مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سوییچ ها و هابها

سوییچ ها و هابها

سوییچ ها و هابها – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۶۲
کد مقاله
COM62
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سوییچ ها و هابها
نام انگلیسی
Switches and Hubs
تعداد صفحه به فارسی
۱۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور
 

سوییچ ها و هابها

سوییچ ها و هابها جزء ادوات شبکه به شمار می‌آیند که گره‌های مختلف یا بخشهای متفاوت را به یک زیر شبکه یا LAN متصل می‌سازد.
سوییچ ها و هابها اجازه می‌دهند تا داده ها از یک ابزار به یک ابزار دیگری منتقل شوند، اما تفاوت آنها در چگونگی ارسال داده و چگونگی کار با پهنای باند شبکه می‌باشد.
ادواتی که به یک هاب متصل می‌‌شوند می‌بایست مجموع پهنای باند موجود را به مشارکت گذارند، در حالیکه ادواتی که به یک سوییچ متصل هستند می‌توانند کل پهنای باند موجود در داخل یک شبکه را مورد استفاده قرار دهند. علاوه بر این، داده هایی که از طریق یک هاب انتقال داده می‌شوند برای کلیه ادواتی که به آن هاب متصل می‌باشند قابل رویت بوده، در حالیکه داده هایی که از طریق یک سوییچ انتقال می‌یابند تنها برای یک ابزار خاص ارسال می‌شوند.
شما می‌توانید شبکه های خود را به عنوان یک بزرگراه در نظر بگیرید. یک هاب همانند یک چهار راه می‌باشد، جاییکه داده ها می‌بایست صبر نمایند تا آنکه داده های مقابل در ابتدا عبور نمایند تا آنکه نوبت به آنها رسد. اما یک سوییچ را می‌توان به عنوان یک سری از تقاطع ها و سرازیریهایی متصور شد که کلیه داده ها به صورت آزادانه در کنار یکدیگر در حال عبور می‌باشند، بدون آنکه در خصوص آنچه دیگر داده ها انجام می‌دهند دل نگرانی داشته باشند.
در بسیاری از شبکه ها، سوییچ ها به صورت کامل جایگزین هاب ها گردیده اند، اما در برخی از مواقع نیز هابها و سوییچ ها در کنار یکدیگر به فعالیت پرداخته تا آنکه بتوانند ابزارها و ادوات مختلف با نیازهای متفاوت را به یکدیگر متصل سازند. این رویه به نام «شبکه ترکیبی» خوانده می‌شود.
 

سوییچ ها و هابها

 

ارتباطات
بسیاری از سوییچ ها و هابها از خصیصه SNMP (پروتکل انتقال پیام شبکه ساده) بهره‌مند می‌باشند. بدان معنا که آنها از این پروتکل جهت برقراری ارتباطات با ادوات دیگر بر روی شبکه استفاده می‌کنند. SNMP به شما اجازه می‌دهد تا نسبت به مدیریت و نظارت بر عملکرد شبکه اقدام نموده و مشکلات شبکه خود را شناسایی کرده و روال رشد بهتری را برای شبکه خود در آینده متصور شوید.
عامل SNMP بر روی روتر یا مسیریاب می‌تواند اطلاعاتی را در زمینه پیکربندی ادوات شبکه و عملکردهای مرتبط مهیا سازد، اطلاعاتی نظیر رابط‌های ادوات شبکه، جداول مسیریابی، پاکت های ارسال و دریافت IP و پاکت های از دست رفتگی IP. این اطلاعات، که تحت عنوان آبجکت‌ها یا شی‌های SNMP از آنها یاد می‌شود در یک فرمت استاندارد، که بر مبنای اطلاعات مدیریتی(MIB) تعریف شده است، ذخیره می‌گردند.
ادواتی که به یک هاب متصل می‌شوند پهنای باند شبکه را با ادوات دیگری که به این هاب متصل گردیده‌اند به اشتراک می‌گذارند. ادواتی که از طریق یک روتر یا مسیریاب متصل گردیده اند قابلیت استفاده از پهنای باند کامل یک شبکه را خواهند داشت.
هر شی در فایل MIB دارای یک OID  (شناسه شی) می‌باشد. OID متشکل از اعدادی می‌باشند که به وسیله نقطه ها از هم جدا شده و معرف این مضمون می‌باشند که شی مورد نظر ما در کجای «درخت» MIB قرار گرفته است. MIB  نسبت به تعریف یا مشخص نمودن شی‌های SNMP اقدام می‌کند که می‌توان آنها برای هر شی مدیریت یا فرمت نمود.
به هنگامی‌ که نسبت  به پیکر بندی یک سوییچ یا هاب به منظور استفاده از SNMP اقدام می‌کنید، در حقیقت یک رشته اجتماع خواندنی و نوشتنی را بدان تخصیص داده‌اید. این عمل همانند نقش یک پسورد یا رمز را برای شما ایفا خواهد نمود که اجازه خواهد داد تا یک برنامه کاربردی به داده های SNMP بر روی آن ابزار دسترسی یابد. رشته اجتماع پیش گزینه معمولاً به صورت یک رشته عمومی‌ یا پابلیک تعریف می‌شود. یکی از مهمترین چیزهایی که می‌توانید جهت اطمینان از امنیت روترها یا مسیریاب های خود انجام دهید تغییر این رشته اجتماع می‌باشد.
 

