مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 200000 (دویست هزار) تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۴۷
کد مقاله
MNG47
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی و ارتقای تجارت الکترونیک برای زنان – کل مقاله
نام انگلیسی
Entrepreneurship and e-Business Development for Women
تعداد صفحه به فارسی
۲۳۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی، تجارت الکترونیک، زنان
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship , e-Business , Women
مرجع به فارسی
سازمان ملل
مرجع به انگلیسی
United Nations publication
کشور
سازمان ملل

کارآفرینی و توسعه تجارت الکترونیک برای زنان

بخش اول   PART ONE
سازماندهی کارگاه  Organization of the Workshop
۱- پیشینه، اهداف و ساختار  Background, Objectives and Structure
کارگاه بین المللی کارآفرینی و توسعه تجارت الکترونیکی زنان در مرکز شبکه اطلاع‌رسانی زنان آسیایی حوزه اقیانوس آرام (APWINC) واقع در دانشگاه زنان سوکمیونگ در شهر سئول کره جنوبی از سوم تا هشتم جولای سال ۲۰۰۶ برگزار شد. مرکز تجارت الکترونیکی زنان، APEC در دانشگاه زنان سوکمیونگ، انستیتو بانک توسعه آسیایی (ADBI)، اتحادیه ارتباطات راه دور بین المللی (ITV) و کمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در امور آسیا و اقیانوس آرام (UNSSCAP)، در سازماندهی این کارگاه و حمایت از مسئولان و شرکت‌کنندگان همکاری داشتند. دولت جمهوری کره، از جمله وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی حمایت بسیاری را در این خصوص به عمل آوردند.
این کارگاه تلاشی همه جانبه با هدف ارتقاء توسعه اطلاعاتی برگزار شد و طراحی آن به منظور ارائه شیوه‌های نوین در جهت بسط دانش و مهارتها در تجارت الکترونیکی صورت پذیرفت، تا بدین ترتیب فرصتهای تجاری جدیدی را بوجود آورده و بر این اساس نسبت به ایجاد یک شبکه تجاری مرتبط با زنان آسیایی و منطقه اقیانوس آرام اهتمام ورزد. اهداف ویژه این کارگاه برای شرکت‌کنندگان بشرح ذیل است:
درک اصول اولیه تجارت و بازرگانی الکترونیکی.
آشنایی با آخرین ابزار تکنولوژی موجود در خصوص تجارت الکترونیک.
آشنایی با نحوه ایجاد یک برنامه تجاری صحیح برای تولید محصولات یا خدمات، از جمله استراتژی تبلیغاتی با استفاده از آخرین تکنولوژی روز.
ارتقاء ظرفیت سیاست‌ ‌سازان در استفاده از ICT جهت ایجاد قابلیتی در آنها که براساس آن بتوانند از طریق راهکارهای تجارت الکترونیکی، تبلیغات و بازار را به سمت محصولات زیست محیطی یا آلی پیش ببرند.
آشنایی با نحوه ایجاد یک تجارت الکترونیکی با استفاده از راهکارهای آن در خصوص محصولات یا خدمات موجود در بازار.
تاسیس شبکه‌ای در زنان کارآفرین و پیشرو در جامعه.
تجهیز بهتر جهت مشارکت کامل در جامعه اطلاعاتی و روندهای تصمیم‌گیری و مشارکت در شکل‌دهی جامعه اطلاعاتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی.
تا حدودی این کارگاه از دو بخش تشکیل شده بود. برخی از شرکت‌کنندگان از طرف مرکز تجارت الکترونیکی زنان APEC دعوت شده بودند. آنها ابتدا زنان کارآفرین بوده و کارگاه آنها عنوان «آموزش تجارت الکترونیکی زنان APEC، ۲۰۰۶» را داشت. آنها جهت آماده سازی برنامه‌های تجاری به صورت گروهی فعالیت می‌کردند.
شرکت‌کنندگان بوسیله  ADBI، ITU، UNESCAP دعوت شده و تحت حمایت قرار گرفتند. این شرکت‌کنندگان نه تنها در بردارنده زنان کارآفرین بوده، بلکه رهبران جوامع محلی و سیاست گذاران دولتی در حیطه ICT ، و موارد مرتبط با علم بازرگانی و جنسیت و توسعه را نیز شامل می‌شدند. نیمی‌از این کارگاه دارای تمرکز بیشتری بر استفاده از ICT جهت توسعه روستایی و تجارت الکترونیکی روستایی بود. هر یک از شرکت‌کنندگان آن، اقدام به تهیه یک برنامه تجاری نمودند.
بیشتر جلسات برگزار شده در خلال این کارگاه بصورت جلسات مشترک بود، اما به دلیل حجم زیاد مطالب ارائه شده، گاهی اوقات جلسات مشابه نیز تشکیل می‌شد. گزارش جاری تمامی جلسات مشترک، جلسات موازی، شرکت‌کنندگان دعوت شده بوسیله ADBI، ITU، UNESCAP و برنامه‌های تجاری شرکت‌کنندگان بعدی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

 

۲-  جلسه افتتاحیه  Opening Session
خانم کیوچونگ کیم، رئیس مرکز شبکه اطلاعاتی زنان آسیایی، حوزه اقیانوس آرام (APWINC) ضمن خیرمقدم به تمامی شرکت‌کنندگان، کارگاه بین المللی را افتتاح کرد. او به این مطلب اشاره کرده که شرکت‌کنندگان در این نشست شامل سیاستگذاران و کارآفرینان، مقامات دولتی و نمایندگان سازمانهای غیردولتی از ۲۰ کشور مختلف می‌باشند. ایشان بر این مطلب تاکید داشتند که در دوره دیجیتال، نقشها و فرصتهای ارائه شده به زنان نسبت به آنچه که تصور می‌شود بسیار وسیع بوده و زنان بطور طبیعی با ماهیت ظرفیت اقتصاد دیجیتالی هماهنگ می‌باشند.
خانم کیم اشاره داشت که دانشگاه زنان سوکمیونگ در سال ۲۰۰۶ جشن یکصدمین سالگرد خود را برگزار می‌کند. APWINC  برنامه‌های ساخت- ظرفیت ICT را  هدایت می‌نماید که هدف از این برنامه‌ها تشویق زنان منطقه جهت تبدیل شدن به رهبران عصر دیجیتالی خود می‌باشد. آموزش تجارت الکترونیکی زنان APEC با کارگاه بین المللی کارآفرینی و توسعه تجارت الکترونیکی زنان ترکیب شده و بوسیله انستیتو بانک توسعه آسیایی، اتحادیه مخابرات بین المللی و کمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در آسیا و حوزه اقیانوس آرام حمایت شده است. هدف این کارگاه همانا تقویت رهبران انجمن روستایی زنان از طریق ایجاد ظرفیت در کارآفرینی و استفاده از ICT  می‌باشد. بر این اساس، انتظار می‌رود که کارگاههای ترکیب شده مکمل یکدیگر بوده و برای تمامی‌شرکت‌کنندگان فضای تعامل مناسبی را فراهم کنند.

 

۳- شرکت‌کنندگان  Participants
تعداد ۴۶ کارآفرین، سیاستگذار، مقام دولتی و نمایندهای سازمانهای غیردولتی، از ۲۰ کشور در این کارگاه مشترک شرکت داشتند. فهرست شرکت‌کنندگان در ضمیمه ۳ آمده است.

 

۴- جلسه اختتامیه  Closing Session
آقای جئونگ‌کیون‌لی مدیر برنامه ظرفیت سازی و آموزشی، ADBI، بار دیگر به اهداف کارگاه اشاره کرده و رضایت خود را از نحوه مطلوب دستیابی به این اهداف بیان داشت. علاوه بر توسعه برنامه‌های تجارت الکترونیک و وب سایتهای مرتبط با آن، شرکت‌کنندگان دریافتند که نقش اصلی یک کارآفرین ایجاد دیدگاهی برای یک شرکت، ارائه استراتژی‌ها، ساخت یک تیم برتر و ایجاد یک زمینه فرهنگی می‌باشد که اعضاء بتوانند در آن به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

 

۵- توصیه‌های ارائه شده  Recommendations of the Workshop
کارگاه بین المللی کارآفرینی و توسعه تجارت الکترونیکی زنان بر این نکته تاکید داشت که مهارتهای کارآفرینی و تجارت الکترونیکی، ابزار قدرتمندی برای محیط اقتصادی و اجتماعی زنان هستند. این کارگاره به ارائه فرصتی برای سیاستگذاران و کارآفرینان اقدام نمود تا آنها بتوانند ظرفیتهای لازم برای توسعه کارآفرینی و بکارگیری تکنولوژی اطلاعات و ارتباط (ICT ) جهت ایجاد فرصتهای تجاری برای زنان را ایجاد کنند. جهت ارتقاء کارآفرینی زنان و پذیرش تجارت الکترونیک، کارگاه توصیه‌های زیر را مدنظر داشت.
برنامه‌های توسعه کارآفرینی زنان می‌بایست نسبت به نقش جنسیتی سنتی زنان، که وظیفه‌ای مضاعف را بعهده آنها می‌گذارد، شناخت کافی را داشته باشند. براین اساس دولتها تشویق می‌گردند تا اطمینان لازم در زمینه ظرفیت سازی در کارآفرینی و تجارت الکترونیک، بوسیله دسترسی به برنامه‌های اجتماعی جهت از بین بردن چنین فشارهایی، را ایجاد کنند.
زنان کارآفرین معمولا – به منابع مالی جهت آغاز تجارت خود یا پذیرش یک تجارت الکترونیک دسترسی ندارند. دولتها می‌بایست این اطمینان را ایجاد کنند که برنامه‌های توسعه تجاری، امکان دسترسی شرکتهای بسیار کوچک، کوچک و متوسط که توسط زنان هدایت می‌شوند را به منابع مالی لحاظ نموده باشند.
روند تقویت زنان از طریق توسعه تجارت، از جمله تجارت الکترونیک، بطور قابل توجهی اعتماد به نفس زنان و نیز چشم‌اندازهای اقتصادی آنها را ارتقا بخشیده است. دولتها و دیگر سهامداران از جمله سازمانهای بین‌المللی، آژانس‌های خیریه و بخش خصوصی می‌بایست برنامه‌های توسعه کارآفرینی زنان، بعنوان رویکردهای نوآورانه در کاهش فقر، را مورد شناسایی قرار دهند.
هر فرد می‌بایست مهارتهای لازم جهت شرکت همه جانبه در جامعه اطلاعاتی و سود بردن از آنها را داشته باشد. جهت ایجاد منابع ICT برای جوامع روستایی، دولتها و دیگر سهامداران از جمله سازمانهای بین‌المللی، آژانسهای خیریه و بخش خصوصی می‌بایست ایجاد دسترسی جوامع در مناطق روستایی را تسهیل کرده، و همچنین کاربردهای ICT ، از جمله تجارت الکترونیک، که فرصتهای اقتصادی جدیدی را ایجاد می‌کنند را ارتقا داده و ظرفیتهایی مطلوب در استفاده از ICT را ایجاد نمایند.
اطلاعات و دانش، عناصر بنیادین برای توسعه یک جامعه مبتنی بر دانش می‌باشند. جهت تقسیم و تبادل اطلاعات، دانش، تجربیات، درسهای آموخته شده و فعالیتهای مناسب در توسعه کارآفرینی و تجارت الکترونیک، سازمانهای بین المللی، آژانسهای خیریه و بخش خصوصی می‌بایست نسبت به تشکیل همایش‌ها و کارگاههایی و ایجاد شبکه‌های مرتبط اقدام نمایند.

