مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه حسابداری
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 58000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حسابداری - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۸۱
کد مقاله
ACC81
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین
نام انگلیسی
Dividends and earnings quality: Evidence from China
تعداد صفحه به فارسی
۵۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۴
کلمات کلیدی به فارسی
سود سهام, کیفیت سود, تامین مجدد مالی سهام, مالکیت دولتی, چین
کلمات کلیدی به انگلیسی
Dividends, Earnings quality, Equity refinancing, State ownership, China
مرجع به فارسی
مقالات بین‌المللی اقتصادی و مالی
کالج اقتصاد و مدیریت، دانشگاه بیهاند، چین
الزویر
مرجع به انگلیسی
International Review of Economics and Finance; chool of Economics and Management, Beihang University, Beijing, China; Elsevier
کشور
چین

 

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین

چکیده
این مقاله نسبت به بررسی ارتباط بین پرداخت سود سهام و کیفیت سود برای شرکت‌های لیست شده بازار بورس چین اقدام می‌نماید. نتایج نشان ‌دهنده آن هستند که پرداخت سود سهام در ارتباط با پارامترهایی نظیر سود پایدارتر، کیفیت اقلام تعهدی بالاتر و ویژگی‌های اطلاع ‌دهندگی بیشتر می‌باشد، که خود موکد فرضیه محتوای اطلاعاتی سود سهام در ارتباط با شرکت‌های چینی است. تحلیل‌های متعاقب معرف آن هستند که این ارتباط بین سهام و سود آن را می‌توان با توجه به عواملی تغییر داد که بر روی انگیزه پرداخت سود سهام تاثیر‌گذار می‌باشند. ما در می‌یابیم که تاثیر مثبت پرداخت سود سهام در ارتباط با کیفیت سود برای آن دسته از شرکت‌هایی که اقدام به تامین مجدد مالی سهام می‌نمایند کاهش خواهد یافت. بعلاوه شواهدی دال بر این موضوع وجود دارند که مالکیت دولتی می‌تواند سبب کاهش نقش انتقال و تبادل- اطلاعات سود سهام شود.

کلمات کلیدی: سود سهام، کیفیت سود، تامین مجدد مالی سهام، مالکیت دولتی، چین

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین

 

۱- مقدمه
این مقاله نسبت به بررسی ارتباط بین پرداخت سود سهام و کیفیت سود در محتوای محیط‌ سازمانی چین اقدام می‌نماید. در تعامل با محتویات اطلاعاتی فرضیه سود سهام، تحقیق جاری مشخص می‌سازد که پرداخت سود سهام در ارتباط بیشتری با ویژگی‌های پایداری سود، کیفیت بالاتر اقلام تعهدی و ویژگی اطلاع‌دهندگی بالاتر سود می‌باشد. مهمتر آن که ما نسبت به مشخص‌سازی عواملی اقدام می‌نماییم که سبب تحریف انگیزه شرکت‌ها جهت پرداخت سود سهام از جنبه تبادل و انتقال اطلاعات به سمت دنبال نمودن اهداف دیگر می‌شود و بنابراین نشان می‌دهیم که چنین عواملی دارای تاثیر معنی‌داری بر روی ارتباط بین پرداخت سود سهام و کیفیت آن می‌باشند.

 

تحقیق جاری بر مبنای یک سری از مباحث طولانی در ارتباط با فرضیه ای می‌باشد که بر روی «محتوای اطلاعاتی سود سهام» تمرکز دارد (Miller و Modigliani، ۱۹۶۱). مباحث قبلی شواهدی را فراهم آورده‌اند که بر مبنای آن قیمت‌های سهام از نوعی واکنش در برابر اطلاعاتی برخوردار می‌باشند که به وسیله ویژگی‌های مربوط به پرداخت سود سهام انتقال یافته‌اند (Aharony و Swary، ۱۹۸۰، Asquith و Mullins، ۱۹۸۳، Healy و Palepu، ۱۹۸۸). با این وجود، این مقاله نتیجه‌گیری پایدار و قطعی در باره این موضوع را ارائه نمی نماید که آیا سود سهام قابلیت عرضه اطلاعات مورد نظر در خصوص سود آتی را خواهد داشت یا خیر (Benartzi, Michaely و Thaler، ۱۹۹۷، Grullon, Michaely, Benartzi و Thaler، ۲۰۰۵، Nissim و Ziv، ۲۰۰۱). تحقیقات کنونی سعی در بررسی ویژگی محتوای اطلاعاتی سود سهام از طریق کنترل این موضوع نموده‌اند که آیا پرداخت سود سهام فی‌نفسه قابلیت فراهم آوردن اطلاعات در خصوص کیفیت سود را خواهد داشت یا خیر (Caskey و Hanlon، ۲۰۰۵، Skinner و Soltes، ۲۰۱۱، Tong و Miao، ۲۰۱۱).

