مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا – ایران ترجمه – Irantarjomeh

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا – بخش ۹ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

شماره       
۶۸
کد مقاله
MNG68
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا – بخش ۹ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
نام انگلیسی
Creative Entrepreneurship in Asia – Serilanka
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۰
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی خلاقانه ، آسیا
کلمات کلیدی به انگلیسی
Creative Entrepreneurship , Asia
مرجع به فارسی
کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

 
کارآفرینی خلاقانه در آسیا
 Creative Entrepreneurship in Asia
سریلانکا   SRI LANKA
کارآفرینی خلاقانه در مقابل عدم اطمینان
CREATIVE ENTREPRENEURSHIP IN THE FACE OF UNCERTAINTY
 
قبل از سال ۱۹۹۷، سریلانکا اقتصادی بسته داشت و بطور عمده محصولات کشاورزی خود چای، کائوچو و نارگیل را بدون اضافه کردن هیچ ارزشی صادر می‌کرد. بعد ازاینکه سیاست اقتصاد آزاد در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. بخش خصوصی فعال شده و شروع به پرورش و شکوفایی کارآفرینانی خلاق نمود. شرکتهایی که در ابتدای اقتصاد آزاد فعالیت داشتند نسبت به آخرین داوطلبان از مزیتهای بهتری برخوردار بودند.
در سال ۱۹۸۳، فعالیت‌های تروریستی در شمال و شرق کشور آغاز شد و بازار محلی موجود برای کارآفرینان سریلانکایی با نوسان روبرو گشت. بنابراین آنها مجبور بودند برای دوام آوردن در بازار رقابتی که میزان آن به علت جنگ شمال – شرق تغییر می‌کرد، خلاقتر باشند.
در این بخش مثال‌هایی از کارآفرینان سریلانکایی که در ابتکار و خلاقیت خود بسیار موفق بودند، ذکر می‌شود. تا آنجا که ممکن بود با کارآفرینان مصاحبه شد، در غیر این صورت تکیه ما بر روی منابع ثانویه بوده است.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

 
کارآفرینی خلاقانه در صنعت تجاری
CREATIVE ENTREPRENEURSHIP IN THE TRADING INDUSTRY
 
هری استانس جایاواردهن، اولین تجربه کننده کار چای در سال ۱۹۹۷ شرکت stassen Exports limited را بعنوان شرکت صادر کننده چای فله‌ای افتتاح کرد. در آغاز ماموریت این شرکت بر مبارزه با غول‌های صادر کننده چای که اکثرا انگلیسی بودند، بنیان نهاده شده بود. هری کارش را آنقدر موفقیت‌آمیز انجام داد که تا سال ۱۹۸۲ پنجمین شرکت بزرگ صادر کننده چای در کشور معرفی شد. در سال ۱۹۸۷، stassen Exports  مالک بزرگ اولین باغ چای تایید شده شد و نیز صادرات چای فله‌ای را توسعه داد تا اینکه تا سال ۱۹۸۸، صادر کننده پیشروی چای در کشور شد. او به صادرات نارگیل و ادویه جات خشک نیز روی آورد. او برای پنجمین سال متوالی برنده جایزه رئیس جمهوری صادارت شد. تاکنون هری دارایی زیادی به دست آورده زیرا همه سودهای بدست آمده از صادرات او از سال ۱۹۹۷ معاف از مالیات شدند.
دولت مالیات‌های سنگینی در اواخر دهه هشتاد برای سودهای تجاری در بازار سهام تعیین می‌کرد. هری وارد بازار سهام شد و شروع به خریدن سهام‌های شرکت‌های دولتی معرفی شده کرد.
از آن زمان به بعد او بیشترین سود را از اقتصاد آزاد وخصوصی سازی شرکت‌های دولتی برده است. استراتژی اصلی او، دستیابی به شرکت‌های دولتی معرفی شده و توسعه موفقیت‌‌آمیز آنها بوده است. هدف او در دستیابی به این شرکت‌ها و بازسازی دوباره آنها، او را امروزه به بزرگترین تاجر سریلانکایی تبدیل کرده است. اکنون او به صنایع تولیدی بسیار وارد شده است ولی چای فله‌ای همچنان صادارت درجه اول اوست.
سرمایه‌گذاری‌های فعلی هری با سهام‌های مشخص شده عبارتند از:
–  بزرگترین شبکه پخش کننده الکل با مشروب سازی‌های متعدد
– دومین بانک بزرگ خصوصی در کشور
– بزرگترین کارخانه شیر خشک در کشور
– بزرگترین شرکت بیمه در کشور
– شرکت توزیع میوه فراوری شده با بهترین مارک‌های تجاری در جهان
– بزرگترین هتل و شرکت‌ مدیریت هتل‌داری در کشور و نیز مالدیو
– یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های مهندسی در کشور
– مزارع بزرگ چای
– تعداد نامشخصی سرمایه‌گذاری خارجی