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

 

بخش ۲     PART TWO
دنبال نمودن رویه‌های کارگاه  Proceedings of the Workshop
۱- توسعه کار آفرینی زنان   DEVELOPING WOMEN’S ENTREPRENEURSHIP
الف – مقدمه‌ای بر طرح مشارکت APEC در اقتصاد دیجیتالی
participation in the digital economy
دکتر کیم چونگ کیم، مدیر اجرایی مرکز شبکه اطلاعاتی زنان آسیایی وحوزه اقیانوس آرام دانشگاه زنان سوکیمونگ
دیدگاه، پیشینه و اهداف Vision, background and objectives
مرکز تجارت الکترونیکی زنان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی آسیا- حوزه اقیانوس آرام (APEC) در ۲۰۰۹ – ۲۰۰۵ در دانشگاه زنان سوکیمونگ، تحت پوشش طرح مشارکت زنان APEC در اقتصاد دیجیتالی دایر شد. همایش گروه کاوش بازرگانی الکترونیکی APEC (ECSG) و جلسه مقامات ارشد در سال ۲۰۰۴ این طرح را تصویب کردند. این طرح بوسیله وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی جمهوری کره حمایت می‌شد. دیدگاه این طرح مشارکت مساوی زنان و مردان در اقتصاد دیجیتالی است.
این طرح بوسیله شبکه رهبران زن APEC در جلسات نهم و دهم آن در سالهای ۲۰۰۴ -۲۰۰۵ مورد حمایت قرار گرفت. همچنین جلسات مشترک وزیران APEC در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به حمایت از آن پرداختند.
اهداف این طرح عبارتند از:
ارتقاء تجارت الکترونیک و تسهیل تبادلات بین المللی و همکاری در APEC.
تقویت ظرفیت تجارت الکترونیکی و ایجاد یک محیط مناسب برای آن.
تشخیص وضعیت موجود و نیازهای آینده.
ارتقای سطح آگاهی نسبت به امور جاری که مد نظر APEC ECSG است، از قبیل حفاظت مصرف کننده و تجارت بدون کاغذ.
سازمان و مشارکت‌ها  Organization and partnerships
مرکز تجارت الکترونیک زنان APEC از یک تیم تحقیق، تیم آموزش، تیم اجتماعی و تیم همایش تشکیل شده است که هر یک از آنها با مهمترین بخشهای ملی منتخب در ارتباط می‌باشند. مرکز تجارت الکترونیکی در مرکز اطلاعاتی زنان آسیا- حوزه اقیانوس آرام (APWINC) واقع شده است. مرکز تجارت الکترونیکی دارای یک کمیته مشاوره بین المللی است که از رهبران و افسران برجسته تجاری زن در سازمانهای بین‌المللی تشکیل شده است.
کاربردهای طرح APEC  Functions of the APEC initiative
طرح APEC انجام تحقیقات و آموزش، برپایی جبهه‌ APEC در زمینه اقتصاد دیجیتال و استقرار جامعه تجارت الکترونیکی زنان از طریق اینترنت می‌باشد. مرکز تجارت الکترونیک زنان (WeBIZ) نسبت به انجام مطالعه‌ای در جهت تشخیص نیازهای شرکتهای زن- محور APEC اقدام نموده و در این خصوص مقاله‌ای را در زمینه تجارت خاص زنان تجارت الکترونیک APEC منتشر کرده است و همچنین اقدام به ایجاد یک شبکه تحقیقاتی برای زنان APEC نموده است. در سال ۲۰۰۶ مرکز WeBIZ یک نقشه راه تجارت الکترونیکی برای تجارتهای مختص زنان در جمهوری کره تهیه می‌نماید. در سال ۲۰۰۷ این نقشه راه جهت تحت پوشش در آوردن دیگر مبحثهای اقتصادی APEC توسعه داده خواهد شد.
راهبردهای آینده  Future directions
طرح APEC به طور پیوسته در حال توسعه آموزش و فعالیت‌های مرتبط با جبهه خود در زمینه اقتصاد کشورهای عضو است. این طرح، آموزشهای WeBIZ تغییر یافته را برای زنان CEO در کشورهای عضو فراهم می‌کند. این طرح به منظور دستیابی به چنین هدفی محتوای دوره‌های آموزشی منطقه‌ای را بر روی CD ( لوح فشرده ) منتشر نموده و از آموزش الکترونیکی و کارگاه‌های محلی استفاده می‌کند. این آموزش در کانادا، چین، اندونزی، فیلیپین و ویتنام ارائه می‌شود.
به روشی مشابه، جبهه APEC در زمینه اقتصاد دیجیتال زنان برای فعالیتهای اقتصادی افراد هر ناحیه تطبیق داده شده، تا بدین ترتیب دستوالعمل‌هایی برای تجارت الکترونیکی زنان در این فعالیت های اقتصادی ایجاد نماید. تاکنون همایشهای APEC در کشورهای چین، اندونزی، فلیپین و ویتنام برگزار شده است. همایش APEC  ۲۰۰۶  در زمینه اقتصاد دیجیتالی برای زنان: نوآوری و رهبری- الکترونیکی در ۱۷ – ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۶ در هانوی ویتنام برگزار می‌شود. دستورالعمل‌های همایش منطقه‌ای APEC  برای موارد مرتبط با آن در گروههای کاری APEC ، جلسه مشترک وزرا و جلسه رهبران APEC مد نظر قرار خواهد گرفت.
ب – ارتقاء توسعه کارآفرینی زنان
 Promoting women’s entrepreneurship development
خانم آیاماتسورا متخصص جنسیت و هماهنگ کننده پروژه سازمان کار بین المللی (ILO)
سازمان کار بین المللی ، کار شایسته و تساوی جنسیت
ILO, decent work and gender equality
سازمان کار بین المللی که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد، بعنوان یکی از قدیمی‌ترین سازمانهای بین المللی مطرح می‌باشد. وظیفه این سازمان ارتقای عدالت اجتماعی در جهان کار است. سازمان کار بین المللی (ILO) داری عضویت سه وجهی است که عبارتند از دولتها، کارمندان و سازمانها و کارگران. زمینه‌های اصلی فعالیت این سازمان ارتقای استانداردهای کار بین المللی و ایجاد همکاری فنی است.
خط‌مشی زنان در شرکت‌ها Trends of women in enterprise
زنان کار آفرین در بسیاری از فعالیت های بازرگانی فعال بوده و مشارکت عمده‌ای در فعالیت های اقتصاد ملی دارند. با وجود آنکه زنان نرخ مشارکت کمتری در شرکتهای متوسط و کوچک رسمی ‌دارند، اما آنها اغلب دارای نرخ بالاتری در راه اندازی شرکتها و رشد شرکتهای بازرگانی غیر رسمی می‌باشند. با این حال، بخشهایی که به طور سنتی بوسیله زنان هدایت می‌شده است، اغلب دارای رقبای زیادی بوده که خصیصه آنها کسب تولید پایین و سود اندک می‌باشد. این بخشها معمولا بوسیله تقسیمات فیزیکی و فرهنگی در بین محصولات و بازار نیز شناخته می‌شوند. با توجه به تمامی دلایل گفته شده، اکثر کارآفرینان زن در این بخشهای سنتی برای دستیابی به سود تلاش می‌کنند.

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

 

استراتژی‌های کلیدی و تعالیم مناسب
 Key strategies and good practices GEMS
GEMS  به ارتقای تساوی جنسیتی از طریق استراتژیهای عمده اشاره می‌کند و نیازمند قرار دادن تحلیل جنسیتی بر مبنای واقعیت، موقعیتهای یکسان و منصفانه به هر دو جنس و انجام فعالیتهای خاص جنسیتی جهت غلبه بر نابرابری‌های موجود برای کارآفرینان زن می‌باشد. GEMS  بیان می‌دارد که نقشها و موقعیتهای زنان و مردان در خانواده‌ها و محل کار متفاوت بوده و بنابراین نیازهای آنها نیز می‌توانند متفاوت باشند.
رویکرد GEMS می‌بایست به بیان چنین نیازهایی از قبیل غذا، آب، سرپناه، درآمد، پوشاک و درمان و نیازهای استراتژیک مرتبط با جنسیت از قبیل دسترسی یکسان به آموزش و یادگیری و تقسیم مسئولیتها و تصمیم‌گیری بپردازد.
جنسیت و کارآفرینی در کنار یکدیگر (GET) 
Gender and entrepreneurship together (GET)
رویکرد GET از استراتژیهای کلیدی بشرح ذیل سود می‌برد:
حمایت قانونی و مالی
حمایت خانوادگی و اجتماعی
حمایت از توسعه تجاری
فعالیت جنسیتی بوسیله کارفرمایان و سازمانهای آنها
حقوق قانونی در مالکیت دارایی، مقررات قراردای منصفانه و نظارت بر تصمیمات تجاری می‌بایست تضمین شوند. این امر نیازمند آموزش حقوق اجتماعی زنان کارآفرین است. تأسیس مراکز خدماتی سریع و ساده کردن کاغذ بازی‌ها، سبب کاهش روندهای بوروکراتیک برای ثبت و اخذ مجوز شده و بنابراین سبب جلوگیری از فساد و فعالیتهای تبعیض آمیز می‌گردد.
خانواده و جامعه می‌بایست از کارآفرینان زن در زمینه مواردی چون تخصیص وقت، دسترسی به منابع و تقسیم فشار کار، تصمیم‌گیری و درآمد حمایت کند. کارآفرینان زن جهت حصول موفقیت، نیازمند اعتماد به نفس، آزادی، احترام و تشویق می‌باشند.
پ- چگونه کارآفرینان زن می‌توانند با استراتژیهای تجارت الکترونیکی جهت دستیابی به موفقیت حرفه‌ای و شخصی هماهنگ شوند.
How women entrepreneurs can adopt e-business development  strategies for personal and professional success
خانم سلینا چان، مدیر منطقه‌ای شرکت مایکروسافت هنگ هنگ با اختیارات محدود
تکنولوژی اطلاعات، کاربردها و استفاده از آنها در چند سال گذشته به شدت تغییر کرده است و فرصتهای بیشتری را برای کارآفرینان زن و دیگران جهت رشد شخصی و موفقیت تجاری ایجاد کرده است. در تجارت می‌بایست این مطلب مورد توجه قرار گیرد که «دامنه وسیع» یا اصطلاحا همان باند پهن در همه جا وجود دارد. مصرف‌کنندگان خواستار تجربیات وسیع بیشتری بوده، مردم با شیوه زندگی دیجیتالی احساس راحتی نموده، کامپیوترهای شخصی فراگیر شده و دیگر وسایل ارتباطی در همه جا به چشم می‌خورند.
ت- تسهیل کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد علمی
Facilitating entrepreneurship and innovation in the knowledge economy
آقای جولیان وب، مدیر عامل، پروژه‌های کریدا پتی با با مسئولیت محدود
نوآوری و کارآفرینی سبب کسب موفقیت می‌گردند زیرا ایجاد مشاغل جدید را محقق کرده و اقتصادهای محلی را به اقتصاد جهانی پیوند می‌زنند و بوسیله رقابت بر سر سرمایه انسانی و دانش به جای قیمت، سبب افزایش دستمزدها شده و جمع‌آوری و انتقال دانش را تسهیل می‌کند. مایکل پورتز، نویسنده علم مدیریت، بیان می‌دارد که نوآوری و کارآفرینی در قلب سود و مزیت ملی قرار دارند.
ث- نشست خاص متخصصین‌ Venture special sessions
سازمان‌دهندگان کارگاه نمونه‌های موفقی از فعالیت‌های تجاری الکترونیکی زنان در جمهوری کره تهیه کردند. آنها یک کار را با دعوت از چهار مدیرعامل زن جهت ارائه عملکرد خود انجام دادند.

