مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ساختمان کوره خشک کن

ساختمان کوره خشک کن

ساختمان کوره خشک کن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۴
کد مقاله
WOD14
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ساختمان کوره خشک کن
نام انگلیسی
Dry Kiln structure
تعداد صفحه به فارسی
۱۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
ساختمان کوره خشک کن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Dry Kiln structure
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

ساختمان کوره خشک کن

نگهداری و انجام مراقبتهای لازم به منظور تحصیل عملیات خشک نمودن الوار بصورت مناسب و موثر فرآیندی است که همانند داشتن یک طراحی و ساختمان مناسب برای کوره‌ها اهمیت دارد. نگهداری مناسب و توام با کفایت این ادوات را می‌توان با انجام بررسیها و بازبینیهای مکرر کوره و ادوات جانبی متعلقه انجام داد. در صورتی که در این بررسیها مشخص شد که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات وجود دارد، می‌بایست اقدامات مقتضی را در اسرع وقت انجام داد تا از بروز مشکلات در طی روال خشک نمودن الوار جلوگیری بعمل آید.
بررسیهای سیستماتیک مکرر می‌بایست موارد زیر را شامل شود: دربها، کف‌ها، مسیرها، ادوات کنترلی، گرمایشی، اسپری، سیستمهای تهویه، واگنها، ادوات جابجایی الوار و موارد عمومی مربوط به نگهداری. جهت اطمینان از آنکه بررسیهای انجام پذیرفته کامل می‌باشند، اپراتورهای کوره می‌بایست نسبت به ثبت شرایط کوره و ادوات مربوطه بر روی یک لیست کنترلی اقدام نمایند. لیست کنترلی ارائه شده در انتهای این فصل را می‌توان برای هر یک از کوره‌های خاص در نظر گرفت.
 

ساختمان کوره خشک کن

 

ساختمان کوره 
کوره‌های خشک سازی الوار، صرف نظر از موادی که در ساخت آنها بکار گرفته شده است، می‌بایست تحمل شرایطی را داشته باشند که بسیار سخت‌تر از شرایط ساختمانهای عادی است.
کوره‌ها نه تنها می‌بایست در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت نمایند بلکه می‌بایست مقاومت مناسبی را در برابر شرایط حاد داخلی داشته باشند. رطوبت نسبی می‌تواند از ۵ الی ۹۵% متغیر باشد و دما نیز از منهای ۲۰درجه فارنهایت تا ۲۵۰ درجه فارنهایت متغیر خواهد بود. علاوه بر این، بخارهای بوجود آمده از الوار تحت فرآیند خشک‌سازی نیز اغلب باعث بروز پدیده زنگ‌زدگی می‌شود. اجزای ساختمانی کوره و پوشش‌های محافظتی داخلی آن می‌بایست توانایی مقاومت در برابر این تنوع عملیاتی محیطی را داشته باشند.
 

ساختمان کوره خشک کن

 

دیوارها ، پوشش‌های فوقانی، و سقف‌ها
اکثریت کوره‌های بخاری یا اشتعال مسقیم تجاری، امروزه از (۱) پانلهای آلومینیمی پیش‌ساخته و چارچوبهای فولادی یا آلومینیمی یا (۲) مصالح ساختمانی، بلوک‌های بتونی اولیه یا بلوک‌های متراکم سبک و در برخی از مواقع بتونهای پیش‌ساخته تشکیل شده‌اند. با وجود آنکه کوره‌های پیش‌ساخته آلومینیمی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری می‌باشد، هزینه نگهداری این کوره‌ها در مقابل به میزان قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با کوره‌های بتنی کمتر می‌باشد.
  

ساختمان کوره خشک کن

 

