مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی و نوآوری اقتصاد دانش محور

کارآفرینی و نوآوری اقتصاد دانش محور

کارآفرینی و نوآوری اقتصاد دانش محور – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 300000 (سیصد هزار) تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها

شماره       
۷۶
کد مقاله
MNG76
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها – کل کتاب
نام انگلیسی
Entrepreneurship and Innovation in the Knowledge-based Economy: Challenges and Strategies
تعداد صفحه به فارسی
۳۷۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۴۲
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی ، نوآوری ، اقتصاد دانش محور
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship , Innovation , Knowledge-based Economy
مرجع به فارسی
سازمان بهره‌وری آسیا – کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

 

کناب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور:

چالش‌ها و استراتژی‌ها
دیباچه
چند سال قبل، سازمان بهره وری آسیا (APO) به درک این موضوع نایل آمد که اقتصاد دانش محور بعنوان یک نیروی پیشتاز و یک حقیقت مسلم مطرح گشته است. بر این اساس ما این موضوع را به عنوان یکی از اقلام کلیدی مد نظر سازمانهای بهره‌وری ملی مورد توجه قرار داده‌ایم.
صفت مشخصه اقتصاد دانش محور بروز تغییرات و وجود محیط تجاری متلاطم می‌باشد. بهره‌وری و رقابتی که هم اکنون وابسته به ملت‌ها می‌باشد آمادگی لازم را برای حضور در عرصه اقتصاد دانش محور کسب نموده است. پیشرفتهای بوجود آمده در ارتباطات راه دور، تکنولوژی اطلاعات و اینترنت باعث ایجاد تحولات شگرفی در محیط تجاری جهانی شده است. پایه‌های زندگی اقتصادی و تجاری هم اکنون بسمت محدوده محیط‌های دانش مدار گسترش یافته است. دارایی‌های دانش مدار، کارگران دانش محور و سرمایه‌های دانش‌ور همگی در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. این محیط بدیع باعث پدیدار شدن چالش‌های جدیدی فرا روی کارآفریان، هم در سطح فردی (ایجاد اقدامات متهور جدید) و هم در سطح شرکتی (سرمایه‌های اقتصادی در شرکتهای داخلی) گردیده است. محیط تجارت الکترونیک، همانگونه که بدین نام خوانده می‌شود، فرصتهایی را برای مدل‌های تجاری جدید بوجود آورده است و علاوه بر این را‌ههای تازه‌ای را برای بوجود آوردن ارزشها و دسترسی به بازارهای جدید در سطح جهانی فراهم کرده است. هم اکنون دانش به عنوان یکی از مهمترین گونه‌های سرمایه عقلانی در فرآیند‌ راه‌اندازی و تداوم حیات یک محیط تجاری در دنیای امروزی مطرح می‌باشد. نوآوریهای مربوط به تحقیق و توسعه، در فرآیند‌ بوجود آوردن ارزش، به صورت طبیعی در کانون توجه اولیه سرمایه‌ گذاریها قرار گرفته است.
بروز روالهای توسعه، با وجود چالش‌های همراه، باعث بوجود آمدن ارتعاشات و نوسان‌های مربوطه در اغلب بخشها و مولفه‌های اقتصاد‌ی شده است. بر این اساس یک کارآفرین نیازمند تحصیل چگونگی بکار گیری فنون جدید تکنولوژیکی می‌باشد تا بتواند نسبت به جذب منابع مالی موجود برای مواجهه با چالش‌های تجارت دانش- محور اقدام نماید. به منظور تداوم حیات در عصر دانش، کارآفرینان می‌بایست در زمینه چگونگی پیاده‌سازی و پرورش فرهنگ بدیع در چارچوب سازمانهای خود تفکر لازم را داشته و در عین حال نسبت به تشکیل شبکه‌های دانش محور و یا اتحادهای استراتژیک با افراد دیگر یا همتایان خود جهت کسب دست‌آوردهای مشترک و مزیت‌های رقابتی اقدام نمایند. سیاست‌گذاران همچنین نیازمند آنند تا نسبت به بررسی راههای جهت آماده سازی کشورهای خود برای حضور در عرصه دانش اقدام نموده و بر این اساس اقدامات لازم را جهت پرورش کارآفرینی در صنایع دانش محور انجام دهند.