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

 

۲- شناخت، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی تجارت الکترونیک
UNDERSTANDING, PLANNING AND BUILDING E-BUSINESS
الف- روال انتقال از تجارت به تجارت الکترونیکی
Transition from business to e-business
آقای راشنجیس سرینیواسا، ارتقای تجاری SAARC، مشاور ICT، تشریک مساعی فنی آلمان
در تبدیل تفکر تجاری به تجارت واقعی یک کارآفرین می‌بایست این مطلب را مدنظر داشته باشد که شرکت به تولید چه محصولات و ارائه چه خدماتی خواهد پرداخت و چگونه تجارت را به تجارت الکترونیک می‌توان بدل کرد. شخص کارآفرین در تغییر تجارت به تجارت الکترونیک با چالشهای زیادی مواجه خواهد شد. تجارت الکترونیک جدید نیازمند مهارتها و فناوریهای جدید است. تجارت الکترونیک به خدمات‌رسانی وسیع‌تری نیازمند بوده و می‌بایست به حجم وسیع‌تری از مشتریان سرویس‌دهی کند. ایجاد اعتماد و پذیرش تجارت الکترونیک از طرف مشتریان بسیار ضروری است. در برنامه‌ریزی تجارت الکترونیک، این مطلب را نیز می‌بایست مدنظر قرار داد که محیط تجاری از نظر زیرساختار سازمانی و فیزیکی، پایداری اقتصاد محلی و ملی، دانش ICT در بین مشتریان بالقوه و موارد دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد.
ب- سبک‌ها و وضعیت موجود تجارت الکترونیک
Current status and trends of e-business
آقای کیم ریونگ لی، CEO نتپیا کره
Mr. Keum Ryong Lee, CEO, Netpia Korea
بیشتر صنعت مدرن را می‌توان بعنوان اقتصاد دیجیتالی مطرح کرد که در تضاد با صنایع تولیدی یا صنایع سنتی است. این موفقیت در زمینه اقتصاد صنعتی به چهار موضوع وابسته است که عبارتند از: ۱- محصول ۲- مکان ۳- قیمت و ۴- ارتقاء. موفقیت در اقتصاد دیجیتالی بالعکس بر پایه مجموعه‌ای متفاوت از چهار موضوع استوار است که عبارتند از: ۱- محصول ۲- مکان ۳- روند انجام ۴- مردم.
محصول Product
اگر چه محصولات کلید هر دو اقتصاد دیجیتالی و صنعتی هستند، اما درک این مطلب از اهمیت زیادی برخوردار است که ماهیت محصولات به میزان زیاد تغییر کرده است. در حالیکه محصولات مصرفی و قابل استفاده در دراز مدت از قبیل اتومبیل و لوازم خانگی، گزینه‌های غالب در اقتصاد صنعتی هستند، محصولات ناملموس‌‌تر از قبیل خدمات و خلاقیت‌های ذهنی در اقتصاد و دیجیتالی کلیدی هستند.
مکان  Place
در اقتصاد سنتی مکان فروش یک کالا، مغازه بود. مکان مدرن فروش اغلب یک فروشگاه بزرگ بوده که بطور سریع در حال تبدیل شدن به اینترنت است. رزرو سینما، هتل‌ها و پروازها و حتی آموزش امروزه اغلب بصورت اینترنتی صورت می‌گیرد. شرکتهای مدرن از قبیل آمازون دات کام و ای بی (e- Bay) بوسیله ایجاد فرصتهای فروش اینترنتی رشد کرده‌اند.
روند انجام کار  Process
صنایع سنتی از قبیل اتومبیل و تولید کنندگان لباس در عصر دیجیتالی ناپدید نمی‌شوند اما نیازمند طرح‌ریزی جدید روندهای کاری با فناوری دیجیتال هستند. برای مثال، آنها می‌بایست به شرکتهای زمان حال تبدیل شوند که بانکهای اطلاعاتی آنها بطور شبانه‌روزی در اینترنت در دسترس هستند و اطلاعات کلیدی را می‌توان در هر زمان از تهیه کنندگان، ماموران همکاری کننده و مشتریان بدست آورد.
مردم  People
مهمترین افراد در اقتصاد دیجیتالی، مشتریان هستند. آنها به سادگی توانایی مقایسه قیمت‌ها و محصولات را در اینترنت داشته و می‌توانند اطلاعات مربوط به محصولات را هم به صورت رسمی و هم غیر رسمی مبادله کنند. یک شرکت دیجیتالی از اینترنت نه تنها برای تبلیغ و به عرضه گذاشتن محصولات خود سود می‌برد، بلکه از این طریق بطور مداوم بازخورد محصولات را نیز دریافت می‌دارد. در اقتصاد دیجیتالی، این مارک نیست که به ایجاد مشتری می‌پردازد، بلکه مشتری است که یک مارک را خلق می‌کند.
پ –  مقدمه‌ای بر خط مشی نوآوری تجارت الکترونیکی
Introduction to e-business and innovation policy
آقای استفان دبلیو برایم، معادن، برنامه‌های دولتی، آسیا، حوزه اقیانوس آرام، IBM استرالیا و مسئولیت محدود.
از نقطه نظر تاریخی، معرفی منابع انرژی جدید، روندهای صنعتی یا شیوه‌های حمل و نقل به سرعت روند اقتصاد را با تغییر روبرو کرده است. این تغییرات با سقوط مبانی اقتصادی پیشین، قبل از ظهور موسسات هماهنگ شده جدیدتر و قوی‌، همراه بوده است. این روند با توجه به روالهای نوظهور اطلاعات و مخابرات صورت می‌گیرد.
ت – گزینه‌های فناوری برای توسعه و تجارت الکترونیک
Technology options for e-business development
آقای هارون وان دروین[۱] کارشناس ارشد نوآوری.
راه حل‌های ذهنی MindWaves Solutions
در شروع یا توسعه یک تجارت الکترونیک، شخص کارآفرین نیازمند ارائه تعریفی از نیازهای فناوری و ویژگی‌ها بوده و می‌بایست نسبت به در دسترس بودن محصولات و خدمات مرتبط تحلیل‌هایی را ارائه کند. ابزارهای نرم افزاری بسیاری برای کاربردهای اینترنتی طراحی شده‌اند که از جمله آنها می‌توان از HTML، . NET ، MYSQL، Skype ، AJAX و Live  نام برد. برخی از ادوات با یکدیگر کار کرده و یا آنکه یکدیگر را تکمیل می‌کنند، در حالیکه بقیه جایگزین یکدیگر می‌شوند (شکل ۵). یک فعالیت تجاری می‌بایست نیازها، محیط محاسباتی و بازار خود را در جهت مشخص کردن ترکیب مطلوب نرم افزاری که می‌خواهد استفاده کند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
ث- تجارت الکترونیکی در فراسوی مرزها business beyond borders
آقای روشانجیت، اتقاء تجاری SAARC، مشاور ICT، شرکت فنی آلمان
به دلیل سهولت دسترسی و ارتباط از طریق اینترنت حوزه تجارت الکترونیکی معمولاً در فراسوی مرزها می‌باشد. این حوزه ممکن است منابع خود را از یک یا چند کشور در فراسوی مرزها تهیه کند و مشتریان می‌توانند در کشورهای بسیاری حضور داشته باشند. زیرساختار و محیط در کشور مبدا، برای شرکتهای بین المللی بسیار مهم است. یک شرکت تجاری الکترونیکی در فضایی از دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، تجارت تلفنی و خدمات فیزیکی در کشور خود فعالیت می‌کند.
ج- برنامه‌ریزی تجارت الکترونیک: همراستا کردن چرخه تجارت با ICT
business planning: aligning a business cycle with ICT
تجارت الکترونیک business
یک شرکت تجاری الکترونیکی به شیوه‌های مختلف عمل کرده و در سطوح مختلف پیچیدگی فعالیت می‌کند. در ابتدا یک شرکت الکترونیکی از وب سایت تنها برای ارسال اطلاعات برای مشتریان بالقوه جهت مشاهده آنها استفاده می‌کند. شرکت الکترونیکی می‌بایست به سمت تعامل بیشتر در حرکت باشد و به مشتریان این امکان را بدهد تا بتوانند به نگهداری حسابهای خود بصورت ساده‌ای اقدام کرده، سوالات خود را از طریق اینترنت ارسال کرده و فرمهای تقاضا را از اینترنت بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنند. سر انجام یک شرکت تجاری الکترونیکی به مرحله تبادل واردخواهد شد. در این مرحله مشتریان می‌توانند بسیاری از تبادلات پیچیده  را بصورت آنلاین انجام داده و تجربه واقعی متعارف در زندگی واقعی را در محیطی مجازی شبیه سازی کنند. برای پیشرفت یک شرکت تجاری الکترونیکی بدین شیوه، کارآفرین نیازمند داشتن دیدگاهی مشخص، همراه با الگو و برنامه‌های خاص می‌باشد.
برنامه ریزی تجارت الکترونیکی   E-business planning 
برنامه ریزی تجارت الکترونیک پنج هدف عمده را در نظر دارد، این اهداف عبارتند از: ۱- ارائه‌ ارزیابی اساسی در زمینه مقوله‌های تجاری و فرصتهای موجود به منظور مهیا نمودن ترازهای مرتبط  با بازرگانی الکترونیک ۲- دیدگاه متمرکز بر تجارت داشته و بررسیهای‌ واقعی ۳- تعریف نقشه راه بر اساس دیدگاه تجاری ۴- ارائه ابزاری برای اندازه گیری موفقیت تجاری ۵- حصول ارتباطات دقیق و روشن.
ج- توسعه تجاری و حمایت از ایجاد مراکز تخصصی
Business development and incubation support
آقای جولیان وب[۱]، مدیر عامل، پروژه‌های CREEDA با مسئولیت محدود.
ایجاد شرایط مطلوب و مراکز تخصصی تجاری امروزه به یک صنعت بدل شده است. امروزه بیش از ۴۰۰۰ مراکز تخصصی در سراسر جهان وجود دارند که در برگیرنده بیش از ۴۵۰ پارک علمی و بیش از ۳۰۰ مرکز تخصصی تجارت غیرانتفاعی است. بیش از ۷۰ کشور دارای دو یا چند مرکز تخصصی هستند. تعداد ۶۰ سازمان تخصصی  تجاری منطقه‌ای و ملی وجود دارند. بسیاری کشورها امروزه دارای ۱۰ تا ۱۵ سال تجربه در زمینه توسعه و حمایت از مراکز تخصصی تجاری هستند.
چ- سیاست‌هایی جهت ارتقای شرکتهای کوچک و متوسط در جمهوری کره
Policies for promoting SMEs in the Republic of Korea
آقای جومی‌کیم، عضو تحقیقاتی، موسسه تجارت کوچک کره.
وضعیت شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط (SME) Situation of SMEs
تعریف شرکتهای کوچک و متوسط SME)) در کشور کره از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت است و در این زمینه هم تعداد کارگران و هم میزان سرمایه یا فروش سالیانه دخیل می‌باشند. برای بیشتر صنایع، شرکتی با میزان حداقل ۳۰۰ کارگر به نام یک شرکت بزرگ شناخته می‌شود. تعداد سه میلیون شرکت کوچک و متوسط در کشور نشان دهنده ۸/۹۹ درصد از کل شرکتها است. آنها تعداد ۴/۱۰ میلیون کارگر یا ۵/۸۶ درصد کل افراد استخدام شده را در اختیار دارند.
خط مشی‌های شرکتهای کوچک و متوسط  SME policies
دولت یک سری سیاست‌های جامع را در جهت کمک به تاسیس شرکتهای کوچک و متوسط، توسعه و رقابتی شدن آنها به مرحله اجرا درآورده است. اولین حیطه اصلی خط مشی شرکتهای کوچک و متوسط، احیاء مجدد تاسیس و توسعه کارآفرینی است. در بین برنامه‌های تاسیس، یک مرکز تخصصی تجاری وجود دارد که از کارآفرینان آینده یا بنیانگذاران شرکتهای کوچک و متوسط جدید حمایت می‌کند. دولت نیز یک برنامه آموزشی برای کارآفرینان آینده یا موسسین شرکتهای کوچک و متوسط جدید دارد که به منظور ارتقاء قابلیت‌های مدیریتی آنها طراحی شده است.
سیستم SPi  Spi system
این سیستم همان سیستم اطلاعات خط مشی مربوط به شرکتهای کوچک و متوسط است. SMBA، بانک اطلاعاتی‌ از داده‌های مربوط به خط‌مشی‌های این شرکتها را ایجاد کرده است و یک سایت پورتال با عملکردهای متنوع را هدایت کرده و خدما متنوعی را در این عرصه ارائه نموده است. این وب سایت اطلاعاتی را در نه بخش اصلی ارائه می‌کند که از جمله آنها می‌توان به بودجه، نیروی کار و فناوری در حدود تقریبا ۲۰۰ وزارت دولتی و سازمانهای مرتبط با آنها، اشاره کرد. همچنین این سیستم در بر دارنده اطلاعات اداری از قبیل قوانین، مقررات و اصول مالیاتی می‌باشد. سیستم SPI شبکه اطلاعات خرید عمومی را با سیستم تحلیل پیچیده بازرگانی پیوند می‌زند و عملکردهای تحقیقاتی ویژه‌ای را برای هر بخش یا منطقه ارائه می‌کند.
I . حمایت از نوآوری و کارآفرینی از طریق مشارکت بخش‌های خصوصی ودولتی
خانم هوپی اونک[۱]، مدیر امور شرکت، حقوق و امور شرکتی، شرکت مایکروسافت تایوان
Supporting innovation and entrepreneurship through public-private partnership
برنامه‌های بالقوه نامحدود  Unlimited potential programmes
بخش امور اجتماعی مایکروسافت در سال ۱۹۸۳ تشکیل شد که بعنوان یک برنامه پیشرو در بخش عمومی در زمینه صنعت پیشرفته دارای تکنولوژی بالا بحساب می‌آید. برنامه بالقوه نامحدود مایکروسافت، یک برنامه جهانی است که هدف اصلی آن ارائه ارتباطات بخش دیجیتال و فرصتهای یادگیری بطور پیوسته برای نوجوانان و بزرگسالان تحت پوشش، از طریق مراکز یادگیری فناوری عمومی می‌باشد. مایکروسافت بر این باور است که با ارائه آموزش‌های فناوری می‌تواند فرصتهای اقتصادی و اجتماعی را برای تغییر مجامع و کمک به افراد در افزایش پتانسیل خود ایجاد نماید.
مشارکت‌ بخشهای خصوصی – دولتی Public-private partnership
مایکروسافت همواره به دنبال راههای برای مشارکت خصوصی- دولتی در ایجاد ارتباط بخش دیجیتالی است. ارزیابی فرصتهای آموزشی با استفاده از برنامه‌های کار اجتماعی یا منفعت اجتماعی ضروری می‌باشد. یک زیرساختار مخابراتی قوی به منظور امکان پذیر کردن IT گسترده لازم است. دسترسی به کامپیوترهای شخصی مسأله‌ای جدیدی برای قشر محروم به شمار می‌رود. در استان تایوان، سازمان حفاظت محیط‌زیست اقدام به ایجاد مراکز خدماتی به منظور ارتقاء سیستم کامپیوترهای قدیمی کرده است که بدین ترتیب می‌توان از آنها استفاده کرد. ارائه آموزش تجارت الکترونیک برای رهبران صنعتی مفید خواهد بود، چرا که آنها از پتانسیل موجود آگاهی دارند.
ح- کاربردهای تجارت الکترونیک در مراکز الکترونیکی عمومی در مناطق روستایی
دکتر راجر دابلیو هریس[۱]، فناوری اطلاعاتی و ارتباطی برای توسعه روستایی
E-business applications at community e-centres in rural areas Dr. Roger W. Harris, Information and Communication Technologies for Rural Development, Roger Harris Associates

