مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی اجتماعی: الگوشکن تاثیرات اجتماعی

کارآفرینی اجتماعی: الگوشکن تاثیرات اجتماعی

کارآفرینی اجتماعی: الگوشکن تاثیرات اجتماعی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۲۵
کد مقاله
MNG25
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی اجتماعی: کارآفرینان الگوشکن و تعیین مقیاس تاثیرات اجتماعی
نام انگلیسی
SOCIAL ENTREPRENEURSHIP: PATTERN-CHANGING ENTREPRENEURS AND THE SCALING OF SOCIAL IMPACT
تعداد صفحه به فارسی
۶۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۹
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی اجتماعی
کلمات کلیدی به انگلیسی
SOCIAL ENTREPRENEURSHIP
مرجع به فارسی
دانشگاه کیس وسترن رزرو
دانشکده مدیریت ودر هد
مرجع به انگلیسی
Case Western Reserve University
کشور
ایالات متحده

 

کارآفرینی اجتماعی: کارآفرینان الگوشکن و تعیین مقیاس تاثیرات اجتماعی

چکیده   ABSTRACT
این نوشتار یافته‌هایی از یک تحقیق برروی کارآفرینان اجتماعی الگو شکن را عرضه ‌‌میکند. ما مساعی پانزده کارآفرین را بررسی کرده و بدنبال درک عواملی هستیم  که توانایی لازم را برای افراد موفق بوجود آورده و بر‌ این اساس تاثیرات اجتماعی آنها را درجه‌بندی و مشخص نموده است. همه کارآفرینانی تحت شرایط محدود مالی بکار مشغول بوده و از‌ اینرو مقیاسهایی برای فائق آمدن بر مشکلات مالی آنها مورد نیاز بوده است. یافته‌ها حاکی از آن است که کارآفرینان الگو شکن اجتماعی بیشتر متوجه تاثیرات بجای مانده از طرف آنها بر روی اجتماع هستند تا رشد کسب و کار خود. بنابراین، بسیاری از آنان هم درحالیکه کسب و کار خود را گسترش ‌میدهند بدنبال تاثیر مستقیم و تعیین مقیاس کارهای خود بوده و هم وقتی که از طریق تاثیر گذاری بر روی سازمانهای دیگر بطور غیر مستقیم به فعالیت میپردازند. کارآفرینی اجتماعی یک فرآیند خطی نیست :‌ بلکه بیشتر یک یادگیری و تقویت  اکتشافی،‌ انقلابی و توسعه یابنده است.  بیشتر کارآفرینان با یک‌ایده نوآورانه و منحصر بفرد شروع کرده و سپس از طریق سعی و خطا “‌ کشف می کنند “‌ که چگونه یک کسب و کار موفق را بسازند. یافته‌ها نشان ‌‌میدهد که بگونه‌ای که در نوشته‌های تجربی مشخص شده است  بسیاری از شباهت‌ها میان کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی منفعت جو وجود دارد. تفاوت‌های اساسی شامل نحوه بکارگیری ماموریت اجتماعی و اختصاص منابع برای کارآفرینان غیر انتفاعی است. کارافرینان موفق قادر بودند که برای بدست آموردن منابع مالی، ‌انسانی و سایر منابع  شبکه‌های اجتماعی و بازرگانی را ساخته و به آنها دسترسی پیدا کنند. آنها بعدا روشهای مناسب و متکی بخود منبع یابی و توانایی ساز را براساس مبادله ارزش با شرکا،‌ موسسین و مشتریان ‌‌ایجاد کردند. آنها ارزش‌های منحصر بفردی را برای شرکا و سهامداران عمده عرضه کرده که به رضایت و اعتبارو معروفیت قوی آنها منجر گردید. موفق‌ترین کارآفرینان اجتماعی روشهای نوآورانه‌ای را برای بهبود سود آوری و تمرکز برروی ماموریت فعالیت‌های اصلی کشف کردند و زمانی که آنها مدلهای خود را بطور صریح مشخص کردند‌، توان خود را بروی استفاده از موقعیت‌ها و تعیین تاثیر خود متمرکز نمودند. یک عامل موثر موفقیت برایاین میزان‌، پیشرفت  از مرحله مهارتهایی در سطح فردی به‌‌ایجاد شایستگی در سطح هسته سازمانی بود.
از گروه آشوکا و سایر کارآفرینان اجتماعی که در‌این تحقیق شرکت کردند متشکرم و مایلم از دیوید گرین‌، روزا وانگ و تیتو لانتادا از گروه آشوکا برای راهنماییها و حمایت‌هایشان سپاسگذاری کنم. بعلاوه‌، از جان آرام، ریچارد باولند‌، بو کارلسون‌، دیوید کاپرراید،‌ خوزه آنتونیو داویلا کاستیلا‌، باب هیرش، کریس لاسازلو‌، ماریو مارینو‌، شریم پریلی، جیمی شوارزکوف‌، اسکات شین‌، جاگدیپ سینگ‌،‌مایک ستال و دنیس یونگ  و همینطور از هیئت مدیره جلسه دکترای خودم برای داده‌ها‌، بررسیها و پشتیبانیهایشان تشکر میکنم.

