مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی – بخش ۶ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

شماره       
۶۵
کد مقاله
MNG65
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی – بخش ۶ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
نام انگلیسی
Creative Entrepreneurship in Asia – Malaysia
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۶
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی خلاقانه ، آسیا
کلمات کلیدی به انگلیسی
Creative Entrepreneurship , Asia
مرجع به فارسی
کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organizat2005ion
کشور
ژاپن

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 
کارآفرینی خلاقانه در آسیا
 Creative Entrepreneurship in Asia
Asian Productivity Organization
کارآفرینان می‌توانند اشخاصی باشند که مستقلا عمل می‌کنند یا بخشی از یک سازمان باشند. آنها فعالیت اقتصادی جدیدی ایجاد می‌کنند یا ابتکاری به خرج می‌دهند و خطر آوردن آن به بازار را می‌پذیرند. شناسایی فرصت‌ها در یک محیط پویا و ناامن نیازمند افکار کارآفرینی است که بتواند در جستجوی آنها باشد. بعد از شناسایی فرصتها کارآفرینان اقدام به کاوش آنها می‌کنند و مزیتی رقابتی ایجاد می‌کنند. فرآیند شناسایی و پیگیری فرصتها کارآفرینی است ولی این فعالیت به تنهایی برای رسیدن به بیشترین دارایی و یا حتی دوام آوردن بعد از مدتی کافی نیست. عملی که انجام می‌شود باید ارزشمند و نادر باشد، تقلید کردن از آن دشوار باشد و غیر قابل جایگزینی باشد تا مزیتی رقابتی ایجاد کند.
نوآوری به تغییر در تکنولوژی گفته می‌شود که با روش‌های قبلی انجام کارها متفاوت است. حاصل نوآوری پیدا کردن محصول فرآیند یا روشی بهتر برای انجام کار است دو نوع نوآوری اصلی وجود دارد به نامهای نوآوری محصول و نوآوری فرآیند. نوآوری فرآیند تغییراتی است که بر روی تولید تأثیر دارد، نوآوری محصول تغییر در بازده حقیقی محصولات و خدمات است.
گروه‌های نوآوری به گروهی از اشخاص گفته می‌شود که به دنبال راه حل‌هایی برای رسیدن به محصول فرآیند یا روش بهتر هستند.
شرایط بالا باید کارآفرینان را به سوی سازماندهی و ایجاد یک سازمان متبکر کارآفرینی سوق دهد.
میزان روبه رشد جهانی شدن و چالش‌های رو به افزایش از طرف رقبا تضمین می‌کند که کار آفرینان برای تغییر تلاش‌های فعلی‌شان به فکر روش‌هایی جدید باشند. برای برطرف کردن این نیاز سازمان‌ها باید دارای بنیش فرهنگ و فرآیندی برای نوآوری باشند.
این مقاله کارآفرینان منتخب مالزیایی که به شرکت‌هایشان کارآفرینی و گروه‌های نوآوری توسعه یافته را القا کرده‌اند، معرفی می‌کند. این افراد از بین ۲۴۵۱۰ کار آفرینی که در سیستم اطلاعات MARA ثبت نام شده اند برگزیده شدند.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 

گروه‌های کارآفرینی و نوآوری  ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION TEAMS
برای کار آفرینی که می‌خواهد یک سازمان مبتکر کارآفرینی ایجاد کند ضروری است که در سازمان مواردی را القا کند که می‌تواند سازمان را به قله‌های جدید موفقیت برساند. همزمان کار آفرین باید به خاطر بسپارد که نیروهای خارجی نیز نقش مهمی‌ در پیشبرد موفقیت سازمان ایفا می‌کنند.
توجه به بینش الهام بخش Paint an Inspiring Vision
کارآفرین باید در شرکت بینشی را وارد کند که مطلوب رقابتی و قابل باور است. باید از این اقدام مزایای چند جانبه‌ای به دست آید، اول اینکه وقتی مردم هدف مشترکی دارند یا با یکدیگر در سفر یا ماجرایی هستند برای پذیرش تغییرات چالشها و سخت‌هایی که ممکن است سفر ایجاد کند آماده‌ترند.
دوم اینکه مسئولیت بیشتری نمی‌تواند به افراد داده شود، می‌توان اختیار بیشتری به کارکنان داد تا کنترل بیشتری بر روی کارشان داشته باشند زیرا آنها هدف و مسیری را که در آن بیش می‌روند را می‌شناسند و می‌توان برای یافتن بهترین روش انجام کارها به آنها اعتماد کرد. سوم اینکه اگر مردم بدانند که چالش‌هایی حل نشده پیش‌رو قرار داد خلاق‌تر خواهند بود و ایده‌های بیشتری می‌دهند. آنها در ماجرا وارد می‌شوند بنابراین، برای یافتن راه حل اطراف موانع در مسیر آماده‌تر هستند.
باکوب بن حسین در سال ۲۰۰۱ شرکت محصولات میوه را در برت دیکسون لوکوت ۷۱۰۱۰ پردانا لوکوت جالان پردانا ۵ پلاک ۱۱۵ افتتاح کرد. در آن زمان شرکت او پنج نوع نوشیدنی تولید می‌کرد و ۱۲ منشی داشت. او برای انجام کارها با ۱۲ منشی خود جلسات هفتگی برگزار می‌کرد. شعار او ما می‌توانم است. او به منشی‌ها می‌گفت همه مشکلات می‌توانند با تفکر و عمل خلاقانه و همکاری حل شوند نه تنها همکاری بین خودشان بلکه همکاری با افراد دیگر از قبیل عرضه کنندگان مشتریان و مقامات رسمی. ‌او این بینش را وارد شرکت کرد که محصولاتش را به خاورمیانه صادر کند و در تولید آبمیوه‌های بدون طعم در مالزی بیش قدم شود. پیام‌های او در جلسات هفتگی دائما تاکید می‌شوند.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 