 

با توجه به مقالات قبلی، ما این بحث را مطرح می‌نماییم که به واسطه این موضوع که سود سهام به وسیله مولفه‌هایی همچون جریان نقدی پایدار‌تر و قابلیت کاهش جریان نقدی آزاد پشتیبانی می‌شود، و همچنین قابلیت ارائه شواهد مستدل را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد، شرکت‌های دارای استراتژی پرداخت سود سهام از کیفیت سود بالاتری در مقایسه با دیگر شرکت‌ها برخوردار می‌باشند، که خود بر مبنای شاخص‌هایی نظیر سود پایدارتر، اقلام تعهدی کمتر و اطلاع‌دهندگی سود بالاتر توصیف می‌شوند. علاوه بر ارتباط مبنایی بین سود سهام و کیفیت سود، ما متعاقباً این بحث را مطرح می‌نماییم که چنین ارتباطی با توجه به عوامل تاثیر‌گذار بر روی انگیزه‌های مدیران جهت پرداخت سود می‌تواند تغییر یابد. در صورتی که شرکت‌ها به دلایل دیگری به جز انتقال اطلاعات به بازار اقدام به پرداخت سود نمایند، محتوای اطلاعاتی چنین پرداختی کاهش خواهد یافت. در چنین موردی این عوامل می‌توانند سبب تضعیف ارتباط بین سود سهام و کیفیت سود شوند. ما نسبت به بررسی ویژگی‌‌های فوق با استفاده از داده‌های حاصل آمده از شرکت‌های لیست شده در بازار سهام چین اقدام می‌نماییم. بر این مبنا ما سه شاخص را برای کیفیت سود در نظر می‌گیریم که شامل پایداری سود، کیفیت اقلام تعهدی و اطلاع‌دهندگی سود می‌باشد. به علاوه ما نسبت به ارائه متغیر‌های پیوسته و ساختگی جهت برآورد وضعیت پرداخت سود سهام اقدام می‌کنیم. با توجه به مجموعه برآوردهای جامع فوق، ما در ابتدا مشخص می‌سازیم که آن دسته از شرکت‌هایی که اقدام به پرداخت سود سهام می‌نمایند از کیفیت سود بالاتری برخوردار می‌باشند، که سازگار با شواهد اخیر از بازار ایالات متحده است(Skinner و Soltes، ۲۰۱۱، Tong و Miao، ۲۰۱۱).
تحقیق ما در ارتباط با مبحث جاری با درنظرگیری ویژگی‌های ذیل مشخص شده است. در ابتدا، ما نسبت به ارائه شواهد تجربی در زمینه ارتباط بین پرداخت سود سهام و کیفیت سود از یک بازار نوظهور اقدام می‌نماییم که در آن سود گزارش شده از کیفیت پایینی برخوردار می باشد و بنابراین سود سهام می‌تواند اطلاعات بیشتری را در خصوص داده‌های حسابداری برای تصمیم‌گیران عرضه نماید. دوماً، ما نشان می‌دهیم که ارتباط بین سود سهام و کیفیت سود به هنگامی دچار تغییر می‌گردد که انگیزه‌های مرتبط با پرداخت سود سهام نیز تغییر می‌یابند. غالب مباحث موجود بر روی ارتباط پایه بین سود سهام و کیفیت سود بدون درنظرگیری انگیزه‌های دیگر در ارتباط با پرداخت سود، به غیر از ویژگی‌های انتقال اطلاعات، تمرکز داشته‌اند. شواهد تجربی ارائه شده در این مبحث نه تنها قابلیت فراهم آوردن شواهد پشتیبان در ارتباط با رابطه پایه نشان داده شده به وسیله مباحث قبلی را خواهد داشت، بلکه مشخص کننده این موضوع می‌باشد که قاعده فراهم‌آوری – اطلاعات سود سهام در مبحث کیفیت سود در صورتی دچار تضعیف خواهد شد که انگیزه‌های مربوط به پرداخت سود سهام نیز دستخوش تحریف شوند.