کارآفرینی اجتماعی: الگوشکن تاثیرات اجتماعی

 

مقدمه و موضوع تحقیق INTRODUCTION AND RESEARCH QUESTION
یک گروه خاص از کارآفرینان اجتماعی که بدنبال‌ایده‌های الگو شکن تغییرپذیری هستند که توانایی شروع جریانی از نوآوریهای مداوم‌، انطباق و استفاده محلی را دارا ‌‌میباشد مژده‌‌ایجاد اثرات عظیم اجتماعی را ‌‌میدهد. بسیاری از‌این کارآفرینان برای راه حلهای نوآورانه خود در مورد مسایل مبتلا به اجتماعی انگشت نما شده‌اند. سازمانهایی مانند آشوکا و بنیاد شوآب حمایت‌ها و تامین مالی برای چنین کارآفرینانی را فراهم ‌‌میکند. بهرحال،  پس از مرحله آغازین مربوطه‌، بسیاری از‌این کارآفرینان در تلاشهای خود برای افزایش اقدام مخاطره آمیز خود برای خلق تاثیرات بیشتر مورد چالش قرار میگیرند.
ما بدنبال درک تجربیات‌این کارآفرینان با بررسیاین مورد هستیم که چگونه پنجاه نفر از آنان (که بسیاری از آنان از گروه آشوک هستند) تلاشهایی را برای افزایش و کسب شایستگی مالی دنبال کرده‌اند. مقصود ما جدا سازی عوامل کلیدی است که برروی پیشرفت، اثرات اجتماعی و شایستگی مالی برای کارآفرینان الگو شکن اجتماعی تاثیر گذارند. بعلاوه ما تعاریف پیشرفت را از منظر کارآفرینی اجتماعی، ‌دلایلی که پیشرفت میتواند مهم بوده یا مهم نباشد و اثر تغییرات در پیشرفت برروی دستیابی به ماموریت و برروی شایستگی مالی بررسی می کنیم.

کارآفرینی اجتماعی: الگوشکن تاثیرات اجتماعی

 