سوییچ ها و هابها

 

اتصال
سوییچ ها و هابها در حقیقت از یک سری از رابط های فیزیکی تشکیل شده اند که منابع شبکه شما بدانها متصل شده‌اند. هر رابط دارای یک شماره تخصیص یافته بدان می‌باشد. بر این اساس می‌توان از ایده مناسب نقشه برداری از منابع موجود در زمینه اتصالات سوییچ ها و هابهای خود استفاده نمایید و مشخص سازید که کدامیک از ابزارها به کدامیک از رابط‌ها متصل شده‌اند. در یک محیط دفتری، سوییچ ها و هابها در داخل رکها یا قفسه‌های سرور قرار گرفته و از طریق زیرساختار شبکه دفتری به دیگر کامپیوترها متصل گردیده اند.
 

سوییچ ها و هابها

 

نظارت و کنترل یک سوییچ/ هاب
دو چیز وجود دارد که شما باید آنها را در زمینه نظارت بر عملکرد سوییچ ها و هابهای خود در نظر داشته باشید. مورد اولی اطمینان از سلامت و موجود بودن رابط هایی می‌باشد که تشکیل دهنده سوییچ شما می‌باشند. مورد دوم مقدار پهنای باندی است که به وسیله هر سوییچ استفاده می‌شود.
در سیستم WhatsUp Gold ، این موارد از طریق اعمال رویه های نظارتی ذیل حاصل می‌شوند:
  • استفاده از پهنای باند. این رویه نسبت به نظارت و کنترل آمارهای جمع آوری شده، بر مبنای میزان ترافیکی که از یک رابطه خاص بسمت روتر عبور می‌نماید، اقدام می‌کند. این داده ها در بخش گزارش دهی سیستم رابط نشان داده می‌شوند.
  • موجود بودن پینگ. این عملکرد نظارت مواردی را ثبت می‌کند که براساس آن نشان دهنده چگونگی پاسخ دهی یک ابزار به کنترل پینگ در زمانهای خاص و سرعت خاص می‌باشد. این داده ها بر روی سیستم گزارش دهی موجود و مضمون نهفتگی پینگ به نمایش در می‌آیند.
  • سلامت رابط. این روال نظارتی فعال نسبت به اعمال یک سری از رویه های پرس و جو جهت مشخص نمودن ارزش SNMP خاص بر روی یک رابط اقدام می‌کند. به هنگامی ‌که روال نظارتی را به کار می‌گیریم، باید ازOID های ۱،۳،۶،۱،۲،۱،۲،۲،۱،۸ و پس از آن از شناسه شاهد یا نمونه بهره جست.
 داده هایی که به وسیله چنین مراحل نظارتی تحت کنترل و گزارش قرار می‌گیرند در زمینه مشخص نمودن سلامت و موجود بودن پیوسته و متوالی ادوات شبکه کارگشا و قابل توجه خواهند بود. بروز یک ولتاژ گذرا در پهنای باند یا افت در موجود بودن پینگ معرف کند بودن شبکه خواهد بود.
به هنگامی‌که یک رابط، واکنش قابل توجهی را در شبکه نداشته باشد یا پاسخ مناسب را در سیستم ارسال ننماید، در این هنگام شما دارای یک مجموعه کل زیر شبکه بدون اتصالات عمده به شبکه خواهید بود.
 