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

 

مقدمه  Introduction
توزیع ناهماهنگ دسترسی جهانی به اینترنت سبب برجسته شدن تقسیمات دیجیتالی می‌شود و بر این اساس افرادی که امکان دسترسی به کامپیوتر و اینترنت دارند را از کسانی که چنین فرصتی ندارند را جدا می‌سازد. کوفی عنان دبیر کل وقت سازمان ملل می‌گوید: اطلاعات جدید و تکنولوژیهای ارتباطی در زمره نیروهای محرک جهت پدیده جهانی شدن بشمار می‌آیند. آنها مردم را در کنار یکدیگر جمع کرده و برای تصمیم گیرندگان ابزار توسعه جدید پیش بینی نشده فراهم می‌کنند. با این وجود، بطور همزمان خلاء بین داراها و ندارهای اطلاعات در حال گسترش است و خطری جدی وجود دارد که افراد فقیر جهان از اقتصاد جهانی در حال ظهور مبتنی بر دانش و اطلاعات بیرون گذاشته شوند.
مراکز الکترونیکی عمومی Community e-centers
برای جوامع فقیر کامپیوترها و اینترنت در شکل مراکز مخابراتی عمومی نمود یافته‌اند. این مراکز دسترسی به کامپیوتر و اینترنت را بین افراد تقسیم کرده و بعنوان تنها ابزار واقعی برای انجام این مهم در جوامع فقیرتر می‌باشند. اگرچه این سیستمها تحت پوششهای مختلف ارائه می‌شوند، دو عنصر کلیدی آنها عبارتند از دسترسی عمومی و توسعه. این عنصر توسعه است که مراکز مخابراتی را از کافه‌های مجازی کامپیوتری (cyber café) متمایز می‌کند. البته کافه‌های کامپیوتری می‌توانند بعنوان ابزار سودمند هدایت توسعه از طریق IT ها مد نظر باشند، اما تفاوت موجود بسیار مهم است، زیرا مراکز مخابراتی در برگیرنده اصل ایجاد دسترسی برای یک هدف هستند که عبارت است از به کارگیری برنامه توسعه. برای دستیابی به اهداف توسعه، مراکز مخابراتی خدمات قابل دسترسی برای عموم را ارائه می‌کنند تا انواع اطلاعاتی را که می‌توان برای تشویق فعالیت‌های توسعه‌ای به کار برد را مشخص نمایند. پرسنل تحصیل کرده که در زمینه کامپیوتر در مرکز مخابراتی فعالیت دارند بعنوان واسطه‌هایی بین اعضاء جامعه که با ICTها آشنا نیستند عمل نموده و بر این اساس نسبت به ارائه خدمات اطلاعاتی مورد نیاز اقدام می‌کنند.
ICT ها برای تجارت الکترونیکی  ICTs for e-business
توسعه استراتژی تجارت الکترونیک می‌بایست با شناخت پتانسیل‌ها و محدودیت‌های ICTها در خصوص مشارکت در استراتژی‌های تجاری آغاز گردد. سپس بیانیه‌ای شفاف از استراتژی و هدف تجارت را می‌بایست ارائه نمود. گام بعدی ترسیم یک طرح اطلاعاتی است که نشان دهنده منابع اطلاعاتی‌ برای دستیابی به استراتژی تجاری لازم می‌باشد. چنین برنامه‌ریزی‌ را می‌توان در مقابل یک پیشینه اطلاع رسانی شده و با توجه به قابلیت‌های ‌‌ICT ها ارائه کرد، اما این کار صرفا با استفاده از فناوری نمی‌بایست انجام پذیرد. سرانجام طرح فناوری تنظیم شده و قادر به ارائه منابع اطلاعاتی‌ است که برای دستیابی به استراتژی لازم می‌باشند. در حالیکه چنین رویکردی به خودی‌خود منطقی می‌باشد، نمونه‌های بسیاری از پروژه‌های تجاری مبتنی بر فناوری وجود دارند که بوسیله فناوری هدایت می‌شوند و اغلب سبب ایجاد نتایج نیمه مطلوب می‌گردند.
توریسم اجتماعی (CBT)  Community-based tourism (CBT)
توریسم یکی از بزرگترین صنعتهای جهان به شمار می‌رود که ۱۱% تولید ناخالص ملی جهانی را تولید می‌کند. این صنعت فرصتهای بسیاری را در کشورهای در حال توسعه ایجاد می‌کند تا بدین وسیله درآمد خود از تعداد رو به رشد افرادی که در سواحل آن پهلو گرفته‌اند، را افزایش دهند توریسم یک صادرات مهم برای کشورهای در حال توسعه و یا با توسعه بسیار اندک به شمار می‌رود و در سراسر جهان به سرعت در حال رشد بوده و پس از نفت مهمترین منبع تبادل خارجی به شمار می‌رود. تغییر مسیر کلی‌ این صنعت به سمت کشورهای در حال توسعه می‌باشد. نرخ‌های رشد ارائه شده بوسیله توریسم بین الملل در طول دهه ۱۹۹۰ به طور میانگین در کشورهای در حال توسعه ۵۰% بیشتر از کشورهای توسعه یافته بوده است.
مواجهین آسیایی Asian encounters
این افراد به ارتقاء توریسم اجتماعی (CBT) به عنوان راهی برای تولید درآمد برای مردم فقیر آسیا می‌پردازند. آنها نه صاحبان آژانسهای مسافرتی‌اند و نه هماهنگ کنندگان تورهای مسافرتی، بلکه آنها در تقویت جوامع فقیر با ویژگی اطلاعات و فناوری ارتباطات کوشش نموده تا بدین وسیله به آنها کمک کنند تا بتوانند توریسم محلی، که به نیازهای جامعه حساس است و فرهنگ و محیط زیست را بهبود می‌بخشد، را پیاده سازند. این کار بازرگانی الکترونیک برای توریسم اجتماعی یاe- CBT نامیده می‌شود که شامل وضع کردن اصول اجتماعی، سازماندهی آموزش، تجارب بازاریابی CBT، شرکای هماهنگ و بررسی استانداردهای عملیاتی مرتبط می‌گردد. فعالان آسیایی نرم افزار و سخت افزار ICT را تهیه و پشتیبانی می‌کنند و در راه اندازی مراکز مخابراتی نیز کمک می‌نمایند. این کار سبب پیوستن شرکای اجتماعی اضافی شده و بدینوسیله امکانات و بودجه توسعه برای اینگونه از فعالیت‌ها تامین می‌گردد.