ادامه این مقاله به شرح ذیل سازمان‌دهی شده است. بخش ۲ به طور مختصر مباحث مرتبط را بررسی نموده و فرضیه اصلی تحقیقاتی را ارائه می‌نماید. بخش ۳ تشریح کننده طراحی تحقیقاتی و مشخصه‌های تجربی می‌باشد. بخش ۴ داده‌ها و نمونه‌های به کارگرفته شده در آزمون‌های تجربی را ارائه می‌نماید. بخش ۵ نتایج تجربی اصلی و نتایج آزمون‌های اضافه را در نظر خواهد داشت. در نهایت بخش ۶ به نتیجه‌گیری این مقاله می‌پردازد.

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین

 

۲- مباحث و فرضیه‌ مرتبط
از زمان ارائه فرضیه «محتوای اطلاعاتی سود سهام» توسط Miller و Modigliani (1961) که مشخص کننده این موضوع می‌باشد که سود سهام می‌تواند اطلاعاتی را در خصوص گردش نقدی آتی شرکت‌ها ارائه نماید، مطالعات بی‌شماری اقدام به بررسی این موضوع نموده‌اند که آیا سود سهام را می‌توان به عنوان یک شاخص در زمینه سود شرکت‌ها در نظر داشت یا خیر. یکی از مباحث مطرح شده در این زمینه اقدام به بررسی ارتباط بین سود سهام و قیمت آن نموده و غالب مطالعات مرتبط دریافته‌اند که قیمت سهام دارای واکنش معنی‌داری در برابر تغییر خط مشی‌های سود سهام می‌باشد و این موضوع که سرمایه‌گذاران سود سهام را به عنوان یک مستند مشخص در ارتباط با سود اعلام شده در نظر دارند. Aharony و Swary (1980) این موضوع را بررسی نموده اند که واکنش بازاری در برابر اعلام میزان سود و سهام قابل توجه می‌باشد. آن‌ها دریافتند که قیمت سهام دارای واکنش آشکارتری در برابر سود سهام، در مقایسه با مشخصه‌های سود و درآمد مرتبط می‌‌باشد و بنابراین آن‌ها این موضوع را تشریح نموده‌اند که چنین موردی به عنوان یک شاخص به شمار می‌آید که بر مبنای آن مدیریت را می‌توان بر مبنای زمان اعلام سود سهام در نظر داشت، به گونه‌ای که سود سهام قابلیت ارائه اطلاعات بیشتری در خصوص عملکرد واقعی شرکت‌ها را خواهد داشت. Kane, Lee و Marcus (1984) متعاقباً مشخص ساختند که اثر اثباتی سود سهام در این مبحث قابل توجه بوده و به علاوه دریافتند که به هنگامی که اطلاعات مرتبط با درآمد و سود سهام متفاوت باشد، سرمایه‌گذاران می‌توانند از اطلاعات سود سهام جهت تجدید نظر در اطلاعات به دست آمده از درآمد اقدام نمایند.

