مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سازمان غیر انتفاعی

سازمان غیر انتفاعی

سازمان غیر انتفاعی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

سازمان غیر انتفاعی

شماره       
۷
کد مقاله
MNG07
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سازمان غیر انتفاعی چیست؟
نام انگلیسی
What is a Nonprofit Organization
تعداد صفحه به فارسی
۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
سازمان غیر انتفاعی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Nonprofit Organization
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
سال
کشور

سازمان غیر انتفاعی

 

 سازمان غیرانتفاعی چیست ؟
ممکن است این واژه را قبلاً شنیده باشید، ولی آیا می‌دانید که سازمان غیرانتفاعی چیست؟ تعاریف قانونی خاصی در این زمینه وجود دارند، از جمله ۲۶ نوع سازمانهای غیرانتفاعی که به وسیله IRS شناخته شده‌اند. مفاهیم معمولی در خصوص آنچه مردم در مورد سازمانهای غیرانتفاعی می‌پندارند وجود دارند، بنابر این اجازه دهید تا با این مفاهیم آشنا شویم.
از نقطه نظر این سایت، About.com، یک سازمان غیرانتفاعی بعنوان سازمانی به شمار می‌آید که از مالیات معاف بوده و در جهت سرویس‌دهی به مردم و منافع عام حرکت می‌نماید. بطور کلی‌، هدف این نوع از سازمان‌ها می‌بایست خیرخواهانه، آموزشی، علمی، مذهبی یا ادبی ‌باشد. این یک تعریف عام و گسترده می‌باشد که مناسب اطلاعاتی است که ممکن است در این سایت یافت گردد. انتظار می‌رود که عموم مردم در امر کمک به این مؤسسات(خیریه) اقدام ورزند و کمک اختصاص یافته از مالیات فدرال این خیرین کسر گردد.
قانونا سازمان غیرانتفاعی، سازمانی است که در پی کسب سود و منفعت نباشد و به جای آن کلیه درآمدهای موجود را پس از کسر هزینه‌های عملیات معمول در راه منافع عامه بکار گیرد. این سازمانها می‌توانند دارای شخصیت حقوقی و یا حقیقی باشند.   به یک سازمان غیرانتفاعی حقیقی وضعیت معاف از مالیات فدرال و یا تخصیص     ۵۰۱(c) (3) سازمانهایی که توسط سرویس درآمد داخلی (IRS) مشخص گردیده‌اند، تعلق نمی‌گیرد. به هنگامی‌که یک سازمان غیرانتفاعی بصورت حقوقی باشد سهام آن ممکن است آنرا بصورت شرکتی سودآور جلوه دهد جز آنکه سهامداری نداشته باشد.