پانلهای آلومینیومی پیش‌ساخته
استفاده از پانلهای آلومینیمی پیش‌ساخته بعنوان جداره‌ها و پوشش‌های فوقانی کوره‌ها از دهه ۱۹۵۰ رونق یافته و تا سال ۱۹۶۰ گستردگی زیادی را کسب نمود. طرح‌های اولیه از نوعی از تخت‌های مخصوص ایزولاسیون در ساختمان‌های تجاری استفاده می‌نمود. پس از آن طرح‌های با بهره‌گیری از عایق‌های فایبرگلاس عرضه گردید و اخیرا نیز از عایق‌‌های فوم سخت استفاده شده است. طراحی و ساخت پانلهای مخصوص جدارها، پوشش‌های فوقانی و دربها معمولا از یک نوع بوده، با این وجود در برخی از موارد پانلهای پوشش سقف ضخیم‌تر بوده و دارای ایزولاسیون بیشتری می‌باشند. پانلهای آلومینیمی معمولا به واسطه انبساط و انقباض عملکرد سیکلی کوره تاثیر نپذیرفته، حتی چنانچه این سیکلها با توجه به رطوبت خشک تا میزان ۲۵۰ الی ۳۰۰ درجه فارنهایت برسند. در دماهای عملیاتی بالای ۲۱۵ درجه فارنهایت، برخی از تولید کنندگان عایق فایبرگلاس را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر عایق فوم سخت را در پانلهای آلومینیمی ترجیح می‌دهند.
اجزای فولادی یک کوره را می‌بایست از بخار آب و همچنین بخارهایی که سبب خوردگی می‌شوند و از برخی از انواع چوب که در طی فرآیند خشک‌سازی ساطع می‌شوند، نظیر بلوط و شوکران، مصون داشت. برای ممانعت از این مشکل معمولا با استفاده از رنگ‌های مقاوم در برابر خوردگی اقدام به پوشش دادن سطوح مربوطه و یا اجزای فولادی کوره می‌نمایند. امر پوشش دهی اجزا در برابر خوردگی را می‌بایست هر ۲ الی ۵ سال یکبار انجام داد. پوشش‌های مناسب را می‌توان در این خصوص از سازندگان کوره درخواست کرد.
 

ساختمان کوره خشک کن

 

 مصالح ساختمانی
کوره‌هایی که از مصالح ساختمانی یا بنایی درست می‌شوند بواسطه انبساط و انقباض ناشی شده از تغیرات دمایی داخل کوره در طی روال خشک‌سازی ، ممکن است دچار ترکها یا شکافهایی گردند. این مشکل در برخی از مواقع بواسطه وجود تفاوت دمایی زیاد بین محیط‌های داخلی و خارجی تشدید می‌گردد. اغلب کوره‌های بتنی دارای بلوکهای سیمانی با منافذ متعدد می‌باشند که میزان زیادی از بخار آب فضای کوره جذب این منافذ می‌گردند. در صورتی که این ترک‌خوردگیها را به هنگامی که هنوز کوچک می‌باشند برطرف ننمود، اندازه‌ آنها بزرگ شده و منجر می‌شود تا میزان زیادی از گرما و بخار از دست رفته و از این طریق در کارکرد کلی کوره تاثیر می‌گذارد. ترکهای بزرگ همچنین ممکن است سبب ایجاد نواحی سرد در کوره شده و منجر به کاهش سرعت روال خشک‌سازی شده و همچنین ممکن است سبب بروز کپک زدگی و لکه‌های مربوطه بر روی الواری شوند که در این نواحی قرار گرفته‌اند.
نگهداری مناسب کوره‌های بتنی یا اجزای بتنی یک کوره شامل شناسایی به موقع و تعمیر نواحی مشکل آفرین می‌باشد. برخی از عملیات نگهداری مناسب برای کوره‌های بتنی بشرح ذیل می‌باشد:
  • برای کلیه کوره‌های ساخته شده از مصالح ساختمانی یا چوب، سطوح داخلی را باید با مواد ضد خوردگی و بخار قبل از بکاراندازی کوره یا به هنگام نیاز پوشاند. معمولا عمل پوشش مجدد این کوره‌ها در هر ۲ الی ۵ سال یکبار انجام می‌پذیرد. پوششهای مناسب را می‌توان از سازندگان کوره و یا دیگر منابع مطلع خریداری نمود. هرگز پوششهای ضد بخار را در بخشهای خارجی کوره‌های بتنی یا چوبی نصب نکنید. در صورت نیاز می‌بایست برای بخش‌های خارجی اقدام به نصب پوششهای ضد آب شود.
اجزای فولادی کوره  را می‌بایست در برابر بخار آب و همچنین بخارهای خوردگی، که از برخی از چوبها، نظیر بلوط و شوکران، در موقع خشک سازی ساطع می‌شوند، تحت مراقبت و محافظت قرار داد. برای ممانعت از این مشکل معمولا با استفاده از رنگ‌های مقاوم در برابر خوردگی اقدام به پوشش دادن سطوح مربوطه و یا اجزای فولادی کوره می‌نمایند. امر پوشش دهی اجزا در برابر خوردگی را می‌بایست هر ۲ الی ۵ سال یکبار انجام داد. پوشش‌های مناسب را می‌توان در این خصوص از سازندگان کوره درخواست کرد.