کارآفرینی و نوآوری اقتصاد دانش محور

 

جهت بررسی این چالش‌ها، سازمان بهره‌وری آسیا نسبت به تشکیل گروهی از متخصیصن مربوطه به ریاست پروفسور تن‌ویلیونگ (Tan Wee Liang) از دانشگاه مدیریت سنگاپور اقدام نموده تا بدین وسیله به بررسی موضوعات ذیل در سمپوزیم ذی‌ربط بپردازد:
  • خط مشی‌های تجارت الکترونیک و آغاز بکار شرکت‌ها یا سرمایه‌های متهور جدید در صنعت دانش محور
  • نقش کارآفرینان در صنایع دانش محور
  • مدل‌های تجاری مناسب، استراتژی مدیریت و تاکتیک‌ها شامل روش‌های ایجاد ارزش، بازاریابی و نشان‌های تجاری تا بدین وسیله نسبت به مهار نمودن و کسب موقعیت‌ها و امکاناتی که در یک محیط تجاری دانش محور بوفور وجود دارد اقدام شود.
  • نقش سرمایه‌های متهور اقتصادی در صنایع دانش محور
  • کارآفرینی و نوآوری و
  • آغاز بکار سرمایه‌های متهور در شرکت‌ها با استفاده از بوجود آوردن انگیزه و استفاده از سرمایه‌های دانش مدار.
مقاله جاری تعریفی از مقاله‌ها و نقطه نظرات ارائه شده در این سمپوزیم می‌باشد. سازمان بهره‌وری آسیا از تلاش‌های پروفسور تن در ویرایش این مقوله تشکر و قدردانی می‌نماید. ما انتظار داریم که این مقاله بتواند مساعدتهای لازم را به سیاست‌گذاران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، در مشخص کردن را‌ههایی جهت حرکت به سمت صنعت سرمایه مدار در صنایع، عرضه نماید، صنعتی که بر پایه دانش در عصر جهانی جدید استوار بوده و بر این اساس نسبت به تعیین موارد مرتبط با دانش موجود در شرکتها اقدام نموده و به بکارگیری این دانش، با بهره‌گیری از روش‌های جدید و معرفی مکانیزم‌های کسب دانش‌های مرتبط، در چارچوب سرمایه‌ گذاریهای شرکت‌‌های متهور اهتمام می‌ورزد.

کارآفرینی و نوآوری اقتصاد دانش محور

 