به هنگامی‌که یک مؤسسه غیرانتفاعی را راه‌اندازی می‌کنیم، باید مقوله‌هایی در خصوص ایجاد شخصیت حقوقی برای مؤسسه در حالتی که در آن به سر می‌برد و همچنین قلمرو و اهداف قانونی شرکت را مشخص نمائیم. این همان پروسه‌ای خواهد بود که یک شرکت سودآور می‌بایست انجام دهد. هر حالت دارای قوانین و مقررات متفاوتی می‌باشد، اما اغلب آنها نیاز به دفترداران مؤسسه، اعضای هیأت مدیره، آیین‌نامه و نشست سالیانه دارند. در اغلب موارد همچنین یک سازمان غیرانتفاعی می‌بایست وضعیت خود را در دفتر امور خیریه و یا دیگر مؤسسات مرتبط ثبت نموده و به گزارشاتی که مبنی بر درخواست تقاضا و ملزومات مخصوصاً مسایل مالی باشد تعهد و التزام داشته باشد.
به هنگامی‌که به یک شرکت غیرانتفاعی حالت معاف از مالیات اعطا شد آن شرکت از پرداخت مالیات درآمد فدرال نیز معاف می‌باشد. اینگونه سازمانها معمولاً از پرداخت مالیات فروش محلی، مالیات دارایی و مالیاتهای دیگر مربوط به این امر معاف می‌باشند، البته این مورد در همه جا صادق نیست چرا که ایالتها قوانین مختلفی دارند. اینگونه موسسات غیرانتفاعی که از مالیات معاف هستند همچنین می‌توانند از نرخ هزینه پستی کمتری نیز بهره‌مند شوند.
سازمانهای غیرانتفاعی دارای کارکنان داوطلب (بدون حقوق)، و کارکنان حقوق بگیر مشخص می‌باشند، اما مالیاتهای کارکنان و قوانین مرتبط با کار معمولاً تفاوتی با شرکتهای سودآور ندارند. درک عموم بدین صورت است که میزان حقوق در شرکتهای غیرانتفاعی سراسر جهان اندک است با آنکه این موضوع بطور عام درست می‌باشد، انواع شرکتهای غیرانتفاعی باعث ایجاد تفاوت زیادی در چگونگی مقایسه نزدیک آنها با شرکتهای سودآور می‌شوند.
دانشگاهها، بیمارستانها و موسسات خیریه ملی نمونه سازمانهایی هستند که می‌توانند غیرانتفاعی به حساب آیند اما دارای مقیاس پرداخت حقوق مساوی تقریباً با هر شرکت سودآور می‌باشند. CEOهای بیمارستانهای اصلی معمولاً دارای حقوق و بن‌های ۵۰۰ هزار دلاری تا بیش از ۱۰۰۰٫۰۰۰ دلاری می‌باشند. رؤسای دانشگاه نیز می‌توانند دارای همین میزان حقوق باشند. با این وجود، مراکز سوادآموزی محلی و یا بانکهای غذا معمولاً جایی است که افراد بی بضاعت و کم درآمد به آنها مراجعه نموده و  بودجه کمکی برای آنها اختصاص می‌یابد. بطور مثال فرد بالغی که کتاب سال اول را می‌خواند با لبخند پاداش می‌گیرد و یا خانواده‌ای که برای هر یک از اعضای آن غذای کافی تعلق می‌گیرد.
یک سازمان غیرانتفاعی دارای مشتریانی می‌باشد، می‌تواند سرویسها و محصولات خود را عرضه نماید، به درآمد نیازدارد، می‌بایست محصولات خود را بازاریابی نماید و می‌بایست نگران رضایت مشتریان خود باشد. این مشتریان شامل کمک کننده‌ها که از عملیات، برنامه‌ها و سرویسها پشتیبانی می‌کنند و یا دریافت کننده‌های کمک می‌باشند.  این یک تجارتی است که می‌بایست منافع عامه را در برداشته و می‌تواند دارای موفقیت و یا شکست مانند هر تجارت دیگر باشد، البته این عوامل بستگی به آن دارد که چقدر خوب این شرکت اداره شده است.