بررسی نوشته‌ها  LITERATURE REVIEW
کارآفرینی اجتماعی و تشکیلات اجتماعی در سرتاسر جهان از جنبه سیاست گذاری و جوامعی که آنرا بکار میگیرند با اقبال زیادی مواجه شده است. اگرچه،‌‌این زمینه     فاقد تعاریف مورد قبول عموم برای کارآفرینی / تشکیلات اقتصادی ‌‌میباشد،‌ موارد اندکی از تحلیل‌های انجام شده وجود دارد،‌ و سوابقی که توسط مجریان براساس شواهد کلامی‌ایجاد شده است از ارزیابی نظام‌مند بیشتر سود میبرد.
بررسی نوشته‌ها با پژوهش کارآفرینی و کارآفرینی اجتماعی آغاز میشود. سپس دامنه گسترده‌ای از نوشته‌هایی را که در یک چارچوب فراگیری که براساس فرآیند کارآفرینی سازماندهی شده است بررسی میگردد.‌این چارچوب به ما اجازه ‌‌میدهد که یک پیکره تحقیقی را که محدوده‌ای از نظامات مربوطه را که شامل کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی و مدیریت غیر انتفاعی، ‌استراتژی و سازمان را پوشش ‌‌میدهد کامل کرده و معنی دار نمائیم.
«کارآفرینی فعالیتی است که متضمن کشف‌،‌ ارزیابی و بکارگیری فرصت‌ها برای معرفی کالاها و خدمات‌، روشهای سازماندهی،‌بازارها‌، فرایند‌ها و مواد خام از طریق سازماندهی تلاشهایی که پیش از‌این وجود نداشته ‌‌میباشد» ( شین ۲۰۰۳).‌این تعریف کارآفرینی بقدرکافی گسترده است که کارآفرینی اجتماعی را نیز در برگیرد. خصوصیت مشخصه اصلی کارآفرینی اجتماعی آن است که توجه کارآفرین «تعقیب موقعیت‌ها برای مساعدت به تغییرات اجتماعی و یا نشان دادن نیازهای اجتماعی است» (میر و مارتی ۲۰۰۵). انگیزه اولیه کارآفرینان اجتماعی مساعدت تغییر اجتماعی و خلق ارزش‌های اجتماعی است.
منافع کارآفرینی تفاوت میان ارزش‌های پیشین یک تجمع منابع و هزینه پیشین بدست آوردن یک منبع و هزینه تجمع آنان ‌‌میباشد (ورملت ۱۹۸۷).
ماموریت آشوکا شکل دهی یک بخش از شهروندی است که کارآفرینانه‌، تولید گرا و بطور جهانی متکامل باشد و تخصص کارآفرین اجتماعی را در سراسر جهان‌‌ایجاد کند. آشوکا کارآفرینان اجتماعی پیشرو – افراد خارق العاده با‌ایده‌های نو برای تغییر در جوامع خود را شناسائی کرده و با حمایت از آنان‌،‌ایده‌های آنها و موسساتشان در سرتاسر مراحل شغلی برای آنان سرمایه گذاری می کند‌.‌  گروه آشوکا جزء گروه جهانی همراهان جهانی برای زندگی است.
موفقیت برای کارآفرینان در جستجوی منفعت محتاج آن است که آنها قادر باشند منافع کارآفرینی مورد نظر را از منافع خود بدست آورند. ارزش اجتماعی برای کارآفرینان اجتماعی در جستجوی منفعت، زمانی که‌‌ایجاد شد، نتیجه فرعی خلق ارزش‌های اقتصادی است (ونکاتارامان ۱۹۹۷). کارآفرینان اجتماعی موفق همچنین منافع کارآفرینانه خلق کرده‌، ولی آنها آنرا برای مصلحت اجتماع انجام ‌میدهند. بنابراین حاصل نمودن منافع کارآفرینانه برای کارآفرینان اجتماعی یک موضوع درجه دوم اهمیت بوده و بمنظور تامین مالی عملیات و رشد در حمایت از ماموریت اجتماعی آنها انجام میشود.
بررسی کارآفرینی در دو مسیر به جلو میرود. اولین مورد برروی افراد متمرکز است و محققان سعی دارند که کارآفرینی را از طریق شناسایی افراد کارآفرین و خصوصیات و ویژگیهای آنان تعریف کنند(مک کللندو ۱۹۶۱، کیلستورم و لافونت ۱۹۷۹). بهرحال، گارتنر (۱۹۸۹) و کارول و موساکوسکی (۱۹۸۷) دریافتند که چنین تعریفی احتمالا ناقص خواهد بود. دومین مورد برروی محیطی که کارآفرینان در آن عمل می کنند مانند تغییرات فن‌آوری (توشمان و آندرسن ۱۹۸۶)‌، ساختار بازار (آکس و ادرتش۱۹۹۰) و تحرک اقتصادی (هانان و فری من ۱۹۸۷) متمرکز شده است.
شین (۲۰۰۳) یک چارچوب مفهومی وسیع‌تر را ارائه داده است که شامل طبیعت موقعیت‌ها‌، اکتشافات آنها‌،‌تصمیم گیری برای بکارگیری آنها و لوازم اصلی برای انجام آنها ‌‌میباشد. اگرچه‌،چارچوب وی در اصل برروی سرفصل‌هایی که فقط برای کارآفرینی مشخص و منحصر بفرد بوده متمرکز است. ما مقصود گسترده‌تری را در نظر داریم. ما نه فقط به نظریه‌این که برای کارآفرینی منحصر بفرد باشد علاقمندیم، بلکه همینطور به تلاشهای موفق در رشد و پیشرفت تشکیلات اقتصادی جدید نیز توجه داریم. برای کسب آگاهی در‌این زمینه‌ها نیاز داشتیم که به نوشته‌های سازمانی و استراتژی نیز توجه کنیم‌.‌  

