مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کنترل آفات: زنبور پرازیتویید برای کنترل موثر مگس سفید (سفید بالک)

کنترل آفات: زنبور پرازیتویید برای کنترل موثر مگس سفید (سفید بالک)

کنترل آفات: زنبور پرازیتویید برای کنترل موثر مگس سفید (سفید بالک) – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حشره شناسی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حشره شناسی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۹
کد مقاله
Entom09
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کنترل آفات: زنبور پرازیتویید برای کنترل موثر مگس سفید (سفید بالک)
نام انگلیسی
Encarsia formosa for Whitefly control
تعداد صفحه به فارسی
۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۳
کلمات کلیدی به فارسی
کنترل آفات، زنبور پرازیتویید، مگس سفید
کلمات کلیدی به انگلیسی
Pest Control : Whitefly Section  – Encarsia formosa
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

 

  
کنترل آفات
Encarsia formosa
 کنترل موثر مگس سفید(سفید بالک)
Encarsia یکی از اولین عوامل کنترل بیولوژیکی توسعه یافته بود. این زنبور پارازیت ریز (کمتر از ۱ میلی‌متر، ۲۵/۱ اینچ طول) شاید در اصل از گونه‌های گرمسیری باشد. این گونه انسان را نیش نمی‌زند.
به غیر از انواع بالغ این حشره، همه مراحل رشد Encarsia در داخل گونه میزبان مگس سفید اتفاق می‌افتد. انواع بالغ، در حقیقت زنبورهای کوچکی هستند که در پوسته های شفیرگی سفید بالک ۲ هفته‌ای تخم می‌گذارند (مراحل دوم و سوم لاروی مگس سفید). هر تخم باعث از بین رفتن یک پوسته شفیرگی مگس سفید می‌شود. بالغین بیشتر از ۲۰۰ تخم می گذارند. سپس پارازیت در داخل پوسته شفیرگی سفید بالک رشد کرده و در اواسط راه در حین رشد Encarsia در داخل مگس سفید، پوسته شفیرگی تیره می شوند. این مورد برای مگس سفید گلخانه سیاه و برای مگس سفید سیب زمینی شیرین به رنگ قهوه‌ای خواهد بود.
این امر پس از ۱۰ روز در درجه حرارت‌های عادی گلخانه اتفاق می‌افتد. پیش از بیرون آمدن حشرات بالغ ۱۰ روز دیگر نیز مورد نیاز خواهد بود. Encarsia بالغ از پوسته شفیرگی پارازیته شده از طریق جویدن، سوراخی در بالای پوسته شفیرگی ایجاد کرده و از آن خارج می‌شود. همچنین بالغین پوسته شفیرگی مگس سفید را از طریق تغذیه مستقیم از بین می‌برند. از طرف دیگر آنها از عسلک ترشح شده از مگس سفید تغذیه می‌کنند. بالغین می‌توانند تقریباً ۳۰ روز به زندگی خود ادامه دهند اما میزان فعالیت آنها ۱۰ روز است. در گلخانه‌های تجاری برای کامل کردن سیکل زندگی تقریبا ۲۸ روز نیاز است.

کنترل آفات: زنبور پرازیتویید برای کنترل موثر مگس سفید (سفید بالک)

 

شیوه بکارگیری
Encarsia با پوسته شفیرگی پارازیته شده سیاه رنگ که بر روی کارتهایی قرار داده شدند  فروخته می شوند. هر کارت حاوی ۱۵۰ پارازیت رشد یافته است. یک نوار ۱۰ کارتی حاوی ۱۵۰۰  Encarsia پارازیت سفید بالک است. مهم است که کارتها رااز برگهای پایینی که در سایه‌اند آویزان کنیم و از خیس شدن کارتها طی آبیاری جلوگیری شود. کاربرد ا الی ۵، Encarsia در هر ۱۰ فوت مربع یا ۱ الی ۵ عدد در هر گیاه آلوده به صورت دو بار در هفته مورد نیاز است. دو برابر این مقدار برای مگس سفید سیب زمینی شیرین لازم است. برای گوجه یا فلفل شیرین گلخانه‌ای، از یک Encarsia برای دو گیاه به صورت دو بار در هفته استفاده شود. برای خیار گلخانه‌ای از یک Encarsia برای ۲ گیاه دو بار در هر هفته استفاده ‌شود. زمانی که در صد پوسته های شفیرگی پارازیته شده سفید بالک به رنگ تیره، روی برگها از ۸۰% تجاوز کرد، تعداد Encarsia در گلخانه باید گسترش بیشتر مگس سفید گلخانه‌ای محدود کند.

کنترل آفات: زنبور پرازیتویید برای کنترل موثر مگس سفید (سفید بالک)

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.