مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

زنبورهای گرده افشان برگ بر

زنبورهای گرده افشان برگ بر

زنبورهای گرده افشان برگ بر – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حشره شناسی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حشره شناسی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲۴
کد مقاله
Entom24
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
زنبورهای گرده افشان برگ بر
نام انگلیسی
Leafcutting Bees, Megachilidae- Insecta: Hymenoptera:
Megachilidae: Megachilinae
تعداد صفحه به فارسی
۱۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
زنبورهای گرده افشان برگ بر
کلمات کلیدی به انگلیسی
Leafcutting Bees, Megachilidae (Insecta: Hymenoptera:
Megachilidae: Megachilinae)
مرجع به فارسی
دپارتمان حشره شناسی و کرم شناسی
دانشگاه فلوریدا، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
Entomology and Nematology Department, UF/IFAS Extension; Florida University
کشور
ایالات متحده
 
زنبورهای گرده افشان برگ بر
 Megachilidae
 (Insecta:Hymenoptera: Megachilidae: Megachilinae)
 
مقدمه
زنبورهای گرده افشان برگ بر گرده افشان های بومی مهم شمال آمریکا هستند. آنها از برگهای بریده استفاده می کنند تا لانه را در خلل و فرج ها بسازند (اکثراً در چوب های پوسیده). آنها چند سلول در لانه ایجاد می کنند ، که هر کدام با یک لارو و گرده برای لارو که تغذیه کند می باشد. زنبورهای گرده افشان برگ بر گرده افشان های مهم گلهای وحشی، میوه ها، سبزیجات و محصولات دیگر هستند. بعضی از زنبورهای گرده افشان برگ بر، مثل Osmia spp.  حتی به عنوان یک گرده افشان تجاری (مانند زنبور عسل) در محصولاتی مثل یونجه و زغال اخته استفاده شده است.

زنبورهای گرده افشان برگ بر

 

پراکنش
زنبورهای گرده افشان برگ بر در سراسر دنیا پیدا می شوند و در آمریکای شمالی رایج و معمول هستند. در فلوریدا تقریباً ۶۳ گونه (به اضافه ۵ زیر گونه) با ۷ جنس از زنبورهای گرده افشان برگ بر Ashmeadiella, Herides,Hoplitis, Coelioxys, Lithurgus,Megachile و  Osmia وجود دارد.
 
توصیف
بیشتر زنبورهای گرده افشان برگ بر با اندازه متوسط هستند (حدوداً اندازه یک زنبور عسل از ۵ میلی متر تا ۲۴ میلی متر). زنبورهایی با بدن محکم و مشکی. ماده های این خانواده به جز پارازیت های جنس   Coelioxys,  گرده را در موهای سطح زیری شکم حمل می کنند برخلاف زنبورهای گرده افشان دیگر که گرده در پاهای عقبی است. زمانی که یک زنبور گرده افشان گرده را حمل می کند سطح زیری شکم به نظر می رسد به رنگ زرد روشن یا طلایی تیره باشد.
بیولوژی
زنبورهای گرده افشان برگ بر، همانطور که از نامشان بر می آید از قطعات دایره ای برگها به اندازه ۲۵/۰ تا ۵/۰ اینچ استفاده می کنند ، آنها برگها را به طور منظمی از گیاهان می کنند و لانه می سازند. آنها لانه هایی شبیه به سیگار می سازند که شامل چندین سلول است. هر سلول شامل یک توپ و یک تکه گرده ذخیره شده و یک تخم است. بنابراین، هر سلول فقط یک زنبور گرده افشان را خواهد داشت. زنبورهای گرده افشان برگ بر این لانه ها را در خاک، در سوراخ هایی (که معمولاً توسط حشرات دیگر ایجاد شده)،  در چوب ها، و در ساقه گیاهان می سازند. تنوع حفره ها، مثل صدف حلزون های مرده، سوراخ هایی در دیوارهای بتونی (درست این ها را در موقع طوفانی درست می کنند)،  و سوراخ های دیگر که توسط چیزهای ساخته انسان ها هستند، به عنوان محل های لانه سازی استفاده شدند.
بیشتر زنبورهای گرده افشان برگ بر به صورت بالغین تازه به وجود آمده زمستان گذرانی می کنند. در بهار سال بعد این بالغین راه خروجی لانه شان را می جوند. برگ برها معمولاً زنبورهای گرده افشان انفرادی هستند و مانند زنبور عسل به صورت گروه های بزرگ و یا کلنی ها زندگی نمی کنند . برگ برها به حالت تهاجمی مانند زنبور عسل و یا Bumble bees  از لانه ها دفاع نمی کنند . نیش آنها به مراتب کمتر دردناک تر از نیش زنبور عسل است. زنبورهای گرده افشان برگ بر زمانی که دستکاری شوند نیش خواهند زد،  بنابراین یک نیش خطرناکی برای مردم نیست.

