مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کنترل مگس سفید ( سفید بالک)

کنترل مگس سفید ( سفید بالک)

کنترل مگس سفید ( سفید بالک) – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حشره شناسی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حشره شناسی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۵
کد مقاله
Entom05
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کنترل مگس سفید  ( سفید بالک)
نام انگلیسی
Whitefly control
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
کنترل مگس سفید
کلمات کلیدی به انگلیسی
Whitefly control
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور
 
کنترل مگس سفید
 ( سفید بالک)
 
توصیف محصول
Encar-line f  یک محصول اختصاصی است که حاوی پارازیتوئید سفید بالک های تایید شده آزمایش شده تحت Encarsia formosa Gahan., Aphelinidae, Hymenoptera می‌باشد.
شفیره‌های این زنبور به مقدار زیاد روی گیاهان تنباکو تولید می‌شوند و سپس از روی این گیاهان برداشت شده و با استفاده از فرآیند خاصی که با   Syngenta Biolineرشد یافته است. سپس شفیره‌های خالص شده برای آویخته شدن در میان شاخ و برگ، در کارتهای مخصوص قرار می‌گیرند.
شفیره‌ها بر روی کارتها تثبتت شده به طوریکه ضخامت کارت، شفیره‌ها را از صدمات فیزیکی در حمل و نقل محافظت نماید. این موضوع تضمین کننده دریافت شفیره‌های با کیفیت بوسیله مشتری می‌باشد، و تعداد زیادی از پارازیتوئید ها انگلها بر محصول ظاهر می شوند.
اندازه‌های مختلفی تولید شده و کارتهایی هم اکنون در دسترس می‌باشند که هر کدام از ۳۰ تا ۱۰۰ زنبور ماده زنده را در بر خواهند داشت. اندازه‌های ذکر شده،همیشه به تعداد کمی از ماده‌هایی که بعداً بیرون می آیند بر می گردد. در حقیقت همیشه مازاد کمی وجود خواهد داشت.
 

کنترل مگس سفید ( سفید بالک)

 

سیستم عملکرد
شفیره‌های چسبیده به کارت پس از گذشت حداقل یک هفته یا بیشتر از زمان آویخته شدن به محصول، زنبور ماده بالغ (Encarsia) ظاهر می شوند. سپس هر کدام از این زنبورها به منظور جستجوی لاروهای مگس سفید (که به عنوان پوسته شفیرگی  نیز شناخته شده اند) در سراسر محصول حرکت می‌کنند. زمانی که یک لارو یافت شود، زنبور ماده به دقت آن را امتحان می‌کند و با شاخکهایش آن را لمس می‌کند تا بفهمد که نوع درستی از مگس سفید از نظر اندازه مناسبش برای تامین غذای بچه هایش است. اگر انتخاب صحیح باشد، زنبور ماده نوک شکم خود را پایین لارو می آورد و به دقت یک تخم را در آن قرار می‌دهد. هنگامی که تخم های Encarsia تفریخ می شود ،‌ مگس سفید را مصرف می‌‌کند. در ابتدا بدون کشتن میزبان  تغذیه می کند، بطوریکه مگس سفید به تغذیه و رشد خود ادامه می‌دهد. اما زمانی که لاروهای میزبان به بلوغ رسیدند و امر تغذیه متوقف شد، پارازیتوئید به اندام‌های حیاتی حمله می‌کند. در این هنگامپوسته شفیرگی مسگس سفید، سیاه می شود و تقریباً هشت روز بعد یک زنبور Encarsia جدید برای تکرار این فرآیند ظاهر می شود.
تقریبا همه زنبورهای Encarsia formosa   ماده هستند. نرها نیز ممکن است بوجود آیند، اما تعداد آنها اندک می‌باشد و هدف خاصی را نیز دنبال نمی‌کنند. آنها از ماده‌ها با شکم سیاه یا قهوه‌ای تیره نسبت به ماده ها که شکم زرد روشن دارند که ویژگی مشخصی در ماده ها است تشخیص داده می شوند.
زنبور ماده، مگس سفید بیشتری را در مقایسه با پارازیته کردن از بین می‌برد. ماده‌ها ترجیح می‌دهند که در مرحله سوم و چهارم سنین لاروی در آنها تخم بگذارند اما اگر لارو میزبانی که با آن مواجه می‌شوند بسیار کوچک باشد حتی ممکن است با تخمریز به آن حمله کند. به جای تخم گذاری، زنبور ماده از مایعی که از زخم ترواش شده است تغذیه می‌کند. این تغدیه میزبان، طول عمر زنبور را بیشتر نموده و تعداد تخم‌هایی که می‌تواند در طول دوره زندگیش بگذارد را نیز افزایش می‌دهد.
نتایج آزمایشگاهی نشان می دهد که زنبور Encarsia‌  می تواند در دمای ۲۱ درجه سانتیگراد بیش از ۲۱ روز زندگی کند ،  اما در شرایط گلخانه‌ای تعداد کمی، بیش از پنج روز زنده می‌مانند. میزبان‌های پارازیته شده در این درجه حرارت، ۱۱ تا ۱۲ روز بعد از هجوم زنبور برنگ سیاه در می‌آیند و یک زنبور Encarsia ماده تازه، ۱۲ روز بعد بیرون خواهد آمد. در درجه حرارت خنک‌تر مدت زمان رشد طولانی‌تر خواهد بود.
 