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین

 

۳- روش تحقیقاتی
برحسب سه کانال مطرح شده که با توجه به آن‌ها سود سهام می‌تواند بر روی کیفیت سود تاثیر‌گذار باشد، ما نسبت به انتخاب سه شاخص جهت اندازه‌گیری سه ویژگی کیفیت سود با توجه به مبحث قبلی اقدام نمودیم (Dechow, Ge و Schrand، ۲۰۱۰، Skinner و Soltes، ۲۰۱۱، Tong و Miao، ۲۰۱۱). اولین برآورد در ارتباط با پایداری سود می‌باشد، و بر این مبنا ما از مدل (۱) جهت اندازه‌‌گیری تاثیر سود سهام بر روی کیفیت سود استفاده نمودیم. استدلال مرتبط با کاربرد پایداری سود آن است که پرداخت‌های سود سهام در ارتباط با عملیات دائمی گردش نقدی می‌باشد (Jagannathan, Stephens و Weisbach،۲۰۰۰)، بنابراین آن دسته از شرکت‌هایی که اقدام به پرداخت سود سهام می‌نمایند از سود پایدارتری نیز بهره‌مند هستند.
(۱)    
در این مدل، Earningsi,t و Earningsi,t+1 به عنوان سود شرکت i برحسب هر سهم برای سال t و سال t+1 می‌باشد، که بر مبنای قیمت سهام برای سال t و سال t+1 به ترتیب مشخص شده است. برای سود سهام، ما از دو متغیر پیوسته و ساختگی استفاده نمودیم. متغیر پیوسته بازده سود سهام محاسبه شده بر مبنای سود نقدی برای هر سهم تقسیم بر قیمت سهام، با توجه به مبحثNaranjo, Nimalendran و Ryngaert (1998) می‌باشد. متغیر ساختگی نیز به عنوان شاخصی به شمار می‌آید که در صورتی مقدار ۱ می‌گیرد که شرکت‌ها اقدام به پرداخت سود سهام در سال t نموده‌اند و در غیر این صورت این مقدار برابر با ۰ خواهد بود. در صورتی که سود سهام در ارتباط با سود پایدار بیشتر باشد، ما انتظار داریم که β۱ مثبت باشد و β۲، که مشخص کننده تاثیر افزایشی پرداخت‌های سود است نیز می‌بایست مثبت باشد، که خود موکد آن است که پرداخت‌های سود سهام سبب افزایش پایداری سود خواهد شد.

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین

 

۴- داده‌ها و نمونه‌ها
نمونه ما شامل کلیه شرکت‌های غیر مالی لیست شده چینی از بانک اطلاعات CSMAR می‌باشد. دوره نمونه ما از سال ۱۹۹۹ آغاز شده و تا سال ۲۰۱۴ را تحت پوش قرار می‌دهد. ما متعاقباً از کلیه شرکت‌‌ها درخواست نمودیم تا اقدام به تکمیل داده‌‌های مرتبط برای مدل‌های رگرسیون فوق و داده‌های مربوط به آن به منظور ارزیابی اقلام تعهدی نمایند. کلیه متغیرهای پیوسته در سطح ۱% وینزوریده گردیدند. در نهایت، ما ۲۴۸۷۴ مورد مشاهداتی سال- شرکت را برای تحلیل تجربی خود در نظر گرفتیم.
جدول ۲ ارائه دهنده آمار خلاصه برای کلیه متغیرها می‌باشد. نتایج مشخص کننده آن هستند که شرکت‌های لیست شده چینی اقدام به پرداخت سود سهام نقدی اندکی به سرمایه‌گذاران خود می‌نمایند، یعنی آنها صرفاً ۱% از سود را به عنوان سود سهام در نظر می‌گیرند. با این حال، درصد شرکت‌های پرداخت کننده سود نسبتا بالا می‌باشد و ۶۰% کل موارد مشاهداتی از جملگی شرکت‌های پرداخت کننده سود سهام هستند. اقلام تعهدی غیر عادی دارای میانگین ارزشی ۰٫۰۹ می‌باشند و AQ نیز از یک مقدار میانگین ۰٫۱۳ برخودار است که بسیار بیشتر از برآوردهای Tong و Miao (2011) تلقی می‌شود، که خود موکد آن است، البته در مقایسه با شرکت‌های آمریکایی، که شرکت‌های چینی دارای کیفیت سود پایین‌تری بر مبنای برآوردهای اقلام تعهدی غیر عادی می‌باشند.