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

 

نتیجه گیری Conclusion
پیامهای کلیدی متعددی از بررسی فرصتهای تجارت الکترونیک در مناطق روستایی حاصل می‌گردند، که عبارتند از:
تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT) فرصتهایی برای نوآوری مدلهای جدید تجاری را بوجود می‌آورد.
میکرو شرکتهای روستایی اکنون می‌توانند وارد بازار جهانی شوند.
در توریسم روستایی فرصتهای بی شماری وجود دارد.
در توریسم اگر شما آنلاین نباشید، فروشی را کسب نخواهید کرد.
توریسم یک صنعت زنانه است.
بازار در اینترنت است و منتظر شماست.
۳- مدیریت ومراقبت از تجارت الکترونیک
MANAGING AND PROTECTING E-BUSINESS
الف- شرکتهای انطباقی دارای نوآوری
Adaptive enterprises with innovation
آقای ایویی نیونگ‌ هان،[۱] و CEO و رئیس، SAP کره
مقدمه‌ای بر SAP AG   Introduction to SAP AG
آقای هان (Han) سخنان خود را با معرفی شرکت خود آغاز نمود. SAP سومین شرکت بزرگ نرم افزار در جهان، پس از مایکروسافت و اوراکل است. این شرکت در سال ۱۹۷۲ تاسیس شده و هدف آن بیشتر شرکتهای تجاری می‌باشد تا مشتریان انفرادی. این شرکت در حال حاظر به ۲۸۲۰۰ مشتری در ۹۶۴۰۰ دفتر خدمات ارائه می‌کند. SAP بالغ بر ۳۴۰۰۰ کارمند دارد که در حدود ۱۰۰۰۰ نفر از آنها در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند و در حال حاضر تعداد ۱۲ میلیون کاربر در بیش از ۱۲۰ کشور مختلف دارد. SAP کره در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و اکنون بیش از ۱۸۰ کارمند و ۵۲۰ مشتری در ۷۵۰ دفتر مختلف دارد. و نیز دارای ۲۸ شریک خدماتی، ۱۸ شریک تجاری، ۲۰ شریک فناوری جهانی و ۹ شریک نرم افزار محلی است.
تحقیق موردی Case studies
فضای تجاری امروز که با فناوریها و فرآیندهای جدید شناخته می‌شود به سرعت و بصورت جهانی درحال تغییر می‌باشد. یک شریک می‌بایست به طور مستمر برای دستیابی به رشد خود را به روز کند. ویلی پیترسون[۲] می‌گوید «موفقیت دراز مدت به توانایی انجام دو چیز به ظاهر متضاد و به طور همزمان بستگی دارد. این دو چیز  عبارتند از ارتقاء روندها و محصولات موجود و ایجاد روندها و محصولات کاملاً جدید و بهتر.
نوآوری Innovation
رویکرد به نوآوری همانند عادت کردن به چیزی است، چراکه باید هر روزه و برای تمامی طول عمر باشد و هیچ چیز میانبری وجود ندارد درست همانند تمرینهای بدنی. شرکتی که از نوآوری پیروی می‌کند، می‌بایست همواره از حدود قبلی عبور کرده و پیشرفت داشته باشد. قانون ۱۰:۱ را می‌توان برای نوآوری اعمال کرد. مردم به این مطلب نیاز دارند تا در خصوص یک تغییر، پیش از پذیرفتن آن ده بار بشنوند. تحقیق بخش فکری اقتصادی از ۴۰۰۰ نفر از مدیران اجرایی در خصوص این موضوع که چه چیز بزرگترین چالش مدیریتی را برای ایجاد ارزش طولانی مدت ایجاد کرد، پرسش به عمل آورد. قابلیت هماهنگ شدن سریع با تغییر به عنوان بزرگترین چالش به وسیله ۳۶ درصد از مدیران اجرایی اعلان گردید، که نسبت به هر چالش دیگر از درصد بسیار بالاتری برخوردار است. ۱۱% دیگر، بزرگترین چالش را سرعت نوآوری می‌دانستند. از آنجایی که مردم به طور طبیعی در برابر تغییر از خود مقاومت نشان می‌دهند، یک شرکت نیازمند آموزشهای مدیریتی متناوب است تا بتواند نوآورانه باقی بماند.
ب – ایجاد تصویری با نشان شرکتی و بازاریابی شخصی
Creating a brand image and marketing a persona
آقای بونگ جین چو[۱]، پروفسور دانشگاه زنان کیمیونگ
برای یک شرکت مدرن، سرمایه‌های ناملموسی همانند منابع انسانی، فناوری و نشان شرکتی نسبت به سرمایه‌های ملموسی نظیر زمین، ساختمان و تجیهزات مهم‌تر است.
پ- تبدیل دشمنان به دوستان  turn foes into friends
آقای یونگ جوسو[۱]پرفسور بخش تجارت دانشگاه زنان سوکمیونگ
مدیریت ارتباط با مشتری   CRM
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بوسیله سازمان بازاریابی آمریکا به عنوان هدف اصلی در بازاریابی معرفی شده است که در آن بانک اطلاعاتی و فناوری کامپیوتری با خدمات مشتریان و ارتباطات بازاریابی ترکیب شده است. هدف بازار CRMایجاد ارتباطات منطقی یک به یک بیشتر با مشتری با اعمال داده‌های مشتریان (ویژگی‌های نموداری، شغل، تاریخچه خرید و….) در هر وسیله ارتباطی است.
بسیاری از خبرگان مدیریتی بیان داشته‌اند که تمرکز تجارت بر مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است. CRM  روند ایجاد و حفظ مشتریان تجاری یا مصرف کنندگان است و یک روند جامع در شناخت، جذب، تمایز و به دست آوردن مشتریان بشمار می‌آید. CRM  نیازمند یکپارچه کردن زنجیره ارزشی شرکت برای ایجاد ارزش مشتری در هر گام است. CRM ارائه‌گر تمرکز چند کاربردی یکپارچه بر ارتقاء، حفظ مشتری و سود دهی برای شرکت است. هنگامی که CRM به درستی به مرحله اجرا گذاشته شود، می‌تواند با حفظ مشتریان موجود، فروش بیشتر به آنها و یافتن و جذب مشتریان جدید به شرکت سود رسانی کند.

 

e-WOM , E- CRM
E-CRM به استفاده از ارتباطات الکترونیک (اینترنت، پست الکترونیک، خدمات موبایل) برای به دست آوردن، آماده ساختن و جذب مشتریان فعالیت می‌نماید. یک وب سایت کارآمد می‌بایست با ترکیبی از متن، تصاویر، صدا و تصویر مشتریان را جذب کند و امکان انجام تبادلات بازرگانی را فراهم کرده، با سایتهای مرتبط دیگر در ارتباط بوده و ارتباط سایت – کاربر، کاربر- سایت را امکان پذیر کند. یک وب سایت کارآمد این توانایی را دارد تا به نیاز کاربران مختلف پاسخ گوید.
E-WOM  به صحبت الکترونیک یا ارتباط مشتری اینترنتی اشاره دارد. مشتریان ممکن است بخواهند تا نظرات مثبت یا منفی خود را درخصوص یکی از محصولات موجود در اینترنت به دلیل تمایل به تبادلات اجتماعی، تمایل به منفعت الکترونیکی یا نگرانی برای دیگر مشتریان و یا به عنوان وسیله‌ای برای توسعه ارزش شخصی خود، ارسال کنند.
ت- امنیت و اخلاقیات تجارت الکترونیکی E-business security and ethics
خانم جانت تورال[۱]، رئیس، دیجیتال فیلیپینو دات کام[۲]
برای کارآفرینان تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT)، امروزه انجام فعالیت‌های تجاری آسانتر شده است، اما رقابت در این حیطه بسیار شدید است. کارآفرین برای رسیدن به موفقیت می‌بایست با انجام تحقیقات لازم و با استفاده از ابزار الکترونیک به سود خود بر رقابتی بودن تمرکز داشته و تلاش کند تا از دور رقابت جا نماند. شخصی که به تجارت الکترونیک مبادرت می‌ورزد می‌بایست گستاخانه به فکر پیشرفت باشد که خوشبختانه ابزارهای الکترونیک در رسیدن به چنین مهمی یاری رسان هستند. شخص کارآفرین همچنین می‌بایست نوآوری را ادامه دهد.
۴- دستورالعمل‌هایی برای کارآفرینی ‌و توسعه تجارت الکترونیک برای زنان روستایی
GUIDELINES FOR ENTREPRENEURSHIP AND E-BUSINESS DEVELOPMENT FOR RURAL WOMEN
الف- ایجاد تجارت الکترونیکی پایدار و شبکه‌های شرکتهای همکاری سبز برای زنان در جوامع روستایی
Establishment of sustainable e-business and networks for green co-op enterprise for women in rural communities
اطلاعات بخش کاربردهای ICT، ارتباطات و بخش فناوری فضایی UNESCAP
یک هدف پروژه که در تیتر عنوان شده است، تقویت زنان تعاونی‌های سبز در جوامع روستایی از طریق استفاده از ICT به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی اجتماعی است. هدف دوم پروژه‌ ایجاد یک فضای سیاسی مهیا است که بتواند ایجاد ظرفیت در کارآفرینی را ارتقاء داده و از ICT برای فرصتهای درآمدزا با هدف تقویت اقتصادی – اجتماعی زنان روستایی استفاده کند.
هدف پروژه که بوسیله UNESCAP به اجرا در می‌آید، ایجاد این توانایی در زنان تعاونی‌های روستایی است که بتوانند محصولات سبز خود را به صورت آنلاین و با بهره گیری از خدمات تجارت الکترونیکی بفروش برسانند. بر این اساس انتظار می‌رود درآمد آنها افزایش یافته و فرصتهای تجاری بهتری برای آنها ایجاد شود. گروه هدف از تصمیم گیرندگان و سیاست گذارانی که در تقویت این روال فعالیت دارند، تشکیل شده‌ است.
ب- توسعه کارآفرینی زنان در بین تعاونی‌های کشاورزی در آسیا و منطقه اقیانوس آرام
Developing women’s entrepreneurship among agricultural  cooperatives in Asia and the Pacific
مسئول مرتبط با امور اجتماعی، جنسبت و بخش توسعه، ظهور بخش امور اجتماعی، UNESCAP

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

 

مقدمه  Introduction
منطقه آسیا و اقیانوس آرام ۶۰% جمعیت جهان را در خود جای داده و تقریباً ۸/۳ میلیارد نفر در این منطقه زندگی می‌کنند. اکثر این جمعیت، بخصوص در کشورهای در حال توسعه در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. تقریباً دوم سوم تمامی زنان در مناطقی زندگی می‌کنند که فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌شود. استخدام بخش کشاورزی ایجاد کننده منبع اولیه درآمد برای زنان منطقه است.
فقر مرتبط با زنان بواسطه دلایل بسیاری رخ می‌دهد، چرا که آنها اغلب در بخش غیررسمی یا به عنوان کارگران خانوادگی بدون حقوق کار می‌کنند. مشاغل زنان اغلب ناامن بوده و دستمزد آنها نیز اندک می‌باشد و همچنین شرایط کاری آنها از کیفیت پایین‌‌تری برخوردار است. در بین کار در منزل و استخدام خارج از منزل، زنان ساعات بیشتری نسبت به مردان کار کرده و خستگی بیشتری دارند. زنان اغلب از نظر اجتماعی در رده دوم قرار دارند.
کارآفرینی مشارکتی  Cooperative entrepreneurship
همانگونه که در مقوله ائتلاف مشارکتی بین المللی تعریف شد یک تعاونی ائتلافی خود مختار از افرادی تشکیل شده است که داوطلبانه گردهم جمع شده تا به طور مشترک به نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود رسیدگی کنند.
تعاونی‌ها به کارآفرینان کوچک با منابع مجزای محدود این امکان را می‌دهند تا منابع خود را در کنار یکدیگر قرار داده و خرید تجهیزات را انجام دهند در حالیکه به طور عادی آنها نمی‌توانند به طور جداگانه هیچگونه سرمایه گذاری‌ را انجام دهند. بنابراین کارآفرینان کوچک خواهند توانست تا به اقتصادی در مقیاس آنچه که معمولاً تنها بوسیله کارآفرینان سرمایه‌دارتر قابل دستیابی است، دسترسی یابند. تعاونی‌ها به کشاورزان جزئی امکان بدل شدن به رقیبان قدرتمند در بازار و ورود به حیطه‌ای با بازده بالاتر در تجارت از قبیل بازار محصولات ارگانیک/ سبز را می‌دهند.
زنان در تعاونی‌های سبز  Women in green cooperatives
اصل ارتقای کارآفرینی زنان در تعاونی‌های سبز همانا توسعه کشاورزی سازگار با محیط زیست می‌باشد و بر این اساس تجارت سبز ارائه کننده محیط آماده برای کارآفرینی زنان است. تعاونی‌های سبز بازار مناسبی برای کارآفرینان زن است که با افزایش توجه و تاکید بر توسعه پایدار به سرعت در حال رشد می‌باشند. تعاونی‌های سبز می‌توانند بر ضد فقر در بین زنان روستایی عمل کنند.
فرصتهای کارآفرینی در تجارت سبز
  Entrepreneurship opportunities in green business
در حالیکه نسبت زمین کشاورزی اختصاص داده شده به کشاورزی ارگانیک در آسیا به نسبت دیگر مناطق توسعه یافته بسیار اندک است، پذیرش رو به رشدی در خصوص کشاورزی ارگانیک وجود داشته است. فعالیتهای کشاورزی دوست‌دار محیط زیست از ضرورت بیشتری در منطقه برخوردار شده‌اند چرا که در بسیاری از کشورها محیط زیست در حال تخریب است. تعاونی‌های سبز مستعد توسعه پایدارند.
بازارهای محلی روبه‌رشدی برای محصولات ارگانیک و مشارکت دولتی وسیع‌تر در کشاورزی ارگانیک وجود دارند. اخیراً ژاپن و جمهوری خلق کره مهمترین بازارهای منطقه به شمار می‌آیند. با این وجود کشور چین بالاترین پتانسیل رشد در منطقه را در آینده نزدیک نشان می‌دهد و در حال تجربه رشد وسیع فروش غذهای ارگانیک است.
پ- توسعه تجارت الکترونیکی برای تعاونی‌های سبز زنان روستایی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام
Developing e-business for rural women’s green cooperatives in the Asian and Pacific region
مسئول امور اقتصادی، بخش کاربردهای ICT، اطلاعات، ارتباطات و بخش فناوری‌ فضایی، UNESCAP
سابقه  Background
همانگونه که پیشتر گفته شد، خط مشی‌ها و استراتژی‌های توسعه تجارت الکترونیک در تعاونی‌های کشاورزی زنان که به طور خاص به محصولات سبزی می‌پردازند، بوسیله این پروژه منتشر خواهند شد. خط مشی‌ها با هدف پرداختن به تعاونی‌های سبز زنان بوده و راهنمایی گام گامی برای برنامه‌ریزی، اجرا و حفظ تجارت الکترونیکی می‌باشند. دومین هدف مهم سیاست گذاران هستند تا بدین ترتیب بتوان سطح آگاهی آنها نسبت به تاثیر تفاوت‌های جنسیتی در دسترسی و استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT) و بخصوص تجارت الکترونیک در مناطق روستایی را افزایش داد.
برنامه ریزی و روند اجرایی Planning and implementation process
خط مشی‌ها ارائه‌گر این مطلب هستند که روند تاسیس و راه اندازی تجارت الکترونیک مشارکتی سبز به سه قسمت تقسیم می‌شود که عبارتند از برنامه ریزی، اجرا و راه اندازی. مرحله برنامه ریزی خود از سه بخش تشیکل شده است که از این قرار می‌باشد: افزایش آگاهی، توسعه طرح تجارت الکترونیک و برنامه ریزی نحوه اجرا.
بخش سوم  گزارشات کشوری  PART THREE Country Reports