سازمان غیر انتفاعی

 

چگونه یک مؤسسه غیرانتفاعی را از عالم رؤیا به عالم واقعیت تبدیل سازیم؟
راه اندازی یک موسسه غیرانتفاعی با نیت خیرخواهانه می‌تواند شما را بسوی مسیرهای بسیار رهنمون سازد، اما هر کدام از این مسیرها سفری است که با یک ماموریت آغاز می‌گردد. این ماموریت یک بیانیه واضح از حوزه کار و ابعاد موسسه‌ می‌باشد.
چرا می‌بایست سازمان غیرانتفاعی خود را بوجود آورید؟ این سازمان به چه کسانی باید خدمت‌رسانی نماید؟ کارهایی که باید موسسه یا سازمان شما انجام دهد چیست؟ قلمروی جغرافیایی و یا میدان عمل موسسه کجاست؟ جهت پاسخ‌گویی به این سئوالات می‌بایست یک برنامه تشریحی جهت ماموریت خود بوجود آورید.
اکنون که اهداف خود را می‌دانید موارد فنی که برای راه‌اندازی مؤسسه غیرانتفاعی شما لازم است چیست؟ در ابتدا باید مشخص سازید که آیا موسسه شما نیاز دارد تا بصورت یک شرکت سهامی‌غیرانتفاعی به ثبت رسد یا خیر؟ چنانچه قصد دارید تا نسبت به اخذ بودجه بصورت کسر مالیات اقدام کنید، سازمان شما باید بصورت یکی از سازمانهای پشتیبانی کننده و ارائه‌دهنده امور خیریه، مذهبی، آموزشی، علمی‌و یا ادبی عام‌المنفعه عرضه شود. این مورد اجازه می‌دهد تا بتوانید از امکانات معاف از مالیات IRS (تقاضای معرفی بعنوان یک سازمان خیریه ۵۰۱c3 ) استفاده نمائید.
معرفی “۵۰۱c3”  براساس بخش کد مالیات آمریکا می‌باشد که وظیفه بررسی سازمانهای معاف از مالیات را بعهده دارد. موسسات معاف از مالیات درآمد مالیاتی مربوط به شرکتهای فدرال را نخواهند پرداخت. البته باید در نظر داشت قوانین و مقررات مالیاتی ایالتهای مختلف در رابطه با موسسات غیرانتفاعی یکسان نمی‌باشد. بنابراین موضوع را با مسئولیت دولتی ایالت مورد نظر خود در میان گذاشته و با آنها مشورت نمائید تا اطمینان لازم حاصل شود. چنانچه موسسه شما بعنوان یک شرکت غیرانتفاعی معرفی و شناخته شود می‌تواند امتیازاتی مانند کاهش نرخ هزینه‌های پستی و اعانه‌های دولتی و خصوصی را به همراه داشته باشد. البته در مقابل تاثیرات منفی را نیز باید در نظر داشت، نظیر: مدارک و یا تشریفات اداری، ثبت رکوردها و سوابق و گزارشات مربوطه.
تاسیس موسسه غیرانتفاعی بسیار شبیه تاسیس یک موسسه انتفاعی است. هر موسسه غیرانتفاعی می‌بایست مستندات مربوط به شرکت را تهیه نموده و هدف از تشکیل سازمان را در آن ذکر نماید. هر موسسه باید آیین نامه تاسیس، داشته و قوانین و ملزومات اجرایی را رعایت نماید. از آنجایی که هر ایالت دارای قوانین و مقررات مختص خود در این خصوص می‌باشد، مشورت با یک وکیل کاری عاقلانه خواهد بود. در حالی که پر کردن اوراق اداری امری الزامی‌بشمار نمی‌آید، مشاوره‌های یک وکیل باعث سرعت گرفتن انجام پروسه و کاهش درگیریهای بالقوه‌ای خواهد گردید که ممکن است منجر به تاخیر و یا رد درخواست شما گردد. کتابهای بسیاری موجود است که در بردارنده اطلاعات خاص هر ایالت در خصوص موسسات غیرانتفاعی می‌باشد. سری به کتابفروشی محلی خود و یا منابع کتاب آن لاین(اینترنت) بزنید.
 

سازمان غیر انتفاعی

 