بوجودآوردن یک فرهنگ پذیرشی آزاد و بدون ترس
Build a Receptive, Open and “Without Fear” Culture
 
مردم نگران تغییرات هستند. تغییرات دشوارند و تاکید می‌کنند که برنده و بازنده‌ای وجود خواهد داشت. طبیعی است که مردم ترجیح می‌دهند در مناطق آسوده بمانند نه اینکه خطر یا شکست‌های سنگین را تحمل کنند. کارآفرینان باید زمانی را صرف مردم کنند تا آنها را تشویق به پذیرفتن خطر کنند و به آنها اطمینان دهند که این خطرات لازمند و ارزش پذیرفتن دارند. ترس از شکست اغلب مردم را از رفتن به مرزهای جدید باز می‌دارد گرچه هیچ کاری انجام ندادن نیز خطرات خودش را دارد مانند: ماندن در منطقه‌ای آسوده که انتخابی خطرناک است. کار آفرینان باید به کارکنانشان اطمینان دهند که برای پذیرفتن خطرات خلاقیت‌های ارزشمند و جسورانه تنبیه نخواهند شد. هر کارمندی که خلاقیتی را به خرج می‌دهد به آزادی مشاوره و راهنمایی نیاز دارد، و بر این اساس مجددا راه حل ارتباط است، مردم آگاه از تغییر نمی‌ترسند.
قاضیرا هاشم در سال ۱۹۹۵ در احیانگان سرمبان یک کیک فروشی افتتاح و ۱۵ کارگر استخدام کرد. او با همه کارگرانش راحت رابطه برقرار و آنها را با اسم کوچک صدا می‌کرد او اغلب کارگرانش را تشویق می‌کرد تا هر اشتباهی را که مرتکب می‌شود به او گوشزد کنند تا بتواند خود را اصلاح کند.
 این عمل برخلاف فرهنگ معمول مالزیایی است که اشتباهات رئیس را به او تذکر دهند. او علاوه بر اینها کارگرانش را تشویق می‌کرد تا دستورالعمل کیک‌های جدید موجود در بازار را امتحان کنند و از اشتباه کردن نترسند. او همیشه به کارگرانش می‌گفت که یکبار اشتباه کردن عیب نیست ولی اشتباهی را تکرار کردن یا از اشتباه قبلی درس نگرفتن عیب است.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 