 

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

 

۲ – گزارشات مرتبط با ICT و کارآَفرینی
REPORTS ON ICT AND WOMEN’S ENTREPRENEURSHIP
الف – کارآفرینی و توسعه تجارت الکترونیک برای زنان در بنگلادش
Entrepreneurship and e-business development for women in Bangladesh
 خانم نرگس خاتم [۱] ، نائب رئیس، وزارت امور زنان وکودکان
خانم فاهیمدا اختر[۲] نائب ریس، وزارت دارایی
خانم دیلشات آرایشلا[۳] نائب رئیس، کمیسیون مقررات ارتباطات بنگلادش (BTRC)
جمعیت بنگلادش بالغ بر۱۴۰ میلیون نفر بوده و با رشد ۶/۱ درصدی سالیانه روبرو می‌باشد. زنان در بنگلادش نقش مهمی در اقتصاد ایفاء می‌کنند، هرچند که برخی آمار ارائه شده بیان می‌دارند که بیشتر مشارکت اقتصادی زنان در داده‌های درآمد ملی قابل رویت نمی‌باشند. زنان، کارگران تولیدی اصلی در بخش غیر رسمی به شمار می‌آیند. بر طبق کاوشهای نیروی کار در سال ۱۹۹۵- ۱۹۹۶، ۴۲ درصد زنان در نیروی کار مشارکت داشته که بیشتر آنها به عنوان کارگران بدون حقوق در بخش کشاورزی فعالیت داشتند. اطلاعات موجود در خصوص کارآفرینی زنان محدود است، اما در طول دهه گذشته مشاهده شده است که زنان تاجر در تجارتهای بسیار کوچک، کوچک و متوسط ظهور کرده‌اند. استراتژی توسعه دولت اخیراً بر موضوع افزایش فقر و از طریق برنامه‌های اعتبار کوچک برای کسانی که مسیرهای محدودی برای توسعه و تشکیل شرکتهای تجاری را دارند تمرکز دارد.
ICT در بنگلادش  ICT in Bangladesh
وزارت علوم و اطلاعات فناوری ارتباطی جمهوری خلق بنگلادش در اکتبر سال ۲۰۰۲ سیاست فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) را تصویب کرد. ICT  زمینه‌های گسترده پردازش اطلاعات، داده‌ها، انتقال و ارتباطات، بوسیله کامپیوتر و تکنیک‌های مخابراتی، را در برمی‌گیرد و این ابزار مدرن به طور گسترده در پردازش اطلاعات شخصی و سازمانی در بخش‌های اقتصاد و جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وضعیت تجارت الکترونیکی زنان در بنگلادش
E-business situation of women in Bangladesh
حضور زنان در بخش رسمی از اهمیت زیادی برخوردار نیست. دولت به عنوان یک کاتالیزور برای کنترل جنسیت در تمامی مناطق عمل می‌کند. هنوز کارآفرینان زن در بخشهای حاشیه‌ای کم سود و با تولید کم تمرکز دارند. همانگونه که در بالا اشاره شد. بنگلادش خیلی دیر پا به عرضه IT گذاشت. پروژه مرتبط کردن بنگلادش با شاهراه اطلاعاتی از طریق کابل فیبر نوری زیر دریایی (کنسرسیوم SEA-ME-WE-4) در ماه می‌ سال ۲۰۰۶ آغاز گردید. انتظار می‌رود که این ارتباط جدید باعث شکوفایی بخش ‌ICT گردد. در این مرحله تمرکز اصلی دولت بر رشد استفاده از کاربردهای ICT است نه بر امور جنسیتی، اما با رشد این بخش انتظار می‌رود که زنان نیز مشارکت داشته باشند. در این مقوله چالش‌های عمده برای توسعه کارآفرینی الکترونیکی در بین زنان از قرار زیر است:
ب- توسعه و اطلاعات در بخش روستایی کشور چین
Development and information in rural China
آقای هان کینگ چن، وزیر بازرگانی چین
وضعیت توسعه روستایی در چین Status of rural development in China
برای پی بردن به وضعیت فناوری اطلاعات در بخش روستایی کشور چین می‌بایست وضعیت کلی توسعه روستایی را در نظر گرفت. این توسعه بوسیله دو مانع عمده شناخته می‌شود که عبارتند از تولید در مقیاس اندک در یک بازار وسیع و جمعیت زیاد. در بین ۲۴۸ میلیون خانوار کشاورز در حدود ۲۰۰ میلیون قطعه زمین وجود دارد که میانگین آن تنها ۰/۶۵ هکتار است. این واحدهای کوچک نیز در یک بازار داخلی بسیار وسیع به رقابت می‌پردازند. با ورود چین به سازمان تجارت جهانی، کشاورزی کشور می‌بایست با محصولات کشاورزی وارداتی نیز به رقابت بپردازد.
اطلاعات و ارتباطات در بخش روستای کشور چین
Information and communication in rural China
جریانات اطلاعاتی و ارتباطی در بخش روستایی کشور چین هنوز در سطح نسبتاً پایینی بوده و در مرحله بوجود آوردن امکانات و پلت‌فرم مناسب با سیر اطلاعات یکطرفه می‌باشد. با توجه به مرکز اطلاعاتی شبکه اینترنت کشور چین (CNNEC)، تعداد کاربران اینترنتی در مناطق روستایی برابر با ۳/۱۹ میلیون است که تنها ۶/۲ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد. بالعکس نرخ کاربران اینترنتی ۹/۱۶ درصد از جمعیت شهری را بخود اختصاص داده است. کشور چین دارای ۷۰% میلیون کشاورز با درآمد سالیانه‌ای کمتر از ۸۰۰RMB (به سختی ۱۰۰ دلار آمریکا) است که توانایی خرید کامپیوتر را نداشته و نسبت به چگونگی استفاده از آن هیچ شناختی ندارند. نبودن دانش و تهسیلات لازم برای وصل شدن به اینترنت از موانع عمده استفاده از آن در مناطق روستایی به شمار می‌آیند.
پ- تعهد دولت مالدیو به تقویت زنان
Commitment of Government of Maldives to the empowerment of women
آقای محمد ثاکب[۱] مسئول توسعه اجتماعی وزارت امور جنسیتی و خانواده
در کشور مالدیو ابزار ملی توسعه زنان همان وزارت امور جنسیتی و خانواده است. الزام این وزارتخانه همانا تمرکز بر جریان جنسیتی برای در برگیری کارآمد نگرانی‌های جنسیتی در تمامی خط مشی‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌ها است. این وزارتخانه همچنین بر حذف تمامی نابرابریه‌ای جنسیتی موجود از طریق ارتقاء فعال تساوی و برابری جنسیتی و در صورت لزوم عملیات مثبت تاکید دارد.
ت- انگیزه‌های ملی برای توسعه کارآفرینی زنان در مغولستان
National initiatives for development of women’s  entrepreneurship in Mongolia
خانم بیندریا دوگرسورن، مسئول‌  ارشد دپارتمان رفاه اجتماعی و توسعه جمعیت وزارت رفاه اجتماعی و کار مغولستان
وضعیت جاری اقتصادی زنان Current economic status of women
تجربیات دهه‌های گذشته نشان می‌دهند که تاثیر منفی بر زنان زیاد بوده و آنها قربانیان فقر حاصل از سیاست‌های اصلاح اقتصادی- اجتماعی بوده‌اند برای مثال زنان در طول اصلاحات ساختاری و خصوصی‌ سازی که در اوایل دهه ۱۹۹۰ شکل گرفت، ضربه سختی را متحمل شدند. بسیاری از زنان که در صنایع و خدمات سبک فعالیت می‌کنند به بخش غیر رسمی با آمادگی اندک، انتقال یافتند. زنان در به دست آوردن اعتبار و مدیریت خانواده خود با مشکلات زیادی مواجه شدند زیرا هیچ حقی مبنی بر داشتن سرمایه پس از خصوصی سازی نداشتند.
زنان و فرصت اقتصادی Women and economic opportunity
حافظ رشد شرکتهای کوچک و متوسط در کشور مغولستان بخش غیر رسمی است که پتانسیل بالایی برای ارائه فرصتهای ایجاد درآمد به فقرا، به خصوص زنان فقیر دارد.
با تقویت شدن استخدام و مستمری و ناکافی شدن دیگر عناوین رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به نیازهای خانواده‌، زنان در جستجوی فرصتهای ایجاد درآمد به بخش غیررسمی روی آوردند. علیرغم حرکت سریع زنان به بخش غیررسمی، عوامل متعددی رشد پتانسیل بهره‌وری کاری زنان را محدود می‌کنند و از اینرو مشارکت در رشد اقتصادی آنها در مقایسه با مردان از رشد کمتری برخوردار خواهد بود. حیطه‌های همانند تجارت رده دوم و خدمات غذایی که زنان در آنها متمرکز شده‌اند.، فرصتهای اندکی برای رشد سود بدون اعتبار برای سرمایه گذاری در حجم‌های بالاتر ارائه می‌کند. با توجه به اینکه اکثریت سرمایه‌های ثبت شده به نام سرپرستان مرد خانواده است، زنان از توانایی کنترل برابری در دستیابی به اعتبار برخودار نمی‌باشند. به علاوه اگر چه این بخش‌ها فرصتهایی را برای استفاده از مهارتهای به کار رفته در وظایف داخلی از قبیل تهیه غذا یا خدمات شخصی همانند آرایشگری یا خیاطی ایجاد می‌کنند، اما این مهارتها از ارزش بسیار پایین‌تری در بازار نسبت به مسئولیت‌های مرتبط به مردان برخوردارند.
توصیه‌هایی برای یکپارچه سازی جنسیت در برنامه‌ها به منظور ارتقای بخش غیررسمی و شرکتهای کوچک و متوسط (SME)
Recommendations for gender integration into programmes to promote the informal sector and SMEs
بر اساس تجربه حاصل در مغولستان این امکان وجود دارد تا توصیه‌هایی در خصوص هماهنگی اعضای جنسیتی در برنامه به منظور ارتقای بخشهای غیررسمی و SMEها صورت گیرد.
ارزیابی دقیقی از مشارکت زنان در تولید اقتصادی بخش غیر رسمی می‌بایست صورت گرفته و با تحلیل برنامه و خط مشی آن هماهنگ گردد.
آموزشهای تجاری مناسب می‌بایست با دسترسی به برنامه‌های اجتماعی به منظور برطرف کردن فشار مضاعف مسئولیت‌های زنان ارائه گردند. مکانیزمها می‌بایست مورد بررسی قرار گرفته تا طیف وسیعی از خدمات را به کارآفرینان زنی که مسئولیتهای خانگی را همیشه با نیازهای تجاری در برخورد می‌بینند، ارائه کنند. این مکانیزم‌ها را می‌توان در سازمانهای تجاری زنان، انستیتو‌های مالی کوچک یا سازمانهای وابسته به جامعه NGOها شکل داد.