کار حقیقی آغاز می‌گردد
آیا به کارمند نیاز دارید؟ آیا می‌توانید حقوق کارمندان را تامین کنید؟ آیا می‌توانید داوطلب جذب نمائید؟  شخصی می‌باید به این امور رسیدگی نماید. کارکنان برای دو مسئولیت کلی مدنظر می‌باشند، اداری و سرویس.
کارکنان اداری مسئول راهبری مسایل مختلف شرکت از جمله جمع‌آوری پول، اداره  نمودن بودجه، و اجرای کلیه موارد مرتبط با سازمان. کارکنان بخش سرویس مسئول اجرای سیاستها و خط‌مشی‌ها و مواردی هستند که برای آن موسسه تشکیل گردیده است. در موسسات غیرانتفاعی کوچک ممکن است یک نفر به تنهایی کلیه امور را انجام دهد. در این شرایط داشتن عضو افتخاری می‌تواند نقش مهم در موفقیت موسسه ایفا نماید.
آیا بودجه‌ای دارید؟ از چه منبعی اقدام به گردآوری وجه می‌نمائید؟ موسسات غیرانتفاعی می‌توانند از طریق برنامه و ارائه سرویس نسبت به کسب پول یا اجرت اقدام نمایند. کسب پول یکی از فعالیتهای ضروری این موسسات محسوب می‌شود. کسب بودجه بسادگی نتیجه تطبیق یک انگیزه اجباری یا نیاز با تمایلات بشردوستانه افراد، سازمانها و یا شرکتها می‌باشد.
گروه سازمانهای بشر دوستانه در ایالات متحده شامل صنایع گسترده و انبوهی است که مبلغی بالغ بر ۲۱۲ بیلیون دلار را در سال ۲۰۰۱ تشکیل داده‌اند. کلید موفقیت کسب بودجه درخواست آن می‌باشد. این امر به ظاهر کار بسیار ساده‌ای جلوه می‌نماید. اما اغلب مردم از آنکه درباره پول صحبت کنند و یا درخواست پول نمایند وحشت دارند. منتظر آن نباشید تا خیرین به طرف شما بیایند. طلب پول نمایید و آن را دریافت دارید.
با این وجود، چنانچه مبلغ کافی برای برآورده کردن کلیه نیازها اجرایی و یا سرویسی خود نداشته باشید، از همکاران خود در موسسات مشابه کمک بگیرید. خط‌مشی صنایع غیرانتفاعی اشتراک منابعی است که در بسیاری از موسسات غیرانتفاعی مشترک می‌باشد. این نمونه مثل مشارکت فضای دفتر، وظایف اداری، کسب بودجه و کارهای دیگری است که موسسات کوچک غیرانتفاعی بدانها نیاز دارند ولی به گونه‌ای نیست که نیاز آنها به صورت مداوم و همیشگی باشد. شما ممکن است قادر باشید با سازمانی که بتواند از سرویسهای شما در محدوده اهداف خود استفاده کند مشارکت داشته باشید. جامعه غیرانتفاعی محل خود را، مورد جستجوی مجدد قرار دهید تا آنکه مشخص شود که آیا موسسه مشابهی وجود دارد که سرویسهای ارائه شده از طرف شما بتواند مکمل اهداف آنها باشد.
شروع فعالیتهای موسسه غیرانتفاعی با یک رویا همراه می‌باشد، همچنین رشد آن با امید همراه بوده و موفقیت آن نیز به سختی اما با کاری اجرت‌دار همراه بوده است. اگر شما به نقطه درگیری رسیده‌اید، فردی و یا چیزی نیاز به تعهد، علاقه و عشق شما دارد.

سازمان غیر انتفاعی

 