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

 
کارآفرینی خلاقانه در صنعت مالی
CREATIVE ENTREPRENEURSHIP IN THE FINANCIAL INDUSTRY
 
لالیت کوتالاوالا، جاستین کوتالاوالا در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شدند. هنگامی‌که جاستین شرکت بیمه Ceylon را در سال ۱۹۳۸ افتتاح کرد، اولین شرکت سیلونی در سیلون بود (سیلون نام قدیمی‌سریلانکا است). هنگامی‌که لالیت تحصیلات خود را تمام کرد و در سال ۱۹۶۴ به سیلون بازگشت، کار پدرش متشکل از سه شرکت بیمه سیلون، پرینترهای middleway و شرکت مالی بود. علاوه بر این او مالک بلندترین ساختمان در کشور با نام خانه سیلون بود. لالیت در سن ۲۳ سالگی به کار پدرش پیوست.
بعد از مرگ پدرش در سال ۱۹۷۳، او در سن ۲۳ سالگی رئیس شرکت‌ها شد. از آن زمان به بعد لالیت تنوع بیشتری به شرکت‌های پدرش داد و گروه سیلینیکو را تشکیل داد. آنها نیز از مزایای اقتصاد آزاد بعد از سال ۱۹۹۷ لذت بردند. هدف او پیوستن به سرمایه‌گذاری غول‌های محلی بسیاری از شرکت‌ها به ویژه شرکتهای هندی بود. او استراتژی‌ مشخصی در مورد آموزش و اختیار دادن به کارکنان و سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی اطلاعات داد. علاوه بر این او تجارت‌های اقتصادی، بازرگانی را در کشورهای منطقه‌ای مثل مالزی آغاز کرد.

 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

 
کارآفرینی خلاقانه در زمینه چای سنتی
CREATIVE ENTREPRENEURSHIP IN TRADITIONAL TEA
 
مریل جی فرناند در سال ۱۹۵۰ به شرکت صادر کننده چای انگلیسی پیوست، و سپس کارش را به مدیر ارشد اجرایی ارتقا داد. هنگامی‌که فریل با این شرکت کار می‌کرد، به انگلیس رفت و دید که چگونه انواع مختلف چای با هم مخلوط می‌شوند تا قبل از رسیدن به مشتری چای با ارزش افزوده تولید شود.
آنجا بود که ایده فراهم کردن چای تازه سیلون برای مشتری مستقیماً از منبع‌اش یعنی سیلون به ذهن او خطور کرد. درسال ۱۹۶۰ او کارش را رها کرد و شرکت تجاری چای فله‌ای خود را با نام مریل جی فرناندو به راه انداخت. تا سال ۱۹۷۰ او به یکی از ده عرضه کننده چای فله‌ای جهان تبدیل شد در حالیکه در سریلانکا مزارع چای نیز داشت.
او هنگامی‌که دولت سوسیالیست در سال ۱۹۷۰ به قدرت رسید و مزارع چای را از او گرفت. به مشکلات غیر منتظره‌ای برخورد کرد. او که از این اتفاق ناامید شده بود تصمیم گرفت شرکت خود را بفروشد و کشور را ترک کند. ولی همکارانش او را متقاعد کردند تا شرکتی جدید با نام صادرات MFF در سال ۱۹۷۴ تاسیس کرد. از آن زمان به بعد، او به موفقیت‌های زیادی دست یافته  است و تا سال ۱۹۷۹ به صادر کننده پیشروی چای فله‌ای در کشور تبدیل شد. او که ایده خود را هنوز در سر داشت در سال ۱۹۸۰ اولین دستگاه بسته‌بندی چای را به سریلانکا وارد کرد در حالیکه هیچ سفارشی برای چای کیسه‌ای نداشت. او با تلاش فراوان یک شرکت سازنده چای کیسه‌ای تشکیل داد. از آن پس  او از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در استرالیا دیدن کرد،‌ در حالیکه برای بررسی سفارشات چای کیسه‌ای نمونه‌هایی آماده استفاده داشت. بعد از دو سال متقاعد کردن او در سال ۱۹۸۳ اولین سفارش چای کیسه‌ای را از سوپر مارکت استرالیا، Myer coles گرفت. قیمت او ۴۰% کمتر از عرضه کنندگان چند ملیتی بود ولی محصولاتش کیفیت بالایی داشتند. به زودی سوپرمارکت‌های دیگر نیز به سراغ او آمدند و او مجبور شد برای رفع نیاز دو دستگاه بسته‌بندی دیگر بخرد. مویل فرناندو با هدف «عرضه طعم اصلی تازگی بهترین چای سیلون از سریلانکا» نام تجاری Dilmah را در سال ۱۹۸۰ ثبت کرد (Dilmah از نام دو پسر او Dilhan و Malik گرفته شده است) . مریل برای اینکه بالاترین کیفیت محصول را تضمین کند،‌ عملکرد‌های بسته‌بندی چای با ترکیبی مشابه را تحت کنترل خود در آورده است. او هدف خود را در ذهن همه کارگرانش القا کرده و آنها را به خوبی آموزش داده است.