 

سیاست دولت در خصوص حمایت از رشد بخش خصوصی
Government policy on private-sector-led growth support
دولت مغولستان در نظر دارد تا رشد اقتصادی را افزایش داده و شادابی و نشاط پایداری را برای افراد جامعه با توجه به سه عامل ایجاد کند که عبارتند از ثبات، بهبود فضای اقتصادی و توسعه سرمایه انسانی.
ایجاد یک فضای مطلوب برای اداره فعالیت‌های تجاری برای تسریع رشد اقتصادی مبتنی بر بخش خصوصی در درازمدت و میان‌مدت، اولویت‌ سیاست‌های دولت مغولستان است.
ث- ICT و توسعه زنان در میانمار
 ICT and women’s development in Myanmar
خانم چائو خین خین[۱] عضو کمیته اجرایی انجمن کارآفرینی زنان میانمار
پیش زمینه  Background
کشور میانمار جمعیتی بالغ بر ۵۲ میلیون نفر دارد که ۸۰‌% این جمعیت در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و کشاورزی عامل اصلی مشارکت آنها در تولید ناخالصی ملی (GDP) است. کشور میانمار در سال ۱۹۸۹ اقتصاد مبتنی بر بازار را برگزید و به نرخ ثابتی از رشد GDP نائل آمد.
راهکارهای ICT  ICT initiatives
دولت در ارتقای راهکارهای مرتبط با ICT در کشور میانمار گامهای اولیه را برداشته است و قوانینی همانند قانون توسعه علم کامپیوتر میانمار و قانون تعامل الکترونیکی میانمار را به تصویب رسانیده و یک قانون مرتبط با کامپیوتر را نیز در حال بررسی دارد. دولت همچنین نیروی کار ملی الکترونیکی را تشکیل داد که NGOهای ICT را تحت عنوان فدراسیون کامپیوتر میانمار، انجمن حرفه‌ای کامپیوتر میانمار، انجمن صنعت کامپیوتر میانمار و انجمن مشتاقان کامپیوتر میانمار را هدایت و پشتیبانی می‌کند.
چشم انداز جنسیتی در راهکارهای ICT روستایی
Gender perspective in rural ICT initiatives
هدف اصلی دولت توسعه مناطق روستایی است و در حال حاضر امور مرتبط با جنسیت از اولویت برخوردار نمی‌باشد. با این حال، اهمیت ارتقای فعالیت‌های تولید درآمد برای زنان در مناطق روستایی و از طریق ICT را نمی‌توان نادیده گرفت. سکوی عملیاتی پکن[۱] (BPFA1995) بر تقویت آموزشی و فنی زنان تاکید داشته و به کار زنان از طریق تقویت اطلاعاتی و فنی ارزش اقتصادی می‌دهد. این اهداف با بیانه چانایی[۲] یعنی روالهای فعالیت (۱۹۹۶)[۳] تقویت شده است.
کارآفرینی زنان در میانمار Women’s entrepreneurship in Myanmar
انجمن کارآفرینی زنان میانمار (MWEA) در سال ۱۹۹۵ به منظور سازماندهی کردن انرژی‌ها و مهارتهای زنان میانمار با آگاهی و هدف توسعه شخصی واجتماعی و با تمرکز و چشم انداز ملی و بین المللی دایر شد.
در کشور میانمار NGOهای زنان دیگری نیز وجود دارندکه عبارتند از فدارسیون امور زنان میانمار (MWAF) و انجمن رفاه کودکان و زنان (MNCWA). پیش از سال ۱۹۹۵ هیچ سازمانی برای متحد کردن زنان فعال تجاری و کارآفرینان زن در کشور میانمار وجود نداشت. بنابراین MWEA برای زنان کارآفرین این کشور بنیان گذاشته شده که تمرکز آن بر توسعه است. MWEA به عنوان یک سازمان غیرمذهبی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی به تصویب رسیده است که تعداد ۱۳۰۰ عضو دارد که عمدتاً زنان کارآفرین، مدیریت زنان و پرسنل ناظر در سازمانهای تجاری، آموزگاران و آموزگاران تجارت حرفه‌ای را در بر می‌گیرد.
ج- راهکارهای ملی توسعه کارآفرینی زنان در نپال
National initiatives for development of women’s entrepreneurship in Nepal
خانم ماندیرا[۱] پودیان معاون دبیر خانه کمیسیون برنامه ریزی ملی
موقعیت زنان در نپال Situation of women in Nepal
کشور نپال یک کشور کوهستانی در رشته‌ کوه‌های هیمالیا است و جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون نفر و تراکم جمعیت ۱۵۸ نفر در هر کیلومتر مربع دارد. اغلب جمعیت این کشور روستایی بوده و تنها ۱۴ درصد از جمعیت در مناطق شهری زندگی می‌کنند.  این کشور از جمله فقیرترین کشورهای جهان بشمار می‌آید و سرانه درآمد ناخالص ملی GDP برای سال ۲۰۰۴- ۲۰۰۵ برابر با ۲۹۴ دلار آمریکا بوده است. بازده اقتصادی و استخدام وابستگی‌ زیادی به کشاورزی دارد که بیش از ۸۰ درصد نیروی کار ملی را به خدمت گرفته است. بیش از ۶۰ درصد کل درآمد خانواده از کشاورزی بدست می‌آید. بر طبق سرشماری سال ۲۰۰۱، نرخ باسوادی ۱/۵۴ درصد بوده است. اکنون میزان جمعیت زیر خط فقر برابر با ۳۱ درصد تخیمن زده می‌شود.
رشد کارآفرینان  Increase in entrepreneurs
شرکتهای صنعتی کوچک و روستایی شالوده مهمی برای توسعه صنعتی در نپال بود‌‌ه‌اند. در گذشته کارآفرینان بخش روستایی شرکتهای کوچک و جدیدی در بخش‌های آسیاب، ریسندگی و بافندگی بخش نساجی و پشم و در تولید کاغذ، بامبو، چرم، پشم و محصولات آهنی دایر کرده‌اند. امروزه کشور نپال از سیاست‌های باز، آزاد و مبتنی بر بازار با هدف ارتقاء سطح رقابت در بازارهای بین المللی حمایت می‌کند. بنابر این نیروهای بازار آزاد دامنه فعالیت را برای بنگاه‌های کارآفرینی ایجاد کرده و به تقویت و ثبات ساختار اقتصادی لیبرال پرداختند. در این فضای تجاری، صنایع کوچک چشم انداز روشنی برای رسیدن به رشد پایدار دارند.
برنامه توسعه شرکتهای اقتصادی خرد (MEDEP)
Microenterprise Development Programme (MEDEP)
برخی از چالشهای عمده در کشور نپال عبارتند از بیکاری، نبود کار تمام وقت و سطح پایین درآمد، بخصوص در مناطق روستایی. به منظور پرداختن به موضوع استخدام و تولید درآمد، دولت در طرح نهم خود به این مطلب اشاره کرده است که توسعه شرکتهای خرد می‌بایست بعنوان ابزاری برای کاهش فقر در کشور از اولویت برخوردار باشد. در این مقاله آمده است که دولت نپال و برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP)  به طور مشترک MEDEP را به عنوان یک برنامه ویژه در سال ۱۹۹۸ برای یک دوره پنچ ساله دایر می‌کنند تا از طریق رشد و ارتقای شرکتهای خرد، فقر را مورد توجه قرار دهند. MEDEP یک رویکرد جامع را برای توسعه شرکتهای خود، بوسیله ایجاد خدمات حمایتی همه جانبه لازم، اتخاذ کرده است.
ح- توسعه تجارت الکترونیک و کارآفرینی در بین تعاونی‌های زنان کشاورزی کره‌
The development of e-business and entrepreneurship among  Korean women’s agricultural cooperatives
خانم یونگ اوک کیم[۱]دپارتمان توسعه منابع انسانی انستیتو توسعه زنان کره
وضعیت زنان کشاورز  Situation of farm women
بیش از یک میلیون زن کشاورز در جمهوری کره وجود دارند که ۵۳ درصد کل کشاورزان را بخود اختصاص داده‌اند، اما اکثریت آنها کارگران بدون حقوقی هستند که در خانواده‌ها کار می‌کنند. اگرچه بسیاری از زنان در کشاورزی مشارکت دارند، اکثر زنان کشاورز با مدیریت کشاورزی، تصمیم‌گیری و توزیع محصولات کشاورزی بیگانه‌اند. کمتر از ۲% آنها صاحب خانه و زمین می‌باشند. به طور میانگین در خانواده‌های برنج کار تقریباً ۲ ساعت در روز بیشتر از مردان کار می‌کنند. سه چهارم زنان کشاورز برای بیش از ۱۰ سال بدین شغل اشتغال داشته‌اند.
برنامه‌های تولید درآمد Income generation programmes
سازمان توسعه روستایی (RDA) سازمان دولتی مرکزی در بخش تحقیقات کشاورزی و خدمات توسعه‌ای است که از سال ۱۹۹۰ برنامه‌ای ایجاد درآمد خود را آغاز کرده است. RDA مهارتها و دانش‌های منحصر بفرد زنان را شناسایی کرده، در خصوص هزینه‌های مرتبط با تاسیس شرکتها، حمایتهای لازم را به عمل آورده، فناوری‌های آماده‌سازی و مهارتهای مدیریتی را تامین کرده، در خصوص بسته‌بندی و طراحی مشاوره‌ای لازم را ارائه کرده و در امر بازاریابی کمک می‌کند.
برنامه‌های ICT برای کشاورزان  ICT programmes for farmers
از آنجایی که تمامی جامعه به سرعت به یک جامعه اطلاعاتی بدل می‌شود، یک تقسیم دیجیتال بین بخش‌های روستایی و شهری و بین جنسیت‌ها ظهور کرده است. به منظور کاهش چنین خلاء‌هایی، وزارت کشاورزی و جنگلبانی برنامه‌های IT متعددی را برای کشاورزان به معرض اجرا گذاشته است. این برنامه‌ها ارائه‌گر آموزش کامپیوتر به ۱۷۰٫۰۰۰ کشاورز در بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ بوده است. این برنامه‌ که در سال ۲۰۰۱ آغاز شد با ارائه دروه‌های ابتدایی، متوسط و پیشرفته منظم‌‌تر گردیده است.
توسعه تجارت الکترونیک برای تعاونی‌های کشاورزی زنان
Development of e-business for women’s agricultural cooperatives
تیم‌های تولید درآمد تحت عناوین تعاونی‌های کشاورزی زنان شکل گرفته‌اند. اکثر برنامه‌های تولید درآمد با صفحه‌های اصلی برای تجارت الکترونیک تجیهز شده‌اند. این رویکرد باعث افزایش درآمد کشاورزی زنان گردیده و اعتماد زنان روستایی را افزایش داد. همچنین نواحی روستایی با استفاده از مواد محلی، به اجرا گذاشتن تجارت الکترونیک در آنها و ارتقای تورهای کشاورزی امتیازاتی را کسب کردند. این موضوع در حفظ دانش سنتی زنان در خصوص کشاورزی مفید بوده است.
گزارشات مرتبط با راهکارهای قانونی، سیاست گذاری و قواعد ارتقای‌ تجارت الکترونیک.
 REPORTS ON LEGISLATIVE, POLICY AND REGULATORY INITIATIVES TO PROMOTE E-BUSINESS
الف-  اتحادیه مخابرات بین المللی  International Telecommunication Union
خانم آئورا ای روبیو مشاور ارشد آسیا و منطقه اقیانوس آرام دفتر منطقه‌ای ITU
اتحادیه‌ مخابرات بین المللی یک آژانس ویژه سازمان ملل است که بر توسعه شبکه‌های مخابراتی و خدماتی سراسر جهان تمرکز دارد. ITU در سال ۱۸۶۵ بنیان گذاشته شد و دارای ۱۸۹ شعبه و بیش از ۶۰۰ بخش دارد. دفاتر مرکزی آن در ژنو بوده و دفتر منطقه‌ آسیا – اقیانوس آرام آن در بانکوک و دفتر ناحیه‌ای آن در جاکارتا واقع شده‌اند و دارای حدوداً ۷۰۰ عضو در سراسر جهان است.
ب- اندونزی Indonesia
خانم سری ستیو کوسوماواتی[۱] مدیر تجارت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
کشور اندونزی با جمعیتی بالغ بر ۲۲۲ میلیون نفر، چهارمین کشور بزرگ جهان به شمار می‌رود. این کشور دارای ۳۳ استان، ۴۲۴ شهر و بیش از ۶۹۰۰۰ روستا است.
تعداد کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند به سرعت افزایش یافته و به عدد ۵/۱ میلیون در سال ۲۰۰۵ رسیده است. تعداد کاربران اینترنتی ۱۶ میلیون تخمین زده می‌شود. این کشور از نظر شاخص‌های ICT همانند آمادگی الکترونیکی، دولت الکترونیک و جدول فرصتهای دیجیتال ITU  در رتبه پایین قرار دارد.
پ- مغولستان  Mongolia
آقای چایماردان نورگول[۱] مسئول همکاری خارجی کمیسیون مقررات ارتباطات مغولستان
نگاهی بر توسعه بخش ICT  Overview of ICT sector development
بخش مخابرات در کشور مغولستان در سالهای گذشته رشد و تغییر سریعی داشته است. در سال ۱۹۹۰ وزارت ارتباطات تحت عنوان مخابرات مغول شناخته می‌شد. تلفن‌های دیجیتال در سال ۱۹۹۵ به بازار آمد و خدمات تلفن همراه در سال ۱۹۹۶ مورد بهره برداری قرار گرفت. کمیسیون مقررات ارتباطات در سال ۲۰۰۲ دایر شد. در سال ۲۰۰۵ پروژه‌ای تحت عنوان استراتژی‌هایی برای ایجاد دولت الکترونیک و نقشه راه در مغولستان آغاز به کار کرد که وظیفه آن ایجاد یک طرح برتر از دولت الکترونیک بود.
راهکارهای سیاسی، قانونی و نظام‌مند
  Policy, legal and regulatory initiatives
دولتی که در سال ۲۰۰۴ بر سر کار آمد اقدام به ارائه یک طرح عملیاتی برای اولویت بخشیدن به بخش ICT نمود. این طرح در نظر دارد تا کیفیت خدمات عمومی را با تقویت ظرفیت و اعتبار آژانسهای خدمات عمومی و مسئولان شهری و با توسعه مشارکت شهری در سیاست گذاری و شفاف سازی به روز رساند. این طرح عملیاتی به اصلاح مقررات، بوسیله تقویت اصلاحات قانونی در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و زندگی اجتماعی، خواهد پرداخت و استانداردهای تضمین حقوق بشر و ایجاد محیط زندگی امن را ارتقاء خواهد داد.