سئوالاتی که هر سازمان غیرانتفاعی باید از افراد تشکیل دهنده بپرسد- و چرا
سئوالاتی وجود دارند که می‌بایست از سوی موسسات غیرانتفاعی برای مشتریان، خیرین، دیگر موسسات غیرانتفاعی و جامعه‌ای که موسسه غیرانتفاعی بدان سرویس می‌دهد مطرح گردد. پاسخهای این سئوالات می‌تواند بعنوان کمکی برای عملکرد و مهیاسازی دیدی بهتر و وسیعتر و درک شما از سازمان غیرانتفاعی و ازجمله تشکیل دهندگان آن باشد:
  • نکات قدرت سازمانهای غیرانتفاعی چه هستند؟
  • نکات ضعف سازمانهای غیرانتفاعی چه هستند؟
  • طرز تفکر مردم در خصوص اهداف سازمان غیرانتفاعی شما چیست؟
  • آیا اهداف اعلام شده شما همانند اهدافی است که در نظر داشتید؟
  • آیا دیگر سازمانهای غیرانتفاعی سرویس واهداف مشابه شما را ارائه می‌نمایند؟
  • دلیل منطقی گسترش سرویس‌های جاری شما چیست ؟
  • مردم در باره گردانندگان سازمان غیرانتفاعی چه تفکری دارند؟
  • مردم چه تفکری در خصوص سرپرستی شما بر هبه‌های واگذاری خود دارند؟
  • چه عواملی مشارکت خیرین را نسبت به سازمان غیرانتفاعی شما افزایش می‌دهد؟
  • چه عواملی مشارکت خیرین را نسبت به سازمان غیرانتفاعی شما کاهش می‌دهد؟
در حالی که موارد ذکر شده بالا تمامی‌سئوالات مرتبط را شامل نمی‌شود، آنها اساس و چارچوب بسیاری از تصمیم‌گیریها که بر سازمان غیرانتفاعی شما تاثیر دارد را تشکیل می‌دهند.
نکات قدرت سازمانهای غیرانتفاعی چه هستند؟
بطور قطع هر کس می‌خواهد بداند که این موسسات، واقعا چه کار مفیدی انجام می‌دهند؟ داشتن تمرکز بر روی آنچه نکات قدرت سازمانهای غیرانتفاعی تلقی می‌گردد، خود کمکی خواهد بود برای تعیین دیگر راههای بوجودآوری تاثیر مثبت در گروههای مرتبط با سازمانهای غیرانتفاعی.
 
نکات ضعف سازمانهای غیرانتفاعی چه هستند ؟
با بهره‌گیری از نفرات تشکیل دهنده موسسه، کلیه کسانی که بنوعی در موسسه نقش دارند، می‌توان نکات ضعف را مشخص نمود و یا پرده از روی نکات مبهم و تیره برداشت و ضعفها را آشکارا تعیین نمود. چنانچه به نکته ضعفی برخورد کردید که از نظر نفرات تشکیل دهنده موسسه آشکار است ولی به نظر مدیران و گردانندگان موسسه نرسیده است، مطمئن باشید که نقصی در یکی از سطوح ارتباطات شما وجود دارد که باید فورا مرتفع گردد.
 
طرز تفکر مردم در خصوص اهداف سازمان غیرانتفاعی شما چیست؟
طرز تفکری که مردم در خصوص اهداف سازمان شما دارند بسیار مهمتر از اهداف اعلام شده شما می‌باشد. صرف نظر از آنکه شما چه تفکری در این مورد داشته باشید، نکته مهم و اساسی آن است که دیگران چگونه اهداف شما را از طریق فعالیتهایتان، ارائه سرویس، بازاریابی و میزان برتری آنها تفسیر و تایید می‌کنند.
آیا اهداف اعلام شده شما همانند اهدافی است که در نظر داشتید؟
چنانچه اهداف اعلام شده شما با اهدافی که در نظر داشته‌اید متفاوت باشد، می‌بایست کاری در این خصوص انجام دهید. ممکن است که هدف شما بر اثر گذشت زمان تغییر کرده باشد ولی هرگز آن را بصورت مکتوب اعلام نکرده‌ باشید. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، آن را به روز رسانی نموده و مطمئن شوید که تمامی‌اجزای تشکیل دهنده سازمان از این تغییرات اطلاع حاصل نموده باشند. اما اگر چنین چیزی صحت نداشته باشد، نیاز است که تمرکز مجددی بر روی اهداف خود داشته باشید و پس از آن مطمئن شوید که کلیه نفرات از این موضوع اطلاع حاصل نموده باشند. همچنین اطمینان حاصل نمائید که اهداف خود را در کلیه مکاتبات و موارد انتشاراتی و بازاریابی خود درج کرده باشید.
 