کارآفرینی اجتماعی: الگوشکن تاثیرات اجتماعی

 

محیط  Environment
محیط کارآفرینی زمینه را برای جریان کارآفرینی فراهم میآورد. محیط شامل هردو ابعاد صنعت و رسمی است. محیط رسمی برای کارآفرینی شامل عامل اقتصادی، ‌سیاسی و اجتماعی / فرهنگی است که برروی نرخ بکارگیری موقعیت‌های کارآفرینی نفوذ گذار بوده و تحقیق نشان داده که برخی از عوامل مربوط به صنعت درخدمت  موقعیت‌های کارآفرینانه بوده است (شین ۲۰۰۳)‌.‌  عوامل وابسته به صنعت و موسسات همچنین در شکل غیر انتفاعی با استفاده از یک نگرش دارای شش نیرو برای نمایش دادن عناصر مهم ساختار صنعت مورد بررسی قرار گرفته‌اند(اوستر ۱۹۹۵).‌این نگرش از روی یک نگرش دارای پنج نیرو که توسط مایکل پورتر برای بخش شرکتی‌ایجاد شده بود الگوبرداری شده است (پورتر ۱۹۸۰).
درحالیکه نوشته‌ه‌از‌مینه وسیعی را ارائه ‌‌میدهد:‌ آنها به موارد مهم محیطی برای کارآفرینان اجتماعی الگو شکن  اشاره‌ای نمیکنند. برای نمونه‌،‌ نوشته‌ها به سئوالاتی از‌این دست اشاره نمی کنند:‌ چه عوامل صنعتی و بنیادی وجود دارد که باعث اعتلای کارآفرینان اجتماعی ساختار شکن میشوند و چگونه موقعیت‌های کارآفرینی و نیروهای بالقوه برای پیشبرد متفاوت هستند؟ چه موقعیت‌هایی برای کارآفرینان ساختار شکن وجود دارد که بوسیله آن محیط خود را شکل داده و استراتژیهای شکل دهی محیط در فرآیند کارآفرینی تا چه حد مهم هستند؟‌

کارآفرینی اجتماعی: الگوشکن تاثیرات اجتماعی

 

