مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

شناسایی هویت پویش عنبیه چشم

شناسایی هویت پویش عنبیه چشم

شناسایی هویت پویش عنبیه چشم – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کامپیوتر
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کامپیوتر - ایران ترجمه - irantarjomeh

www.irantarjomeh.com

شماره      
۱۱۱
کد مقاله
COM111
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
شناسایی هویت با استفاده از پویش عنبیه چشم با فریم های متعدد ویدیویی
نام انگلیسی
Identity Recognizing using Iris Scan with multiple frames of Video
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
شناسایی عنبیه چشم – RIS، تصویر برداری ویدیویی IRIS، میانگین گیری تصویر
کلمات کلیدی به انگلیسی
Iris Recognition; Iris Video; Image Averaging
مرجع به فارسی
ژورنال بین المللی علوم کامپیوتر و مهندسی (IJCSE)
دپارتمان علوم کامپیوتر و مهندسی، انستیتو تکنولوژی SRK، آندراپرادش، هندوستان
مرجع به انگلیسی
International Journal on Computer Science and Engineering (IJCSE); Department of Computer Science and Engineering; SRK Institute of Technology, Vijayawada; Andhra Pradesh, India
کشور
هندوستان
 شناسایی هویت با استفاده از پویش عنبیه چشم با فریم های متعدد ویدیویی
چکیده
رشته بیومتری عنبیه چشم به عنوان یک موضوع تحقیقاتی مهم در خلال دهه گذشته مطرح شده است. از این نظر، گرفتن تصویر عنبیه به عنوان یک فناوری اصلی پذیرش گسترده ای یافته است. یک سیستم کلی شناسایی عنبیه چشم با توجه به ۴ مرحله مختلف کار می کند. ۱٫ گرفتن تصویر از چشم ۲٫ استخراج عنبیه از تصاویر پردازه شده. ۳٫ تبدیل مختصات تصاویر خام به مختصات قطبی نرمال شده. ۴٫ در نهایت این کد عنبیه با کد عنبیه شناخته شده برای شناسایی یک شخص مقایسه می شود. عملکرد سیستم عنبیه چشم را می توان از طریق ایجاد یک تصویر میانگین واحد ارتقا داد. ما دو مجموعه مختلف تصاویر تحت عنوان مجموعه گالری تصاویر و مجموعه تصاویر بررسی شده را گردآوری نموده و سپس اقدام به مقایسه کلی تصاویر موجود در گالری ها با تصاویر آزمایشی نمودیم. این مقایسه عملکرد شناسایی بهتری را حاصل می نماید.

 

کلمات کلیدی: شناسایی عنبیه چشم – RIS، تصویر برداری ویدیویی IRIS، میانگین گیری تصویر

 ۱- مقدمه
در نسل حاضر، سیستم شناسایی عنبیه چشم به عنوان بهترین روش برای شناسایی انسان مطرح می باشد. این سیستم دارای بهترین نتایج با توجه به شناسایی الگوی DNA می باشد. اطلاعات مربوط به عنبیه چشم را می توان از تصاویر چشم استخراج نمود. چهار ویژگی وجود دارد که سبب افزایش اهمیت عنبیه چشم در زمینه شناسایی اتوماتیک می شود. ۱٫ ویژگی محافظتی از محیط خارجی چرا که عنبیه به عنوان یک ارگان داخلی چشم به شمار می آید. ۲٫ عدم امکان تغییر از طریق جراحی بدون ریسک از دست دادن بینایی. ۳٫ واکنش فیزیولوژیکی در برابر نور. ۴٫ آسانی ثبت تصاویر آن در فواصل نسبتا دور
عنبیه از نظر اندازه کوچک می باشد و از نظر رنگ تیره است. اطلاعات عنبیه از تصویر چشم استخراج می گردد، بنابراین حاصل آوردن تصاویر چشم به عنوان یک مرحله مهم در سیستم شناسایی عنبیه به شمار می آید. غالب تحقیقات انجام شده در زمینه سیستم عنبیه عمدتا متکی بر تصاویر عنبیه ثابت می باشند. البته نقص هایی در زمینه استفاده از یک تصویر ثابت واحد و همچنین تصاویر متعدد ثابت وجود دارد. اولین نقص آن است که یک تصویر واحد ثابت دارای مقادیر حد میانی نویز به واسطه وجود مژگان و کرانه های پلک چشم می باشد. نقص دوم ناشی از بسته شدن مژگان می باشد که بر این اساس احتمال از دست دادن اطلاعات مهمی از بافت در تصاویر ثابت وجود دارد. سومین نقص آن است که قابلیت ترکیب تصاویر متعدد ثابت جهت تولید یک تصویر بهتر به منظور حاصل آوردن بهترین عنبیه وجود ندارد. چهارمین نقص از طریق مقایسه دو تصویر ثابت محرز می شود که در آن احتمال افزایش فاصله همینگ  بین تصاویر وجود دارد.