آیا دیگر سازمانهای غیرانتفاعی سرویس واهداف مشابه شما را ارائه می‌نمایند؟
سازمانهای دیگر با آگاهی از نوع کار شما می‌توانند همکارتان شوند. این احتمال وجود دارد که چندین سازمان سرویسهای مشابه دوبله‌ای را ارائه نمایند و بجای رقابت با یکدیگر همکار هم بوده و با هم کار نمایند. چنانچه چنین امری محقق شود هزینه‌های اداری، اجرایی و برنامه‌ای کاهش خواهد یافت. با دانستن و آگاه بودن از وجود سازمانهای مشابه می‌توان در موقع بروز مشکلی که برای شما ناآشناست از آنها کمک گرفت. شانس با شماست. دیگر سازمانها قبلا با چنین موقعیتهایی روبرو گردیده و می‌توانند دانش خود را به اشتراک گذارند.
 
دلیل منطقی گسترش سرویس‌های جاری شما چیست؟
طرح این سئوال از اجزای تشکیل دهنده سازمان که چه سرویسهای دیگری را می‌توان بعنوان متتم برنامه‌های جاری سازمان در نظر داشت، به شما کمک می‌کند تا نیازها را شناخته و جو همکاری را در سازمان بوجود آورید. با سئوال و ارائه جواب شما ثابت خواهید نمود که سازمان دارای شرکای مشتاق بوده که در امور و پیشرفت شرکت مشارکت دارند.
مردم در باره گردانندگان سازمان غیرانتفاعی چه تفکری دارند؟
مدیران با لیاقت و دارای اعتماد به نفس می‌توانند گردن خود را بالا گرفته و در خصوص کارشان توضیح دهند. آنهایی که از این کار واهمه دارند بواسطه آن است که در کارشان  مشکلی وجود داشته و علامت آن است که باید در سطوح رهبری موسسه تغییراتی بوجود آید.
مردم چه تفکری در خصوص سرپرستی شما بر هبه‌های واگذاری خود دارند؟
هبه‌دهندگان باید احساس نمایند که از مبالغ پرداختی آنها استفاده بهینه‌ای می‌شود. با  سئوال نمودن از خیرین که چه احساسی در باره سرپرستی موسسه دارند، شما قادر خواهید بود اقبال آینده خود را برای بدست آوری خیریه افزایش داده و همچنین اطلاعات خوبی در این مورد که از چه کسانی باید در خصوص اخذ هبه در فرصت بعدی اقدام کرد بدست خواهید آورد. چنانچه هبه‌دهندگان در خصوص سرپرستی جواب منفی دهند، می‌بایست مشکل را جهت ارتقای امور بوسیله‌ای که می‌توانید حل نمائید.
 
چه عواملی مشارکت خیرین را نسبت به سازمان غیرانتفاعی شما افزایش می‌دهد؟
بدست آوری بودجه معمولا به شانس بستگی دارد. بهتر است بجای آنکه حدس بزنید چه عواملی انگیزه لازم را در یک خیر بوجود می‌آورد تا مبلغ هبه خود را افزایش دهد،  بهتر است از خود وی این سئوال را بپرسید. بنظر ساده می‌آید، اینگونه نیست؟
متاسفانه، نوشتن نامه، و یا طرح کردن مسئله آسانتر از برقراری ارتباط با خیرین و فراگیری علاقمندی آنهاست.
 
چه عواملی مشارکت خیرین را نسبت به سازمان غیرانتفاعی شما کاهش می‌دهد؟
تنها از یک خیر سئوال نکنید که چه چیزهایی انگیزه وی را جهت کمک افزایش     می‌دهد، بلکه می‌بایست این سئوال را نیز مطرح کنید که چه چیزهایی باعث کاهش انگیزه وی در کمک رسانی می‌شود؟ درک کلیه فاکتورهایی که سطح هبه را مشخص می‌نماید برای کسب هبه از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.برخی از جوابهایی که دریافت می‌کنید فراتر از کنترل شما می‌باشد (مانند وضعیت اقتصادی، از دست دادن شغل، عدم پیش بینی نیاز). ولی بقیه منوط به میزان عملکرد موسسه غیرانتفاعی و سطح دسترسی به اهداف آن است، که می‌تواند بشما کمک کند از افتادن به دام در امان باشید.

سازمان غیر انتفاعی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.