 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

 

کارآفرینی خلاقانه در صنعت شیمیایی
CREATIVE ENTREPRENEURSHIP IN THE CHEMICAL INDUSTRY
 
سامانتا کومارا مینه بعد از فارغ التحصیلی در رشته علوم تجربی در سال ۱۹۸۲، کار خود را بعنوان مسئول فروش یک شرکت شیمیایی در سریلانکا آغاز کرد. او با ترفیع‌های مرتب که به دست می‌آورد. در سال ۱۹۹۰ مدیر بازاریابی شرکت شد. در سال ۱۹۹۲ گروهی جدید مالکیت شرکت را به عهده گرفتند و بسیاری از مدیران ارشد شرکت را ترک کردند.
سامانتا در مارس ۱۹۹۳ شرکت را ترک کرد و شرکت Multicheme Internatioal را در جولای ۱۹۹۳ با ۱۲ کارمند افتتاح کرد. سامانتا سرمایه اندکی داشت که آنرا از سودهای بدست آمده از تجارت در سهم بازار بین سالهای ۱۹۹۲ – ۱۹۸۹ پس‌انداز کرده بود. او یک وام بانکی در حدود ۳۵۰۰۰ دلار نیز گرفت تا زمین بخرد و برای کارخانه‌اش ساختمانی کوچک بسازد. در سال ۱۹۹۳، کارآفرینان سریلانکا که از سیاست اقتصاد آزاد سال ۱۹۹۷ سود برده بوند، در بازار کشور بسیار نفوذ داشتند و کارآفرینان جدید فرصت‌های اندکی داشتند. بنابراین سامانتا مجبور شد منطقه‌ای را انتخاب کند که به سرمایه بسیار اندکی نیاز داشته باشد و در عین حال فضای کافی برای رشد نیز داشته باشد زیرا او قصد داشت که یک شرکت بین‌المللی افتتاح کند.
 
او تصمیم گرفت مواد پاک کننده مایع را تولید کند که به سرمایه اندکی نیاز داشت و رقبای کمی‌ هم داشت. شرکت او نام تجاری خوبی برای مواد پاک کننده انتخاب کرد «Dash». Dash  یک ماده پاک کننده « امن برای مصرف کننده» شناخته شد و موضوع جدید آن «مواد پاک کننده قابل تجزیه و طرفدار محیط زیست» بود. بنابراین Dash صفحه‌ای جدید در بازار مواد پاک کننده سریلانکا باز کرد.
 
 
خلاقیت و نوآوری راه‌اندازی «Nature secret»
Creativity and Innovativeness of “Nature’s Secrets” Launch
 
امروزه «Nature secret» بعنوان محصولاتی برای محافظت از پوست در کشور زبانزد شده است. این محصولات شامل کرمهای مرطوب کننده،‌ ویتامین، لطافت، ضد آفتاب، شیرپاک‌کن، شستشو،‌ شستشوی صورت، دست، ژل حمام، شامپو و حالت دهنده است. همه این محصولات از مواد طبیعی درست شده‌اند.
 
ایجاد چنین تصویری از «Nature secret» در عرض یکسال و نیم در بازاری که غول‌های غالبی مثل Johnson&Johnson , proctor& Gamble , unilever و شرکتهای محلی با سابقه بسیاری داشت، نشان دهنده نوآوری (Multichemi) است.
 چگونه «Nature secret» به این مرحله رسید؟
۱- چنگ زدن به فرصت «Nature secret» در بازار حفاظت شخصی
 
۲- انتخاب مارک تجاری صحیح «Nature secret» که مربوط به محصولات طبیعی می‌شود.
 
۳- معرفی محصولاتی که کیفیت بالایی داشتند و به کاربردن بهترین مواد خام موجود در دنیا.
 
۴- به کاربردن مواد طبیعی اصل در همه محصولات که تعدادشان تقریباً ۲۵ است.
 
۵- در شروع بازار متوسط را نشانه گرفتن و بعداً بازار بالاتر را هدف قرار دادن.
 
۶- اجتناب از رقابت شاخ به شاخ با شرکتهای چند میلیتی در شروع کار.
 