اختیار دادن به کارکنان Empowering the Employee
یک نفر نمی‌تواند تغییری را ایجاد کند، بلکه همه افراد سازمان با هم باید این کار را انجام دهند. خلاقیتی که برای نوآوری لازم است در بین گروه‌های سازمانی وجود دارد. برای انتقال این خلاقیت به افرادی که روحیه کارآفرینی دارند و به دنبال فرصت‌های جدید هستند لازم است که به آنها اختیار داده شود. هدف اختیار دادن به اشخاص توانا ساختن آنها برای ایجاد تغییر از طریق تلاش‌های خودشان است. آنها نیازمند اهدافی مشخص می‌باشند تا دقیقاً بدانند چه انتظاری از آنها می‌رود. آنها باید مهارت‌های کاری خود را توسعه دهند و به صورت گروه‌های بخش بخش کار کنند تا بتوانند راه حل‌های مفید برای سازمان را پیدا کنند و انجام دهند. آنها برای موفق شدن نیاز به آزادی دارند و حتی برای قبول شکست نیزبدان نیازمندند. مردم می‌خواهند بدانند چه چیزی از آنها انتظار می‌رود و با آن موافقت کنند. حوزه آزادی و مسئولیت اشخاص باید مورد توافق واقع شود. آنها به آموزش حمایت و تشویق نیازمند می‌باشند و برای دست یافتن به مهارت‌های خلاقانه حل مشکل و نیز تشویق به شجاع بودن به منظور به نوآوری نیاز به حمایت دارند. علاوه بر همه اینها اختیار دادن به معنای اعتماد کردن به افراد است. با اعتماد، حمایت و باور کردن است که به مردم اختیار داده می‌شود تا به اهداف بزرگ برسند.
یاکوب در کارش با مشکلات متعددی روبه‌رو است به ویژه در گرفتن پول نقد. او اغلب محصولاتش را به فروشگاه‌های بزرگ و سوپر مارکت‌ها و مغازه‌های کوچک در مالزی می‌فروشد. او در سوپر مارکت‌ها با مشکل مواجه می‌شود زیرا دو ماه بعد از فروش محصولات پول را دریافت می‌کند. مسئله مهمتر این است که او قبل از دریافت پول محصولات فروخته شده باید هزینه شخصی را پرداخت کند و این امر مشکلات کمبود هزینه ایجاد می‌کند. برای حل کردن این مشکل یا کوب به کارکنانش اختیار داده است تا در مورد فرصت‌های بازار با مسئول آموزش و مدارس مربوطه در ملاکا، ینجری سمبیلان و سلانگور به بحث و گفتگو بپردازند در نتیجه این سیاست یاکوب موفق شد تا از مسئول آموزش تاییدیه بگیرد تا محصولاتش را به همه مدارس بفروشد و درصد مشخص از فروش را به مدارس مربوطه اختصاص دهد با انجام این کار یاکوب توانست پول نقد به دست بیاورید و مشکلات مربوط به فروش نقدی را به حداقل برساند.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 

 
تعیین هدف و موعد مقرر  Goal Setting and Deadlines
تعیین هدف روندی رسمی‌از تصمیم‌گیری در مورد این است که موسسه اقتصادی به چه چیزی می‌خواهد دست یابد. این امر نیازمند تامین بینش بلند مدت، انگیزه کوتاه مدت و کمک به تمرکز بر دستیابی به دانش و سازماندهی منابع است. با تعیین دقیق اهدافی مشخص کارکنان می‌توانند از طریق دستیابی به این اهداف اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 
استفاده از تکنیکهای خلاقانه برای تولید یکسری از ایده‌های بزرگ
Use Creative Techniques to Generate a Large Number of Ideas
 
هر کدام از ما در صورتی که تشویق شده و یاد بگیریم که چگونه باید روالهای مربوطه را انجام داد، می‌توانیم خلاق باشیم. همه در کودکی اهل خیال بوده‌ایم ولی به تدریج غرایض خلاقانه‌ اکثر مردم با عادت‌های کاری محدود می‌شوند. با آموزش مناسب مردم می‌توانند مهارت‌های خود را در سوال پرسیدن و انتخاب ایده‌ها توسعه دهند. آنها می‌توانند موتورهای مبتکرانه‌‌ای باشند که سازمانها به آن نیاز دارند.
روند یافتن راه‌ حل‌های خلاقانه چیزی است که می‌تواند در فرهنگ یک سازمان ایجاد شود. این موضوع با تکنیک‌ها،‌ روش‌ها، کارگاه‌ها و دیدگاه‌ فراگیر تحریک ایده‌های خفته انجام می‌شود.
هدف تغییر دادن سازمان است: رسیدن به تحول از گروه عادی مردم که کاری را انجام می‌دهند به گروهی  پر انرژی از کارآفرینان که دائماً به دنبال روش‌های جدید و بهتر تغییر بینش به واقعیت هستند. هدف به کار بردن تکنیک‌های خلاقانه برای توسعه راه حل‌های مبتکرانه به منظور دستیابی به هدف است. ولی تحریک کردن ابتکار کافی نیست. باید برنامه‌هایی شروع شود که به مردم نشان دهند چگونه تکنیک‌های خلاقانه را به کار برند. مردم برای آموختن مهارت‌ها و گسترش اعتماد برای امتحان روش‌های جدید نیاز به آموزش دارند.
موسی‌بن‌جب از سال ۱۹۹۸، شرکت Resource Management sembilan را راه‌اندازی کرده است. او محلی که ابتدا یک پناهگاه بود را ماهیانه به مبلغ ۵۰۰۰۰ RM اجاره کرد و آنرا به یک مرکز آموزشی تغییر داد. مخارج متوسط او ماهیانه حدود ۱۳۰۰۰۰ RM است. او باید بسیار تلاش کند تا کارش را ادامه دهد زیرا نمی‌تواند به مشتری‌های آسوده خاطر تکیه کند. او باید شرکت‌های چند ملیتی و آژانس‌های دولتی را ملزم کند تا آموزش کارکنان و برنامه توسعه کارآفرینی را در مرکز خود انجام دهند. او اطمینان خاطر می‌دهد که همه کارکنانش مشتری‌ها را با «آقای/خانم» مورد خطاب قرار می‌دهند. او یا کارکنانش شخصاً برای همه مسئولین برنامه شام تهیه می‌کنند. او کارکنانش راتشویق می‌کند تا به منظور افزایش دانش خود در سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت کنند،‌ او احساس می‌کند با انجام چنین کاری کارکنانش برای  توسعه مهارتهاشان در پرسیدن سوال، سیال سازی ذهن، پذیرش، ترکیب، تجزیه و تحلیل، و متقاعد کردن مشتریان بهتر مجهز خواهند شد. او با نظریاتی که از کارکنانش به دست آورده، اکنون قادر است که تغییر کند و یک مغازه پوشاک افتتاح سازد.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 