سوییچ ها و هابها

 

استفاده از وابستگی ها
به هنگامی‌که روال های نظارتی و کنترل شبکه خود را نصب می‌کنید و چگونگی آگاهی یابی خود بر صحت و سقم کارایی مناسب ادوات را مشخص می‌سازید، لازم است تا توجه کافی را به خصیصه وابستگی WhatsUp Gold داشته باشید.
این خصیصه به شما اجازه خواهد داد تا آنکه شرایط لازم در زمینه اعمال مانیترونگ سیستم خود را به دست آورید و بر این اساس قادر باشید تا نسبت به کنترل ادوات دان استریم یا پایین دست خود در صورتی که سوییچ مربوطه در حال کار و روشن باشد اقدام نمایید. این امر از اتلاف وقت شما و ابزارهای سیستمی‌جلوگیری به عمل آورده و اجازه خواهد داد تا بر روی سطح ریشه مشکل به وجود آمده تمرکز داشته باشید. این خصیصه همچنین محدود کننده تعداد عملکردهای اشتباهی می‌باشد که ممکن است در حین اجرا با آنها روبرو شوید.
علاوه بر این قادر خواهید بود تا خصیصه های مرتبط با وابستگی های سیستمی، که تنها کنترل کننده ادوات ناحیه آپ استریم یا بالا دست می‌باشند، آن هم به هنگامی‌که سوییچ ناحیه پایین دست یا هاب این ناحیه خاموش می‌باشد، را از کار انداخته یا اصطلاحاً خاموش نمایید. این امر به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید میزان ترافیک آماری خود بر روی ادواتی که به صورت طبیعی نیازی به اعمال رویه های نظارتی ندارند را محدود سازید (به طور مثال آن دسته  از ادواتی که الزامی‌جهت کنترل آنها نمی‌باشد همانند ISP). بنابراین در صورتی که روتر یا مسیریاب اصلی شما خراب باشد، متغییر وابستگی انتهایی می‌تواند نسبت به کنترل ناحیه بالا دست اقدام نماید تا آنکه دریابید که آیا بروز مشکل در سطح ISP رخ داده است و یا اینکه مشکل به واسطه خود روتر یا مسیریاب می‌باشد.
 

سوییچ ها و هابها

 

ادوات مسیردهی به رابط ها
در سیستم WhatsUp Gold، ابزار آدرس دهی MAC می‌تواند به شما این نکته را گوشزد نماید که آدرس های MAC بر روی شبکه شما وجود دارند.
ابزار آدرس دهی MAC در رابط وبی وجود دارد
 
در صورتی که سوییچ حالت فعال شده- SNMP را داشته باشد و شما رشته اجتماعی خواندن درست را مهیا نموده باشید، قادر خواهید بود تا اطلاعات اتصال فیزیکی برای ادوات شبکه خود را به دست آورید. بنابراین، در صورتی که با یک مشکل تعارض یا ناسازگازیIP روبرو شدید، قادر خواهید بود تا به بررسی این نکته بپردازید که کدام کامپیوتر به پورتی متصل می‌باشد که ابزار مربوطه از آن آدرسIP  استفاده می‌کند. در صورتی که رابط های خود را به سمت دفترهایی که این رابط ها در آن متصل گردیده اند مسیردهی نموده اید، قادر خواهید بود دقیقاً نکته تعارض یا بروز مشکل را پیدا کنید.
 

سوییچ ها و هابها

 

تفاوت های بین هاب ها، سوییچ ها و مسیریاب ها
هاب، سوییچ ها و مسیریاب ها: تعاریف مربوطه
هاب
هاب یک نقطه اتصال مشترک برای ابزارها و ادوات در داخل شبکه می‌باشد. هابها به صورت مشترک جهت اتصال بخش های مرتبط با یک LAN مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک هاب دارای پورتهای چندگانه و متعدد می‌باشد. به هنگامی‌که یک پاکت داده به یک پورت می‌رسد، این پاکت به پورت های دیگر نیز کپی گردیده به گونه ای که کلیه بخش های یک شبکه داخلی یا LAN قابلیت دیدن همه پاکتها را خواهند داشت.
سوییچ
سوییچ در شبکه ها به عنوان ابزاری مدنظر می‌باشد که قابلیت فیلتر نمودن و ارسال پاکتها بین بخش های مختلف یک شبکه LAN را خواهد داشت. سوییچ ها در سطح لایه ارتباط داده (لایه ۲) عمل می‌نمایند و در برخی از مواقع نیز از لایه ۳ مدل مرجع ۰۵۱ بهره می‌جویند، از اینرو قابلیت پشتیبانی از هرگونه پروتکل را خواهند داشت. شبکه های محلی یا LAN هایی که از سوییچ ها جهت پیوند بخشهای مختلف خود استفاده می‌کنند بنام switched fANs خوانده می‌شوند و در حالتی که شبکه های اترنت مدنظر باشد این سوییچ ها تحت عنوان     switched Ethernet fANs خوانده می‌شوند.
 