کارآفرینی تجارت الکترونیک زنان کل مقاله

 

دسترسی به خدمات ICT  Accessibility to ICT services
استانهای کشور مغولستان بوسیله فیبر نوری، موج کوتاه دیجیتال، موج کوتاه‌ آنالوگ ماهواره‌ای با یکدیگر در ارتباط می‌باشند. در حال حاظر تعداد ۱۲ شرکت دارای گواهینامه برای ارائه WiMax , WiFi و خدمات اینترنت وجود دارند. تنها حدود نیمی از جمعیت کشور مغولستان به اینترنت دسترسی دارند. دسترسی شرکتها و منازل به اینترنت اغلب از طریق مودم است، اما دولت از LAN استفاده می‌کند. ۴۱% کاربران اینترنتی از نواحی مختلف به اینترنت دسترسی درند. ۳۳% در محل کار، ۱۹% در کافی‌نت‌ها و ۷% در منازل.
وضعیت جنسیتی  Gender situation
زنان در بخشهای مرتبط با تجارت، آماده سازی کالا، هتل‌ها، بهداشت، آموزش و امور مالی بخش غالب را تشکیل می‌دهند. تنها سه مدیر زن در برابر هر ۵ مدیر مرد وجود دارد. زنان در حدود ۸۸% مردان در ماه درآمد کسب می‌کنند. درصد زنانی که در بین اعضای پارلمان قرار دارند از ۲۳ درصد از سال ۱۹۹۰ به تنها ۷% در سال ۲۰۰۴ نزول کرده است.
دی ساموآ  (D. Samoa)  D. Samoa
خانم جاکینتا اس تئوفیلو[۱] مسئول پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
چشم انداز برنامه ارتباط روستایی که بوسیله دولت ساموآ به مرحله اجرا گذاشته شد، همان ICT برای هر ساموآیی است. ماموریت آن تبدیل ساموآ به رهبر توسعه ICT در ناحیه جنوب اقیانوس آرام است.
ث- ویتنام Viet Nam
خانم تران تای توهونگ[۱]  معاون شرکت تبادل اطلاعات ویتنام
توسعه ICT در ویتنام  ICT development in Viet Nam
در آغاز روند دوئی‌موئی[۲] (نوآوری) در سال ۱۹۸۶، کشور ویتنام تصمیم گرفت تا با همکاری بین المللی، جذب سرمایه گذاری خارجی، بدست آوری فناوری‌های جدید برای توسعه شبکه مخابراتی و بهبود بخشیدن منابع انسانی خود، فناوری دیجیتال را توسعه دهد. در اوایل دیجیتالی شدن شبکه مخابرات، کشور ویتنام مسیر توسعه ICT را نسبت به کشورهای پیشرفته در زمان بسیار کوتاهتری طی کرد. اکنون کشور ویتنام یکی از سریعترین کشورها در زمینه رشد مخابرات است.
اهداف توسعه ICT برای سال ۲۰۲۰
Goals and objectives for ICT development up to 2020
در سال ۲۰۰۵، یک  استراتژی برای توسعه ICT تا سال ۲۰۱۰ تصویب شد، که مسیر کلی را تا سال ۲۰۲۰ نیز مشخص می‌کرد. در ماه فوریه سال ۲۰۰۶، طرح اصلی توسعه مخابرات و اینترنت تا سال ۲۰۱۰ به تصویب رسید. به منظور فراهم کردن زمینه توسعه ICT، کشور ویتنام زیرساختارهای قانونی ضروری از جمله قوانین سرمایه گذاری، بازرگانی، شرکتها، دارایی فکری، تبادلات الکترونیکی و IT را ایجاد کرد. کشور ویتنام با استقرار یک سیستم قانونی امیدوار است تا بتواند بخش وسیع‌تری از سرمایه گذاری مستقیم در بخش ICT را به خود جذب کند.
وظایف توسعه ICT  Tasks for ICT development
به منظور اجرای استراتژی توسعه ICT در ویتنام، لازم است تا از IT به طور موثر و کارآمد در تمامی جامعه استفاده شود. شبکه‌هایی با پهنای باند وسیع (WAN) دولتی به زودی تکمیل خواهد شد و بطور منظم تجدید شده و مورد استفاده قرار خواهند گرفت. شرکتها می‌بایست سرمایه گذاری بیشتری در بخش IT انجام دهند.
دولت می‌بایست یک فضای مطلوب برای توسعه و استفاده از IT فراهم کند. اولویت‌ ر استفاده از کمک توسعه رسمی با توسعه و استفاده از IT است. محصولات و خدمات IT داخلی می‌بایست از مالیات ارزش افزوده (VAT) معاف باشند. شرکتهایی که در زمینه IT فعالیت می‌کنند در مالیات درآمد، دسترسی به اعتبار و استفاده از زمین برتری‌هایی دارند.
بازرگانی و بانکداری الکترونیک  E-commerce and e-banking
۹۰% از وب سایتهای تجاری در کشور ویتنام، اطلاعات کلی در خصوص شرکتها و محصولات آنها را ارائه می‌کنند، اما تنها ده درصد آنها دارای یک سیستم پرداخت الکترونیک یا انتقال وجه هستند. ۷۴% وب سایتها برای تماسهای تجاری- به – تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
یکی از اهداف بازرگانی الکترونیکی این است که ۷۰ درصد شرکتهای بزرگ تا سال ۲۰۱۰ از بازرگانی الکترونیک استفاده کنند. ۹۰% شرکتهای کوچک و متوسط می‌بایست نسبت به مزایای بازرگانی الکترونیک آگاهی داشته و از برخی از راهکارهای آن استفاده کنند. ۱۵% خانواده‌ها می‌بایست عادت خرید و فروش اینترنتی داشته باشند. برای دستیابی به این هدف به آموزش بیشتر، قوانین مرتبط وحمایت دولت نیاز است.
دولت الکترونیک  E-government
سازمانهای دولتی روند انجام کار خود را بازنگری کرده، زیر ساختار IT خود را بنا نهاده و بانکهای اطلاعاتی را به منظور اجرایی کردن دولت الکترونیک ایجاد خواهند کرد. سازمانهای دولتی، وب سایتها و فرم‌های الکترونیکی را ایجاد و مستقر خواهند کرد. آنها نحوه آموزش کارکنان خود را به روز خواهند کرد تا بدین وسیله بتوانند در فضای دولت الکترونیک فعالیت کنند.
دولت به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد کمک مالی به آژانسها، موسسات تحقیقاتی، موسسات آموزشی و تشکل‌های مراقبتی سلامت است تا آنها بتوانند از قابلیت‌های IT استفاده کرده و اطلاعات و خدمات را از طریق اینترنت ارائه کنند. کمیته‌های مردمی شهری و استانی مسئول توسعه و اجرای جهانی سیستم‌های IT هستند. نقاط دسترسی عمومی به اینترنت در دفاتر پست، ایستگاه‌های قطار، اتوبوس، بنادر، ترمینالهای فرودگاه‌ها، نقاط مرزی و سوپرمارکت‌ها واقع شده‌اند.
یکی از اهداف جهانی کردن استفاده از IT  بوسیله ایجاد دولت الکترونیک است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.