موقعیت‌ها   Opportunity
فعالیت‌های راه اندازی شامل کشف یک موقعیت و تصمیم گیری برای اجرای آن است. فعالیت‌های‌ایجاد شامل پالایش موقعیت و رشد فعالیت‌هایی است که شامل پیشبرد نتایج است. همانطور که نتیجه به پیش میرود و سایرین اطلاعاتی در مورد آن بدست میآورند،‌ خصلت موقعیت تغییر و تبدیل پیدا می کند (آردیشیویلی، کاردوزو و ری، ۲۰۰۳ و اکهارد و شین ۲۰۰۳).
موقعیت کارآفرینی بوسیله شین (۲۰۰۳) بعنوان وضعیتی که براساس آن یک کارآفرین میتواند یک چارچوب جدید نهایی برای بازگردآوری منابعی که منافعی‌ایجاد میکنند خلق نماید. دو نوع موقعیت کارآفرینی تشخیص داده شده است:‌ موقعیت‌های از نوع کیرزنری و شومپتری. موقعیت‌های کیرزنری براساس دستیابی تفاضلی به اطلاعات موجود شکل گرفته است (کیرزنر ۱۹۹۷) در حالیکه موقعیت شومپتری زمانی که تغییرات در فن آوری،  نیروهای سیاسی،‌ مقررات، عوامل اقتصاد خرد و گرایشات اجتماعی اطلاعات جدیدی را که کارآفرینان را قادر میسازد که منابع را در شکل‌های ارزشمند تری بازگردآوری  کنند‌‌ایجاد میشود (شومپتر ۱۹۳۴).
استراتژی  Strategy
در خلال دوره راه اندازی،‌ موضوع استراتژیک اصلی حل مسئله عدم اطمینان در مرحله راه‌اندازی است (شین ۲۰۰۳). توسعه شامل ساختن یک مدل برای خلق تاثیرات مستقیم اجتماعی است (‌ناشی از فعالیت‌های کارآفرینان / اقدام شجاعانه) ‌و برای خلق تاثیرات غیر مستقیم اجتماعی (ناشی از نفوذ برروی فعالیت‌های سایر اقدامات جسارت آمیز) ‌‌میباشد. همچنین شامل خلق مدلهای یا نگرشهایی برای منبع یابی،‌‌ایجاد توانایی و رشد است (گوکلو، دیز و آندرسون۲۰۰۲). توسعه استراتژی محتاج آن نیست که فعالیتی دارای ساختار بوده و طراحی شده باشد (میدنتزبرگ۱۹۸۹): در واقع،‌ از درمراحل اولیه، توسعه استراتژی بیشتر خودجوش بنظر میرسد درحالیکه در مراحل بعدی احتمالا بیشتر عمدی است. کارآفرینان بطور معمول زمان و منابع کمی برای‌ایجاد استراتژیهای دقیق دارند. در عوض آنها با تحلیل‌ها و بکارگیری انطباق‌هایی که سریع، ارزان قیمت و بموقع هستند اقدام میکنند. (باهید ۱۹۹۲). در خلال مرحله رشد، استراتژی بیشتر مورد پالایش واقع شده و استراتژیهای مشخص رشد بکار گرفته میشوند (هیرش‌، پیتر و شفرد ۲۰۰۴).
توسعه مدلهای موثر برای خلق تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم اجتماعی در قلب کارآفرینی اجتماعی قرار گرفته است. مدل تاثیرات اجتماعی بطور واضح تصویری از آنکه چگونه یک اقدام جسورانه برای نیل به اهداف تاثیرات اجتماعی خود به موفقیت میرسد نشان داده و حاکی از آن است که  چطور ورودیهای یک اقدام جسورانه یک سلسله از نتایج میانی و نهایی را‌‌ایجاد می کند(گوکلو ۲۰۰۲). نکته اصلی موردتوجه کارآفرینان اجتماعی شامل ارتباط میان فعالیت‌ها و ماموریت، رقابت و همکاری، درهم آمیختن محصول، قیمت گذاری، کسب اعانات و استراتژیهای رشد است. اساسیترین وجه‌این ملاحظات ارتباط میان فعالیت‌ها و ماموریت است که نقشی بنیادین برای استراتژیهای  اختلاط محصول‌، قیمت گذاری و کسب اعانات بازی میکند. جیمس (۱۹۸۳) و یونگ و اشتینبرگ (۱۹۹۵) یک شرکت غیرانتفاعی را بعنوان مدل برای شناسایی سه نوع فعالیت یافته‌اند :‌ مطلوب- در رابطه با ماموریت و به نظر مدیران ارزشمند:‌ خنثی –  غیر مربوط به ماموریت و در نگاه مدیران بی اهمیت :‌ غیر مطلوب-  تضعیف کننده ماموریت یا در نظر مدیران ناخوش‌ایند‌.‌  شرکت‌های غیر انتفاعی ممکن است تصمیم بگیرند که خدمات مطلوب را به قیمت زیان مالی انتخاب کنند و از اضافات مالی ناشی از خدمات خنثی یا نا مطلوب برای استحکام آنها استفاده کنند (نمودار شماره ۳).
منبع یابی  Resurging
فعالیت‌های آغاز بکار شامل کسب منابع مالی و مربوطه ‌‌میباشد. فعالیت‌های‌ایجاد شامل آزمون‌، پالایش و بکارگیری نگرش منبع یابی انجام شده بعنوان بخشی از استراتژی است. فعالیت‌های رشد شامل اجرا و پالایش بیشتر نگرش منبع یابی است.
همانگونه که شین (۲۰۰۳) عنوان کرده است کسب سرمایه کافی به آن دلیل اهمیت دارد زیرا کسب و کار جدید با سرمایه بیشتر شانس بیشتری برای بقاء، رشد و سودآور شدن داشته و سرمایه کافی تصویری از موفقیت را نشان داده و میتواند حقانیت‌‌ایجاد کند. هیریش (۱۹۸۸) منابعی موجود پولی برای کارآفرینان منفعت جو را شناسائی کرده و اسکووت (۱۹۸۸) و وایسبراد (۱۹۹۸)  منابعی را برای تامین مالی کارآفرینان غیر انتفاعی معرفی کرده‌اند. کارورزان پیشنهاد میکنند که جالب‌ترین مدل منبع یابی آنهایی هستند که منابع استفاده نشده را بکارگرفته و تاثیرات اجتماعی را بهبود بخشند (گوکلو ۲۰۰۲).
درحالیکه نوشته‌ها اطلاعات بسیار کلی و گفتاری را در مورد منبع یابی و استراتژیهای منبع یابی ارائه میکنند، هیچ تحقیق عملی برای‌ایجاد آگاهی از‌اینکه چگونه کارآفرینان موفق الگو شکن برچالش‌های منبع یابی خود فائق میگردند عرضه نکرده است.
سازماندهی   Organizing
فعالیت‌های شروع بکار شامل تاسیس یک شرکت رسمی و سازمان مربوطه ‌‌میباشد. فعالیت‌های توسعه شامل ساختن مرحله بمرحله هسته نیازهای صلاحیت برای موفقیت بوسیله پیکربندی ساختار، فرآیندها، سیستم‌ها و فرهنگ و با انتقال منابع فردی بسوی سازمانی ‌‌میباشد. فعالیت‌های رشد شامل رسمی سازی ساختار  و فرآیندها است‌.‌  
نکات مورد توجه کلیدی برای کارآفرینی اجتماعی شامل انتخاب نحوه، سازماندهی بصورت انتفاعی یا غیر انتفاعی و استخدام نیروی انسانی می باشد (یانگ ۲۰۰۱). براش، گرینی،‌هارت و‌هالر(۲۰۰۱)  اهمیت ساختن مرحله به مرحله یک صلاحیت سازمانی را نشان داده‌اند. از آنجا که کارآفرینان با توانایی ناچیزی از منابع شروع میکنند ساختن هسته صلاحیت در مرکز سازماندهی موثر وجود دارد.