خلاصه جامع
سابقه
پیشرفتهای بوجود آمده در ارتباطات راه دور، تکنولوژی اطلاعات و اینترنت باعث ایجاد تحولات شگرفی در محیط تجاری جهانی شده است. پایه‌های زندگی اقتصادی و تجاری هم اکنون بسمت محدوده دانش مدار گسترش یافته است. دارایی‌های دانش مدار، کارگران دانش محور و سرمایه‌های دانش‌ور همگی در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. این محیط بدیع باعث پدیدار شدن چالش‌های جدیدی فرا روی کارآفریان، هم در سطح فردی (ایجاد اقدامات متهور جدید) و هم در سطح شرکتی (سرمایه‌های اقتصادی در شرکتهای داخلی) گردیده است. محیط تجارت الکترونیک، همانگونه که بدین نام خوانده می‌شود، فرصتهایی را برای مدل‌های تجاری جدید بوجود آورده است و علاوه بر این را‌ههای تازه‌ای را برای بوجود آوردن ارزشها و دسترسی به بازارهای جدید در سطح جهانی فراهم کرده است. هم اکنون دانش به عنوان یکی از مهمترین گونه‌های سرمایه عقلانی در فرآیند‌ راه‌اندازی و تداوم حیات یک محیط تجاری در دنیای امروزی مطرح می‌باشد. نوآوریهای مربوط به تحقیق و توسعه، در فرآیند‌ بوجود آوردن ارزش، به صورت طبیعی در کانون توجه اولیه سرمایه‌ گذاریها قرار گرفته است.
بروز روالهای توسعه، با وجود چالش‌های همراه، باعث بوجود آمدن ارتعاشات و نوسان‌های مربوطه در اغلب مولفه‌های اقتصاد‌ی شده است. بر این اساس یک کارآفرین نیازمند تحصیل چگونگی بکار گیری فنون جدید تکنولوژیکی می‌باشد تا بتوانند نسبت به جذب منابع مالی موجود برای مواجهه با چالش‌های تجارت دانش- محور اقدام نماید. به منظور تداوم حیات در عصر دانش، کارآفرینان می‌بایست در زمینه چگونگی پیاده‌سازی و پرورش فرهنگ بدیع در چارچوب سازمانهای خود تفکر لازم را داشته و در عین حال نسبت به تشکیل شبکه‌های دانش محور و یا اتحادهای استراتژیک با افراد دیگر یا همتایان خود جهت کسب دست‌آوردهای مشترک و مزیت‌های رقابتی اقدام نمایند. کلیه موارد ذیل بعنوان طرح اصلی در سمپوزیم مربوطه ظهور نموده است:
 
  • خط مشی‌های تجارت الکترونیک و آغاز بکار شرکت‌ها یا سرمایه‌های متهور جدید در صنعت دانش محور
  • نقش کارآفرینان در صنایع دانش محور
  • مدل‌های تجاری مناسب، استراتژی مدیریت و تاکتیک‌ها شامل روش‌های ایجاد ارزش، بازاریابی و نشان‌های تجاری تا بدین وسیله نسبت به مهار نمودن و کسب موقعیت‌ها و امکاناتی که در یک محیط تجاری دانش محور بوفور وجود دارد اقدام شود.
  • نقش سرمایه‌های متهور اقتصادی در صنایع دانش محور
  • کارآفرینی و نوآوری و
  • آغاز بکار سرمایه‌های متهور در شرکت‌ها با استفاده از بوجود آوردن انگیزه و استفاده از سرمایه‌های دانش مدار.
شرح مقوله‌های سمپوزیم
ارائه مقاله‌ها به وسیله اشخاص مطلع
کارآفرینی شرکتی و نوآوری: نیروهای کلیدی در اقتصاد دانش محور
بخش اصلی این سمپوزیم به وسیله پرفسور تن ویلیوگ، شخص مطلع سازمان بهره ‌وری  آسیا، شروع می‌شود و پس از آن شرکت‌ کنندگان در خصوص مقوله‌های مختلفی در زمینه «کارآفرینی شرکتی و نوآوری» سخنرانی نموده و بر این اساس سوال‌های ذیل را مورد بررسی قرار می‌دهند

این کتاب در ۹ فصل به شرح ذیل می باشد. هر فصل بصورت جداگانه نیز در این وب سایت عرضه شده است.

مدل مدیریت دانش محور برای شرکتهای کوچک و متوسط در اقتصاد دانش مدار – بخش ۱
کارآفرینی و نوآوری به سمت کاربرد مدیریت دانش مدار در مالزی – بخش ۲
کارآفرینی شرکتی و نوآوری: پیشرانه ‌های کلیدی در اقتصاد دانش محور KBE
کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها – بنگلادش – بخش ۴ 
کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها – هندوستان – بخش ۵
کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها – نپال – بخش ۶ 
کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها – فلیپین – بخش ۷ 
کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها – سنگاپور – بخش ۸ 
کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها – تایلند – بخش ۹

کارآفرینی و نوآوری اقتصاد دانش محور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.