شامل سازی مشتریان در پیشرفت تجارت
 Involve Customers in Business Improvement
 
مشتریان در ایجاد و گسترش یک سازمان تجاری نقش بسزایی دارند. هدف تعیین ایده‌ها، مشکلات و راه‌های حل محصولات، خدمات و فرآیندهای جدید است. مشتریان مصرف کنندگان محصولات نهایی هستند و بر این اساس نیازها و خواسته‌های آنها باید مورد توجه قرار گیرد. وارد کردن مشتریان در ایجاد ایده‌ها و تمرکز بر نیاز آنها بسیار اهمیت دارد.
شرکت آینفا که در سال ۱۹۹۶ در رمبائو ، چنگکائو، ۱۷۳۰۰ جالان فونگ تنگا تاسیس شد یک شرکت خانوادگی است. این شرکت در آغاز ۶ کارمند داشت و اکنون ۵ نوع سس بطری شده تولید می‌کند. فروشندگان بسیاری از بطر‌های سس را به آینفا بر می‌گرداندند.
این شرکت تلاش کرد تا بفهمد چرا بطری‌های سس برگردانده می‌شوند. در تحقیقی که آینفا انجام داد پی برد که مشتریان هر منطقه سلیقه متفاوتی دارند آنهایی که در قسمت‌های شرقی مالزی مثل ترنگانو و کلنتان زندگی می‌کنند طعم شیرین‌تر سس را ترجیح می‌دهند. مشتریانی که در قسمت‌های جنوبی مالزی مثل جهره، ملکا و نجری سمبیلان ساکنند طعم تندتر سس را می‌پسندند. با پی بردن به این مساله بعنوان دلیل برگردانده شدن بطری‌ها آینفا عرضه سس را طبق سلیقه مشتریان هر منطقه تغییر داد.
 
همکاری با عرضه کنندگان Cooperate with Suppliers
عرضه کنندگان می‌توانند یکی از شرکای اصلی فرآیند ایجاد ایده باشند ولی بسیاری از سازمان‌ها در تقسیم اطلاعات با عرضه کنندگان تردید دارند زیرا می‌ترسند که آنها شرکای رقیبانشان باشند . موانع دیگر همکاری مثل تفاوت‌های فرهنگی، عدم همکاری، عدم وجود منابع و بینش منجر به عدم توانایی برای مفهوم سازی فرصت‌های جدید می‌شود.
شرکت ابو موتور در سال ۱۹۹۶ کار خود را شروع کرد. این شرکت تا سال ۲۰۰۴ شعب جدیدی در تامان مارکوزا، سرمبان و  سمبیلان افتتاح کرد. کار این شرکت فروش و تعمیر موتور بود. ابو علاوه بر مالزیایی می‌تواند به خوبی چینی صحبت کند. او در انجام کارش همکاری‌های قابل توجهی از طرف عرضه کنندگان دریافت کرد، با وجود اینکه آنها از نژاد متفاوتی بودند. این عرضه کنندگان رابطه‌ای دوستانه با ابو دارند زیرا او می‌تواند با زیان چینی با آنان رابطه برقرار کند. ابو چینی را در مدرسه ابتدایی چینی زبان خود آموخت. آنها در دادن مزیت‌هایی به او مثل پرداخت از طریق ارسال یا برنامه‌ریزی، دوباره پرداخت‌های تاخیری بسیار مفید بودند. علاوه بر این عرضه کنندگان او همیشه آماده‌اند تا اوات لازم را برای او عرضه کنند، برخلاف رفتار دیگر رقبای او که همیشه با تحویل نامنظم ‌روبرو می‌شوند.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 