کارآفرینی اجتماعی: الگوشکن تاثیرات اجتماعی

 

روش تحقیق  RESEARCH METHOD
فرآیند تحقیق در ادامه پنج مرحله خلاصه شده در نمودار شماره ۳ آمده است.‌این فرآیند با شناسائی چالش یک کارورز در زمینه کارآفرینی اجتماعی آغاز میشود.
چالش پیشبرد، که‌این تحقیق به آن اشاره دارد، ‌در مشاوره با آشوکا شناسائی گردید. سپس یک گزارش مفهومی براساس یک بررسی از نوشته‌ها‌‌ایجاد شد.‌این گزارش شامل یک مدل مفهومی و یک مجموعه از سئوالات تحقیق مفصل بود.

 

یافته‌ها   FINDINGS
یافته‌ها حاکی از آن است که کارآفرینان اجتماعی الگو شکن بیشتر متوجه پیشبرد تاثیر شان هستند تا رشد کسب و کار جسورانه خود. بنابراین، بسیاری از آنها بدنبال هر دو مورد پیشبرد مستقیم، بصورتی که آنها کسب و کار جسورانه خود را گسترش داده و پیشبرد غیر مستقیم بصورتی که آنها بدنبال تاثیر از طریق نفوذ به سایر سازمانها میباشند هستند. کلیه کارآفرینان در محیط‌های محدود سرمایه گذاری عمل کرده و پیشبرد محتاج فائق آمدن بر مشکلات مالی است. کارآفرینان موفق منابع واقعی متکی بخود و نگرش‌های توانایی سازی را‌‌ایجاد کرده که بر اصول مبادله ارزش با شرکا، بنیانگذاران و مشتریان قراردارد. آنها‌این روشها را برای پیشبرد سازمانهایشان و تاثیرات خود بکار گرفتند. یک عامل حیاتی موفقیت حرکت از مهارت‌های فردی بسوی شایستگیهای درونی سازمان محور بود. یافته‌ها حاکی از آن است که بین کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی منفعت طلب بصورتی که در نوشته‌های عملی تجسم شده است مشابهت‌های زیادی وجود دارد. تفاوت‌های اساسی شامل اطلاق ماموریت اجتماعی و فراگیری منابع برای کارآفرینان غیر انتفاعی است.
ماموریت اجتماعی کارآفرینان بر محور خلق تاثیر عظیم اجتماعی شکل گرفته بود.‌این تمرکز بمعنی آن بود که کارآفرینان به آنکه‌این تاثیرات ارائه شده از طریق سازمانهای آنها بطور مستقیم باشد  یا از طریق مساعی دیگران بطور غیر مستقیم باشد بی تفاوت بودند. آنچه بیش از همه مهم است دستیابی به بزرگترین تاثیرات در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود. برای حصول به‌این منظور، بیشتر کارآفرینانی که ما مورد بررسی قرار دادیم هر دو مقیاس مستقیم و غیر مستقیم را دنبال می کردند. کارآفرینان منفعت طلب از سوی دیگر تمرکز زیادی برروی تناسب برای کسب سود دارند (شین ۲۰۰۳) و بنابراین توجه خود را در زمینه‌هایی متمرکز می کنند که آنها را قادر میسازد که منافع کارآفرینی را برایشان فراهم کند.
مباحث  DISCUSSION
این تحقیق یک منظر ارزشمند را در مورد‌اینکه چگونه پانزده کارآفرین اجتماعی اقدامات جسورانه خود را بنیاد گذاشته و رشد دادند ارائه ‌‌میدهد. درحالیکه ماموریت اجتماعی برای کارآفرینی بطور گسترده‌ای مختلف است هریک بطور عمدی برروی پیشبرد کسب و کار جسورانه خود متمرکز شده است‌، اگرچه برخی بیش از دیگران موفق بودند.
نمونه‌های ماموریت‌های اجتماعی شامل‌این موارد است: ۱) نمایش و گسترش یک مدرسه بهتر اختصاصی :‌۲) زنده و آزاد نگهداشتن افراد جوان و آماده ساختن آنها برای تحصیلات بالاتر از متوسطه و کار:‌۳) افزایش نرخ ثبت نام برای دانشجویان کم بضاعت :‌۴) ارائه راه حلهایی مبتنی بر فن آوری برای جوامعی که  مورد بی توجهی واقع شده‌اند یا برای فعالیت‌های غیر انتفاعی که به آنها ارائه میگردد: ۵). تامین قهوه با قیمت تجاری خوب و سایر محصولات به نفع فقرا و محیط.
یک نقشه دقیق از تحقیق انجام شده‌‌ایجاد گردید (نمودار شماره ۶)‌.‌ ‌این نقشه با کد بندی نقل قول‌های مصاحبه‌ها و دسته بندی به مفاهیم کلیدی بصورت از پائین به بالا ساخته شد.‌این موارد سپس برای نشان دادن روابط متقابل کلیدی به یکدیگر متصل گردید.