شناسایی هویت پویش عنبیه چشم

 

۲- تحقیقات مرتبط

در مقاله جاری تحقیق مرتبط با فریم های ویدیویی سیستم شناسایی عنبیه چشم که نقش مهم و حیاتی را در این عرصه بازی می کند عرضه می گردد. سیستم ویدیویی به صورت کارا  جهت ارتقای شناسایی عنبیه مورد استفاده قرار می گیرد. در کتاب عرضه شده بوسیله Zhou و Chellappa تعدادی از روش های بکارگیری سیستم ویدیویی در زمینه بیومتری / زیست سنجی عنبیه تشریح شده است. از طریق کاربرد سیستم ویدیویی ما می توانیم چندین تصویر چشم را در اختیار داشته باشیم. البته استفاده از این سیستم ویدیویی نیازمند سرعت پردازشی بالا در هر فریم می باشد. فریم های ویدیویی ممکن است حاوی تصاویر دارای کیفیت نامطلوب همانند تصاویر بدون یک چشم، تصاویر چشم در حالت پلک زدن، تصاویر تار و تصاویر بدون تمرکز باشد.
تحقیق جاری به وسیله Zhou و همکاران که در مقاله های مراجع ۳ و ۴ ذکر شده اند شامل تقسیم این فریم های ویدیویی از عنبیه چشم به ۵ گروه بندی مختلف می باشد. این گروه بندی بر مبنای کیفیت تصاویر خواهد بود. این مقاله نشان می دهد که چگونه پارامتر مرتبط با کیفیت تصویر سبب حاصل آمدن نرخ پایین خطا در عملکرد عنبیه خواهد شد.

شناسایی هویت پویش عنبیه چشم

 

۳- مدل سیستم

سیستم ما کار خود را با تصویر برداری از چشم یک فرد در قالب فریم های ویدیویی آغاز می نماید. به منظور حاصل آوردن بهترین فریم ها از این سیستم ویدیویی ما از تکنیک درون یابی جهت حذف فریم های دارای چشمک، تیره و تار و فریم های بدون چشم استفاده نمودیم. فریم های انتخابی از طریق کاربرد تکنیک تشخیص لبه و تبدیل هاف تقسیم بندی شده تا آنکه تصاویر با کیفیت حاصل شوند. این سیستم بر روی تصاویر دارای فوکوس تمرکز دارد. حال با استفاده از تصاویر فوکوس شده یک تصویر میانگین واحد ایجاد می گردد. به منظور حصول تصاویر فوکوس شده ما از تکنیک پیشنهادی به وسیله Daugman استفاده نمودیم. این تصویر قابلیت  ترکیب بافت عنبیه با استفاده از تصاویر فوکوس شده را خواهد داشت.
جهت حاصل آوردن یک میانگین واحد تصویر ما می بایست اقدام به ترکیب نمودن چندین تصویر همپوشانی شده از عنبیه چشم نموده تا اطمینان یابیم که آنها به گونه ای مطلوب و درست با یکدیگر تراز شده اند تا از تغییر افقی در بافت همپوشانی نشده عنبیه جلوگیری شود. بهترین روش همطرازی به کار گرفته شده در اینجا فرضیه ساده می باشد که در آن اشخاص به طور فعال به هنگام تصویر برداری از عنبیه چشم به صورت ویدیویی سر خود را خم ننموده و از این طریق فرض می شود که هیچ گونه تغییری در کار نخواهد بود.

شناسایی هویت پویش عنبیه چشم

۴- عملکرد
عملکرد سیستم عنبیه را می توان از طریق ایجاد یک تصویر میانگین واحد از چندین فریم ویدیویی ارتقا داد. به منظور ایجاد یک تصویر میانگین، ما چهار قالب تصاویر فوکوس شده را انتخاب نموده و مجموعه ای از چهار فریم از تصاویر میانگین را مهیا ساختیم و آن را تحت عنوان مجموعه گالری نام گذاری نمودیم. سپس مجموعه دیگری تحت عنوان مجموعه آزمایشی را در نظر گرفتیم که شامل چهار فریم دیگر از تصاویر میانگین می باشد.
پروسه مشابهی برای ۶ فریم، ۸ فریم، ۹ فریم و ۱۰ فریم دیگر انجام شد. پس از آن مشاهده نمودیم که با افزایش تعداد فریم ها، عملکرد عنبیه ارتقا می یابد. چنین موردی را می توان از نمودار ذیل استنباط کرد.

شناسایی هویت پویش عنبیه چشم

 

۵- تحقیقات آتی

تصویر برداری از عنبیه چشم بعنوان یک پارامتر حیاتی و مهم در خصوص سیستم شناسایی عنبیه چشم می باشد. به منظور حاصل آوردن تصاویر آشکار تر و با کیفیت تر از عنبیه چشم ما می بایست تحقیقات بیشتری را با استفاده از داده های مرتبط انجام دهیم.
۶- نتیجه گیری
در این مقاله ما یک روش شناسایی عنبیه چشم ویدیو محور را عرضه نمودیم. این روش بر مبنای میانگین گیری فریم های متعدد ویدیویی می باشد. پس از آماده سازی تصاویر ما اقدام به مقایسه مجموعه ای از تصاویر موجود در گالری با تصاویر مجموعه آزمایشی نموده تا آنکه عملکرد شناسایی بهتری حاصل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.