مسیریاب
روتر یا مسیریاب به عنوان ابزاری مدنظر است که قابلیت ارسال پاکتهای داده در امتداد شبکه‌ها را خواهد داشت. یک مسیریاب حداقل به دو شبکه متصل می‌شود، معمولاً دو شبکه LAN  یا WAN یا یک شبکه LAN و شبکه ISP  آن. مسیریابها در گیت ویتها یا دروازه های ورودی قرار می‌گیرند، یعنی محلی که دو یا چند شبکه به هم متصل می‌شوند. مسیریابها از هدرها و جداول فورواردینگ یا ارسال جهت تشخیص بهترین مسیر جهت ارسال بهترین پاکتها بهره می‌جویند و آنها از پروتکل هایی SNMP جهت برقراری ارتباط با یکدیگر و مشخص نمودن بهترین مسیر بین دو میزبان استفاده می‌کنند.
 
تفاوت های بین این ادوات در داخل شبکه
امروزه اغلب مسیریاب ها در حقیقت جز ادوات الزامی‌ بشمار می‌آیند که خصیصه های وابسته و عملکردهای یک مسیریاب و سیستم های مربوطه را در یک دستگاه واحد ارائه می‌نمایند. از اینرو روالهای برقراری ارتباطات و مضامین مربوط بدان برای افراد تازه وارد به دنیای شبکه کامپیوتر می‌تواند گمراه کننده باشد.
حتی به هنگامی‌که در زمانهای خاصی که مسیریاب‌ها، هاب‌ها و سوییچ‌ها در یک مجموعه واحد به صورت مجتمع در کنار یکدیگر قرار گرفته و مشغول به کار می‌شوند، عملکرد آنها از یکدیگر کاملاً متفاوت خواهد بود. حال اجازه دهید تا کار خود را با هاب و سوییچ آغاز نماییم چرا که این دو ادوات دارای نقشهای مشابه در شبکه می‌باشند. هر سرور به عنوان یک سیستم ارتباط مرکزی، برای کلیه ادوات شبکه، و روالی جهت انتقال داده ها به صورت قطعاتی از فریم های اطلاعاتی مدنظر می‌باشد. این فریم ها در حقیقت داده‌ها را جابجا می‌کنند. به هنگامی‌که یک فریم دریافت می‌شود، در ابتدا تقویت گردیده و سپس به سمت پورت کامپیوتر مقصد ارسال می‌شود. تفاوت اصلی بین این دو ابزار در روشی می‌باشد که فریم ها براساس آن ارسال می‌گردند.
روترها یا مسیریابها جزء ادوات کاملاً متفاوت مد نظر می‌باشند. درجاییکه یک هاب یا سوییچ در زمینه ارسال فریم های داده مدنظر می‌باشند، وظیفه یک روتر یا مسیریاب همانگونه که از نام آن برمی‌آید مشخص نمودن مسیرهای ارسال پاکت ها به شبکه های دیگر می‌باشد تا زمانی که پاکتهای اطلاعاتی سرانجام به مقصد خود برسند. یکی از خصیصه های کلیدی یک پاکت داده آن است که چنین پاکتی نه تنها حاوی اطلاعات می‌باشد بلکه دارای آدرس مقصدی که باید بدان حمل شود نیز خواهد بود.
یک مسیریاب معمولاً به حداقل ۲ شبکه متصل می‌باشد، معمولاً ۲ شبکه محلی (LAN) یا شبکه گسترده (WAN) یا یک LAN و شبکه ISP مربوط بدان. این مسیریابها در موقعیت گیت وی یا دروازه ورودی قرار داشته که در حقیقت محلی بشمار می‌آید که دو یا چند شبکه به یکدیگر متصل می‌شوند. با استفاده از هدرها و جداول ارسال، مسیریابها قابلیت تشخیص بهترین مسیر جهت ارسال پاکتها را خواهند داشت. مسیریابها از پورتکل هایی نظیر ICMP جهت برقراری ارتباط با یکدیگر و مشخص نمودن بهترین مسیر بین دو میزبان استفاده می‌کنند.
به طور کلی و خلاصه یک هاب قابلیت اتصال یا پیوند بخش های شبکه اترنت را به وجود می‌آورد و یک سوییچ نیز قابلیت اتصال بخش های مختلف اترنت به صورتی کاراتر را فراهم خواهد آورد و در کنار آنها یک مسیریاب می‌تواند چنین عملکردهایی را انجام دهد و علاوه بر آن می‌تواند پاکت های TCP/IP را بین چندین LAN و WAN و موارد بیشتر ارسال نماید.
  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.