ساختمان کوره خشک کن

 

دربها 
دربها معمولا جزء ضعیف‌ترین و مشکل‌آفرین‌ترین بخشهای یک کوره می‌باشند. آنها معمولا بواسطه عدم رعایت احتیاط در باز و بسته نمودن دچار آسیب دیدگی می‌شوند. مخصوصا به هنگامی که اپراتور لیفتراک در طی روال بارگیری و باربرداری توجه کافی را در این خصوص اعمال نداشته باشد و یا به هنگامی که الوار بارگیری شده که بصورت نامناسب قرار گرفته‌اند به درب کوره برخورد کنند. استفاده از دربهای پیش‌ساخته آلومینیومی هم در کوره‌های آلومینیومی  و هم در کوره‌های سیمانی باعث حل بسیاری از این مشکلات در طی دهه‌های ۱۹۳۰، ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ شده است. در طی این دوران، طراحی و ساخت دربهای بزرگی که به میزان کافی دارای قدرت و سبکی باشد و بتوان آنها را بسادگی جابجا نمود و بخوبی عایق‌بندی کرد و در برابر خوردگی حفظ نمود بعنوان امری مشکل و سخت مد نظر بوده است.
  • بسرعت نسبت به تعمیر یا تعویض لولاها، غلتکها و شیارهای آسیب دیده اقدام نمائید.
  • قطعات را بر حسب دستورالعمل سازندگان آنها روغنکاری نمائید.
 
کف‌ها
کف اغلب کوره‌های تجاری از بتن ساخته شده است. در برخی از کوره‌های کوچک، که معمولا کارکردی نیمه وقت دارند و یا بیشتر دارای طراحی خانگی می‌باشند، کف آنها از سنگ ریزه، الوار و یا حتی خاک و ماسه پوشیده شده است. کلیه گونه‌های کوره نیازمند نگهداری و مراقبت می‌باشند.
عملیات مناسب به منظور نگهداری و مراقبت از کوره‌ها بشرح ذیل است:
  • ارائه یک روش ضد آب بر روی کف‌های جدید بتنی جهت ممانعت از پوسته شدگی یا خوردگی. انجام روش فوق به هنگامی که دوباره بدان نیاز می‌باشد.
  • تعمیر و پر کردن درزهای بتنی ناحیه کف که بواسطه انبساط و انقباض و یا ساختمان بتن بوجود می‌آیند.
  • برای کوره‌های سنگی، خاکی یا ماسه‌ای، سطح ناحیه کف را صاف و یکنواخت نگهداری کرده و سوراخا یا منافذ آن را پر کرده و آن را بر حسب نیاز تسطیح کنید.
  • از سیستم زهکشی مناسب بهره جوئید تا آبهای ناشی از باران و آبهای جریان یافته سطحی در کف کوره جمع نشوند.
 

ساختمان کوره خشک کن

 

ریلها و پشتیبانهای ریل
معمولا، ریلها و پشتیبانهای ریل در کوره‌هایی که دارای فن یا بادزن در ناحیه فوقانی یا در کنار بخش خشک کن می‌باشند مشکل آفرین نمی‌باشند، چرا که این ریلها بخوبی پشتیبانی و مهار شده‌اند. ریلها یا پشتیبانهای ریل ضعیف، در کوره‌های تبدیل گردش طبیعی قدیمی یا در طراحی قدیمی‌تر کوره‌های گردش اجباری، جائیکه فنها یا مجراهای تامین هوا در زیر سطح سیر قرار گرفته‌اند، ممکن است با شکسته شدن و جداشدگی تحت بار شدید روبرو گردند. ایجاد چنین مشکلاتی می‌تواند صدمه جدی به ادوات کوره وارد ساخته و همچنین ممکن است آسیبهایی را نیز به کارگران وارد نموده و در نتیجه زمان روال خشک سازی را تلف نماید.
  
برای نگهداری و مراقبت مناسب از ریلهای و پشتیبانهای آنها موارد زیر می‌بایست مد نظر قرار گیرند:
  • بسرعت نسبت به تعمیر یا تعویض ریلها و چفتهای شکسته شده یا سست شده آن اقدام شود.
  • ریلهای منفصل را بخوبی در کنار هم گذاشته و تراز نمائید و سپس آنها را به پشتیبانهای ریل محکم کنید.
  • در ریلهای قرار گرفته شده در زیر دربها به میزان مد نظر مجرا یا فضایی را در نظر بگیرید تا خوردگی آنها بواسطه چکه نمودن میعانات از دربها بحداقل برسد.
  • بر حسب نیاز، از رنگهای ضد خوردگی برای ریلها، پشتیبانهای فلزی ریل و بستهای ریل استفاده شود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.