زنبورهای گرده افشان برگ بر

 

گیاهان میزبان 
زنبورهای گرده افشان برگ بر گرده افشان های  مهم بسیاری از گلهای وحشی هستند. آنها همچنین میوه ها و سبزیجات را گرده افشانی می کنند و توسط پرورش دهندگان تجاری برای گرده افشانی زغال اخته، پیاز، هویج و یونجه استفاده شدند.
زنبورهای گرده افشان برگ بر از برگهای تقریباً هر گیاه برگ پهن که برگ های آن در زمستان می ریزد برای ساختن لانه شان استفاده می کنند. بعضی از گونه های زنبورهای گرده افشان برگ بر علاوه بر برگها از کاسبرگ و رزین نیز استفاده می کنند. این زنبورهای گرده افشان عموماً دایره هایی از گیاهان زینتی مثل رز، گیاه آزالیا، درخت زبان گنجشک، گل کاغذی و گیاهان دیگر با ساقه های نرم جدا می کنند. این ها ارزش زیبایی این گیاهان را کم می کنند.
 
دشمنان طبیعی
بیشتر پارازیتوئیدها  شامل مگس ها، زنبورهای غیر گرده افشان (Wasp) مثل خانواده های  (Chrysididae, Mutillidae)   و سوسک ها خانواده های (Rhipiphoridae, Meloidae, Cleridae) به لانه زنبورهای گرده افشان برگ بر حمله می کنند. جنس Coelioxys  یک جنس از خانواده زنبورهای گرده افشان برگ بر است که کلپتو پارازیت هستند (آنها تخم هایشان را در لانه زنبورهای گرده افشان دیگر می گذارند و جوانان تمام گرده ذخیره شده را می دزدند). مورچه هایی مثل Crematogaster spp.  به لانه زنبورهای گرده افشان برگ بر حمله می کند.
 

زنبورهای گرده افشان برگ بر

 

توصیه های مدیریتی
زنبورهای گرده افشان برگ بر می توانند به عنوان یک آفت در نظر گرفته شوند زیرا برگهای گیاهان زینتی را  می برند. اگرچه این برش ها می تواند زیبایی ها را از بین ببرد، اما به ندرت به گیاهان صدمه می زنند. از آن جایی که زنبورهای گرده افشان برگ بر از برگهایی که آنها بریدند تغذیه نمی کنند حشره کش ها معمولاً برای جلوگیری از برگ برها موثر نیستند. قرار دادن موانع فیزیکی مثل تور در گیاهان حساس یک راه حل موفق در جلوگیری از خسارت است. این موانع باید در زمانی که ابتدا برگ برها مشاهده شدند استفاده شود.
حذف محل های لانه این زنبورها می تواند تعداد زنبورهای گرده افشان برگ بر را در مناطق شما کاهش دهد. سوراخ هایی به قطر کوچک در چوبهای پوسیده و نرم جایگاه ایده آل لانه برای این زنبورهای گرده افشان است. سوراخ های بسته شده یا پر شده با برگهای سبز یا قهوه ای علائم یک زنبور گرده افشان برگ بر  هستند که در این سوراخ ها لانه ساختند. بعضی از زنبورهای گرده افشان برگ بر در گیاهان با ساقه ضخیم (مثل رز و بامبو) با ورودی های توخالی لانه خواهند ساخت. شما می توانید از لانه سازی در چوب های رز با بستن انتهای هرس شده با موم (آب بندی یا شمع)، با پونز، یا میخهای چوبی و یا چسب سفید (یک قطره یا دوقطره) جلوگیری کنید.
 
 
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.