دستور‌العمل‌هایی برای استفاده از زنبور Encar-line f   (Encarsia formosa)
جعبه حاوی شفیره را در گلخانه باز کنید.
کارتها را از طریق پاره کردن نوارها در قسمت سوراخ شده جدا کنید.
همیشه کارتها را از بالا آویزان کنید. این امر مانع از آسیب Encarsia در دایره پایینی می‌شود.
گوجه فرنگی و خیارسبز- کارتها را در یک مکان سایه‌دار در میان شاخ و برگ محصول به فاصله ۱ تا ۵/۱ متر پایین‌تر از راس گیاه آویزان کنید. کارتها را بطور یکنواخت در میان محصول توزیع کنید.
گیاهان گلدانی- کارتها را در مکان سایه‌داری همتراز با برگهای پایینی قرار داده یا آویزان کنید. از تماس با محیط کشت در حال رشد اجتناب کنید. کارتها را بطور یکنواخت در میان محصول توزیع کنید.
 
ذخیره سازی
آنها را پس از ۱۸ ساعت از دریافت مورد استفاده قرار دهید.
اگر فوراً آنها را مورد استفاده قرار ندادید، جعبه خارجی را در مکان خنکی قرار دهید (۱۰-۵ درجه سانتیگراد).
هرگز جعبه را در نور مستقیم آفتاب نگذارید.
چه وقت و در کجا باید از آن استفاده کرد؟
Encarsia Formosa را می‌توان به عنوان یک محصول محافظتی در هر محصولی که آفت اصلی آن مگس سفید گلخانه‌ای (Trialeurodes vaporariorum ) استفاده نمود. این محصول بطور گسترده در حفاظت از محصولات سالادی مثل گوجه، خیارسبز، بادنجان و فلفل به کار می‌رود، اما بطور موفقیت‌آمیز در بسیاری از گیاهان زینتی نیز استفاده شده است. باید قبل از دیده شدن اولین مگس سفید و افزایش میزان آنها،‌ به طور پیشگیرانه آن را رهاسازی کرد. اگر جمعیتی از مگس سفید قبل از ورود Encarsia ایجاد شوند بهتر است برای کاهش جمعیت از یک ماده شیمیایی سازگار استفاده کرد. هر چند که احتمال کنترل با Encarsia وجود دارد اما معمولاً به دلیل مقادیر بالای مورد نیاز، ارزش موثری نخواهند داشت.
  
چگونگی استفاده
کارتهای Encarsia در جعبه‌هایی حاوی نوارهایی از پنج کارت تحویل داده می‌شوند. آنها را کنار محصول قرار داده و با دقت از طریق تا کردن و سپس پاره کردن در طول قسمت های سوراخ دار، نوارها را از کارتها جدا کنید. مراقب باشید به شفیره‌ها که در لبه کارت‌ها هستند دست نزنید.
کارتها را به دمبرگ گیاهان یعنی جایی که در سایه است، آویزان کنید. باید کارتها رابه طور مساوی بین محصول توزیع کرد. اما این امر کاملاً معقول است که کارتها را در ردیف‌های متناوبی نسبت به هر ردیف آویزان کنید تا از زمان این کار کاسته شود. اگر این کار را انجام دادید سعی کنید در هفته‌های بعد کارتها را در ردیف‌های متفاوتی قرار دهید.
مقدار پیشنهاد شده بسته به گونه محصولات، زمان سال و جمعیت آفات متغیر است، اما یک پیشنهاد کلی رها سازی یک کارت در هر ۱۲۰m20.5/m² هر هفته تا زمانی که مگس سفید بالغ دیده شوند و سپس افزایش میزان آن به یک کارت ۲۰-۶۰m2   بین ۱ تا ۳ متر مربع هر هفته است. برگهای پایینی را از نظر وجود پوسته شفیرگی  سیاه بررسی کنید که و هنگامی که۹۰% آنها سیاه شدند، موارد استعمال را کاهش دهید. حذف کردن سپرهای سیاه قبل از ظهور آنها مهم است، زیرا اغلب روال کنترل وابسته به Encarsiaهایی است که در داخل محصول در حال پرورش می‌باشند.
 