کارگروهی از طریق انجمن‌های تجاری
  Networking through Business Associations
 
کارآفرینان نیازمند به اطلاعات می‌باشند. آنها باید روابطی خوبی با مقامات مربوطه برقرار کنند تا بتوانند در زمینه‌های کاری تصمیمات بهتری بگیرند.
یاکوب بن حسین رئیس انجمن اتاق بازرگانی مالزی در پنجری سمبیلان است او در این منصب به اعضای دیگر انجمن دسترسی دارد. یاکوب از هنگامی‌که رئیس شده است در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت می‌کند و با رئیس توسعه کارآفرینی مالزی و دیگر اشخاص سرشناس و کارآفرینان رابطه دارد. او با شرکت در جلسات گروهی از منبع دیگر مواد خام در هندوستان مطلع شد که از منابع محلی ارزان‌ترند و کیفیت بهتری دارند.
حمایت دولت Support of Government
دولت مالزی یک وزارت دولت تشکیل داده است که در ارتقاء توسعه کارآفرینان متخصص است و هزینه‌ها را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد. برای مثال هدف MARA تشویق، مشاوره، آموزش و کمک به Bumiputra است تا فعالانه در فعالیت‌های صنایع کوچک و متوسط و بازرگانی شرکت کند. MARA برنامه کارآفرینی برنامه مالی تجاری و توسعه برنامه دورن ساختاری تجاری را انجام می‌دهد تا به کار آفرینان Bumiputra کمک کند. برنامه‌های کارآفرینی که در سال ۲۰۰۳ انجام شده است در جدول ۱ نشان داده شده‌اند.
تجاری کردن نتایج حاصل از تحقیق وتوسعه
Commercialization of Research and Development Products
 
دولت مالزی ۴% از محصول ناخالص داخلی (GDP) خود را به تحقیق و توسعه اختصاص داده است. در برنامه ششم مالزی، دولت ۶۲۹ میلیون RM اختصاص داده است که این مبلغ در برنامه هفتم به ۹۳۵ میلیون RM افزایش یافت. برنامه مالزی یک برنامه پنج ساله است. برنامه هفتم مالزی از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ بود. این هزینه‌های تحقیق و توسعه بین دانشگاه‌های مختلف، موسسات آموزش عالی عمومی‌و موسسات تحقیق عمومی‌پخش شده است. دولت برای تحقیق و توسعه‌ای که بتواند تجاری شود ارجحیت قائل است. در دانشگاه ملی مالزی، پروژه‌های تحقیق و توسعه که امکان تجاری شدن دارند به نمایش  گذاشته می‌شوند.
عبدالرحمان از شرکت Reger Tools ، عبدالله‌نیک محمد از مرکز تحقیق و توسعه، دانشگاه مالی مالزی (محققی که سیستم قفل آتش را ایجاد کرده است، را پذیرفت. این سیستم معمولاً در حین آتش سوزی مفید است. ممکن است در اثر وحشتی که از آتش سوزی ایجاد می‌شود، ساکنین به راحتی به یاد نیاورند که کلیدهای خانه  کجاست. علاوه بر این احتمال دارد باز کردن درب‌های خانه زمان زیادی طول بکشد وسرانجام در اثر انبساط اجزای فلزی در نتیجه دمای بالا باز نشود. برای رفع این مشکل، قفلی پیشنهاد شده است که از طریق یک حسگر فعال می‌شد تا در زمان شناسایی دمای بالا قفل‌های در را باز کند. شرکت Reger Tools با موفقیت اقدام به گرفتن ضمانتی به مبلغ ۲ میلیون RM از وزارت علوم، تکنولوژی و نوآوری کرد تا سیستم قفل آتش را راه‌اندازی و  تجاری کند.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 
نتیجه CONCLUSION
کارآفرینان مالزی، کارکنان، مشتر‌ها، عرضه کنندگان، دولت و خرده فروش‌ها را بعنوان اعضای گروه نوآوری خود حساب کرده است.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – مالزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.