 

محدودیت‌ها  LIMITATIONS
این تحقیق تعدادی محدودیت داشت‌.‌  اولین آن کوچکی اندازه نمونه بود (فقط ۱۵ کارآفرین و سازمان آنها)‌.‌  بیشتر کارآفرینان در ‌ایالات متحده قرار داشتند. یک مورد بطور بین‌المللی،‌ یکی در مکزیک و دیگری در استرالیا فعالیت داشتند. تمرکز هر سازمان کاملا متفاوت بود. در حالیکه ۹ تن از ۱۵ کارآفرین با مسائل مربوط به جوانان درگیر بودند خصلت مسائل آنها و نوآوریهای آنها بطور کامل متفاوت بود. بیشتر آنها در بازار‌های بسیار متفاوت کار میکردند. هفت تن از کارآفرینان در بخش رشد یافته با لوازم پابرجا فعالیت داشته در حالیکه هشت مورد در بخش‌های در حال ظهور  با لوازم ناچیز با بدون مایحتاج لازم قرار داشتند.  دیگر کارآفرینان اجتما‌عی یک زیر مجموعه انتخابی بودند‌،‌بیشتر آنها از همکاران آشوک بوده که در مرحله نو بودن نوآوریهای آنها‌، انگیزه‌ها و کمال خود معیار‌های سخت گیرانه را دارا بودند.

 

کارآفرینی اجتماعی: الگوشکن تاثیرات اجتماعی

 