۷- نگاه کردن به افزایش قیمت‌های پایین که موثر هستند.
 
۸- برگشتن از تبلیغات سنتی رسانه‌ها و انتخاب یک برنامه ربع ساعته صبحانه در تلویزیون ملی که تماشاچیان آن بیشتر خانه‌داران هستند. در اینجا یک برنامه آموزشی در مورد حفظ زیبایی با استفاده از مدلهای معروف زیبایی انتخاب شده است.
 
۹- ایجاد بازاری جدید در زمینه مراقبت از پوست و با وقایعی نظیر «خانم پوست قشنگ» و برنامه‌های دیگر. این اولین بار بود که مراسم با شکوه زیبایی در سریلانکا برگزار شد تا خانمی‌که زیباترین پوست را دارد انتخاب کنند. خانم‌های مجرد و متاهل بین ۲۷- ۱۷ سال به این مراسم دعوت شدند.
 
برای این مراسم، «Nature secret» موفق شد تا به مقام اول کانال تلویزیون ملی بعنوان حامی‌«رسانه‌های گروهی الکترونیکی، حمل کننده ملی بعنوان حامی ‌بلیط هواپیما و روزنامه‌ای ملی بعنوان حامی ‌رسانه‌های گروهی چاپ برسد تا قابلیت قبول این مراسم را ایجاد کند.
 
دوره‌های اولیه این مراسم با شکوه برای مدتی طولانی‌تر از سال انجام شدند تا روش بهتر و شرکت‌ کنندگانی بیشتر را جمع کنند.
 
۱۰- با رعایت کرن موارد ذکر شده این محصول بعنوان مارک تجاری برتر محصولات مراقبت از پوست در کشور انتخاب شد. بدون آشفتگی‌هایی که در بازار مراقبت از مو یافت می‌شود و غول‌های رقابتی با هزینه‌های تبلیغاتی بالا با یکدیگر مبارزه می‌کنند.
 
۱۱- با نام ثبت شده در بخش مراقبت از پوست، «Nature secret» محصولات مراقبت از مو نیز توانستند بدون هیچ ارتقایی فروش روند.
 
امروزه، «Nature secret» بهترین فروش شستشوی صورت را در کشور دارد و مستقیما با صابون‌های صورت Johnson&Johnson , unilever  رقابت می‌کند.
 
این شرکت قصد دارد دامنه محصولات خود را توسعه دهد. به این طریق که آزمایشگاهی مربوط به لوازم آرایش در آمریکا بگیرد ودر این زمینه از متخصصین غربی دعوت کند تا با شرکت همکاری کنند و تشکیل و توسعه محصولات جدید را بیشتر گسترش دهند.
 
 
موانع کار کارآفرینان سریلانکا Obstacles for Sri Lankan Entrepreneurs
موارد زیر مانع از توسعه کارآفرینی و ظهور کارآفرینان جدید در سریلانکا می‌شود:
– نرخ بالای سودهای بانکی
– نرخ بالای زمین برای پروژ‌ه‌های توسعه
– محدودیت‌های محیطی
– زیرساختار‌ ضعیف خارج از کلمبو
– پایداری سیاسی ضعیف و تغییر سیاست‌های دولت
– عدم دسترسی به مواد خام در بازار محلی

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

 

 
نقش دولت و NPO در ارتقای کارآفرینی
Role of Government and NPO in Promoting Entrepreneurship
 
دولت سریلانکا از سال ۱۹۸۳ به علت مشکلات تروریستی بار سنگینی را به دوش می‌کشد وهیچ وقت نتوانسته است حمایت لازم برای افزایش کارآفرینان را توسعه دهد. به ویژه در ده سال گذشته، سریلانکا دولت‌هایی ائتلافی داشته است که بیشتر بر حفظ قدرت تمرکز داشته‌اند تا توسعه کارآفرینی.
 
تحت این شرایط، مشاهدات زیر ثبت شده است:
– دولت برای کمک به کارآفرینان محلی هیچ سیاست موثری ندارد.
– دولت با مدارک مربوط به بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی محدود شده است تا به قراردادهای بزرگ کشورهای کمک کننده پاداش دهد، بنابراین کارآفرینان محلی را بی‌نصیب می‌گذارد.
– هیچ NPO برای کمک به صنعت وجود ندارد ولی NGO بسیاری که از طرف غرب حمایت می‌شوند در بخش‌های مختلف اجتماع فعالیت می‌کنند. این موضوع به رشد اقتصادی لطمه می‌زند. حتی مرکز بهره‌وری ملی نیز به نظر نمی‌رسد از نظر مالی برای توسعه کارآفرینی عمل کند.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – سریلانکا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.