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین

 

۵- نتایج تجربی
۵-۱٫ نتایج اصلی در خصوص ارتباط بین سود سهام و کیفیت سود
در ابتدا ما نسبت به بررسی ارتباط بین سود سهام و کیفیت سود با درنظرگیری سه برآورد کیفیت سود اقدام می‌نماییم. بر این مبنا ما اقدام به بررسی این موضوع می‌نماییم که آیا آن دسته از شرکت‌هایی که اقدام به پرداخت سود سهام می‌نمایند از گزارش سود پایدارتری نیز بهره‌مند می‌باشند یا خیر. نتایج در جدول ۳ گزارش شده است. در ستون (۱) و (۲) برای هر دو متغیر پیوسته و ساختگی در ارتباط با سود سهام، عبارات تعاملی پرداخت سود سهام و درآمد مرتبط به طور معنی‌داری دارای ضرایب مثبتی
 می‌باشند که خود موکد آن است که پرداخت سود سهام قابلیت ارتقای پایداری سود را خواهد داشت. این نتایج همچنین به هنگامی سازگار تلقی می‌شوند که برآوردهای پایداری سود بر مبنای متغیرهای سود سهام مشخص گردیدند. در دو ستون آخر، ما دو متغیر کنترلی بیشتر به کار گرفته شده در مدل (۵) را شامل نمودیم که می‌توانند تاثیراتی بر روی پایداری سود در ارتباط با رفع نگرانی در زمینه متغیرهای همبسته حذف شده را داشته باشند، به علاوه آنها از قابلیت ایجاد نتایج توانمندتر و استوارتر برخوردار می باشند. ما دریافتیم که ضرایب ارزیابی شده متغیرهای سود سهام پس از شامل سازی متغیرهای کنترلی بیشتر بدون تغییر باقی می‌مانند. کلیه این نتایج با توجه به نتیجه گیری Skinner و Soltes (2011) که بر مبنای قابلیت ارائه اطلاعات بیشتری در خصوص سود دائمی میسر می‌باشد و نیازمند گردش نقدی پایدارتر است به صورت سازگار مشخص شده‌اند، بنابراین شرکت‌های پرداخت‌کننده سود سهام دارای سود پایدارتری خواهند بود.
۵-۲٫ تاثیرات تعدیلی تامین مجدد مالی سهام
نوعی فرضیه تلویحی در تحلیل‌های فوق وجود دارد که بر مبنای آن شرکت‌ها می‌توانند به طور آزادانه‌ای تصمیم بگیرند که آیا اقدام به پرداخت سود سهام نمایند یا خیر. بنابراین، پرداخت سود سهام می‌تواند با توجه به سود گزارش شده اطلاعات بیشتری را در دسترس قرار دهد. با این حال، انگیزه‌های مرتبط با پرداخت سود سهام ممکن است برای شرکت‌های لیست شده چینی متفاوت باشد. در سال ۲۰۰۱، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) اقدام به انتشار «راهنمای صدور سهام جدید» نمود که در آن مشخص ساخته است که در صورتی که شرکت‌ها اقدام به پرداخت متوالی سود سهام نقدی در خلال سه سال گذشته ننمایند و هیئت مدیره آن‌ها استدلال‌های منطقی را در این زمینه ارائه نکنند، رویه‌های مربوط به تامین مالی مجدد سهام شرکت‌ها برای سال جاری ممکن است با مشکل روبه رو گردد. Deng, Li, Liao و Wu (2003) مشخص ساختند که درصد پرداخت کنندگان سود سهام نقدی کلیه شرکت‌های لیست شده از کمتر از ۳۰% به بیش از ۵۰% از سال ۲۰۰۱ افزایش یافته است. در سال متعاقب، مسئولین از تاریخچه پرداخت‌های سود سهام به عنوان یک معیار کلیدی جهت تصمیم‌گیری در این باره استفاده نمودند که آیا می‌بایست اقدام به پذیرش رویه‌های صدور سهام جدید شرکت‌ها کنند یا خیر. این نوع از مجموعه‌های سازمانی سبب تغییر انگیزه‌ها در ارتباط با پرداخت سود سهام به منظور مشخص نمودن چند و چون و کیفیت فرایند تامین مجدد مالی شده است. در چنین موردی، مدیران از پرداخت سود سهام به عنوان یک ابزار برای تامین مجدد مالی سهام آتی خود، به جای انتقال اطلاعات بیشتر، استفاده می‌نمایند که سبب تضعیف نقش اطلاع‌دهندگی چنین فرایندی شده است.
 