تحقیقات آتی   FUTURE RESEARCH
فعالیت‌های کارآفرینی اجتماعی در مرحله اعتلا قرارداشته و کارآفرینان اجتماعی توانایی بالقوه‌ای را برای حل برخی از مشکلات بسیار حاد جهانی را دارا هستند،‌ ولی آنها در دستیابی به سرمایه و سایر منابع و در موارد زیادی در مهارتهای بازرگانی محدود هستند. از طریق درک بهتر خصلت موقعیت‌ها در بخش اجتماعی، ارزش ‌این موارد برای جامعه و توانایی بالقوه برای راه‌حلها‌، تجارت‌، جوامع شهری و دولت برای راه‌حلهای موثرتر و از نظر مالی کاراتر میتواند منابع و تعقیب کامل تر‌راه حلهای نوآورانه را اختصاص دهد. درک بهتر‌ اینکه موفق‌ترین کارآفرینان چگونه بر چالش‌های کلیدی فائق میآیند برای کارآفرینان اجتماعی مشتاق و موسسان و شرکای  بالقوه آنان ارزشمند خواهد بود و بنابراین یک موضوع  تحقیقاتی قدرتمند را توجیه ‌میکند. زمینه‌های کلیدی برای پژوهش بیشتر شامل بهبود سود آوری فعالیت‌های ماموریت مدار، مشارکت و مبادله ارزش‌، مشابهت‌ها و تفاوت‌ها میان کارآفرینان اجتماعی و منفعت طلب‌،‌ چگونگی حرکت سازمانهای کارآفرینان از مرحله ‌‌ایجاد به مرحله مقیاس‌، مقایسه میان تامین مالی نزد کارآفرینان غیر انتفاعی و انتفاعی ‌‌میباشد.
بهبود فعالیت‌های ماموریت محور بوسیله توسعه مرزهای نوآوری هر دو زمینه تحقیقات عملی و توسعه نظری را تضمین ‌میکند. احتمال دارد  که با تحقیق در مورد مرزهای موجود در بخش‌های مشخص/ صنایع برای درک بهتر انواع بخش‌ها و صنایعی که بیشترین امکان را برای بهبود دارند  چیز‌های زیادی یاد گرفته شود.
همچنین کشف مشارکت و مبادله ارزش از نقطه نظر هر دو طرف کارآفرین و شرکا مفید خواهد بود. مشارکت استراتژی که گاهی اوقات بصورت انسان‌ دوستی استراتژیک در نظر گرفته شده است با کارآفرینان اجتماعی نوآور زمینه‌های زیادی را برای عرضه بازرگانی و اعانات دارند. درک بهتر نیاز‌ها و چشم انداز شرکای بالقوه میتواند به آگاهی گسترده در ساختن مشارکت‌های نوآورانه برای محصولات عمو‌می منتج شود.
تحقیقات بیشتر در مورد مشابهت‌ها و اختلافات میان کارآفرینان اجتماعی و منفعت طلب نیز ضروریست. درک واضح‌تر از نقاط بارز اختلاف‌، هم محققین و هم مجریان را قادر میسازد که درک بهتری را در زمان و مکانی که آنها میتوانند از تحقیقات و تجربیات کارآفرینان منفعت طلب بدست آورند کسب نمایند. تحقیقات مقداری با استفاده از نمونه‌هایی که هم شامل کارآفرینان اجتماعی و هم منفعت طلب را در بر گیرد به بینش ارزشمندی میتواند منجر شود.
تحقیقات بیشتر برروی اینکه کارآفرینان الگو شکن موفق چگونه سازمان خود را از مرحله ‌‌ایجاد به مرحله مقیاس ‌میرسانند ارزشمند است. ‌این مورد میتواند شامل تحقیقات مقداری برای درک بهتر سابقه موفقیت بوده و همچنین شامل یک بررسی موردی دقیق برای آزمون فعالیت‌ها و نگرش‌هایی است که کارآفرینان اجتماعی در خلال مرحله توسعه فعالیت‌ها انجام ‌میدهند.
تحقیقات نظری و عملی برای مقایسه تامین مالی زمینه‌های انتفاعی و غیر انتفاعی میتواند به آگاهی از آنکه بنیاد‌ها و بشر دوستان  جسور چگونه میتوانند کارآیی بازارهای غیر انتفاعی را بهبود بخشند منجر شود. همینطور میتواند به کارآفرینان اجتماعی کمک کند تا مورد خود را برای کسب سرمایه به منابع بالقوه تامین مالی عرضه کنند.

 

واژه نامه Vocabulary
کارآفرینی اجتماعی
SOCIAL ENTREPRENEURSHIP
الگوشکن
PATTERN-CHANGING
تاثیرات اجتماعی
SOCIAL IMPACT
بررسی نوشته‌ها 
LITERATURE REVIEW
استراتژی
  Strategy
منبع یابی 
Resourcing
سازماندهی
   Organizing
روش تحقیق 
RESEARCH METHOD
یافته‌ها  
FINDINGS
مباحث
  DISCUSSION
محدودیت‌ها 
LIMITATIONS
تحقیقات آتی  
FUTURE RESEARCH
کارآفرینی
Entrepreneurship
منابع اجتماعی
Social resources
مفهوم
Concept

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.