را خواهند داشت.
  3. پس از ورود به سایت آنها دارای فرم اصلی خود خواهند بود. در اینجا آنها قابلیت کلیک بر روی موارد مورد نظر و مشاهده وقت های تعیین شده برای بیماران را خواهند داشت. به علاوه پزشکان قابلیت مشاهده وقت های تعیین شده جدید و قبلی را نیز خواهند داشت.
  4. پس از رجوع به بیمار، پزشکان اقدام  به  انتخاب  مشخصه  بیمار  جهت  تجویز  نسخه می نمایند. در فرم تجویز، پزشکان جزئیات مرتبط با تجویز خود را ثبت نموده و در آن شرایط خاص هر بیمار، نوع علامت بیماری و میزان مصرف دارو را مشخص می سازند.

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

 

۷- مدیر سیستم
  1. یک فرد حقیقی از سوی مدیر اقدام به جمع آوری اطلاعات در خصوص پزشکان، همانند تخصص آنها، کیفیت کار و موارد دیگر در رابطه با اطلاعات مختلف می نماید. پس از فیلتر نمودن داده های نامعتبر، جزئیات پزشکان در سایت سیستم نظارتی بیمار آپلود می گردد.
  2. قبل از آپلود جزئیات آنها، مدیر سیستم اقدام به ارسال ایمیلی به پزشک مربوطه در خصوص شناسایی کاربری و رمز ورود وی می نماید.
  3. مدیر سیستم همچنین قابلیت اضافه نمودن بیمارستان جدید که بر مبنای نظر پزشکان مشخص شده است را خواهد داشت. این بیمارستان برای دنبال نمودن مداوای آتی بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.
این سیستم کاربردی از یک سرور ابری استفاده می نماید که به عنوان یک نقطه دسترسی بین کلاینت و تصمیم گیرنده عمل می نماید. داده های کلاینت و داده های سرور در بانک اطلاعات مشخص شده ذخیره شده و آن بانک اطلاعات نیز در سرور ابری ذخیره خواهد شد. دلیل این کار آن است که کلاینت و تصمیم گیرنده دارای IP دینامیکی می باشند و سرور ابری از IP استاتیک برخوردار است. یک IP دینامیک به عنوان موردی تلقی می شود که هر بار که به شبکه متصل می شوید شماره آن تغییر یافته و در مقابل IP استاتیک بدون تغییر و بدون توجه به تعداد دفعات اتصال به شبکه باقی می ماند.

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

 

۸- نمونه اسکرین ها یا صفحات نمایش خروجی
در صفحه خروجی فوق یک پیام هشدار به بیمار ارسال می گردد آن هم به هنگامی که بیمار اقدام به کلیک بر روی دکمه بررسی وضعیت می نماید و در عین حال دکتر نیز قابلیت به روزرسانی جزئیات مداوا را خواهد داشت. قبل از ارسال وضعیت هشدار پرچم به ۲ تغییر یافته و این مورد پس از آپدیت جزئیات نیز در نظر است.

همزمانی بانک اطلاعات حالتمند موبایل

 

۹- نتیجه گیری
این مقاله یک فرایند همزمان سازی یا سنکرون سازی حالتمند سیستم های موبایلی را مورد بررسی قرار می دهد. سیستم موجود قابلیت انجام این فرایند از طریق مقایسه مقادیر خلاصه پیام را خواهد داشت. این سیستم کاربردی همچنین می تواند نسبت به حفظ وضعیت کلاینت ها بدون استفاده از الگوریتم SAMD و بدون محاسبه مقادیر خلاصه پیام اقدام کند. به علاوه هشدارهای مکرر به کلاینت های مطبوع در خصوص تغییرات انجام شده در بانک های اطلاعاتی ارسال می شود. این سیستم کاربردی از یک سرور ابری به منظور حاصل آوردن مؤلفه های پردازشی و حفظ و نگهداری داده های باثبات استفاده می نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.