۵-۳٫ اثر تعدیلی مالکیت نهایی
یکی دیگر از ویژگی‌های خاص شرکت‌های چینی آن است که آن‌ها دارای مالکین نهایی مختلفی هستند. مالکیت دولتی و خصوصی بر روی ارتباط بین پرداخت سود سهام و کیفیت سود تاثیرگذار می‌باشد. به طور مثال Anderson, Chi, Ing-aram و Liang (2011) نشان داده‌اند که سهامداران دولتی سود سهام نقدی در برابر پرداخت سهم بیشتر را ترجیح می‌دهند. شرکت‌هایی که تحت مدیریت دولتی هستند سعی در پرداخت سود سهام بیشتر می‌نمایند که به عنوان یک ابزار در اختیار سهامداران کنترل کننده برای اعمال پدیده تونل‌زنی می‌باشد (Chen, Jian و Xu، ۲۰۰۹، Choiu, Chen و Huang، ۲۰۱۰). با توجه به آن که مالکیت نهایی بر روی انگیزه شرکتی جهت پرداخت سود سهام تاثیرگذار است، در صورتی که مدیران جهت دنبال نمودن اهداف شخصی اقدام به پرداخت سود سهام به سهامداران کنترل کننده، به جای انتقال اطلاعات، نمایند ویژگی اطلاع‌دهندگی این پدید کاهش خواهد یافت.

سود سهام و کیفیت سود: شواهدی از چین

 

۶- نتیجه‌گیری
این مقاله نسبت به بررسی این موضوع اقدام می‌نماید که آیا پرداخت سود سهام در ارتباط با کیفیت بالاتر سود می‌باشد یا خیر. این تحقیق با استفاده از داده‌های شرکت‌های لیست شده در بازار بورس چین اعمال شده است، که دارای مجموعه‌های سازمانی مختلف متفاوت از نهادهای آمریکایی هستند. ما در ابتدا مشخص می‌سازیم که شرکت‌های پرداخت کننده سود سهام دارای کیفیت سود بالاتری هستند که بر مبنای پایداری سود، کیفیت اقلام تعهدی و ویژگی اطلاع‌دهندگی سود توصیف و برآورد می‌شود.
ما متعاقباً شواهد دیگری در زمینه ارتباط بین پرداخت سود سهام و کیفیت سود از طریق ارائه عواملی را خاطرنشان ساخته‌ایم که می‌توانند بر روی انگیزه شرکت‌ها جهت پرداخت سود سهام تاثیرگذار باشند. ما تاثیر عوامل تامین مجدد مالی سهام را مورد بررسی قرار دادیم، آن هم با توجه به آن که مقامات مسئول چین از شرکت‌ها خواسته‌اند تا اقدام به پرداخت سود متوالی سهام جهت تحصیل ویژگی‌های مشخص شده مرتبط با تامین مجدد مالی سهام نمایند. نتایج تجربی ما معرف آن هستند که سود سهام آن دسته از شرکت‌هایی که اقدام به اعمال تامین مجدد مالی سهام نموده‌اند قابلیت خود در زمینه انتقال و تبادل اطلاعات کیفیت سود را از دست می‌دهند. ما متعاقبا این موضوع را بررسی نموده‌ایم که آیا ارتباط بین پرداخت سود سهام و کیفیت سود می‌تواند با توجه به مالکیت نهایی مختلف تغییر یابد یا خیر. نتایج تجربی معرف آن هستند که مالکیت از قابلیت مکفی جهت تاثیرگذاری بر روی چنین ارتباطی برخوردار می‌باشد. شرکت‌هایی که دارای مالکیت دولتی هستند ممکن است از سود سهام جهت انتقال منابع به خارج از سازمان اقدام نمایند، بنابراین سود سهام این شرکت‌ها از محتوای اطلاعاتی کمتری جهت پیش‌بینی سود جاری برخودار خواهد بود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.