زمان عدم استعمال و جایگزینهای کنترلی ؟
بدون اطمینان از اینکه مگس‌های سفید شما از نوع Trialeurodes vaporariorum هستند از Encar-line f استفاده نکنید. اگر جمعیت اصلی Bemisia tabaci است باید از Eretmocerus eremicus  به عنوان پارازیتوئید اصلی استفاده کرد. تشخیص این دو گونه مگس سفید از هم آسان است. بالغین  Trialeurodes در هنگام استراحت بالهایشان رابر روی بدنش کاملاً تا می زند و بدن رامی پوشاند. آنها شکل مثلثی دارند. بالغین Bemisia بالهایشان را در طرفین بدن نگه می‌دارند و رنگ زرد بدنشان به آسانی دیده می‌شود. آنها شکل گردتری دارند و کوچکترند. لارو Trialeurodes بیضی است و زمانی که تقریبا بطور کامل رشد کرده باشند کاملاً ضخیم می‌شوند، و لبه های عمودی دارند. آنها به رنگ سفید مات هستند. لارو Bemisia همیشه بر روی برگ مسطح شده اند و انتهای عقبی آنها نوک‌دار است. آنها معمولا به رنگ زرد کمرنگ می‌باشند.
اگر جمعیت مگس سفید زیاد باشد، لازم است تا با استفاده از مواد شیمیایی سازگار و قبل از بکارگیری حشرات مفید، نسبت به کاهش جمعیت آنها اقدام نمود. تعداد قابل توجهی از حشره‌کشها در دسترسند که می‌توان بدون از بین بردن سایر عناصر یک برنامه مدیریت تلفیقی آفت، آنها را مورد استفاده قرار داد.
Syngenta Bioline همچنین تولید کننده Eretmocerus eremicus ، Eretmocerus mundus و Macrolophus caliginosus برای کنترل Bemisia tabaci و Trialeurodes vaporariorum می‌باشند. Eretmocerus می‌تواند به تنهایی یا به همراه Encarsia به کار رود که خود در درجه حرارت‌های بالا با ارزش است. برای جزئیات بیشتر درباره منفعت آنها، به اطلاعات محصول رجوع کنید.
 

کنترل مگس سفید ( سفید بالک)

 

این محصول چه عملی را انجام خواهد داد؟
وقتی به عنوان یک پیشنهاد از این محصول استفاده شود، Encar-line f از افزایش جمعیت مگس سفید گلخانه‌  Trialeurodes vaporariorumتا سطح زیان اقتصادی جلوگیری می کند. و آفت را ریشه کن نمی‌کند وتمایلی به ریشه کن کردن هم ندارد.
این محصول چه موارد را انجام نخواهد داد؟
Encar-line f جمعیت‌های زیاد مگس سفید موجود را از نظر میزان رهاسازی اقتصادی کنترل نخواهد کرد. اگر چه در برخی محصولات می‌تواند علیه Bemisia tabaci مورد استفاده قرار گیرد اما برای Eretmocerus خیلی مناسب تر است. Macrolophus نیز برای این هدف روی گوجه فرنگی  و بادنجان مناسب است.
آزمایشات انجام شده در اسپانیا معرف آن می‌باشند که Encarsia در شرایط رشد جنوب این کشور مطلوب نیست. این امر در حال حاضر مشخص نمی‌باشد که آیا چنین موردی می‌تواند در نواحی آب و هوای مدیترانه‌ای نیز صحت داشته باشد.
سازش ‌پذیری شیمیایی
بسیاری از حشره‌کش‌ها می‌توانند بطور موفقیت‌آمیزی با Encar-line f ترکیب شوند. تعدادی از مواد شیمیایی وجود دارند که مانع رشد لارو مگس سفید شده و سایر مواد می‌توانند برای کنترل یا آفاتی مثل مینوزها، شته ها و پروانه ها بدون کشتن Encarsia Formosa مورد استفاده قرار گیرند. کنترل بال ریشکداران (تریپس ها)مسئله ساز است زیرا هم اکنون ترکیبات کمی در بازار برای کنترل آنها وجود دارد که بتوان آنها را بدون اختلال در استفاده از بنپایان مفید دیگر باشد.
 
سازش‌پذیری برنامه‌ای
Encar-line f برای تمام کنه ها و حشرات مفید استفاده شده در برنامه محصولات ما قابل مقایسه است . هنگامی که با Macrolophus caliginosus رهاسازی می شود، انتشار Encar-line f می‌بایست به هنگام استقرار Macrolophus متوقف گردد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.